REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 3008 po liftingu. Pierwsza jazda nowym SUV-em

Peugeot 3008 po liftingu
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 3008 po liftingu trafił w nasze ręce. Jak duże są zmiany i ile pożytku przyniosą kierowcy? To postanowiliśmy sprawdzić.

Jak wygląda Peugeot 3008? Lifting dodał sporo akcentów!

Peugeot 3008 to niezwykle udana konstrukcja. Auto wybrało do tej pory ponad 800 tysięcy kierowców, przez co dziś jest jednym z ważniejszych pojazdów w segmencie kompaktowych SUV-ów. Sukces cieszy francuzów, ale miał też dla nich znaczenie w czasie prac liftingowych. Inżynierowie nie chcieli popsuć dobrej recepty na auto, a jedynie ją poprawić. Stąd zmiany, które choć dyskretne, mają znaczenie dla ogólnego odbioru samochodu.

REKLAMA

Zobacz również: Nowy Peugeot 3008 - lifting francuskiego lidera

Peugeot 3008 po liftingu - główne zmiany to:

  • nowy grill bez obramowania,
  • listwy pod światłami z rasowymi liniami,
  • numer modelu pojawiąjcy się na masce,
  • boczne wloty powietrza połyskujące czarnym lakierem,
  • większe reflektory z przodu wyposażone w standardzie w technologię LED,
  • tylne światła wyposażone w technologię full LED oraz przezroczyste klosze,
  • nowa wersja i-Cockpit z nowym ekranem o wielkości 12,3 cala zamiast zegarów,
  • system multimedialny z ekranem dotykowym HD o wielkości 10 cali,
  • System noktowizyjny Night Vision, unikatowy w segmencie kompaktowych SUV-ów.
Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Peugeot 3008 po liftingu - jazda wersją PureTech 130

Niebieski Peugeot 3008, którym miałem okazję jeździć, był napędzany 3-cylindrowym benzyniakiem. Motor PureTech to świetnie znana jednostka w gamie francuskiego producenta. W tym wariancie oferowała 130 koni mechanicznych, a do tego układ napędowy był sparowany z 8-biegowym automatem. Sprint do pierwszej setki? Trwał 9,7 sekundy. Odczucia z jazdy? Samochód był wystarczająco szybki. Choć np. podczas wyprzedzania w trasie potrzebował potrzebował chwili do zebrania mocy.

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastrzeżenia? Automatyczna przekładnia zdecydowanie lepiej sprawdzała się w przypadku diesla, którym miałem okazję jeździć w poliftingowym 5008. Tu były momenty, w których podejmowała nerwową reakcję po naciśnięciu gazu. Diesel stanowi lepszy wybór z jeszcze jednego powodu. Pracuje zdecydowanie kulturalniej od benzyniaka. Peugeot 3008 1.2 PureTech zachowuje się cicho podczas delikatniejszej jazdy. W sytuacji bardziej dynamicznej zaczyna mocno warczeć trzema cylindrami.

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Peugeot 3008: spalanie i prowadzenie

Oficjalna specyfikacja wskazuje, że nowy Peugeot 3008 spala w cyklu mieszanym 6,9 litra. Podczas jazdy testowej mój model wskazywał zapotrzebowanie na paliwo na poziomie 7,5 litra. To jednak nadal dobry wynik - szczególnie że prowadzący ma do czynienia z masywnym crossoverem oferującym przestrzeń dla czterech pasażerów i 520-litrowy bagażnik.

Zobacz również: Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Peugeot 3008 to bez wątpienia przykład auta rodzinnego. Całe szczęście rodzinny charakter we francuskiej nomenklaturze nie wyklucza dobrego prowadzenia. Crossover pewnie zachowuje się na asfalcie. Stabilnie pokonuje nierówności i chętnie wchodzi w zakręty. Spora zaleta dotyczy układu kierowniczego - pracuje miękko na postoju i wyraźnie utwardza się w czasie jazdy. A przyjemność płynąca z prowadzenia nowego 3008 byłaby jeszcze większa, gdyby samochód nieco za mocno nie wychylał się w czasie pokonywania łuków.

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Peugeot 3008: hybryda też będzie dostępna?

Peugeot 3008 po liftingu mocno stawia na elektryfikację. Auto będzie oferowane z napędem hybrydowym typu plug-in w aż dwóch wariantach. Sercem obydwu układów stanie się 1.6-litrowy benzyniak. 4-cylindrowa konstrukcja zaoferuje 180 lub 200 koni mechanicznych. Model Hybrid 225 będzie sparowany ze 110-konnym elektrykiem. Wersja czteropędna Hybrid4 300 ma posiadać elektryka o mocy 110 i 113 koni mechanicznych. Co ważne, hybryda jest nie tylko ekologiczna, ale i... mocna. Peugeot 3008 Hybrid4 300 osiąga pierwszą setkę już w 6,1 sekundy!

Peugeot 3008 - dane techniczne:

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne silniki benzynowe

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne silniki diesla

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne silniki hybrydowe plug-in

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 - cennik:

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - cennik

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Nowy Peugeot 3008 - podsumowanie:

Lifting wprowadził serię nowości zarówno do designu, jak i technologii Peugeota 3008. Nie dotknął jednak kwestii najbardziej znaczącej dla tego auta. Crossoverem z Francji nadal jeździ się niezwykle przyjemnie. Robi wrażenie solidnego, pewnie zachowuje się na drodze i może zaczarować prowadzącego nowoczesną konsolą centralną. Skutek? 3008 ma tyle samo zalet, co konkurencja z Niemiec. W efekcie już przed liftingiem zyskał miano lidera na rynku kompaktowych SUV-ów. Teraz ten sukces może być wyłącznie spotęgowany.

Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA