REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 3008 po liftingu. Pierwsza jazda nowym SUV-em

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Peugeot 3008 po liftingu
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 3008 po liftingu trafił w nasze ręce. Jak duże są zmiany i ile pożytku przyniosą kierowcy? To postanowiliśmy sprawdzić.

Jak wygląda Peugeot 3008? Lifting dodał sporo akcentów!

Peugeot 3008 to niezwykle udana konstrukcja. Auto wybrało do tej pory ponad 800 tysięcy kierowców, przez co dziś jest jednym z ważniejszych pojazdów w segmencie kompaktowych SUV-ów. Sukces cieszy francuzów, ale miał też dla nich znaczenie w czasie prac liftingowych. Inżynierowie nie chcieli popsuć dobrej recepty na auto, a jedynie ją poprawić. Stąd zmiany, które choć dyskretne, mają znaczenie dla ogólnego odbioru samochodu.

REKLAMA

Zobacz również: Nowy Peugeot 3008 - lifting francuskiego lidera

Peugeot 3008 po liftingu - główne zmiany to:

  • nowy grill bez obramowania,
  • listwy pod światłami z rasowymi liniami,
  • numer modelu pojawiąjcy się na masce,
  • boczne wloty powietrza połyskujące czarnym lakierem,
  • większe reflektory z przodu wyposażone w standardzie w technologię LED,
  • tylne światła wyposażone w technologię full LED oraz przezroczyste klosze,
  • nowa wersja i-Cockpit z nowym ekranem o wielkości 12,3 cala zamiast zegarów,
  • system multimedialny z ekranem dotykowym HD o wielkości 10 cali,
  • System noktowizyjny Night Vision, unikatowy w segmencie kompaktowych SUV-ów.

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Peugeot 3008 po liftingu - jazda wersją PureTech 130

Niebieski Peugeot 3008, którym miałem okazję jeździć, był napędzany 3-cylindrowym benzyniakiem. Motor PureTech to świetnie znana jednostka w gamie francuskiego producenta. W tym wariancie oferowała 130 koni mechanicznych, a do tego układ napędowy był sparowany z 8-biegowym automatem. Sprint do pierwszej setki? Trwał 9,7 sekundy. Odczucia z jazdy? Samochód był wystarczająco szybki. Choć np. podczas wyprzedzania w trasie potrzebował potrzebował chwili do zebrania mocy.

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastrzeżenia? Automatyczna przekładnia zdecydowanie lepiej sprawdzała się w przypadku diesla, którym miałem okazję jeździć w poliftingowym 5008. Tu były momenty, w których podejmowała nerwową reakcję po naciśnięciu gazu. Diesel stanowi lepszy wybór z jeszcze jednego powodu. Pracuje zdecydowanie kulturalniej od benzyniaka. Peugeot 3008 1.2 PureTech zachowuje się cicho podczas delikatniejszej jazdy. W sytuacji bardziej dynamicznej zaczyna mocno warczeć trzema cylindrami.

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Peugeot 3008: spalanie i prowadzenie

Oficjalna specyfikacja wskazuje, że nowy Peugeot 3008 spala w cyklu mieszanym 6,9 litra. Podczas jazdy testowej mój model wskazywał zapotrzebowanie na paliwo na poziomie 7,5 litra. To jednak nadal dobry wynik - szczególnie że prowadzący ma do czynienia z masywnym crossoverem oferującym przestrzeń dla czterech pasażerów i 520-litrowy bagażnik.

Zobacz również: Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Peugeot 3008 to bez wątpienia przykład auta rodzinnego. Całe szczęście rodzinny charakter we francuskiej nomenklaturze nie wyklucza dobrego prowadzenia. Crossover pewnie zachowuje się na asfalcie. Stabilnie pokonuje nierówności i chętnie wchodzi w zakręty. Spora zaleta dotyczy układu kierowniczego - pracuje miękko na postoju i wyraźnie utwardza się w czasie jazdy. A przyjemność płynąca z prowadzenia nowego 3008 byłaby jeszcze większa, gdyby samochód nieco za mocno nie wychylał się w czasie pokonywania łuków.

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Peugeot 3008: hybryda też będzie dostępna?

Peugeot 3008 po liftingu mocno stawia na elektryfikację. Auto będzie oferowane z napędem hybrydowym typu plug-in w aż dwóch wariantach. Sercem obydwu układów stanie się 1.6-litrowy benzyniak. 4-cylindrowa konstrukcja zaoferuje 180 lub 200 koni mechanicznych. Model Hybrid 225 będzie sparowany ze 110-konnym elektrykiem. Wersja czteropędna Hybrid4 300 ma posiadać elektryka o mocy 110 i 113 koni mechanicznych. Co ważne, hybryda jest nie tylko ekologiczna, ale i... mocna. Peugeot 3008 Hybrid4 300 osiąga pierwszą setkę już w 6,1 sekundy!

Peugeot 3008 - dane techniczne:

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne silniki benzynowe

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne silniki diesla

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne silniki hybrydowe plug-in

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 - cennik:

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - cennik

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Nowy Peugeot 3008 - podsumowanie:

Lifting wprowadził serię nowości zarówno do designu, jak i technologii Peugeota 3008. Nie dotknął jednak kwestii najbardziej znaczącej dla tego auta. Crossoverem z Francji nadal jeździ się niezwykle przyjemnie. Robi wrażenie solidnego, pewnie zachowuje się na drodze i może zaczarować prowadzącego nowoczesną konsolą centralną. Skutek? 3008 ma tyle samo zalet, co konkurencja z Niemiec. W efekcie już przed liftingiem zyskał miano lidera na rynku kompaktowych SUV-ów. Teraz ten sukces może być wyłącznie spotęgowany.

Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA