Awarie silnika 1.6 HDI. Jest się czego bać?
REKLAMA
REKLAMA
Francuzi w roku 2002 postanowili pójść nową drogą. Zespół ich inżynierów stworzył diesla o zredukowanej pojemności. Nowy silnik HDI korzystający z wtrysku common rail miał tylko 1.6 litra pojemności, ale jednocześnie dysponował mocą na poziomie 90 lub 110 koni mechanicznych.
REKLAMA
Zobacz również: Kalkulator alkomat
Awarie silnika 1.6 HDI:
- turbosprężarka:
- winny jest przewód doprowadzający olej,
- zapycha się, osłabia przepływ smarowidła i zaciera mechanizm,
- warto częściej wymieniać olej (raz w roku lub co 15 tys. km),
- warto co drugą, trzecią wymianę czyścić lub wymieniać przewód olejowy przy turbo.
- filtr cząstek stałych:
- osadnik typu mokrego - tj. będzie wymagał wymiany co 120 do 160 tys. km,
- osadnik typu mokrego wymaga tankowania płynu do dopalania sadzy,
- warto pamiętać o tym, że wiele słabszych wariantów nigdy nie miało montowanego FAP.
- nieszczelności wtryskiwaczy:
- gdy w kabinie pojawi się wyraźny zapach oleju napędowego, może to świadczyć o nieszczelności wtrysków,
- paliwo przepuszczają podkładki przy wtryskiwaczach - należy je wymienić,
- wymiana podkładek kosztuje jakieś 300 - 500 złotych,
- same wtryskiwacze powinny wytrzymać 250 - 300 tys. kilometrów.
- rozciąganie łańcucha spinającego wałki rozrządu:
- tłumik drgań na kole pasowym:
- naturalnie zużywa się, objawem usterki są hałasy i dodatkowe wibracje,
- nowe koło pasowe można kupić już za jakieś 220 złotych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.