REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Być może Citroen C5 Aircross nie jest motoryzacyjnym odpowiednikiem Jamesa Deana. W oryginalnej stylizacji jest jednak pewna metoda. Metoda, która wsparta pozostałymi zaletami sprawia, że francuski SUV może naprawdę pozytywnie zaskoczyć!

Citroen C5 Aircross to nic innego jak współczesny język stylistyczny z Francji w pełnej krasie. Co to oznacza? Wąskie lampy przednie wyglądające jak przymrużone oczy, mocno zaznaczone nakładki na progi przypominające kształtem poduszki powietrzne zastosowane w C4 Cactusie oraz tylne lampy wykonane w technologii 3D. Cóż dodać? Przede wszystkim tyle, że C5 z zewnątrz wygląda na zdecydowanie większego. Prezentuje się jak wielki, dojrzały SUV. Tymczasem jego rozmiary są niezwykle poręczne np. w mieście. Dodać mogę jeszcze chyba tylko tyle, że ja osobiście nie wybrałbym czarnego lakieru. Lepsze byłoby nadwozie dwukolorowe.

REKLAMA

Zobacz również: Nowy Citroen C4 i e-C4 - kompakt w stylu SUV-a!

Test: Citroen C5 Aircross: eleganckie, pikowane fotele!

Po otwarciu drzwi C5 Aircrossa w oczy rzucają się dwie rzeczy. Po pierwsze kierownica, która została spłaszczona u dołu i góry, a do tego jest gruba. Po drugie joystick ulokowany w miejscu skrzyni biegów. Wygląda dość oryginalnie, a jego obsługa po pierwszych kilku dniach staje się intuicyjna. Po zajęciu miejsca za kierownicą można odkryć jeszcze więcej zalet tej kabiny. Przestrzeni wystarczy dla 4-osobowej rodziny, z tyłu zastosowano trzy siedziska, a nie jedną kanapę, bagażnik jest naprawdę duży, a pozycja za kierownicą… idealna. Fotel dosłownie otula prowadzącego, a do tego jest tak miękki jak kanapy stawiane w pokoju dziennym.

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Kuba Brzeziński

Jeżeli o fotelach już mowa, to C5 Aircross Shine ma dość ciekawie rozwiązaną tapicerkę. Częściowo pokrycie zostało wykonane z syntetycznej skóry, a częściowo z bawełny. Tak, wygląda ona trochę jak ta stosowana do wykonywania mebli ogrodowych, mimo wszystko tu pasuje jak ulał! W tunelu centralnym Francuzi znaleźli miejsce dla podłokietnika. Ten jest przepastnie głęboki - zachodzi aż pod uchwyty na kubki. Aby kierowca mógł łatwiej wykorzystać jego pojemność, inżynierowie zastosowali w nim specjalną półeczkę. Niewątpliwa zaleta dotyczy też jakości wykończenia i drzwi. Te zamykają się naprawdę lekko - pasażer nie musi używać dużej siły.

Zobacz również: Używane: Citroen DS 5 (2011 - 2018) - oponie i typowe usterki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Citroen C5 Aircross - co z tą… klapą bagażnika?!

Wady kabiny Citroena C5 Aircross? Zarówno wykończenie drzwi jak i konsoli centralnej jest zdominowane przez twardy plastik. Mocno plastikowe są też manetki zmiany biegów przy kierownicy - a wystarczyło czarny plastik zamienić chociażby na srebrny. Największa niedogodność dotyczy jednak klapy bagażnika. Tak, unosi się ona automatycznie. Niestety na nieco zbyt małą wysokość. Mam blisko 190 cm wzrostu (a więc nie jestem nienaturalnie wysoki) i żeby wejść pod klapę, aby włożyć np. walizkę do kufra, musiałem się dość mocno schylić. To raczej mało komfortowe w aucie rodzinnym.

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Kuba Brzeziński

Pod maską testowego Citroena C5 pracował silnik 1.5 BlueHDi. Jednostka oferuje 130 koni mechanicznych mocy i została sparowana z 8-biegową skrzynią automatyczną. Tak skonfigurowany SUV nie jest demonem prędkości. Osiąga pierwszą setkę w około 10 sekund. To jednak wynik absolutnie wystarczający. Szczególnie że w trasie chętnie zbiera się do wyprzedzania, a do tego ma jeszcze jedną zaletę - jest oszczędny! W czasie testu zbiornik o pojemności 53 litrów pozwolił na pokonanie 900 kilometrów w cyklu mieszanym. To oznacza że spalanie wyniosło 5,8 litra.

Zobacz również: Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA

C5 Aircross 1.5 BlueHDi - rozsądnie mocny i oszczędny!

Francuski diesel może urzekać gładkością pracy. Nie wibruje, równomiernie rozwija moc i jest dość silny. 300 Nm momentu obrotowego jest dostępnych już przy 1750 obr./min. Poza tym ma wszystkie nowoczesne zdobycze techniki - common raili, doładowanie i katalizator SCR z układem AdBlue. Wady? Niestety Citroen C5 Aircross diesel jest dość głośny. Gdy skrzynia zapędzi silnik w wyższe rejestry prędkości obrotowej (np. po redukcji w czasie wyprzedzania), motor zaczyna mocno powarkiwać. Nie jest to na szczęście dźwięk nieprzyjemny. Mimo wszystko jest mocno słyszalny w kabinie.

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Kuba Brzeziński

Słowem kluczem w przypadku Citroena C5 Aircross jest słowo komfort. Komfortowa jest zarówno kabina pasażerska, jak i zawieszenie. Normalnie kręciłbym nosem na myśl o miękkim resorowaniu. Tak nie stanie się jednak w tym przypadku. Powód? C5 jest miękki, ale sprężysty, a do tego z wielką gracją dosłownie przelatuje nad nierównościami. Czy to zasługa hydropneumatyki? W żadnym razie. Francuzi z niej zrezygnowali. W zamian postawili na amortyzatory z poduszkami hydraulicznymi - to proste i genialne rozwiązanie! Za komfortem przemawia też układ kierowniczy - jest mocno wspomagany. Dzięki temu w miejscu można kręcić kierownicą jednym palcem. Podwozie Citroena ma jeszcze jedną zaletę - hamulce działają jak brzytwa. Przy głębokim wciśnięciu pedału samochód staje prawie w miejscu.

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - podsumowanie:

Nie, nie kupiłbym czarnego i wolałbym żeby na konsoli było mniej twardych plastików. Z drugiej strony Citroen C5 Aircross ma dwa bardzo poważne asy w rękawie. Po pierwsze jest piekielnie komfortowy. Nie znam chyba drugiego SUV-a na rynku, którym można byłoby równie wygodnie podróżować na dalekich dystansach. Po drugie ciężko nie uznać, że cena jest wyskalowana naprawdę dobrze. Bo 140 tysięcy złotych za rodzinny krążownik z pełnym wyposażeniem i oszczędnym dieslem pod maską to nie jest dużo. A więc pytanie: czy kupiłbym francuskiego SUV-a? Po kilku drobnych modyfikacjach konfiguracyjnych bardzo chętnie.

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1499 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 3750 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 189 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 53 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,5 litra
  • Długość: 4500 mm
  • Szerokość: 1608 mm
  • Wysokość: 1654 mm
  • Rozstaw osi: 2730 mm
  • Pojemność bagażnika: 580/1630 litrów
  • Cena: od 91 900 złotych

Test: Citroen C5 Aircross Shine - cena i wyposażenie:

  • Cena: 141 500 zł
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • kamera cofania,
  • bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie pojazdu,
  • system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości,
  • przednie światła full LED,
  • aktywny tempomat,
  • elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika,
  • szyba czołowa z folią akustyczną, czujnikiem deszczu i natężenia światła,
  • fotele przednie podgrzewane,
  • system nawigacji satelitarnej,
  • system hamowania awaryjnego,
  • aktywny system zapobiegania opuszczenia pasa ruchu,
  • Coffee Brake Alert.

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA