REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 3008 po liftingu. Pierwsza jazda nowym SUV-em

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Peugeot 3008 po liftingu
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 3008 po liftingu trafił w nasze ręce. Jak duże są zmiany i ile pożytku przyniosą kierowcy? To postanowiliśmy sprawdzić.

Jak wygląda Peugeot 3008? Lifting dodał sporo akcentów!

Peugeot 3008 to niezwykle udana konstrukcja. Auto wybrało do tej pory ponad 800 tysięcy kierowców, przez co dziś jest jednym z ważniejszych pojazdów w segmencie kompaktowych SUV-ów. Sukces cieszy francuzów, ale miał też dla nich znaczenie w czasie prac liftingowych. Inżynierowie nie chcieli popsuć dobrej recepty na auto, a jedynie ją poprawić. Stąd zmiany, które choć dyskretne, mają znaczenie dla ogólnego odbioru samochodu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Nowy Peugeot 3008 - lifting francuskiego lidera

Peugeot 3008 po liftingu - główne zmiany to:

  • nowy grill bez obramowania,
  • listwy pod światłami z rasowymi liniami,
  • numer modelu pojawiąjcy się na masce,
  • boczne wloty powietrza połyskujące czarnym lakierem,
  • większe reflektory z przodu wyposażone w standardzie w technologię LED,
  • tylne światła wyposażone w technologię full LED oraz przezroczyste klosze,
  • nowa wersja i-Cockpit z nowym ekranem o wielkości 12,3 cala zamiast zegarów,
  • system multimedialny z ekranem dotykowym HD o wielkości 10 cali,
  • System noktowizyjny Night Vision, unikatowy w segmencie kompaktowych SUV-ów.

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Peugeot 3008 po liftingu - jazda wersją PureTech 130

Niebieski Peugeot 3008, którym miałem okazję jeździć, był napędzany 3-cylindrowym benzyniakiem. Motor PureTech to świetnie znana jednostka w gamie francuskiego producenta. W tym wariancie oferowała 130 koni mechanicznych, a do tego układ napędowy był sparowany z 8-biegowym automatem. Sprint do pierwszej setki? Trwał 9,7 sekundy. Odczucia z jazdy? Samochód był wystarczająco szybki. Choć np. podczas wyprzedzania w trasie potrzebował potrzebował chwili do zebrania mocy.

REKLAMA

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastrzeżenia? Automatyczna przekładnia zdecydowanie lepiej sprawdzała się w przypadku diesla, którym miałem okazję jeździć w poliftingowym 5008. Tu były momenty, w których podejmowała nerwową reakcję po naciśnięciu gazu. Diesel stanowi lepszy wybór z jeszcze jednego powodu. Pracuje zdecydowanie kulturalniej od benzyniaka. Peugeot 3008 1.2 PureTech zachowuje się cicho podczas delikatniejszej jazdy. W sytuacji bardziej dynamicznej zaczyna mocno warczeć trzema cylindrami.

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Peugeot 3008: spalanie i prowadzenie

Oficjalna specyfikacja wskazuje, że nowy Peugeot 3008 spala w cyklu mieszanym 6,9 litra. Podczas jazdy testowej mój model wskazywał zapotrzebowanie na paliwo na poziomie 7,5 litra. To jednak nadal dobry wynik - szczególnie że prowadzący ma do czynienia z masywnym crossoverem oferującym przestrzeń dla czterech pasażerów i 520-litrowy bagażnik.

Zobacz również: Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Peugeot 3008 to bez wątpienia przykład auta rodzinnego. Całe szczęście rodzinny charakter we francuskiej nomenklaturze nie wyklucza dobrego prowadzenia. Crossover pewnie zachowuje się na asfalcie. Stabilnie pokonuje nierówności i chętnie wchodzi w zakręty. Spora zaleta dotyczy układu kierowniczego - pracuje miękko na postoju i wyraźnie utwardza się w czasie jazdy. A przyjemność płynąca z prowadzenia nowego 3008 byłaby jeszcze większa, gdyby samochód nieco za mocno nie wychylał się w czasie pokonywania łuków.

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Peugeot 3008: hybryda też będzie dostępna?

Peugeot 3008 po liftingu mocno stawia na elektryfikację. Auto będzie oferowane z napędem hybrydowym typu plug-in w aż dwóch wariantach. Sercem obydwu układów stanie się 1.6-litrowy benzyniak. 4-cylindrowa konstrukcja zaoferuje 180 lub 200 koni mechanicznych. Model Hybrid 225 będzie sparowany ze 110-konnym elektrykiem. Wersja czteropędna Hybrid4 300 ma posiadać elektryka o mocy 110 i 113 koni mechanicznych. Co ważne, hybryda jest nie tylko ekologiczna, ale i... mocna. Peugeot 3008 Hybrid4 300 osiąga pierwszą setkę już w 6,1 sekundy!

Peugeot 3008 - dane techniczne:

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne silniki benzynowe

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne silniki diesla

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne silniki hybrydowe plug-in

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 - cennik:

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - cennik

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Nowy Peugeot 3008 - podsumowanie:

Lifting wprowadził serię nowości zarówno do designu, jak i technologii Peugeota 3008. Nie dotknął jednak kwestii najbardziej znaczącej dla tego auta. Crossoverem z Francji nadal jeździ się niezwykle przyjemnie. Robi wrażenie solidnego, pewnie zachowuje się na drodze i może zaczarować prowadzącego nowoczesną konsolą centralną. Skutek? 3008 ma tyle samo zalet, co konkurencja z Niemiec. W efekcie już przed liftingiem zyskał miano lidera na rynku kompaktowych SUV-ów. Teraz ten sukces może być wyłącznie spotęgowany.

Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA