REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 w wersji po liftingu jest lwem, który ma na nowo zaostrzone kły. Co to oznacza? Sprawdźcie w raporcie z naszej pierwszej jazdy tym autem.

Nowy Peugeot 5008 to bez wątpienia auto rodzinne. Jest przestronny, multimedialny i wygodny. Z drugiej strony Francuzi pomyśleli o... przyjemności z jazdy. W efekcie głowa rodziny może się cieszyć całkiem precyzyjnie pracującym układem kierowniczym, który zaraz po ruszeniu z parkingu wyraźnie utwardza się. Dodatkowo crossover choć z całą pewnością nie jest sportowy, nie boi się zakrętów i ma sprężyście skonfigurowane zawieszenie. Na tym koniec? Jeszcze nie! Dobre wrażenie zrobiły na mnie też m.in. fotele 5008. Były dopasowane do ciała i miały szeroką regulację.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Nowy 5008: otacza kierowcę i… śmiesznie pogwizduje!

Pozytywne odczucia w Peugeocie 5008 potęguje dodatkowo fakt, że kierowca czuje się szczelnie otoczony przez auto. Za plecami ma wygodny fotel, po lewej stronie masywny boczek drzwi, przed oczami naprawdę niewielką kierownicę, podczas gdy po prawej widzi konsolę zwrócona w jego stronę. W kabinie strasznie podobały mi się przyciski umieszczone pod ekranem. Aluminiowe przełączniki wyglądają jakby zostały zapożyczone z rynku lotniczego lub militarnego. Poza tym auto śmiesznym gwizdem ostrzega o zbliżaniu się do fotoradaru i posiada praktyczny schowek z ładowarką indukcyjną w dolnej części konsoli centralnej.

Peugeot 5008

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Konsola jest wykonana z miękkiego plastiku, aluminiowych wstawek i... szarej bawełny. Materiał nie przypomina jednak tego użytego do wykonania chińskich koszulek, a jest raczej gustowny i pasuje do agresywnych linii. Zastrzeżenia? Tych było tak naprawdę kilka. Przede wszystkim nadal nie przekonuje mnie zdecydowanie za mała, a do tego dwuramienna kierownica. Po przesiadce z auta Grupy Volkswagena nie mogłem przyzwyczaić się do wymiaru koła. Przeciętne wrażenie robią też manetki skrzyni biegów przy kierownicy. Wykonane są z tanio wyglądającego, czarnego plastiku.

Zobacz również: Test: Opel Grandland X Hybrid4 300 KM - SUV dosłownie mocno ekologiczny!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Multimedialny Peugeot: wspiera, nie denerwuje

Tak, konsola nowego 5008 robi nieco kosmiczne wrażenie i w pierwszym momencie może nieco przerażać elektronizacją. Szybko okazuje się jednak, że jej obsługa jest ergonomiczna. Plusy? Nowy system multimedialny działa sprawniej i szybciej od poprzedniego, a do tego ma ekran o wielkości 10 cali (zegary mają już 12,3 cala!). Poza tym choć 5008 ma pełen pakiet nowoczesnych systemów, te dyskretnie i bez ciągłych komunikatów wspierają kierowcę w czasie jazdy. Minusy? Francuzi mogliby zainwestować w nieco lepiej grające audio. A do tego powinni usprawnić działanie np. systemu rozpoznawania znaków drogowych. Kamera nie zawsze prawidłowo odczytywała ograniczenia prędkości.

Peugeot 5008

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Muszę się do czegoś przyznać. Na początku myślałem, że 5008 jest tak naprawdę wyłącznie rozciągniętą wersją modelu 3008 - ma np. absurdalnie długie drzwi z tyłu. Tak jednak nie jest. Podczas jazdy 5008 dość mocno pokazuje, że w przeciwieństwie do mniejszego brata nie jest rasowym crossoverem, a raczej stadium pośrednim między crossoverem a minivanem. Bo choć zawieszony jest rzeczywiście wysoko, kabina jest przepastnie przestronna oraz ma serię praktycznych dodatków. Przykład? Tylną kanapę można przesuwać, stolik w drugim rzędzie foteli jest zamykany na magnes, a trzeci rząd foteli chować pod podłogą bagażnika - dzięki temu pojemność kufra sięga 780 litrów.

Zobacz również: Test: Seat Ateca FR Black - rodzinny SUV i... sportowe akcenty

Peugeot 5008 FL - design z większym pazurem

Ważnym elementem liftingu Peugeota 5008 był design nadwozia. Stylistycznie auto otrzymało m.in. nowy przód. Grill stracił obramowanie, zyskał za to po bokach mocniej zaznaczone ślady po pazurach lwa. Nowy 5008 ma też swoje imię umieszczone nie na tylnej klapie, a samym końcu maski. Poza tym na błotnikach pojawiają się wykończone błyszczącą czernią, rasowe wloty powietrza, a przednie reflektory nie mają już przymkniętych powiek. Teraz Peugeot szeroko otwartymi oczami obserwuje otoczenie drogi. I co więcej, już w standardzie oferuje światła wyposażone w diody LED.

Peugeot 5008

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Napęd? Podczas jazd prezentacyjnych miałem do czynienia ze 130-konnym dieslem i 8-biegową skrzynią automatyczną (która pracuje nieco powolnie). Motor okazywał się zaskakująco cichy. Nie hałasował nadmiernie nawet podczas jazdy poza miastem. Czy był mocny? Nie specjalnie. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje mu blisko 12 sekund. 5008 nie jest zatem wielbicielem wyścigów spod świateł. Na szczęście diesel jest wystarczający do sprawnego wyprzedzenia w trasie, a dodatkowo ma jeszcze jedną zaletę. Jest oszczędny. Spalanie w cyklu mieszanym podczas weekendowego testu wyniosło 6,4 litra - a to więcej niż dobry wynik.

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Nowy Peugeot 5008 - dane techniczne:

  • Silniki benzynowe:
Peugeot 5008

Peugeot 5008

Peugeot 5008 dane techniczne

Materiały prasowe Peugeot

  • Diesle:
Peugeot 5008

Peugeot 5008

Peugeot 5008 dane techniczne

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 5008

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Lifting Peugeota 5008 - podsumowanie:

Nowy Peugeot 5008 wygląda na wściekłego. Ma skupiony wzrok i mało zadowolony wyraz twarzy. Niech jednak pozory nie zmylą kupujących. Ten samochód tylko zgrywa twardziela, bo dla swojego właściciela i jego pasażerów ma… gołębie serce! Naprawdę dobrze się prowadzi, jest wygodny, a do tego rodzinnie praktyczny. W skrócie lifting nie był sposobem na tuszowanie kryzysu wieku średniego, a sprawił że Peugeot ma jeszcze więcej charakteru i po prostu mocniej da się go lubić!

Nowy Peugeot 5008 - cennik:

Peugeot 5008

Peugeot 5008

Peugeot 5008 cennik

Materiały prasowe Peugeot

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA