Hybrydowy Peugeot o mocy... ponad 680 koni!

REKLAMA
REKLAMA
Zespół Peugeot Sport i inżynierowie firmy Total wykorzystali swoje doświadczenie i know-how w dziedzinie napędów hybrydowych i sportów samochodowych na najwyższym poziomie i opracowali hybrydowy układ napędowy Peugeot Hybrid4 500KW, który spełnia warunki nowego regulaminu mistrzostw.
REKLAMA
Hybryda Peugeota, czyli V-szóstka i mocny elektryk
Hybryda Peugeota jest oparta o silnik V6 o pojemności 2.6 litra. Benzyniak bi-turbo oferuje aż 500 kW (680 KM) mocy i jest montowany z tyłu pojazdu Hypercar LMH. Jego wsparciem zajmuje się silnik elektryczny o mocy 200 kW umieszczony z przodu. Czemu jego sprawność nie została wliczona do sprawności układu napędowego? Bo 272-konny agregat pełni rolę generatora prądu.
Benzyniak to nowa jednostka Peugeota. Ma 6 cylindrów ustawionych pod kątem 90 stopni i podwójne doładowanie. Motor waży 165 kilogramów i napędza tylne koła pojazdu.
Peugeot: hybryda jest... czteropędna!
Peugeot Hypercar LMH jest wyposażony w akumulator o wysokiej gęstości energii, napęd na cztery koła i sekwencyjną skrzynię biegów z 7 przełożeniami. Układ hamulcowy typu „brake by Wire1” pozwala na regulowanie poziomem hamowania silnikiem elektrycznym oraz siłą zacisku klocków hamulcowych na tarczach. Układem napędowym i przepływem energii steruje inteligentny system zarządzania.
Źródło: Materiały prasowe Peugeot

REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA