REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Testowy Volkswagen T-Roc to nic innego jak… sportowy Golf na szczudłach w żółtym kolorze. Brzmi to dość dziwnie? Bez wątpienia tak. Jak takie połączenie sprawdza się na drodze? To wyjaśni nasz raport.

Bryłą Volkswagena T-Roca zdecydowanie rządzi geometria. I choć całość jest mocno uporządkowana, Niemcy postawili też na kilka ciekawych akcentów. Pierwszym i najbardziej zauważalnym jest kształt tyłu - ten nie wygląda jak w SUV-ie, a hatchbacku. Przez to T-Roc daje namiastkę jazdy SUV-em coupe. Po drugie bardzo dobrze wyglądają wybrzuszenia na tylnych nadkolach. Nadają autu charakteru, sprawiają, że karoseria jest optycznie szersza, a do tego dość ciekawie kłócą się z prostą linią akcentową idącą zaraz ponad obrysem klamek. Trzecim akcentem jest… żółty lakier. Za jego sprawą Volkswagen choć ułożony, ma odrobinę szaleństwa.

REKLAMA

Zobacz również: Volkswagen T-Roc R - cennik startuje od 171 790 złotych

Volkswagen T-Roc - wnętrze auta jest wyjątkowo trwałe!

Kierowca, który miał styczność z samochodami grupy Volkswagena, w żadnym razie nie będzie zaskoczony wyglądem kabiny pasażerskiej. Do takiej stylistyki przyzwyczaił kierowców chociażby Golf czy Tiguan. Skutek? Tak, wnętrze jest być może nieco nudne, z drugiej strony ciężko znaleźć mu równych pod względem ergonomii czy intuicyjności obsługi. Bardzo ważną zaletą Volkswagena T-Roca jest też szeroki zakres regulacji fotela i kierownicy. Wady? W aucie jest trochę za mało miejsca na tylnej kanapie. Dzieci w drugim rzędzie foteli poczują się dobrze. Dorośli nieco gorzej - szczególnie jeżeli kierowca i pasażer z przodu będą wysocy.

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Kuba Brzeziński

W testowym T-Rocu zaskoczyło mnie jednak coś innego. Gdy wsiadłem do samochodu, zapachniało nowością. Do tego skóra na kierownicy czy gałce zmiany biegów miały fabryczną chropowatość (nie były wytarte), a fotel kierowcy nie miał żadnych zagnieceń. To sprawiło, że początkowo nie mogłem uwierzyć w przebieg auta - licznik pokazywał bowiem 54 tysiące kilometrów. Co się okazało? Żółty T-Roc przed moimi jazdami był eksploatowany jako samochód długodystansowy w jednej z redakcji. A spory przebieg i nienaruszona kabina dają jedno świadectwo - wnętrze Volkswagena powinno być naprawdę trwałe!

Zobacz również: Silnik TSI a gaz - czy to dobre połączenie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG - czy to dobry układ napędowy?

Pod maską testowego SUV-a pracował sprawdzony układ napędowy. Niemcy połączyli potencjał 150-konnego silnika 1.5 TSI ACT z 7-biegową przekładnią DSG. Zalety? Benzyniak przy spokojnej, miejskiej jeździe pracuje cicho. Do tego jest przyzwoicie oszczędny - podczas testu średnie spalanie sięgnęło 7,4 litra. Wady? Choć i silnik, i przekładnia są nowoczesne, niezbyt dobrze się komunikują. A mam na myśli to, że gdy podczas ruszania spod świateł puścicie hamulec i dodacie gazu, na początku nie zadzieje się nic, a później pojawi się szarpnięcie. To denerwujące - szczególnie że podobny efekt nie występuje np. w przypadku układu napędowego 2.0 TSI DSG.

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Kuba Brzeziński

Pomijając szarpane starty, układ napędowy T-Roca sprawdzał się poprawnie. 150 koni mechanicznych to wystarczająca moc. SUV-owi nie brakuje siły i w mieście, i poza miastem, a czas sprintu do pierwszej setki to 8,4 sekundy. Co z DSG? Przekładnia nie pracuje tak doskonale jak jeszcze dekadę temu - nawet przy prędkości miejskiej zapina siódme przełożenie i po głębokim wciśnięciu gazu potrzebuje chwilę czasu na redukcję o trzy biegi w dół i uwolnienie mocy. Mimo wszystko to jedna z szybciej pracujących dwusprzęgłówek na rynku - a to stanowi jej niewątpliwy plus.

Zobacz również: Test Volkswagen T-Roc 2.0 TSI DSG

Test: Volkswagen T-Roc - jak się prowadzi?

Volkswagen T-Roc nie jest ani miękki, ani twardy - najlepiej powiedzieć że jest sprężysty. Inżynierowie w ten sposób chcieli wyważyć komfort i pewność prowadzenie. I o ile w tej drugiej kategorii niewiele SUV-owi z Niemiec można zarzucić, o tyle twórcy T-Roca popełnili pewne błędy w kwestii prowadzenia. Powyżej prędkości na poziomie 100 km/h wspomaganie układu kierowniczego nadal działa zbyt mocno. To zabija responsywność prowadzenia, redukuje precyzję manewrów i sprawia, że kierowca otrzymuje trochę za mało informacji.

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Kuba Brzeziński

Jak podsumować Volkswagena T-Roca? To nic innego jak Golf na szczudłach wyposażony w dużo bardziej oryginalną stylizację. I choć auto ma za mało miejsca na tylnej kanapie, kierowca z pewnością doceni 445-litrowy bagażnik oraz stabilne prowadzenie. Tak, T-Roc wygląda nietuzinkowo. To jednak jeden z większych wyznaczników jego charakteru i pewnie jedna z większych sił napędowych na rynku. Czy ja bym go kupił? Nie wiem. Nawet jeżeli, to i tak wolałbym wersję T-Roc 2.0 TSI DSG 4MOTION. Ta niestety jest aż o 21 tysięcy złotych droższa... A już model testowy nie jest tani i kosztuje ponad 135 tysięcy złotych.

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT 150 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1498 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1500 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 205 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,5 litra
  • Długość: 4234 mm
  • Szerokość: 1819 mm
  • Wysokość: 1573 mm
  • Rozstaw osi: 2590 mm
  • Pojemność bagażnika: 445/1290 litrów
  • Cena: od 87 290 złotych

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG Premium - cena i wyposażenie:

  • Cena: 135 770 zł
  • Czujnik deszczu
  • Lusterko wewnętrzne światłoczułe
  • Kamera cofania
  • System multimedialny z nawigacją z łączem Bluetooth
  • Klimatyzacja sterowana elektronicznie, dwustrefowa
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Centralny podłokietnik z tyłu
  • Reflektory w technologii LED
  • Elektrycznie sterowane szyby tylne
  • Kierownica pokryta skórą z metalicznym elementem ozdobnym
  • 19-calowe felgi aluminiowe

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA