REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA
Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Choć elektryczne, średniej wielkości vany z Francji mają się czym pochwalić! Ich ładowność sięga 1275 kilogramów, przestrzeń załadunkowa mieści nawet 6,6 m3 oraz w wersji osobowej zabierają nawet 9 osób.

Skąd pomysł na elektryczne vany średniej wielkości? W Europie zaczynają obowiązywać ograniczenia w dostępie do centrów miast dla samochodów wyposażonych w silniki diesla. Te nie będą jednak dotykać elektryków. A jako że aż 50 proc. kierowców średniej wielkości vanów musi wjechać do miasta 2-3 razy w tygodniu, droga rozwoju stała się dla PSA dość oczywista.

REKLAMA

136 koni i 1275 kg ładowności - elektryczne vany PSA

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e są napędzane 136-konnym silnikiem elektrycznym. Jednostka oferuje nawet 260 Nm momentu obrotowego i rozpędza vana do prędkości 130 km/h. A to nie koniec możliwości tych aut, bo oferują maksymalną ładowność 1275 kilogramów - 130 kilogramów mniej od diesla. Przestrzeń załadunkowa może mieć pojemność 6,6 m3.

Opel Vivaro-e

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA

Materiały prasowe Opel

Zasięg? Elektryczne dostawczaki będą oferowane w dwóch wersjach. Pierwsza będzie w stanie pokonać na ładowaniu 230 (50 kWh), a druga 330 kilometrów (75 kWh). Skąd takie zasięgi? Badania przeprowadzone przez PSA wykazały, że 83 proc. kierowców średniej wielkości vanów średnio pokonuje mniej niż 200 kilometrów dziennie. 44 proc. z nich nigdy nie pokonało więcej niż 300 kilometrów w ciągu jednego dnia.

Zobacz również: Nowa matryca stawek VAT

Jeżeli chodzi o czas ładowania, baterię Peugeota e-Experta, Citroena e-Jumpy i Opla Vivaro-e można uzupełnić w 80 proc. już w pół godziny przy użyciu szybkiej ładowarki. Gdy van zostanie podłączony do gniazdka, w ciągu nocy doładowana zostanie połowa pojemności baterii. Przy użyciu wallboxa w nocy akumulator będzie doładowany do pełna. Bateria aut PSA jest objęta gwarancją. W ciągu 8 lat lub na dystansie 160 tys. kilometrów jej pojemność nie powinna spaść poniżej 70 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel Vivaro-e

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA

Materiały prasowe Opel

Aplikacja do planowania trasy i „elektryczne” assistance

REKLAMA

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy i Opel Vivaro-e to też seria rozwiązań elektronicznych. Kierowcy tych aut mogą korzystać np. z aplikacji do planowania dłuższych podróży. Ta poprowadzi trasę przez punkty ładowania i wskaże ile czasu zajmie postój potrzebny do uzupełnienia prądu w baterii. Poza tym PSA planuje serwis assistance - laweta zabierze rozładowane auto i zawiezie je do ładowarki. Ciekawostką są też elektryczne przesuwne drzwi boczne - do ich otwarcia wystarczy ruch stopą w okolicy tylnego nadkola.

Zamówienia na Peugeota e-Experta, Citroena e-Jumpy, Opela Vivaro-e w wersji dostawczej zaczną być zbierane w lipcu roku 2020. Listy nabywców modeli osobowych zostaną otwarte we wrześniu. Pierwsze dostawy? Te zostały zaplanowane na październik. Do końca roku paleta elektrycznych vanów zostanie zaoferowana klientom w pełnej gamie zabudów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA