REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Który silnik jest lepszy: 2.0 HDI czy 1.6 HDI?

2.0 HDI czy 1.6 HDI
2.0 HDI czy 1.6 HDI
Materiały prasowe Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Który silnik jest lepszy: 2.0 HDI czy 1.6 HDI? A pytanie pojawiające się w materiale oznacza, że dziś skupimy się głównie na samochodach francuskich!

1.6 HDI: opinie kierowców i mechaników

Debiut jednostki 1.6 HDI przypada na rok 2002. I choć diesel otrzymał miano nowoczesnej konstrukcji, początkowo słabsze warianty nie miały turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek, koła dwumasowego czy filtra cząstek stałych. Produkcja silnika 1.6 HDI okazała się wielkim sukcesem. Był montowany w Citroenach, Peugeotach, Mazdach, Suzuki, Volvo i Fordach.

REKLAMA

Jakie zalety przekonują do silnika 1.6 HDI? Dobre osiągi, niskie zużycie paliwa i wysoka kultura pracy. Poza tym francuski diesel być może nie jest wolny od problemów, ale występujące usterki są raczej mało znaczące, a w ich usunięciu pomaga szeroka oferta rozsądnie wycenianych części zamiennych.

Zobacz również: Silnik 1.6 HDi PSA - awarie, problemy, opinie

2.0 HDI: opinie kierowców i mechaników

1.6 HDI nie jest jednak jedynym hitem sprzedaży z gamy PSA. To samo można powiedzieć o motorze 2.0 HDI. Jednostka oferuje moc od 136 do nawet 180 koni mechanicznych. Zalety większego diesla? To przede wszystkim zachowanie wysokiej kultury pracy, ale i niskiego apetytu. Poza tym nadal to jednostka, o której spokojnie można powiedzieć, że jest mało problematyczna dla użytkownika. Niestety w tym samym czasie jest bardziej skomplikowana, bo o ile może nie mieć filtra cząstek stałych, o tyle turbosprężarka typu VGT czy koło dwumasowe są już standardem.

Zobacz również: Eksploatacja silnika 2.0 HDI

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 HDI czy 2.0 HDI: który jest lepszy?

A więc diesel 1.6 HDI czy 2.0 HDI. Który jest lepszy? Ciężko tak naprawdę jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Obydwie jednostki są właściwie tak samo udane, a ostateczny wybór powinien zależeć w dużej mierze od tego, jak duży samochód chce kupić kierowca. W segmentach B czy C spokojnie sprawdzi się mniejszy z ropniaków. W segmencie D czy autach rodzinnych lepiej skupić się na motorze 2.0 HDI - zagwarantuje zdecydowanie lepsze osiągi.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Elektryki jeździły po Warszawie już pół wieku temu

Samochody elektryczne to wcale nie nowość. Już w latach 70. można było zwiedzać Warszawę takim autem. Do celów obsługi ruchu turystycznego wykorzystywano krajowe melexy. Takie zwiedzanie cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

REKLAMA

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

REKLAMA

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

REKLAMA