REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Który silnik jest lepszy: 2.0 HDI czy 1.6 HDI?

2.0 HDI czy 1.6 HDI
2.0 HDI czy 1.6 HDI
Materiały prasowe Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Który silnik jest lepszy: 2.0 HDI czy 1.6 HDI? A pytanie pojawiające się w materiale oznacza, że dziś skupimy się głównie na samochodach francuskich!

1.6 HDI: opinie kierowców i mechaników

Debiut jednostki 1.6 HDI przypada na rok 2002. I choć diesel otrzymał miano nowoczesnej konstrukcji, początkowo słabsze warianty nie miały turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek, koła dwumasowego czy filtra cząstek stałych. Produkcja silnika 1.6 HDI okazała się wielkim sukcesem. Był montowany w Citroenach, Peugeotach, Mazdach, Suzuki, Volvo i Fordach.

REKLAMA

Jakie zalety przekonują do silnika 1.6 HDI? Dobre osiągi, niskie zużycie paliwa i wysoka kultura pracy. Poza tym francuski diesel być może nie jest wolny od problemów, ale występujące usterki są raczej mało znaczące, a w ich usunięciu pomaga szeroka oferta rozsądnie wycenianych części zamiennych.

Zobacz również: Silnik 1.6 HDi PSA - awarie, problemy, opinie

2.0 HDI: opinie kierowców i mechaników

1.6 HDI nie jest jednak jedynym hitem sprzedaży z gamy PSA. To samo można powiedzieć o motorze 2.0 HDI. Jednostka oferuje moc od 136 do nawet 180 koni mechanicznych. Zalety większego diesla? To przede wszystkim zachowanie wysokiej kultury pracy, ale i niskiego apetytu. Poza tym nadal to jednostka, o której spokojnie można powiedzieć, że jest mało problematyczna dla użytkownika. Niestety w tym samym czasie jest bardziej skomplikowana, bo o ile może nie mieć filtra cząstek stałych, o tyle turbosprężarka typu VGT czy koło dwumasowe są już standardem.

Zobacz również: Eksploatacja silnika 2.0 HDI

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 HDI czy 2.0 HDI: który jest lepszy?

A więc diesel 1.6 HDI czy 2.0 HDI. Który jest lepszy? Ciężko tak naprawdę jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Obydwie jednostki są właściwie tak samo udane, a ostateczny wybór powinien zależeć w dużej mierze od tego, jak duży samochód chce kupić kierowca. W segmentach B czy C spokojnie sprawdzi się mniejszy z ropniaków. W segmencie D czy autach rodzinnych lepiej skupić się na motorze 2.0 HDI - zagwarantuje zdecydowanie lepsze osiągi.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA