REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA
Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Choć elektryczne, średniej wielkości vany z Francji mają się czym pochwalić! Ich ładowność sięga 1275 kilogramów, przestrzeń załadunkowa mieści nawet 6,6 m3 oraz w wersji osobowej zabierają nawet 9 osób.

Skąd pomysł na elektryczne vany średniej wielkości? W Europie zaczynają obowiązywać ograniczenia w dostępie do centrów miast dla samochodów wyposażonych w silniki diesla. Te nie będą jednak dotykać elektryków. A jako że aż 50 proc. kierowców średniej wielkości vanów musi wjechać do miasta 2-3 razy w tygodniu, droga rozwoju stała się dla PSA dość oczywista.

REKLAMA

REKLAMA

136 koni i 1275 kg ładowności - elektryczne vany PSA

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e są napędzane 136-konnym silnikiem elektrycznym. Jednostka oferuje nawet 260 Nm momentu obrotowego i rozpędza vana do prędkości 130 km/h. A to nie koniec możliwości tych aut, bo oferują maksymalną ładowność 1275 kilogramów - 130 kilogramów mniej od diesla. Przestrzeń załadunkowa może mieć pojemność 6,6 m3.

Opel Vivaro-e

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA

Materiały prasowe Opel

Zasięg? Elektryczne dostawczaki będą oferowane w dwóch wersjach. Pierwsza będzie w stanie pokonać na ładowaniu 230 (50 kWh), a druga 330 kilometrów (75 kWh). Skąd takie zasięgi? Badania przeprowadzone przez PSA wykazały, że 83 proc. kierowców średniej wielkości vanów średnio pokonuje mniej niż 200 kilometrów dziennie. 44 proc. z nich nigdy nie pokonało więcej niż 300 kilometrów w ciągu jednego dnia.

Zobacz również: Nowa matryca stawek VAT

REKLAMA

Jeżeli chodzi o czas ładowania, baterię Peugeota e-Experta, Citroena e-Jumpy i Opla Vivaro-e można uzupełnić w 80 proc. już w pół godziny przy użyciu szybkiej ładowarki. Gdy van zostanie podłączony do gniazdka, w ciągu nocy doładowana zostanie połowa pojemności baterii. Przy użyciu wallboxa w nocy akumulator będzie doładowany do pełna. Bateria aut PSA jest objęta gwarancją. W ciągu 8 lat lub na dystansie 160 tys. kilometrów jej pojemność nie powinna spaść poniżej 70 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel Vivaro-e

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA

Materiały prasowe Opel

Aplikacja do planowania trasy i „elektryczne” assistance

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy i Opel Vivaro-e to też seria rozwiązań elektronicznych. Kierowcy tych aut mogą korzystać np. z aplikacji do planowania dłuższych podróży. Ta poprowadzi trasę przez punkty ładowania i wskaże ile czasu zajmie postój potrzebny do uzupełnienia prądu w baterii. Poza tym PSA planuje serwis assistance - laweta zabierze rozładowane auto i zawiezie je do ładowarki. Ciekawostką są też elektryczne przesuwne drzwi boczne - do ich otwarcia wystarczy ruch stopą w okolicy tylnego nadkola.

Zamówienia na Peugeota e-Experta, Citroena e-Jumpy, Opela Vivaro-e w wersji dostawczej zaczną być zbierane w lipcu roku 2020. Listy nabywców modeli osobowych zostaną otwarte we wrześniu. Pierwsze dostawy? Te zostały zaplanowane na październik. Do końca roku paleta elektrycznych vanów zostanie zaoferowana klientom w pełnej gamie zabudów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA