REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Hyundai i40 (2011 – 2019) - opinie i typowe usterki

Hyundai i40 Fot. Hyundai
Hyundai i40 Fot. Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

Korea chciała zawładnąć europejskim segmentem D. Na rynku pierwotnym to się nie udało. Jak zatem sprawdza się używany Hyundai i40 podczas eksploatacji?

W roku 2011 nowa ofensywa rynkowa Hyundaia zajrzała do segmentu D. Podczas genewskich targów motoryzacyjnych Koreańczycy zaprezentowali wersję kombi. Kilka miesięcy później w Barcelonie pokazany został sedan. Samochód powstał w oparciu o język stylistyczny Fluidic Sculpture. To oznacza zastosowanie szeregu ostrych linii. Skutek? i40 wygląda nie tyle dynamicznie, co momentami wręcz sportowo, ma całą masę charakteru i wyróżnia się na tle europejskich rywali o ugruntowanej pozycji na rynku! Poza tym auto osiągnęło jeszcze jeden sukces. Wysyła beznamiętny wygląd znany z poprzednika - modelu Sonata - wprost do lamusa.

REKLAMA

 

Tak, Hyundai to auto koreańskie. Koreańska w i40 jest jednak przede wszystkim produkcja. Projekt nadwozia i technologii powstał bowiem w centrum badawczo-rozwojowym marki zlokalizowanym w niemieckiej miejscowości Russelsheim. A to widać również w kabinie pasażerskiej. i40 bez wątpienia nie brakuje przestrzeni i w pierwszym, i drugim rzędzie foteli. Poza tym choć deska rozdzielcza wygląda na skomplikowaną, okazuje się ergonomiczna w obsłudze, a bagażnik jest naprawdę spory. W sedanie mieści 525 litrów, podczas gdy w kombi 553 litry. Oczywiście Hyundai nie jest idealny. A najsłabszym punktem kabiny są materiały wykończeniowe i ich spasowanie.

 

Zobacz również: Używany Opel Insignia - czy warto?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Używane: Hyundai i40 (od 2011) - drobne problemy z… jakością

 

Już w kilkumiesięcznych autach właściciele potrafili reklamować kierownice. Skóra użyta do ich obicia łuszczyła się. Koreańczycy musieli zdawać sobie sprawę z wady, bo w każdym przypadku autoryzowane stacje bez zbędnej zwłoki obijały element nowym materiałem. Poza tym charakterystyczne dla i40 są trzeszczenia dochodzące z deski rozdzielczej po stronie pasażera. ASO raczej nie radzi sobie z usunięciem usterki. Dużo bardziej zmyślni okazują się kierowcy. Ci po prostu rozmontowują konsolę i składają ją na nowo. Robią to jednak dużo precyzyjniej. To usuwa wszelkie trzaski. Hyundai i40 przeszedł do tej pory dwa liftingi - pierwszy w 2014, a drugi 2018 roku. Zmiany stylistyczne były jednak nieznaczne.

 

Paleta silnikowa używanego Hyundaia i40 składa się z dwóch jednostek benzynowych i dwóch diesli. Wśród benzyniaków cennik otwiera silnik 1.6 GDi o mocy 135 koni mechanicznych. Choć motor pracuje naprawdę cicho i potrafi być oszczędny, jest zdecydowanie zbyt słaby do napędzania limuzyny segmentu D. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 11,6 sekundy. A to tego z uwagi na zastosowanie bezpośredniego wtrysku silnik nie daje możliwości zamontowania np. instalacji gazowej. Ten sam problem z LPG ma większy benzyniak - 2.0 GDi. Motor do roku 2015 oferował 177 koni mechanicznych. Później jego moc spadła do 165 koni mechanicznych.

 

Zobacz również: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

 

Koreańskie benzyniaki montowane w Hyundaiu i40 spisują się bez zarzutów. Tak naprawdę trafi je tylko jedna usterka - szybko uszkadzająca się sonda lambda. Jej ceny startują od 223 złotych. Poza tym to konstrukcja naprawdę godna polecenia, która obniża koszty eksploatacji m.in. za sprawą zastosowania łańcucha rozrządu. Łańcuch w układzie sterownia tłokami i zaworami pojawia się również w dieslach. Początkowo ropniak miał 1.7 litra pojemności i 115, 136 lub 141 koni mechanicznych. Modele 136-konne funkcjonowały w sprzedaży do roku 2015. Później zostały zamienione na mocniejszą wersję. W roku 2018 jednostka 1.7 została wycofana z produkcji. Jej miejsce zajął diesel 1.6 CRDi.

 

Używane: Hyundai i40 (od 2011) - diesle spisują się naprawdę dobrze!

 

Diesle zastosowane w używanych Hyundaiach i40 spisują się bez większych zarzutów. Są całkiem dynamiczne, oferują wysoką kulturę pracy i mało palą. Podczas jazdy w trasie zapotrzebowanie na paliwo może spaść do zaledwie 4,3 litra oleju napędowego! Co więcej, silniki wysokoprężne cieszą się dobrą opinią wśród mechaników. Ci podkreślają, że osprzęt zastosowany w motorze jest trwały i bez problemu wytrzymuje 250 - 300 tysięcy kilometrów. Jeżeli jednostka stanie się źródłem problemów wcześniej, te na ogół będą dotyczyły koła dwumasowego.

 

Przednią oś używanego Hyundaia i30 resorują kolumny McPhersona. Tył pracuje za sprawą zestawu aluminiowych wahaczy. Zawieszenie stawia głównie na komfort. To jednak nie oznacza, że podczas jazdy poza terenem zabudowanym kierowca nie może nieco szybciej wejść w zakręt. Używany Hyundai i40 jest konstrukcją stosunkowo młodą. Mimo wszystko użytkownikom już udało się stwierdzić kilka wad. W zawieszeniu używanych egzemplarzy pojawiają się już pierwsze stuki. Te wynikają jednak przede wszystkim z dużych przebiegów. Tuleje i inne elementy zastosowane w resorowaniu przez Koreańczyków są raczej trwałe.

 

Zobacz również: Używany Ford Mondeo mk4 (od 2007 r.) - pełen niedoróbek

 

Znane są przypadki awarii fabrycznych radioodbiorników, psują się czujniki parkowania, a tylną klapę może zaatakować korozja. Poza tym w modelach z topowym wyposażeniem, pojawiają się usterki systemu bezdotykowego dostępu do wnętrza. W takim przypadku konieczne jest resetowanie lub aktualizowanie komputera sterującego. Serwisy czasami wymieniają również sterownik systemu. Czy lista awarii jest długa? Bez wątpienia nie. Czy wyróżnia się na tle rywali? Tak, ale raczej drobiazgowym charakterem problemów. Dużo bardziej poważne usterki dotyczą Passatów, Insignii i Mondeo.

 

Używane: Hyundai i40 (od 2011) - podsumowanie

 

Hyundai i40 nie bił rekordów sprzedaży w Polsce. Mimo wszystko na rynku wtórnym jest całkiem popularny. Powód? Już za 25 tysięcy złotych kupujący może mieć spore i dobrze wyposażone kombi segmentu D z dieslem pod maską. Za egzemplarz 3-letni trzeba zapłacić jakieś 50 tysięcy złotych. Jak podsumować to auto? Hyundai bez dwóch zdań jest oryginalny i może stanowić ciekawy wybór w klasie średniej. W tym samym czasie warto pamiętać o jednym. i40 nie jest tak nowoczesny jak główni rywale - Passat, Insignia i Mondeo. Gdy chodzi o serwisowanie, to dobrze. Gorzej jeżeli mówimy o komforcie czy wrażeniach z jazdy.

 

Używane: Hyundai i40 (od 2011) - dane techniczne - silniki benzynowe:

 

 MocMom. obrotowyPrzyspieszenie 0 - 100 km/hPrędkość maksymalnaSpalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.6 GDi135 KM164 Nm11,6 s.197 km/h8,0/6,4/5,4
2.0 GDi165 KM203 Nm9,8 s.212 km/h9,7/7,5/6,2
2.0 GDi177 KM213 Nm9,7 s.212 km/h9,0/6,8/5,6

 

Używane: Hyundai i40 (od 2011) - dane techniczne - silniki diesla:

 

 MocMom. obrotowyPrzyspieszenie 0 - 100 km/hPrędkość maksymalnaSpalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.7 CRDi115 KM260 Nm12,9 s.192 km/h5,5/4,6/4,2
1.7 CRDi136 KM325 Nm10,3 s.201 km/h5,5/4,7/4,3
1.7 CRDi141 KM340 Nm10,3 s.203 km/h5,9/4,9/4,4
1.6 CRDi115 KM280 Nm12,0 s.189 km/h5,0/4,5/4,0
1.6 CRDi136 KM320 Nm11,5 s.197 km/h5,0/4,4/4,1

 

Używane: Hyundai i40 (od 2011) - ceny części zamiennych:

 

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 29 zł
  • filtr kabinowy - od 12 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 970 zł
  • pasek wielorowkowy - od 44 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 120 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 97 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 46 zł
  • łącznik stabilizatora - od 49 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 57 zł
  • amortyzator - od 244 zł
  • sprzęgło komplet - od 666 zł
  • koło dwumasowe - od 1496 zł

 

 

Hyundai i40 Fot. Hyundai
Hyundai i40 Fot. Hyundai
Hyundai i40 sedan
Hyundai i40 sedan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA