REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Peugeot 3008 po liftingu
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 3008 po liftingu trafił w nasze ręce. Jak duże są zmiany i ile pożytku przyniosą kierowcy? To postanowiliśmy sprawdzić.

Jak wygląda Peugeot 3008? Lifting dodał sporo akcentów!

Peugeot 3008 to niezwykle udana konstrukcja. Auto wybrało do tej pory ponad 800 tysięcy kierowców, przez co dziś jest jednym z ważniejszych pojazdów w segmencie kompaktowych SUV-ów. Sukces cieszy francuzów, ale miał też dla nich znaczenie w czasie prac liftingowych. Inżynierowie nie chcieli popsuć dobrej recepty na auto, a jedynie ją poprawić. Stąd zmiany, które choć dyskretne, mają znaczenie dla ogólnego odbioru samochodu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Nowy Peugeot 3008 - lifting francuskiego lidera

Peugeot 3008 po liftingu - główne zmiany to:

  • nowy grill bez obramowania,
  • listwy pod światłami z rasowymi liniami,
  • numer modelu pojawiąjcy się na masce,
  • boczne wloty powietrza połyskujące czarnym lakierem,
  • większe reflektory z przodu wyposażone w standardzie w technologię LED,
  • tylne światła wyposażone w technologię full LED oraz przezroczyste klosze,
  • nowa wersja i-Cockpit z nowym ekranem o wielkości 12,3 cala zamiast zegarów,
  • system multimedialny z ekranem dotykowym HD o wielkości 10 cali,
  • System noktowizyjny Night Vision, unikatowy w segmencie kompaktowych SUV-ów.

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Peugeot 3008 po liftingu - jazda wersją PureTech 130

Niebieski Peugeot 3008, którym miałem okazję jeździć, był napędzany 3-cylindrowym benzyniakiem. Motor PureTech to świetnie znana jednostka w gamie francuskiego producenta. W tym wariancie oferowała 130 koni mechanicznych, a do tego układ napędowy był sparowany z 8-biegowym automatem. Sprint do pierwszej setki? Trwał 9,7 sekundy. Odczucia z jazdy? Samochód był wystarczająco szybki. Choć np. podczas wyprzedzania w trasie potrzebował potrzebował chwili do zebrania mocy.

REKLAMA

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastrzeżenia? Automatyczna przekładnia zdecydowanie lepiej sprawdzała się w przypadku diesla, którym miałem okazję jeździć w poliftingowym 5008. Tu były momenty, w których podejmowała nerwową reakcję po naciśnięciu gazu. Diesel stanowi lepszy wybór z jeszcze jednego powodu. Pracuje zdecydowanie kulturalniej od benzyniaka. Peugeot 3008 1.2 PureTech zachowuje się cicho podczas delikatniejszej jazdy. W sytuacji bardziej dynamicznej zaczyna mocno warczeć trzema cylindrami.

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Peugeot 3008: spalanie i prowadzenie

Oficjalna specyfikacja wskazuje, że nowy Peugeot 3008 spala w cyklu mieszanym 6,9 litra. Podczas jazdy testowej mój model wskazywał zapotrzebowanie na paliwo na poziomie 7,5 litra. To jednak nadal dobry wynik - szczególnie że prowadzący ma do czynienia z masywnym crossoverem oferującym przestrzeń dla czterech pasażerów i 520-litrowy bagażnik.

Zobacz również: Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Peugeot 3008 to bez wątpienia przykład auta rodzinnego. Całe szczęście rodzinny charakter we francuskiej nomenklaturze nie wyklucza dobrego prowadzenia. Crossover pewnie zachowuje się na asfalcie. Stabilnie pokonuje nierówności i chętnie wchodzi w zakręty. Spora zaleta dotyczy układu kierowniczego - pracuje miękko na postoju i wyraźnie utwardza się w czasie jazdy. A przyjemność płynąca z prowadzenia nowego 3008 byłaby jeszcze większa, gdyby samochód nieco za mocno nie wychylał się w czasie pokonywania łuków.

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Peugeot 3008: hybryda też będzie dostępna?

Peugeot 3008 po liftingu mocno stawia na elektryfikację. Auto będzie oferowane z napędem hybrydowym typu plug-in w aż dwóch wariantach. Sercem obydwu układów stanie się 1.6-litrowy benzyniak. 4-cylindrowa konstrukcja zaoferuje 180 lub 200 koni mechanicznych. Model Hybrid 225 będzie sparowany ze 110-konnym elektrykiem. Wersja czteropędna Hybrid4 300 ma posiadać elektryka o mocy 110 i 113 koni mechanicznych. Co ważne, hybryda jest nie tylko ekologiczna, ale i... mocna. Peugeot 3008 Hybrid4 300 osiąga pierwszą setkę już w 6,1 sekundy!

Peugeot 3008 - dane techniczne:

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne silniki benzynowe

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne silniki diesla

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - dane techniczne silniki hybrydowe plug-in

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 - cennik:

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu - cennik

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 po liftingu

Kuba Brzeziński

Nowy Peugeot 3008 - podsumowanie:

Lifting wprowadził serię nowości zarówno do designu, jak i technologii Peugeota 3008. Nie dotknął jednak kwestii najbardziej znaczącej dla tego auta. Crossoverem z Francji nadal jeździ się niezwykle przyjemnie. Robi wrażenie solidnego, pewnie zachowuje się na drodze i może zaczarować prowadzącego nowoczesną konsolą centralną. Skutek? 3008 ma tyle samo zalet, co konkurencja z Niemiec. W efekcie już przed liftingiem zyskał miano lidera na rynku kompaktowych SUV-ów. Teraz ten sukces może być wyłącznie spotęgowany.

Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 po liftingu
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
W której gminie podatnik zapłaci podatek od środków transportowych? Czy może wybrać tę, w której obowiązują niższe stawki?

Miejsce zamieszkania, miejsce zameldowania, czy siedziba działalności gospodarczej? Gdzie trzeba zapłacić podatek od środków transportowych? Przepisy budzą wątpliwości, a podatnicy wolą płacić mniej, a nie więcej.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

REKLAMA

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA