REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 w wersji po liftingu jest lwem, który ma na nowo zaostrzone kły. Co to oznacza? Sprawdźcie w raporcie z naszej pierwszej jazdy tym autem.

Nowy Peugeot 5008 to bez wątpienia auto rodzinne. Jest przestronny, multimedialny i wygodny. Z drugiej strony Francuzi pomyśleli o... przyjemności z jazdy. W efekcie głowa rodziny może się cieszyć całkiem precyzyjnie pracującym układem kierowniczym, który zaraz po ruszeniu z parkingu wyraźnie utwardza się. Dodatkowo crossover choć z całą pewnością nie jest sportowy, nie boi się zakrętów i ma sprężyście skonfigurowane zawieszenie. Na tym koniec? Jeszcze nie! Dobre wrażenie zrobiły na mnie też m.in. fotele 5008. Były dopasowane do ciała i miały szeroką regulację.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Nowy 5008: otacza kierowcę i… śmiesznie pogwizduje!

Pozytywne odczucia w Peugeocie 5008 potęguje dodatkowo fakt, że kierowca czuje się szczelnie otoczony przez auto. Za plecami ma wygodny fotel, po lewej stronie masywny boczek drzwi, przed oczami naprawdę niewielką kierownicę, podczas gdy po prawej widzi konsolę zwrócona w jego stronę. W kabinie strasznie podobały mi się przyciski umieszczone pod ekranem. Aluminiowe przełączniki wyglądają jakby zostały zapożyczone z rynku lotniczego lub militarnego. Poza tym auto śmiesznym gwizdem ostrzega o zbliżaniu się do fotoradaru i posiada praktyczny schowek z ładowarką indukcyjną w dolnej części konsoli centralnej.

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Konsola jest wykonana z miękkiego plastiku, aluminiowych wstawek i... szarej bawełny. Materiał nie przypomina jednak tego użytego do wykonania chińskich koszulek, a jest raczej gustowny i pasuje do agresywnych linii. Zastrzeżenia? Tych było tak naprawdę kilka. Przede wszystkim nadal nie przekonuje mnie zdecydowanie za mała, a do tego dwuramienna kierownica. Po przesiadce z auta Grupy Volkswagena nie mogłem przyzwyczaić się do wymiaru koła. Przeciętne wrażenie robią też manetki skrzyni biegów przy kierownicy. Wykonane są z tanio wyglądającego, czarnego plastiku.

Zobacz również: Test: Opel Grandland X Hybrid4 300 KM - SUV dosłownie mocno ekologiczny!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Multimedialny Peugeot: wspiera, nie denerwuje

Tak, konsola nowego 5008 robi nieco kosmiczne wrażenie i w pierwszym momencie może nieco przerażać elektronizacją. Szybko okazuje się jednak, że jej obsługa jest ergonomiczna. Plusy? Nowy system multimedialny działa sprawniej i szybciej od poprzedniego, a do tego ma ekran o wielkości 10 cali (zegary mają już 12,3 cala!). Poza tym choć 5008 ma pełen pakiet nowoczesnych systemów, te dyskretnie i bez ciągłych komunikatów wspierają kierowcę w czasie jazdy. Minusy? Francuzi mogliby zainwestować w nieco lepiej grające audio. A do tego powinni usprawnić działanie np. systemu rozpoznawania znaków drogowych. Kamera nie zawsze prawidłowo odczytywała ograniczenia prędkości.

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Muszę się do czegoś przyznać. Na początku myślałem, że 5008 jest tak naprawdę wyłącznie rozciągniętą wersją modelu 3008 - ma np. absurdalnie długie drzwi z tyłu. Tak jednak nie jest. Podczas jazdy 5008 dość mocno pokazuje, że w przeciwieństwie do mniejszego brata nie jest rasowym crossoverem, a raczej stadium pośrednim między crossoverem a minivanem. Bo choć zawieszony jest rzeczywiście wysoko, kabina jest przepastnie przestronna oraz ma serię praktycznych dodatków. Przykład? Tylną kanapę można przesuwać, stolik w drugim rzędzie foteli jest zamykany na magnes, a trzeci rząd foteli chować pod podłogą bagażnika - dzięki temu pojemność kufra sięga 780 litrów.

Zobacz również: Test: Seat Ateca FR Black - rodzinny SUV i... sportowe akcenty

Peugeot 5008 FL - design z większym pazurem

Ważnym elementem liftingu Peugeota 5008 był design nadwozia. Stylistycznie auto otrzymało m.in. nowy przód. Grill stracił obramowanie, zyskał za to po bokach mocniej zaznaczone ślady po pazurach lwa. Nowy 5008 ma też swoje imię umieszczone nie na tylnej klapie, a samym końcu maski. Poza tym na błotnikach pojawiają się wykończone błyszczącą czernią, rasowe wloty powietrza, a przednie reflektory nie mają już przymkniętych powiek. Teraz Peugeot szeroko otwartymi oczami obserwuje otoczenie drogi. I co więcej, już w standardzie oferuje światła wyposażone w diody LED.

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Napęd? Podczas jazd prezentacyjnych miałem do czynienia ze 130-konnym dieslem i 8-biegową skrzynią automatyczną (która pracuje nieco powolnie). Motor okazywał się zaskakująco cichy. Nie hałasował nadmiernie nawet podczas jazdy poza miastem. Czy był mocny? Nie specjalnie. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje mu blisko 12 sekund. 5008 nie jest zatem wielbicielem wyścigów spod świateł. Na szczęście diesel jest wystarczający do sprawnego wyprzedzenia w trasie, a dodatkowo ma jeszcze jedną zaletę. Jest oszczędny. Spalanie w cyklu mieszanym podczas weekendowego testu wyniosło 6,4 litra - a to więcej niż dobry wynik.

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Nowy Peugeot 5008 - dane techniczne:

  • Silniki benzynowe:

Peugeot 5008

Peugeot 5008 dane techniczne

Materiały prasowe Peugeot

  • Diesle:

Peugeot 5008

Peugeot 5008 dane techniczne

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Lifting Peugeota 5008 - podsumowanie:

Nowy Peugeot 5008 wygląda na wściekłego. Ma skupiony wzrok i mało zadowolony wyraz twarzy. Niech jednak pozory nie zmylą kupujących. Ten samochód tylko zgrywa twardziela, bo dla swojego właściciela i jego pasażerów ma… gołębie serce! Naprawdę dobrze się prowadzi, jest wygodny, a do tego rodzinnie praktyczny. W skrócie lifting nie był sposobem na tuszowanie kryzysu wieku średniego, a sprawił że Peugeot ma jeszcze więcej charakteru i po prostu mocniej da się go lubić!

Nowy Peugeot 5008 - cennik:

Peugeot 5008

Peugeot 5008 cennik

Materiały prasowe Peugeot

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA