REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

Jest uśmiechnięty i choć dysponuje koreańskim paszportem, to konstrukcja iście europejska. Jak starzeje się pierwsza generacja używanego Hyundaia i20?

Hyundai i20 pierwszej generacji powtórzył sprzedażowy sukces poprzednika - modelu Getz. Czemu? Bo u jego podstaw leżała ta sama filozofia - mały hatchback powstał z myślą o Europie i europejskim kierowcy. Przykład? Getz był nieco kwadratowy. W przypadku nadwozia i20 pierwszej generacji mocno zagościły obłości. Maska choć płaska, jest otoczona uśmiechniętym grillem i dość szeroko rozstawionymi reflektorami. Na linii bocznej pojawia się silnie zaakcentowana linia, która podwija się ku dołowi w tylnej części. To posty element stylizacji, który mimo wszystko nadał charakteru miejskiemu hatchbackowi.

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Hyundai i20 I - przestrzeń i dominacja… czerni!

Tendencją dominującą w kabinie pasażerskiej zdecydowanie jest minimalizm. To wyraża się nie tylko na poziomie designerskim, ale też kolorystycznym. Wnętrze jest zdominowane przez czerń, rozjaśnioną ewentualnie srebrnymi wstawkami na desce rozdzielczej. Używany Hyundai i20 I ma wysoki poziom ergonomii. Urządzenia pokładowe obsługuje się z dużą łatwością i intuicyjnie. Nieco gorzej wypada kwestia materiałów wykończeniowych. Plastiki są twarde, nie zawsze dobrze spasowane, a do tego zimą potrafią dość mocno trzeszczeć. Używany i20 I mieści czterech pasażerów. Bagażnik ma pojemność wynoszącą od 295 do 1060 litrów.

Zobacz również: Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Paleta silników benzynowych występujących pod maską używanego Hyundaia i20 I składa się z trzech motorów. Cennik otwierała wersja 1.2 16v o mocy 78 lub 86 koni mechanicznych. Jednostka oferuje przyzwoitą dynamikę i rozsądne spalanie. Nawet w mieście zapotrzebowanie na paliwo można utrzymać poniżej 7 litrów. Oczko wyżej plasuje się 101-konny benzyniak 1.4 litra oraz 126-konny 1.6 16v. Wszystkie motory mają łańcuch rozrządu - wyjątkowo trwały warto dodać! Poza tym dobrze współpracują z instalacjami LPG. Awarie? W benzyniakach z Korei zdarzają się głównie drobne wycieki oleju.

REKLAMA

Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Hyundai

Używane: Hyundai i20 I - diesel też brzmi atrakcyjnie?

Inżynierowie zatrudnieni w centrum projektowym w Russelsheim doskonale wiedzieli o tym, że jeżeli hatchback ma odnieść sukces w Europie, potrzebuje też palety silników diesla. Na tą składają się trzy jednostki. Bazowa - i chyba najpopularniejsza wśród klientów flotowych - ma pojemność zaledwie 1,1 litra. Motor CRDi był montowany w Hyundaiu od 2012 roku i oferuje 3-cylindrową głowicę oraz 75 koni mechanicznych. Nie, nie jest demonem prędkości. Z drugiej strony poza miastem potrafi spalić nieco ponad 3 litry oleju napędowego. Alternatywę stanowi 75- lub 90-konny diesel 1.4 CRDi, ewentualnie 116-konna jednostka 1.6 CRDi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Problemy koreańskich diesli? Tych na szczęście nie ma zbyt wielu. Używany Hyundai i20 I napędzany silnikiem wysokoprężnym na ogół bez większych awarii wytrzymuje przebiegi oscylujące w granicy 250 tysięcy kilometrów. Gdy egzemplarz jest eksploatowany głównie w mieście, wcześniej może się skończyć życie sprzęgła (na szczęście na ogół bez koła dwumasowego). Poza tym wtryskiwacze nie znoszą paliwa złej jakości oraz przekleństwem kierowcy może się stać filtr cząstek stałych typu suchego. Warto pamiętać o wymaganiach eksploatacyjnych stawianych przez osadnik.

Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Hyundai

Używane: Hyundai i20 I - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.2 16v 78 KM 119 Nm 12,9 s. 165 km/h 5,2
1.2 16v 86 KM 121 Nm 12,7 s. 168 km/h 4,9
1.4 16v 101 KM 137 Nm 11,6 s. 181 km/h 5,6
1.6 16v 126 KM 157 Nm 9,5 s. 190 km/h 6,1
  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.1 CRDi 75 KM 180 Nm 15,7 s. 158 km/h 3,6
1.4 CRDi 75 KM 220 Nm 16,0 s. 163 km/h 4,4
1.4 CRDi 90 KM 220 Nm 13,5 s. 171 km/h 4,2
1.6 CRDi 116 KM 260 Nm 10,7 s. 190 km/h 4,4

Podczas projektowania zawieszenia Hyundaia i20 pierwszej generacji inżynierowie poszli sprawdzonym torem. Przednie koła zostały wyposażone w kolumny McPhersona. Tylne zostały wsparte na belce skrętnej. Zawieszenie pracuje dość głośno, a auto momentami podskakuje na nierównościach. Z drugiej strony jest też naprawdę trwałe. Na ogół pierwsze wymiany tulei czy łącznika nie zdarzają się przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 160 - 170 tysięcy kilometrów. Precyzja prowadzenia? W tej przeszkadza zbyt mocne wspomaganie układu kierowniczego.

Używane: Hyundai i20 I - awarie? Na razie to drobiazgi

Używany Hyundai i20 I nie jest źródłem zbyt wielu problemów technicznych. Kierowcy skarżą się np. na zapiekające się zaciski tylnych hamulców, sporadyczne problemy z łożyskami tylnych kół czy kluczykami, które mogą przestać komunikować się z autem. Potencjalnym problemem jest też korozja. Jak na razie ta pojawia się głównie w okolicy tylnej klapy i dotyczy przede wszystkim egzemplarzy pochodzących z indyjskiego montażu wyprodukowanych po 2010 roku. Podczas serwisowania i20 I ważne są jeszcze dwie rzeczy. Mowa o prostocie konstrukcji oraz rozsądnych cenach części zamiennych.

Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Hyundai

Używany Hyundai i20 pierwszej generacji z początku produkcji zostanie wyceniony już na 9 tysięcy złotych. Za egzemplarz w przyzwoitym stanie technicznym lepiej jednak liczyć nieco ponad 10 tysięcy złotych. Najdroższe modele dostępne na polskim rynku wtórnym - tj. wersje po liftingu i z dobrym wyposażeniem - potrafią mieć cenę oscylującą w granicy 28 tysięcy złotych. Wśród ofert sprzedaży zdecydowanie dominują silniki benzynowe. Diesel pojawia się zaledwie w jednej ósmej ogłoszeń i ma przede wszystkim z poflotową historię.

Zobacz również: Test: Hyundai i30N Performance 2.0 T-GDI 275 KM

Używane: Hyundai i20 I - podsumowanie:

Być może Hyundai i20 nie działa na emocje, być może nie prowadzi się jak po sznurku i ma pewne braki w kwestii jakości. To jednak nie miał być samochód, który powinien poruszać serca. To miał być rozsądny pojazd do codziennej jazdy w ruchu miejskim. A w tej roli - i to pomimo upływu lat - spisuje się naprawdę dobrze. Jego główne zalety? Spora ilość przestrzeni, ciekawe wzornictwo oraz wysoki wskaźnik bezawaryjności i samej konstrukcji, i silników.

Używane: Hyundai i20 I - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 26 zł
  • filtr kabinowy - od 24 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 486 zł
  • pasek wielorowkowy - od 37 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 67 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 74 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 40 zł
  • łącznik stabilizatora - od 26 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 30 zł
  • amortyzator - od 91 zł
  • sprzęgło komplet - od 230 zł

Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA