REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Borowski
Volkswagen Touran I był produkowany w latach 2003-2010.
Volkswagen Touran I był produkowany w latach 2003-2010.
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Touran w hierarchii Volkswagena zajmuje miejsce pomiędzy większym Sharanem, a mniejszym Golfem Plus. Na rynku konkuruje z takimi modelami jak: Ford C-Max, Opel Zafira, Renault Scenic czy Citroen C4 Picasso. Sprawdźmy jak auto prezentuje się pod kątem usterek i niezawodności.

Volkswagen Touran pierwszej generacji miał swoją premierę w 2003 roku. Konstrukcję auta oparto na płycie podłogowej znanej z Golfa V generacji. W 2006 roku samochód został poddany subtelnej modernizacji. Zmianie uległ kształt reflektorów a także atrapy chłodnicy. Odświeżony wizerunek Torana został zaprezentowany w Paryżu podczas targów. W tym samym roku wstąpiła na rynek wersja Cross, charakteryzująca się z drobnymi zmianami stylistycznymi oraz napędem na cztery koła. W krajach Europy Zachodniej w sprzedaży dostępne były egzemplarze z fabryczną instalacją na gaz ziemny CNG. W roku 2009 motor EcoFuel o pojemności dwóch litrów zastąpiono silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM, który dostępny był także w gamie jednostek napędowych Passata B6.

REKLAMA

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – wnętrze

Przestrzeń we wnętrzu Tourana została bardzo sumiennie zagospodarowana. Podróżujący mają do dyspozycji łącznie 39 schowków i półek, wśród których część jest dostępna nawet dla pasażerów przebywających w trzecim rzędzie siedzeń. Schowki zaprojektowano m.in. na wierzchu deski rozdzielczej i pod podłokietnikiem między przednimi siedzeniami. Dla pasażerów drugiego rzędu, posiadającego trzy niezależne fotele, dostępne są składane pulpity na oparciach przednich foteli, schowki w podłodze i na drzwiach. Oparcie środkowego fotela można złożyć tak, aby pełnił rolę poręcznego stolika. Na trzeci rząd siedzeń składają się dwa fotele, które w razie potrzeby można złożyć i schować pod podłogą. Oba mają wysuwane zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Układ bagażnika też został przemyślany. Na drzwiach znajduje się schowek na trójkąt ostrzegawczy. Na prawej ścianie umocowano uchwyty na torby i siatka na drobiazgi. W egzemplarzach z rynku niemieckiego, już w seryjnym wyposażeniu znajdziemy między innymi: przednie i boczne poduszki powietrzne, aktywne zagłówki, wysokiej jakości system audio oraz systemy ABS i ESP.

Zobacz też: Mitsubishi Space Star - opinie

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – silniki benzynowe

Spośród jednostek benzynowych najrozsądniejszym i zarazem najbezpieczniejszym wyborem wydaje się być wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra. Ne jest on nader dynamiczny, ale za to zachowuje umiarkowany apetyt na paliwo i nad wyraz dobrze współpracuje z instalacją LPG. Silniki FSI oraz TSI radzą sobie o wiele lepiej jeśli chodzi o dynamikę. Jednakże jednostki FSI miewają komplikacje z nagarem osadzającym się na zaworach, tymczasem konstrukcje TSI to kolejne silniki z wadami fabrycznymi. Relatywnie często psują się wtryskiwacze oraz cewki zapłonowe, ponadto dość często awarii ulegają też napinacze łańcucha rozrządu. Zdarzają się również nieodosobnione przypadki pękających tłoków. Co się tyczy aut typu EcoFuel, z możliwością zasilania gazem CNG, to praktycznie nie występują one na naszym rodzimym rynku.

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
1.4 TSI 170 8,5 212 6,9
1.4 TSI 140 9,8 200 7,4
1.6 102 12,9 179 8
1.6 FSI 116 11,9 186 7,6
2.0 FSI 150 9,8 203 8

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – silniki Diesla

Zdecydowana większość osób planujących zakup używanego Volkswagena Tourana bez wątpienia podejmie decyzję o wyborze egzemplarza z silnikiem Diesla. Do wyboru jest szeroka gama jednostek wysokoprężnych, wszakże warto się głębiej zastanowić przed wyborem odpowiedniego dla nas wariantu, ponieważ niezawodność niestety nie idzie w parze z dobrymi osiągami. Silnik 2.0 TDI niezaprzeczalnie jest dynamiczny jak na diesla, ale za to bardzo awaryjny, ma kilka poważnych wad fabrycznych. W większości wypadków, już po krótkim czasie awarii ulegają: pompowtryskiwacze, popychacze zaworowe, wałki rozrządu czy napęd pompy oleju. Co więcej, kłopot może sprawiać nawet głowica. Ponadto problemy potrafi sprawiać także, nietrwałe dwumasowe koło zamachowe. W skrajnych przypadkach, jeśli wszystkie awarie przydarzą się w tym samym czasie, naprawa z pewnością nie będzie się opłacała. Szczęśliwe w ofercie występuje jeszcze znany i ceniony od lat, znacznie solidniejszy silnik wysokoprężny 1,9 TDI. Od tej jednostki nie ma co wymagać spektakularnych osiągów, jednakże odwdzięczy się ona względną bezawaryjnością, oczywiście pod warunkiem, że trafimy na zadbany egzemplarz. Sporadycznie mogą przydarzyć się awarie pompowtryskiwaczy lub turbosprężarki, ale w tych silnikach, przy takiej mocy to prawdziwa rzadkość. Warto mieć na uwadze, że zawsze można poddać auto chiptuningowi i w ten sposób znacznie zwiększyć wydolność silnika.

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
1.9 TDI 105 13,2 179 5,9
1.9 TDI 90 14,9 171 5,9
1.9 TDI 100 13,5 179 5,9
1.9 TDI DPF 105 13,3 179 6
2.0 TDI 140 10,2 200 6
2.0 TDI 170 9 214 5,5
2.0 TDI DPF 140 10,3 200 6,1

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.9 TDI 105KM BXE

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – awaryjność

Czasami posłuszeństwa potrafi odmówić wspomaganie układu kierowniczego. Często dochodzi też do uszkodzenia sterownika skrzyni biegów oraz wiązki elektrycznej silnika, ze względu na akt złego umieszczenia tych podzespołów. Elementy zawieszenia tworzą bardzo solidną konstrukcję, niestety nierzadko przegrywają nierówny pojedynek z naszymi drogami, przeważnie poddają się łożyska kół. W Volkswagenie Toranie najrychlej uszkodzeniu ulegają elementy gumowo-metalowe umiejscowione w przedniej części pojazdu. Spomiędzy mniej istotnych niedoróbek można wymienić jeszcze co najmniej przeciętną jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Szczególnie pojazdy z początkowych lat produkcji borykały się z problemem łuszczącej się farby oraz ze skrzypiącą deską rozdzielczą, a tego typu wady nie powinny się już zdarzać autom spod znaku VW. Praktycznie wszystkie egzemplarze marki miewają mniejsze lub większe problemy z farbą. Inżynierowie Volkswagena już od dłuższego czasu próbują rozwiązać tę komplikację, póki co jednak ciągle bezowocnie. Zanim zdecydujemy się na zakup skontrolujmy poprawność działania elektrycznych szyb i świateł stopu, tego typu usterki, można naprawić względnie tanim kosztem, a będą one niezbitym argumentem podczas negocjacji ceny pojazdu. Podobnie jak nadwozie tak i  podwozie zostało niemalże doskonale zabezpieczone antykorozyjnie. Jeżeli w trakcie oględzin auta przed zakupem, zobaczymy chociażby śladowe ogniska korozji, to jest to niezbity dowód na to, że pojazd został amatorsko naprawiony po wypadku. Warto też sprawdzić w jakiej kondycji znajduje się klimatyzacja, pozwoli to uniknąć niepotrzebnych wydatków, ponieważ w skrajnych przypadkach mogą zdarzyć się uszkodzenia chłodnicy oraz sprężarki klimatyzacji.

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – podsumowanie

Używany Volkswagen Toran może być świetnym wyborem, ale tylko pod warunkiem, że zdecydujemy się na egzemplarz wyposażony w bezawaryjny silnik benzynowy 1.6 bądź wysokoprężny 1.9 TDI. Jeżeli jednak, z jakichś względów wybór padnie na któryś z obarczonych wadami silników, to trzeba być przygotowanym na znaczne koszty związane z potencjalną naprawą. Zasadniczo oprócz układu napędowego, zepsuciu ulec mogą poniektóre mniejsze podzespoły, ale zdecydowana większość z nich jest już bezproblemowa w naprawie. Na uwagę zasługuje też fakt, że nawet automatyczna skrzynia DSG w tym modelu sprawuje się bez zarzutu. To co jeszcze zasługuje na plus to bardzo bogata oferta jednostek napędowych, bezproblemowy dostęp do stosunkowo tanich części zamiennych, znakomite właściwości jezdne oraz ergonomiczne wnętrze. Jeżeli mamy w planach dalekie podróże większym gronie osób to warto rozejrzeć się za wersją wyposażoną w trzeci rząd siedzeń. Warto mień jednak na uwadze, że po ich rozłożeniu ogromny bagażnik o pojemności 695 litrów zmniejszy się do raptem 120 litrów. To co może odstraszać od zakupu to wspomniane już wady konstrukcyjne silników, twarde zawieszenie a także zbyt stonowany design. Przy zakupie lepiej unikać pojazdów z pierwszych lat produkcji, nowsze modele będą sprawiały o wiele mniej kłopotu.

Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA