REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

Jest uśmiechnięty i choć dysponuje koreańskim paszportem, to konstrukcja iście europejska. Jak starzeje się pierwsza generacja używanego Hyundaia i20?

Hyundai i20 pierwszej generacji powtórzył sprzedażowy sukces poprzednika - modelu Getz. Czemu? Bo u jego podstaw leżała ta sama filozofia - mały hatchback powstał z myślą o Europie i europejskim kierowcy. Przykład? Getz był nieco kwadratowy. W przypadku nadwozia i20 pierwszej generacji mocno zagościły obłości. Maska choć płaska, jest otoczona uśmiechniętym grillem i dość szeroko rozstawionymi reflektorami. Na linii bocznej pojawia się silnie zaakcentowana linia, która podwija się ku dołowi w tylnej części. To posty element stylizacji, który mimo wszystko nadał charakteru miejskiemu hatchbackowi.

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Hyundai i20 I - przestrzeń i dominacja… czerni!

Tendencją dominującą w kabinie pasażerskiej zdecydowanie jest minimalizm. To wyraża się nie tylko na poziomie designerskim, ale też kolorystycznym. Wnętrze jest zdominowane przez czerń, rozjaśnioną ewentualnie srebrnymi wstawkami na desce rozdzielczej. Używany Hyundai i20 I ma wysoki poziom ergonomii. Urządzenia pokładowe obsługuje się z dużą łatwością i intuicyjnie. Nieco gorzej wypada kwestia materiałów wykończeniowych. Plastiki są twarde, nie zawsze dobrze spasowane, a do tego zimą potrafią dość mocno trzeszczeć. Używany i20 I mieści czterech pasażerów. Bagażnik ma pojemność wynoszącą od 295 do 1060 litrów.

Zobacz również: Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Paleta silników benzynowych występujących pod maską używanego Hyundaia i20 I składa się z trzech motorów. Cennik otwierała wersja 1.2 16v o mocy 78 lub 86 koni mechanicznych. Jednostka oferuje przyzwoitą dynamikę i rozsądne spalanie. Nawet w mieście zapotrzebowanie na paliwo można utrzymać poniżej 7 litrów. Oczko wyżej plasuje się 101-konny benzyniak 1.4 litra oraz 126-konny 1.6 16v. Wszystkie motory mają łańcuch rozrządu - wyjątkowo trwały warto dodać! Poza tym dobrze współpracują z instalacjami LPG. Awarie? W benzyniakach z Korei zdarzają się głównie drobne wycieki oleju.

REKLAMA

Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Hyundai

Używane: Hyundai i20 I - diesel też brzmi atrakcyjnie?

Inżynierowie zatrudnieni w centrum projektowym w Russelsheim doskonale wiedzieli o tym, że jeżeli hatchback ma odnieść sukces w Europie, potrzebuje też palety silników diesla. Na tą składają się trzy jednostki. Bazowa - i chyba najpopularniejsza wśród klientów flotowych - ma pojemność zaledwie 1,1 litra. Motor CRDi był montowany w Hyundaiu od 2012 roku i oferuje 3-cylindrową głowicę oraz 75 koni mechanicznych. Nie, nie jest demonem prędkości. Z drugiej strony poza miastem potrafi spalić nieco ponad 3 litry oleju napędowego. Alternatywę stanowi 75- lub 90-konny diesel 1.4 CRDi, ewentualnie 116-konna jednostka 1.6 CRDi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Problemy koreańskich diesli? Tych na szczęście nie ma zbyt wielu. Używany Hyundai i20 I napędzany silnikiem wysokoprężnym na ogół bez większych awarii wytrzymuje przebiegi oscylujące w granicy 250 tysięcy kilometrów. Gdy egzemplarz jest eksploatowany głównie w mieście, wcześniej może się skończyć życie sprzęgła (na szczęście na ogół bez koła dwumasowego). Poza tym wtryskiwacze nie znoszą paliwa złej jakości oraz przekleństwem kierowcy może się stać filtr cząstek stałych typu suchego. Warto pamiętać o wymaganiach eksploatacyjnych stawianych przez osadnik.

Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Hyundai

Używane: Hyundai i20 I - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.2 16v 78 KM 119 Nm 12,9 s. 165 km/h 5,2
1.2 16v 86 KM 121 Nm 12,7 s. 168 km/h 4,9
1.4 16v 101 KM 137 Nm 11,6 s. 181 km/h 5,6
1.6 16v 126 KM 157 Nm 9,5 s. 190 km/h 6,1
  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.1 CRDi 75 KM 180 Nm 15,7 s. 158 km/h 3,6
1.4 CRDi 75 KM 220 Nm 16,0 s. 163 km/h 4,4
1.4 CRDi 90 KM 220 Nm 13,5 s. 171 km/h 4,2
1.6 CRDi 116 KM 260 Nm 10,7 s. 190 km/h 4,4

Podczas projektowania zawieszenia Hyundaia i20 pierwszej generacji inżynierowie poszli sprawdzonym torem. Przednie koła zostały wyposażone w kolumny McPhersona. Tylne zostały wsparte na belce skrętnej. Zawieszenie pracuje dość głośno, a auto momentami podskakuje na nierównościach. Z drugiej strony jest też naprawdę trwałe. Na ogół pierwsze wymiany tulei czy łącznika nie zdarzają się przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 160 - 170 tysięcy kilometrów. Precyzja prowadzenia? W tej przeszkadza zbyt mocne wspomaganie układu kierowniczego.

Używane: Hyundai i20 I - awarie? Na razie to drobiazgi

Używany Hyundai i20 I nie jest źródłem zbyt wielu problemów technicznych. Kierowcy skarżą się np. na zapiekające się zaciski tylnych hamulców, sporadyczne problemy z łożyskami tylnych kół czy kluczykami, które mogą przestać komunikować się z autem. Potencjalnym problemem jest też korozja. Jak na razie ta pojawia się głównie w okolicy tylnej klapy i dotyczy przede wszystkim egzemplarzy pochodzących z indyjskiego montażu wyprodukowanych po 2010 roku. Podczas serwisowania i20 I ważne są jeszcze dwie rzeczy. Mowa o prostocie konstrukcji oraz rozsądnych cenach części zamiennych.

Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Hyundai

Używany Hyundai i20 pierwszej generacji z początku produkcji zostanie wyceniony już na 9 tysięcy złotych. Za egzemplarz w przyzwoitym stanie technicznym lepiej jednak liczyć nieco ponad 10 tysięcy złotych. Najdroższe modele dostępne na polskim rynku wtórnym - tj. wersje po liftingu i z dobrym wyposażeniem - potrafią mieć cenę oscylującą w granicy 28 tysięcy złotych. Wśród ofert sprzedaży zdecydowanie dominują silniki benzynowe. Diesel pojawia się zaledwie w jednej ósmej ogłoszeń i ma przede wszystkim z poflotową historię.

Zobacz również: Test: Hyundai i30N Performance 2.0 T-GDI 275 KM

Używane: Hyundai i20 I - podsumowanie:

Być może Hyundai i20 nie działa na emocje, być może nie prowadzi się jak po sznurku i ma pewne braki w kwestii jakości. To jednak nie miał być samochód, który powinien poruszać serca. To miał być rozsądny pojazd do codziennej jazdy w ruchu miejskim. A w tej roli - i to pomimo upływu lat - spisuje się naprawdę dobrze. Jego główne zalety? Spora ilość przestrzeni, ciekawe wzornictwo oraz wysoki wskaźnik bezawaryjności i samej konstrukcji, i silników.

Używane: Hyundai i20 I - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 26 zł
  • filtr kabinowy - od 24 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 486 zł
  • pasek wielorowkowy - od 37 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 67 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 74 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 40 zł
  • łącznik stabilizatora - od 26 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 30 zł
  • amortyzator - od 91 zł
  • sprzęgło komplet - od 230 zł

Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA