REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Tomasz Korniejew
Volkswagen Passat B7  (2010-2014)
Volkswagen Passat B7 (2010-2014)
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat B7, to tak naprawdę dogłębnie zmodernizowana szósta generacja modelu. I choć na rynku jest już w sprzedaży Passat B8, B7 wciąż jest drogi. Czy w tym przypadku cena odzwierciedla jakość?

Volkswagen Passat B7  (2010-2014)

Volkswagen Passat B7, to tak naprawdę dogłębnie zmodernizowana szósta generacja modelu. I choć na rynku jest już w sprzedaży Passat B8, B7 wciąż jest drogi. Czy w tym przypadku cena odzwierciedla jakość?

REKLAMA

Wprowadzenie do sprzedaży Passata oznaczonego w nomenklaturze Volkswagena symbolem B7 wywołało trochę kontrowersji. Wszystko przez to, że model B7 to tak naprawdę znacznie zmodernizowany B6, a nie nowa generacja modelu, jak obecny już na rynku B8.

Wprawne oko zapewne bez trudu dojrzy podobieństwa w modelach B6 i B7. Choć nowsza wersja ma zmienione m.in. reflektory i tylne lampy, wyraźnie widać taką samą, jak w B6 linię nadwozia, czy kształt drzwi.

Nie zmienia to jednak faktu, że wersja B7 mimo wizualnych podobieństw do poprzednika, przeszła znaczną modernizację, w wyniku której udało się wyeliminować wiele niedoskonałości.

Co prawda jeszcze zbyt wcześnie, żeby jednoznacznie stwierdzić, czy opisywany model jest np. lepiej zabezpieczony przed korozją niż model B6, ale wstępne opinie powracające od użytkowników najstarszych egzemplarzy dają nadzieję, że w Passacie B7 nie będą się pojawiać punktowe ogniska korozji w okolicach listew i uszczelek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – usterki

Volkswagen Passat B7  (2010-2014) – wnętrze

Przedział pasażerski Volkswagena Passata B7 jest bardzo przestronny i został wykończony materiałami wysokiej jakości. Design kokpitu jest podobny, do zastosowanego w Passacie B6, ale w B7 zastosowano lepsze tworzywa i całość zmontowano z większą precyzją.

Nawet w egzemplarzach pięcioletnich, intensywnie eksploatowanych, z dużym przebiegiem nie widać wyraźnych oznak zużycia, przetarć kierownicy, przycisków, czy tapicerki.

Bagażnik Passata B7 ma taką samą pojemność, jak w modelu B6 – 565 l w wersji sedan oraz 605l w wersji kombi.

Zobacz też: Używany Volkswagen Phaeton (2002 - ) – wady i zalety

W ofercie rynkowej, tradycyjnie dla Volkswagena znalazły się trzy wersje wyposażeniowe, które na polskim rynku były skonfigurowane w następujący sposób:

REKLAMA

Trendline – podstawowa wersja, wyposażona m.in. w ABS z ASR i ESP, dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, radioodtwarzacz z ośmioma głośnikami, sześć poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, światła do jazdy dziennej oraz szesnastocalowe stalowe obręcze kół.

Comfortline – wersja pośrednia, droższa od Trendline zawierała dodatkowo m.in. fotele z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, kierownicę obszytą skórą, oparcie tylnej kanapy z podłokietnikiem, sygnalizator zmęczenia kierowcy, czujnik deszczu, lusterko wsteczne automatycznie przyciemniane szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Highline – Była droższa o 10 tys. zł od Trendline i zawierała dodatkowo m.in. częściowo skórzaną tapicerkę, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, siedemnastocalowe obręcze z lekkich stopów, czujnik ciśnienia w ogumieniu, przednie siedzenia podgrzewane, czy podgrzewane dysze spryskiwaczy.

Na rynku bez trudu można znaleźć Passaty wyposażone w opcjonalny system nawigacji, czy dwustrefową klimatyzację Climatronic.

Na rynku są też dostępne odmiany Volkswagena Passata B7 z napędem na obie osie (4motion). Jest to napęd oparty o sprzęgło Haldex, w którym elektroniczny mechanizm przekazuje w razie potrzeby moment obrotowy na tylną oś.

Volkswagen Passat B7  (2010-2014) – gama silnikowa

Bez wątpienia najpopularniejszymi jednostkami napędowymi spotykanymi w Passacie B7 na polskim rynku są odmiany napędzane przez silnik 2.0 TDI CR w wariantach 140 i 170 KM.

Ale przez długi czas na polskim rynku Passat B7 był dostępny z następującymi jednostkami napędowymi:

Silniki benzynowe:

1.4 TSI/122 KM – Było to podstawowe źródło napędu. Według danych producenta 122-konny Passat sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,3 s, a w ruchu miejskim spala 8,1 l/100 km.               

1.8 TSI/160 KM – Silnik był droższy o około 5 tys. zł w stosunku do jednostki 1.4 TSI. Według danych producenta 160-konny Passat rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s, a w ruchu miejskim spala 9,6 l/100 km.

2.0 TSI/210 KM – Silnik dostępny jest od poziomu wyposażenia Comfortline. 210-konna jednostka napędowa to propozycja dla wymagających kierowców, szczególnie ceniących osiągi. Według danych producenta silnik 2.0 TSI rozpędza Passata od 0 do 100 km/h w 7,6 s, a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 10 l/100 km.

Silniki Diesla:

REKLAMA

1.6 TDI/105 KM – najsłabszy silnik w gamie jest jednocześnie najoszczędniejszy. Jest to propozycja dla kierowców, dla których przede wszystkim liczy się niskie zużycie paliwa. Według danych producenta 105-konny TDI spala 5,2 l/100 km w ruchu miejskim. Nie może się za to wylegitymować dobrą dynamiką - jak podaje producent przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,2 s. Na zakup podstawowego diesla trzeba było przeznaczyć o około 11 tys. zł więcej niż na zakup podstawowego silnika benzynowego.

2.0 TDI/140 KM – Jest droższy o około 6 tys. zł od najsłabszego diesla. Według danych producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h tej odmiany Passata trwa 9,8 s, a zżycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 5,6 l/100 km.

2.0 TDI/170 KM – najmocniejszy diesel zapewnia Passatowi niezłą dynamikę przy niskim zużyciu paliwa. Według danych producenta 170-konny TDI rozpędza Passata od 0 do 100 km/h w 8,6 s, i spala w ruchu miejskim 5,4 l/100 km. 170-konna wersja była dostępna z bogatszą odmianą wyposażeniową niż jednostka 140-konna.

Zobacz też: Używany Volkswagen Bora (1998-2005) – między Golfem a Passatem

Volkswagen Passat B7  (2010-2014) – jaki silnik wybrać?

Ze względu na złą prasę silników 1.4 TSI i 1.8 TSI, które na początku produkcji miały problemy z łańcuchami rozrządu, mimo zapewnień producenta, że problem został wyeliminowany, ich zakup wciąż jest obarczony ryzykiem. Poza tym mogą się pojawić problemy z odsprzedażą.

Za to dobrą opinią w modelu B7 cieszy się jednostka 2.0 TSI.

Według opinii użytkowników, kłopoty z awaryjnością dwulitrowych silników Diesla w gamie Volkswagena skończyły się w 2007 r. Dane po pięciu latach eksploatacji modelu B7 jasno pokazują, że wszystkie dostępne jednostki wysokoprężne w tym modelu są wolne od poważnych wad konstrukcyjnych, a jedyne zdarzające się usterki dotyczą osprzętu i często wynikają ze specyfiki silników wysokoprężnych. Po prostu, w nowoczesnych dieslach po pewnym przebiegu trzeba wymienić np. filtr cząstek stałych, turbinę, koło dwumasowe, czy wtryskiwacze.

Podsumowując, stosunkowo bezpiecznym wyborem będzie jednostka 2.0 TDI 140 KM z możliwie małym przebiegiem. Z kolei spośród silników benzynowych warto odszukać zadbanego egzemplarza z jednostką 2.0 TSI.

Volkswagen Passat B7  (2010-2014) – co się psuje?

Jak dotąd, przez pięć lat obecności na rynku, Volkswagen Passat B7 udowodnia, że jest konstrukcją o wiele doskonalszą od modelu B6. Gruntowna modernizacja sprawiła, że wyeliminowano wady poprzednika, a model B7 okazuje się bezproblemowy w eksploatacji. Nie oznacza, to jednak, że jest zupełnie bezusterkowy.

Volkswagen Passat B7 – na to uważaj:

Przeciekające nadwozie – problem z uszczelkami, który skutkuje gromadzeniem się wody pod nogami pasażera przedniego rzędu

Problem ze sterownikami silników Diesla – część użytkowników zgłaszało usterki elektronicznego osprzętu objawiające się np. przechodzeniem jednostki w tryb awaryjny.

Zobacz też: Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B7  (2010-2014) – opinia

Volkswagen Passat B7 jest konstrukcją dopracowaną i doskonalszą niż poprzednik. Ostrożność należy zachować, przy rozważaniu zakupu wersji benzynowych, zwłaszcza 1.4 TSI.

Silniki wysokoprężne są wolne od wad konstrukcyjnych, ale podczas oględzin trzeba zachować zdrowy rozsądek i zdawać sobie sprawę, że duże przebiegi mogą skutkować koniecznością wymiany bardzo kosztownych podzespołów.

Ceny części zamiennych do Passata B7 bywają odrobinę niższe lub pozostają na tym samym poziomie, co do modelu B6. Ale jest druga strona medalu. Ze względu na stosunkowo skomplikowaną obsługę serwisową, nawet poza ASO ceny napraw będą wysokie.

Zalety: Wysoka jakość wykończenia, wysoki komfort jazdy, oszczędne jednostki napędowe, stosunkowo niska awaryjność.

Wady: Wysokie koszty obsługi serwisowej, wysoka cena zakupu, spora popularność wśród złodziei.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 (1996-2005)

Ceny części do Volkswagena Passata B7 2.0 TDI 140 KM

Amortyzator przedni: od 200 zł

Klocki hamulcowe (przód): od 180 zł

Tarcze hamulcowe (przód): od 190 zł

Sprzęgło (zestaw): od 960 zł

Rozrząd (pasek i zestaw rolek): od 820 zł

Volkswagen Passat B7  (2010-2014) –  historia modelu

2010: Prezentacja modelu Volkswagen Passat B7

2012: Debiut odmiany Alltrack ze zwiększonym prześwitem i napędem na obie osie

2013: Volkswagen Passat B7 2.0 TDI bije rekord Guinessa przejeżdżając przez wszystkie stany USA osiągając średni wynik zużycia paliwa 3,02 l na 100 km.

2014: Prezentacja następcy modelu – Passata B8

Volkswagen Passat B7  (2010-2014) – dane techniczne

Volkswagen Passat B7 - najpopularniejsze silniki benzynowe
Silnik 1.4 TSI 1.8 TSI 2.0 TSI
Zasilanie benzynowy, turbo benzynowy, turbo benzynowy, turbo
Pojemność  1390 ccm 1798 ccm 1984 ccm
Układ cylindrów/zawory R4/16 R4/16 R4/16
Maksymalna moc 122 KM 160 KM 210 KM
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm 250 Nm 280 Nm
V-max 200 km/h 220 km/h 238 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s 8,5 s 7,6 s
Śr. zużycie paliwa 6,3 l/100 km 6,9 l/100 km 7,2 l/100 km
Volkswagen Passat B7 - najpopularniejsze silniki Diesla
Silnik 1.6 TDI 2.0 TDI CR 2.0 TDI CR
Zasilanie turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność  1598 ccm 1968 ccm 1968 ccm
Układ cylindrów/zawory R4/16 R4/16 R4/16
Maksymalna moc 105 KM 140 KM 170 KM
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm 320 Nm 350 Nm
V-max 195 km/h 213 km/h 227 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 s 9,8 s 8,6 s
Śr. zużycie paliwa 4,3 l/100 km 4,8 l/100 km 4,6 l/100 km
Volkswagen Passat B7 (2010-2014)
Volkswagen
Volkswagen Passat B7 (2010-2014)
Volkswagen
Volkswagen Passat B7 (2010-2014)
Volkswagen
Volkswagen Passat B7 (2010-2014)
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA