REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 w wersji po liftingu jest lwem, który ma na nowo zaostrzone kły. Co to oznacza? Sprawdźcie w raporcie z naszej pierwszej jazdy tym autem.

Nowy Peugeot 5008 to bez wątpienia auto rodzinne. Jest przestronny, multimedialny i wygodny. Z drugiej strony Francuzi pomyśleli o... przyjemności z jazdy. W efekcie głowa rodziny może się cieszyć całkiem precyzyjnie pracującym układem kierowniczym, który zaraz po ruszeniu z parkingu wyraźnie utwardza się. Dodatkowo crossover choć z całą pewnością nie jest sportowy, nie boi się zakrętów i ma sprężyście skonfigurowane zawieszenie. Na tym koniec? Jeszcze nie! Dobre wrażenie zrobiły na mnie też m.in. fotele 5008. Były dopasowane do ciała i miały szeroką regulację.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Nowy 5008: otacza kierowcę i… śmiesznie pogwizduje!

Pozytywne odczucia w Peugeocie 5008 potęguje dodatkowo fakt, że kierowca czuje się szczelnie otoczony przez auto. Za plecami ma wygodny fotel, po lewej stronie masywny boczek drzwi, przed oczami naprawdę niewielką kierownicę, podczas gdy po prawej widzi konsolę zwrócona w jego stronę. W kabinie strasznie podobały mi się przyciski umieszczone pod ekranem. Aluminiowe przełączniki wyglądają jakby zostały zapożyczone z rynku lotniczego lub militarnego. Poza tym auto śmiesznym gwizdem ostrzega o zbliżaniu się do fotoradaru i posiada praktyczny schowek z ładowarką indukcyjną w dolnej części konsoli centralnej.

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Konsola jest wykonana z miękkiego plastiku, aluminiowych wstawek i... szarej bawełny. Materiał nie przypomina jednak tego użytego do wykonania chińskich koszulek, a jest raczej gustowny i pasuje do agresywnych linii. Zastrzeżenia? Tych było tak naprawdę kilka. Przede wszystkim nadal nie przekonuje mnie zdecydowanie za mała, a do tego dwuramienna kierownica. Po przesiadce z auta Grupy Volkswagena nie mogłem przyzwyczaić się do wymiaru koła. Przeciętne wrażenie robią też manetki skrzyni biegów przy kierownicy. Wykonane są z tanio wyglądającego, czarnego plastiku.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Opel Grandland X Hybrid4 300 KM - SUV dosłownie mocno ekologiczny!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Multimedialny Peugeot: wspiera, nie denerwuje

Tak, konsola nowego 5008 robi nieco kosmiczne wrażenie i w pierwszym momencie może nieco przerażać elektronizacją. Szybko okazuje się jednak, że jej obsługa jest ergonomiczna. Plusy? Nowy system multimedialny działa sprawniej i szybciej od poprzedniego, a do tego ma ekran o wielkości 10 cali (zegary mają już 12,3 cala!). Poza tym choć 5008 ma pełen pakiet nowoczesnych systemów, te dyskretnie i bez ciągłych komunikatów wspierają kierowcę w czasie jazdy. Minusy? Francuzi mogliby zainwestować w nieco lepiej grające audio. A do tego powinni usprawnić działanie np. systemu rozpoznawania znaków drogowych. Kamera nie zawsze prawidłowo odczytywała ograniczenia prędkości.

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Muszę się do czegoś przyznać. Na początku myślałem, że 5008 jest tak naprawdę wyłącznie rozciągniętą wersją modelu 3008 - ma np. absurdalnie długie drzwi z tyłu. Tak jednak nie jest. Podczas jazdy 5008 dość mocno pokazuje, że w przeciwieństwie do mniejszego brata nie jest rasowym crossoverem, a raczej stadium pośrednim między crossoverem a minivanem. Bo choć zawieszony jest rzeczywiście wysoko, kabina jest przepastnie przestronna oraz ma serię praktycznych dodatków. Przykład? Tylną kanapę można przesuwać, stolik w drugim rzędzie foteli jest zamykany na magnes, a trzeci rząd foteli chować pod podłogą bagażnika - dzięki temu pojemność kufra sięga 780 litrów.

Zobacz również: Test: Seat Ateca FR Black - rodzinny SUV i... sportowe akcenty

Peugeot 5008 FL - design z większym pazurem

Ważnym elementem liftingu Peugeota 5008 był design nadwozia. Stylistycznie auto otrzymało m.in. nowy przód. Grill stracił obramowanie, zyskał za to po bokach mocniej zaznaczone ślady po pazurach lwa. Nowy 5008 ma też swoje imię umieszczone nie na tylnej klapie, a samym końcu maski. Poza tym na błotnikach pojawiają się wykończone błyszczącą czernią, rasowe wloty powietrza, a przednie reflektory nie mają już przymkniętych powiek. Teraz Peugeot szeroko otwartymi oczami obserwuje otoczenie drogi. I co więcej, już w standardzie oferuje światła wyposażone w diody LED.

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Napęd? Podczas jazd prezentacyjnych miałem do czynienia ze 130-konnym dieslem i 8-biegową skrzynią automatyczną (która pracuje nieco powolnie). Motor okazywał się zaskakująco cichy. Nie hałasował nadmiernie nawet podczas jazdy poza miastem. Czy był mocny? Nie specjalnie. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje mu blisko 12 sekund. 5008 nie jest zatem wielbicielem wyścigów spod świateł. Na szczęście diesel jest wystarczający do sprawnego wyprzedzenia w trasie, a dodatkowo ma jeszcze jedną zaletę. Jest oszczędny. Spalanie w cyklu mieszanym podczas weekendowego testu wyniosło 6,4 litra - a to więcej niż dobry wynik.

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Nowy Peugeot 5008 - dane techniczne:

  • Silniki benzynowe:

Peugeot 5008

Peugeot 5008 dane techniczne

Materiały prasowe Peugeot

  • Diesle:

Peugeot 5008

Peugeot 5008 dane techniczne

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 5008

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!

Kuba Brzeziński

Lifting Peugeota 5008 - podsumowanie:

Nowy Peugeot 5008 wygląda na wściekłego. Ma skupiony wzrok i mało zadowolony wyraz twarzy. Niech jednak pozory nie zmylą kupujących. Ten samochód tylko zgrywa twardziela, bo dla swojego właściciela i jego pasażerów ma… gołębie serce! Naprawdę dobrze się prowadzi, jest wygodny, a do tego rodzinnie praktyczny. W skrócie lifting nie był sposobem na tuszowanie kryzysu wieku średniego, a sprawił że Peugeot ma jeszcze więcej charakteru i po prostu mocniej da się go lubić!

Nowy Peugeot 5008 - cennik:

Peugeot 5008

Peugeot 5008 cennik

Materiały prasowe Peugeot

Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Lifting Peugeota 5008 - pierwsza jazda nowym lwem!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA