REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja

REKLAMA

REKLAMA

To drapieżny lew, który najlepiej czuje się w… ruchu miejskim! Ma ładne nadwozie, przestronną kabinę, może być świetnie wyposażony i kosztuje mniej niż 30 tysięcy złotych. Tylko czy francuski rodowód nie szykuje przykrej niespodzianki?

W roku 2013 Francuzi postanowili wkroczyć do segmentu crossoverów grupy B. I krok był świetnym posunięciem. Szczególnie że klasa zapoczątkowana w dużej mierze przez Nissana Juke cieszyła się rosnącą popularnością w Europie. Koncern PSA miał na szczęście sporą ilość podzespołów, z których mógł swobodnie korzystać w czasie prac nad autem. W końcu powstało ono w oparciu o platformę PF1, a to oznacza że czerpie technologiczną inspirację z 208-ki. Auto tak naprawdę z miejsca stało się sprzedażowym sukcesem. W okolicy liftingu przeprowadzonego w roku 2016 2008 sprzedawał się w ilości sięgającej 250 tysięcy sztuk rocznie!

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Peugeot 2008 I - to prawdziwy… lew!

Jak podsumować wygląd nadwozia używanego Peugeota 2008? Wystarczy powiedzieć, że crossover jest po prostu… ładny! Prezentuje się nowocześnie, świetnie odnajduje się w mieście, a do tego ma całą serię interesujących akcentów optycznych. Przykład? Tylne reflektory zostały zdominowane wzorem pazurów lwa, a linia okien jest powiększona za pomocą srebrnego lub czarnego akcentu nad szybą drugich drzwi. Jeżeli chodzi o przód nadwozia, ten korzysta z elementów znanych z innych aut francuskiego koncernu. Po liftingu pas przedni dodatkowo stał się dużo bardziej dojrzały i muskularny.

I choć nowoczesny design bez wątpienia jest jedną z większych zalet używanego Peugeota 2008 pierwszej generacji, o sporym plusie modelu świadczy też kabina pasażerska. We wnętrzu raczej nie brakuje przestrzeni - odnajdą się tu dwie dorosłe osoby i dwójka dzieci. Poza tym kufer ma pojemność od 350 do 1194 litrów - a to oznacza, że nadąża za hatchbackami segmentu C. Jeżeli o bagażniku już mowa, to w nim pojawia się ciekawy patent. Podłoga została wyłożona wąskimi listwami, które mają ułatwiać np. przesuwanie walizki. Pojawiają się one jednak również na oparciu tylnej kanapy. W ten sposób przesuwanie przedmiotów nadal jest łatwe po złożeniu siedzeń.

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

REKLAMA

Używane: Peugeot 2008 I - wysoka pozycja za kierownicą i i-Cockpit

Fotele w Peugeocie 2008 są ustawione dość wysoko. To jednak nie koniec, bo w bogatszych wersjach okazują się mięsiste i mają dobrze wyprofilowane boki, które trzymają ciało pasażera w zakręcie. Francuzi zadbali też o ukłon w stronę nowoczesności. A wyrazem tego jest chociażby pojawienie się kolorowego i dotykowego ekranu na szczycie obłej konsoli centralnej. To fajny gadżet, który niestety nie do końca jest dopracowany. Właściciele 2008 skarżą się na zawieszający się system multimedialny. Czasami nawet ekran zamiera, a obsługa multimediów staje się możliwa wyłącznie z poziomu kierownicy i fizycznych przycisków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozwiązaniem dyskusyjnym jest i-Cockpit. W teorii mała kierownica i wysoko zarysowane zegary mają imitować coś na kształt analogowego Head-Up`a. W praktyce nie wszyscy kierowcy mają możliwość dobrego ustawienia pozycji, a wtedy kierownica zasłania zegary. Właściciel używanego Peugeota 2008 może też narzekać na jakość plastików - te w dużej mierze są twarde i mogą trzeszczeć. Z drugiej strony warto pamiętać, że to jedynie crossover segmentu B. A to oznacza, że przy całej praktyczności auta, bazowa wersja kosztowała w salonie zaledwie 64 tysiące złotych. A to naprawdę niewiele. Producent musiał zatem oszczędzać.

Używane: Peugeot 2008 I - 1.2 PureTech najlepszym wyborem!

Paletę silnikową używanego Peugeota 2008 otwiera benzynowy silnik 1.2 VTi - posiada wtrysk wielopunktowy. I choć prosta technologia daje wybitną wręcz trwałość, moc 82 koni mechanicznych niestety nie jest wystarczająca. Dlatego dużo lepszym wyborem staną się benzyniaki 1.2 PureTech. Za sprawą doładowania i bezpośredniego wtrysku oferują one 110 lub 130 koni mechanicznych. Dzięki temu crossover gwarantuje dobrą dynamikę jazdy, a do tego nadal wykazuje się rozsądnym apetytem na paliwo. Warto w tym momencie zaznaczyć, że wszystkie silnik o pojemności 1.2 litra mają 3-cylindrową głowicę.

Zobacz również: Używane: Peugeot 208 I (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Wady? W silniku 1.2 PureTech należy przede wszystkim skrócić interwał wymiany paska rozrządu - pracującego w kąpieli olejowej. Napęd potrafi się łuszczyć i zerwać. Producent zaleca wymianę co 180 tysięcy kilometrów. Bezpieczniejszym interwałem jest jednak 100 tysięcy kilometrów. Poza tym pojawiają się informacje o usterkach czujników położenia wału korbowego oraz termostatów. Na szczęście obydwie niesprawności usunie każdy mechanik i zrobi to naprawdę niskim kosztem.

Używane: Peugeot 2008 I - 1.6 VTi lub diesle 1.6 HDI?

Uzupełnieniem gamy stał się benzyniak 1.6 VTi. Ma 4 cylindry, wolnossącą konstrukcję, pośredni wtrysk paliwa i jako jedyny w palecie łańcuch rozrządu. I choć napęd w teorii jest bezobsługowy, tak naprawdę stanowi najsłabszy punkt konstrukcji. Jeżeli kierowca nie skróci interwały wymiany oleju do roku lub 15 tysięcy kilometrów, za sprawą wadliwego napinacza łańcuch może się rozciągnąć już po 60 - 70 tysiącach kilometrów. A jego wymiana nie jest tania - może kosztować nawet 2,5 tysiąca złotych. Poza tym silnik 1.6 VTi nie jest tak oszczędny i dynamiczny jak wersje 1.2 PureTech.

Używany Peugeot 2008 to też szeroka paleta diesli. Dwa najsłabsze - 1.4 HDI (68 KM) i 1.6 BlueHDI (75 KM) - należy zdyskwalifikować w przedbiegach. Motory oferują zatrważające osiągi - sprint do pierwszej setki trwa w okolicy 15 sekund. To zatem propozycje tylko dla tych, dla których liczy się wyłącznie niskie spalanie. Silnik 1.6 HDI oferuje również wariant o mocy 92, 100, 115 i 120 koni mechanicznych. Słabości diesla? To naprawdę trwała jednostka, która przy regularnie wykonywanym serwisie podstawowym wytrzyma bez żadnej awarii 150 czy 200 tysięcy kilometrów.

Używane: Peugeot 2008 I - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie paliwa w litrach na 100 km
1.2 VTi 82 KM 118 Nm 13,5 s. 169 km/h 4,9
1.2 PureTech 110 KM 205 Nm 9,9 s. 191 km/h 4,7
1.2 PureTech 130 KM 230 Nm 9,3 s. 200 km/h 4,8
1.6 VTi 120 KM 160 Nm 9,5 s. 196 km/h 5,9
  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie paliwa w litrach na 100 km
1.4 HDI 68 KM 160 Nm 14,9 s. 159 km/h 4,0
1.6 BlueHDI 75 KM 160 Nm 14,9 s. 165 km/h 3,7
1.6 HDI 92 KM 230 Nm 11,5 s. 181 km/h 4,0
1.6 BlueHDI 100 KM 254 Nm 11,3 s. 180 km/h 3,6
1.6 HDI 115 KM 270 Nm 10,4 s. 188 km/h 4,0
1.6 BlueHDI 120 KM 300 Nm 9,6 s. 190 km/h 3,7

Francuzi nie chcieli mocno komplikować zawieszenia w Peugeocie 2008. Właśnie dlatego postawili na kolumny McPhersona na przedniej osi i belkę skrętną na tylnej. Crossover ma imitować terenówkę, jednak to jeszcze nie oznacza np. obecności czteronapędu. System 4x4 nie był bowiem dostępny nawet jako opcja. W zamian za dopłatą pojawiał się układ Grip Control. Ten za sprawą właściwych ustawień układu ESP poprawiał właściwości trakcyjne auta np. na śniegu lub na piachu. Zawieszenie 2008 pracuje bardzo głośno na nierównościach. Na tym jednak kończą się jego wady. Elementy są trwałe.

Zobacz również: Grip Control, czyli jak działa udawane 4x4 w Peugeotach

Używane: Peugeot 2008 I - uwaga na przekładnię zautomatyzowaną

Pomijając zawieszający się system multimedialny i serię drobnych usterek w silnikach, używany Peugeot 2008 jest naprawdę wiernym towarzyszem podróży. To auto trwałe, w którym z powtarzających się niesprawności, wymienić można tak naprawdę jedną. A ta dotyczy zautomatyzowanej skrzyni biegów wyposażonej w słowniki zmieniające przełożenia. Awarie? Sprzęgło ma niską trwałość, a koszty jego wymiany są naprawdę wysokie. Mechanizm był stosowany w motorach 1.2 VTi i HDI - nie mylić go z klasycznym automatem parowanym z motorem 1.2 PureTech i 1.6 VTi.

Używane Peugeoty 2008 mają już swoje lata. A to musiało się odbić na cenie egzemplarzy z drugiej ręki. Dziś crossovera można kupić już za 28 tysięcy złotych. I co ciekawe, poniżej 30 tysięcy kierowca ma szansę znaleźć model z przebiegiem niższym niż 80 tysięcy kilometrów. Znakiem zapytania w przypadku takich aut jest historia serwisowa. To głównie pojazdy pochodzące z importu. Prym na rynku wtórnym wiodą motory benzynowe. Diesle występują w mniej niż jednej trzeciej egzemplarzy używanych 2008.

Używane: Peugeot 2008 I - podsumowanie:

Francuskie auta cieszą się różną opinią. W przypadku używanego Peugeota 2008 kierowca może być jednak całkowicie spokojny. PSA zastosowało w aucie prostą technologię, sprawdzone silniki i trwałą elektronikę. A to wszystko złożone w całość przekłada się na dwie rzeczy. Po pierwsze zadbany i regularnie serwisowany egzemplarz stanie się wiernym towarzyszem podróży przez wiele lat. Po drugie auta w idealnym stanie nie czekają zbyt długo na rynku wtórnym na nowego właściciela. Warto o tym pamiętać podczas szukania 2008 z drugiej ręki.

Używane: Peugeot 2008 I - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 22 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • filtr paliwa - od 36 zł
  • filtr kabinowy - od 30 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 311 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 276 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 143 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 66 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 138 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 38 zł
  • łącznik stabilizatora - od 24 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 34 zł
  • amortyzator - od 114 zł
  • sprzęgło komplet - od 314 zł
  • koło zamachowe - od 736 zł
  • turbosprężarka - od 3823 zł

Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test - wnętrze
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test - bagażnik
Peugeot
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA