REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Peugeot 208 I (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Peugeot 208
Peugeot 208
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Używany Peugeot 208 rzuca się w oczy i był prawdziwym hitem! Pierwsze kilka miesięcy po premierze zakończyło się bilansem produkcji na poziomie 300 tysięcy sztuk. Jak auto spisuje się na ryku wtórnym?

Po nieco ociężałym i nudnawym 207, 208 pokazał że Francuzi cały czas są w stanie stworzyć ładnego hatchbacka segmentu B. Auto zaprezentowało dynamikę linii bocznej, wyjątkową wśród aut miejskich zgrabność, ale też i sporą dawkę charakteru. Dobrze wygląda np. króciutki przód - prezentuje się trochę jak nosek, z tyłu natomiast pojawiły się lampy, które są niejako „zahaczone” pazurem lwa. W Peugeocie 208 pierwszej generacji ważna jest jeszcze jedna rzecz. Auto wróciło do formy wagowej! Za sprawą platformy PF1 hatchback jest naprawdę lekki. Bazowa wersja waży tylko 975 kilogramów.

REKLAMA

Używane: Peugeot 208 I - i-Cocpit czyli co?

Peugeot 208 generacji A9 to też nowatorski design wnętrza. Na konsoli pojawił się dotykowy ekran, podczas gdy kierownica i zegary zostały przybrane w i-Cockpit. Co to oznacza? Małe koło, które po maksymalnie niskim ustawieniu sprawia, że w zasięgu wzroku kierowcy - niczym w układzie projekcyjnym - znajdują się zegary. Rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia, ale z czasem okazuje się całkiem intuicyjne. Peugeot 208 ma wygodne i dobrze wyprofilowane fotele. Poza tym choć na tylnej kanapie jest ciasnawo, oferuje sporą ilość miejsca w kufrze. Bagażnik w zależności od konfiguracji mieści od 285 do 1076 litrów.

Zobacz również: Peugeot i-Cockpit - jak będą wyglądały kokpity w przyszłości?

Główną wadą kabiny pasażerskiej używanego Peugeota 208 są braki w kwestii jakości. Nie dość, że plastiki bywają naprawdę twarde, a do tego nie wszędzie są dobrze spasowane, to jeszcze przeciętnie znoszą próbę czasu i trudy eksploatacji. Idealny przykład stanowi chociażby lakierowana na srebrno rączka w drzwiach. Imitujący aluminium materiał jest podatny na zarysowania. Niewiele lepiej spisuje się gałka zmiany biegów. Dość szybko łuszczy się na niej ekologiczna skóra.

Używane: Peugeot 208 I - 3 cylindry to… zaleta!

Paletę silników benzynowych w przypadku używanego Peugeota 208 pierwszej generacji otwierają motory 3-cylindrowe. Jednostka 1.0 VTI o mocy 68 koni mechanicznych zapożyczona z Toyoty jest oszczędna, ale niestety wyraźnie brakuje jej osiągów. Dlatego dużo lepszy wybór stanowi motor 1.2 PureTech - czy to w wersji wolnossącej 82 KM, czy doładowanej 110 KM. Jednostka oferuje zdecydowanie lepsze osiągi, nadal ma rozsądny apetyt, a do tego okazuje się trwała. Silniki VTI o pojemności 1.4 i 1.6 litra dobrze radzą sobie z napędzaniem hatchbacka i mają łańcuch rozrządu. Z drugiej strony potrafią spalić w ruchu miejskim nawet 9 litrów paliwa oraz mają problem ze zwiększonym zużyciem oleju silnikowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Używany Peugeot 208 był ulubieńcem flotowców. Nie ma się zatem co dziwić, że auto niezwykle często było wyposażane w 68-konnego diesla 1.4 HDI. Motor nie posiada zbędnego osprzętu w postaci np. koła dwumasowego, a do tego jeździ na kropelce i w zasadzie ma niewiele słabych punktów. Najpopularniejsza usterka dotyczy wycieków oleju napędowego spod uszczelniaczy wtryskiwaczy. Diesel 1.6 HDI był konfigurowany w czterech wariantach - do liftingu 91 i 115 KM, po liftingu 75 i 100 KM. To niezwykle oszczędna i trwała jednostka. Słabe punkty? Psują się przede wszystkim EGR-y oraz sterowniki świec żarowych. Reszta osprzętu spokojnie wytrzymuje 250 - 300 tysięcy kilometrów.

Peugeot 208 I - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.0 VTI 68 KM 95 Nm 14,0 s. 163 km/h 4,3
1.2 PureTech 82 KM 118 Nm 12,2 s. 175 km/h 4,5
1.2 PureTech 110 KM 205 Nm 9,6 s. 190 km/h 4,6
1.4 VTI 95 KM 136 Nm 10,5 s. 188 km/h 5,6
1.6 VTI 120 KM 160 Nm 9,9 s. 190 km/h 5,8
  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.4 HDI 68 KM 160 Nm 13,5 s. 163 km/h 3,8
1.6 e-HDI 92 KM 230 Nm 10,9 s. 185 km/h 3,8
1.6 e-HDI 115 KM 270 Nm 9,7 s. 190 km/h 3,8
1.6 BlueHDI 75 KM 230 Nm 13,3 s. 163 km/h 3,5
1.6 BlueHDI 100 KM 250 Nm 10,7 s. 187 km/h 4,3

Eksperymenty stylistyczne poszły w parze z wykorzystaniem sprawdzonej technologii. Przykład? Używany Peugeot 208 pierwszej generacji korzysta z kolumn McPhersona na przedniej i belki skrętnej na tylnej osi. Zestrojenie daje autu wyważenie między komfortem, a dość dobrym prowadzeniem. Jeżeli chodzi o wady, prowadzący może odkryć przede wszystkim dwie. Układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny, a zawieszenie pracować nieco ciszej. Poza tym zdarza się że już po przekroczeniu przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów z zawieszenia zaczynają dobiegać pierwsze stuki.

Używane: Peugeot 208 I - przekładnia to główny problem

Używany Peugeot 208 pierwszej generacji nie jest źródłem zbyt wielu poważnych usterek. Najpoważniejsza dotyczy przypadków pojawienia się luzów w przekładni kierowniczej. Regeneracja mechanizmu może kosztować nawet 1000 złotych! Poza tym łuszczy się lakier, zawiesza się system multimedialny oraz niską trwałość mają łożyska przednich kół. Co niezwykle ważne, Peugeota w większości przypadków można naprawić naprawdę tanio. Auto daje szeroki dostęp do rozsądnie wycenionych zamienników. Poza tym konstrukcja nie jest mocno skomplikowana, a tym samym niższe są koszty obsługi mechanika.

Zobacz również: Nowy Peugeot 208 5d – który silnik i wersję wyposażeniową wybrać?

Pierwsze egzemplarze używanych Peugeotów 208 trafiły na rynek w roku 2012. To nie są zatem stare auta! Ile trzeba za nie zapłacić? Ceny startują już od 12,5 tysiąca złotych. Za tą kwotę dostępne są jednak głównie egzemplarze z silnikiem 1.4 HDI, które mają na liczniku więcej niż 250 tysięcy kilometrów. Francuski hatchback napędzany silnikiem benzynowym kosztuje minimum 16 - 17 tysięcy złotych, podczas gdy 3-letnie auto zostanie wycenione na co najmniej 26 tysięcy złotych.

Używane: Peugeot 208 I - podsumowanie:

Peugeot 208 I miał wszystko, co było w stanie zapewnić mu sukces na rynku. Prezentuje się dobrze, przyzwoicie się prowadzi, ma dynamiczne silniki i rozsądnie wykalkulowaną cenę. Czy wartości te przekładają się na rynek wtórny? Jak najbardziej. Szczególnie że nadal atrakcyjny design został uzupełniony wysokim wskaźnikiem trwałości. Z eksploatacyjnego punktu widzenia ciężko mieć zasadnicze zastrzeżenia do 208-ki. A to oznacza, że zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem może być gratką dla kupującego.

Peugeot 208 I - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 14 zł
  • filtr kabinowy - od 30 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 283 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 327 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 124 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 69 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 49 zł
  • szczęki hamulcowe - od 71 zł
  • bębny hamulcowe - od 107 zł
  • łącznik stabilizatora - od 24 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 44 zł
  • amortyzator - od 134 zł
  • sprzęgło komplet - od 320 zł
  • koło dwumasowe - od 984 zł
  • zawór EGR - od 584 zł

Peugeot 208
newspress.co.uk
Peugeot 208 - kokpit
Peugeot
Peugeot 208
newspress.co.uk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA