REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Hyundai i40 (2011 – 2019) - opinie i typowe usterki

Hyundai i40 Fot. Hyundai
Hyundai i40 Fot. Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

Korea chciała zawładnąć europejskim segmentem D. Na rynku pierwotnym to się nie udało. Jak zatem sprawdza się używany Hyundai i40 podczas eksploatacji?

W roku 2011 nowa ofensywa rynkowa Hyundaia zajrzała do segmentu D. Podczas genewskich targów motoryzacyjnych Koreańczycy zaprezentowali wersję kombi. Kilka miesięcy później w Barcelonie pokazany został sedan. Samochód powstał w oparciu o język stylistyczny Fluidic Sculpture. To oznacza zastosowanie szeregu ostrych linii. Skutek? i40 wygląda nie tyle dynamicznie, co momentami wręcz sportowo, ma całą masę charakteru i wyróżnia się na tle europejskich rywali o ugruntowanej pozycji na rynku! Poza tym auto osiągnęło jeszcze jeden sukces. Wysyła beznamiętny wygląd znany z poprzednika - modelu Sonata - wprost do lamusa.

REKLAMA

 

Tak, Hyundai to auto koreańskie. Koreańska w i40 jest jednak przede wszystkim produkcja. Projekt nadwozia i technologii powstał bowiem w centrum badawczo-rozwojowym marki zlokalizowanym w niemieckiej miejscowości Russelsheim. A to widać również w kabinie pasażerskiej. i40 bez wątpienia nie brakuje przestrzeni i w pierwszym, i drugim rzędzie foteli. Poza tym choć deska rozdzielcza wygląda na skomplikowaną, okazuje się ergonomiczna w obsłudze, a bagażnik jest naprawdę spory. W sedanie mieści 525 litrów, podczas gdy w kombi 553 litry. Oczywiście Hyundai nie jest idealny. A najsłabszym punktem kabiny są materiały wykończeniowe i ich spasowanie.

 

Zobacz również: Używany Opel Insignia - czy warto?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Używane: Hyundai i40 (od 2011) - drobne problemy z… jakością

 

Już w kilkumiesięcznych autach właściciele potrafili reklamować kierownice. Skóra użyta do ich obicia łuszczyła się. Koreańczycy musieli zdawać sobie sprawę z wady, bo w każdym przypadku autoryzowane stacje bez zbędnej zwłoki obijały element nowym materiałem. Poza tym charakterystyczne dla i40 są trzeszczenia dochodzące z deski rozdzielczej po stronie pasażera. ASO raczej nie radzi sobie z usunięciem usterki. Dużo bardziej zmyślni okazują się kierowcy. Ci po prostu rozmontowują konsolę i składają ją na nowo. Robią to jednak dużo precyzyjniej. To usuwa wszelkie trzaski. Hyundai i40 przeszedł do tej pory dwa liftingi - pierwszy w 2014, a drugi 2018 roku. Zmiany stylistyczne były jednak nieznaczne.

 

Paleta silnikowa używanego Hyundaia i40 składa się z dwóch jednostek benzynowych i dwóch diesli. Wśród benzyniaków cennik otwiera silnik 1.6 GDi o mocy 135 koni mechanicznych. Choć motor pracuje naprawdę cicho i potrafi być oszczędny, jest zdecydowanie zbyt słaby do napędzania limuzyny segmentu D. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 11,6 sekundy. A to tego z uwagi na zastosowanie bezpośredniego wtrysku silnik nie daje możliwości zamontowania np. instalacji gazowej. Ten sam problem z LPG ma większy benzyniak - 2.0 GDi. Motor do roku 2015 oferował 177 koni mechanicznych. Później jego moc spadła do 165 koni mechanicznych.

 

Zobacz również: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

 

Koreańskie benzyniaki montowane w Hyundaiu i40 spisują się bez zarzutów. Tak naprawdę trafi je tylko jedna usterka - szybko uszkadzająca się sonda lambda. Jej ceny startują od 223 złotych. Poza tym to konstrukcja naprawdę godna polecenia, która obniża koszty eksploatacji m.in. za sprawą zastosowania łańcucha rozrządu. Łańcuch w układzie sterownia tłokami i zaworami pojawia się również w dieslach. Początkowo ropniak miał 1.7 litra pojemności i 115, 136 lub 141 koni mechanicznych. Modele 136-konne funkcjonowały w sprzedaży do roku 2015. Później zostały zamienione na mocniejszą wersję. W roku 2018 jednostka 1.7 została wycofana z produkcji. Jej miejsce zajął diesel 1.6 CRDi.

 

Używane: Hyundai i40 (od 2011) - diesle spisują się naprawdę dobrze!

 

Diesle zastosowane w używanych Hyundaiach i40 spisują się bez większych zarzutów. Są całkiem dynamiczne, oferują wysoką kulturę pracy i mało palą. Podczas jazdy w trasie zapotrzebowanie na paliwo może spaść do zaledwie 4,3 litra oleju napędowego! Co więcej, silniki wysokoprężne cieszą się dobrą opinią wśród mechaników. Ci podkreślają, że osprzęt zastosowany w motorze jest trwały i bez problemu wytrzymuje 250 - 300 tysięcy kilometrów. Jeżeli jednostka stanie się źródłem problemów wcześniej, te na ogół będą dotyczyły koła dwumasowego.

 

Przednią oś używanego Hyundaia i30 resorują kolumny McPhersona. Tył pracuje za sprawą zestawu aluminiowych wahaczy. Zawieszenie stawia głównie na komfort. To jednak nie oznacza, że podczas jazdy poza terenem zabudowanym kierowca nie może nieco szybciej wejść w zakręt. Używany Hyundai i40 jest konstrukcją stosunkowo młodą. Mimo wszystko użytkownikom już udało się stwierdzić kilka wad. W zawieszeniu używanych egzemplarzy pojawiają się już pierwsze stuki. Te wynikają jednak przede wszystkim z dużych przebiegów. Tuleje i inne elementy zastosowane w resorowaniu przez Koreańczyków są raczej trwałe.

 

Zobacz również: Używany Ford Mondeo mk4 (od 2007 r.) - pełen niedoróbek

 

Znane są przypadki awarii fabrycznych radioodbiorników, psują się czujniki parkowania, a tylną klapę może zaatakować korozja. Poza tym w modelach z topowym wyposażeniem, pojawiają się usterki systemu bezdotykowego dostępu do wnętrza. W takim przypadku konieczne jest resetowanie lub aktualizowanie komputera sterującego. Serwisy czasami wymieniają również sterownik systemu. Czy lista awarii jest długa? Bez wątpienia nie. Czy wyróżnia się na tle rywali? Tak, ale raczej drobiazgowym charakterem problemów. Dużo bardziej poważne usterki dotyczą Passatów, Insignii i Mondeo.

 

Używane: Hyundai i40 (od 2011) - podsumowanie

 

Hyundai i40 nie bił rekordów sprzedaży w Polsce. Mimo wszystko na rynku wtórnym jest całkiem popularny. Powód? Już za 25 tysięcy złotych kupujący może mieć spore i dobrze wyposażone kombi segmentu D z dieslem pod maską. Za egzemplarz 3-letni trzeba zapłacić jakieś 50 tysięcy złotych. Jak podsumować to auto? Hyundai bez dwóch zdań jest oryginalny i może stanowić ciekawy wybór w klasie średniej. W tym samym czasie warto pamiętać o jednym. i40 nie jest tak nowoczesny jak główni rywale - Passat, Insignia i Mondeo. Gdy chodzi o serwisowanie, to dobrze. Gorzej jeżeli mówimy o komforcie czy wrażeniach z jazdy.

 

Używane: Hyundai i40 (od 2011) - dane techniczne - silniki benzynowe:

 

 MocMom. obrotowyPrzyspieszenie 0 - 100 km/hPrędkość maksymalnaSpalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.6 GDi135 KM164 Nm11,6 s.197 km/h8,0/6,4/5,4
2.0 GDi165 KM203 Nm9,8 s.212 km/h9,7/7,5/6,2
2.0 GDi177 KM213 Nm9,7 s.212 km/h9,0/6,8/5,6

 

Używane: Hyundai i40 (od 2011) - dane techniczne - silniki diesla:

 

 MocMom. obrotowyPrzyspieszenie 0 - 100 km/hPrędkość maksymalnaSpalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.7 CRDi115 KM260 Nm12,9 s.192 km/h5,5/4,6/4,2
1.7 CRDi136 KM325 Nm10,3 s.201 km/h5,5/4,7/4,3
1.7 CRDi141 KM340 Nm10,3 s.203 km/h5,9/4,9/4,4
1.6 CRDi115 KM280 Nm12,0 s.189 km/h5,0/4,5/4,0
1.6 CRDi136 KM320 Nm11,5 s.197 km/h5,0/4,4/4,1

 

Używane: Hyundai i40 (od 2011) - ceny części zamiennych:

 

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 29 zł
  • filtr kabinowy - od 12 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 970 zł
  • pasek wielorowkowy - od 44 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 120 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 97 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 46 zł
  • łącznik stabilizatora - od 49 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 57 zł
  • amortyzator - od 244 zł
  • sprzęgło komplet - od 666 zł
  • koło dwumasowe - od 1496 zł

 

 

Hyundai i40 Fot. Hyundai
Hyundai i40 Fot. Hyundai
Hyundai i40 sedan
Hyundai i40 sedan
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA