REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – usterki

Kamil Borowski
Volkswagen Touran I był produkowany w latach 2003-2010.
Volkswagen Touran I był produkowany w latach 2003-2010.
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Touran w hierarchii Volkswagena zajmuje miejsce pomiędzy większym Sharanem, a mniejszym Golfem Plus. Na rynku konkuruje z takimi modelami jak: Ford C-Max, Opel Zafira, Renault Scenic czy Citroen C4 Picasso. Sprawdźmy jak auto prezentuje się pod kątem usterek i niezawodności.

Volkswagen Touran pierwszej generacji miał swoją premierę w 2003 roku. Konstrukcję auta oparto na płycie podłogowej znanej z Golfa V generacji. W 2006 roku samochód został poddany subtelnej modernizacji. Zmianie uległ kształt reflektorów a także atrapy chłodnicy. Odświeżony wizerunek Torana został zaprezentowany w Paryżu podczas targów. W tym samym roku wstąpiła na rynek wersja Cross, charakteryzująca się z drobnymi zmianami stylistycznymi oraz napędem na cztery koła. W krajach Europy Zachodniej w sprzedaży dostępne były egzemplarze z fabryczną instalacją na gaz ziemny CNG. W roku 2009 motor EcoFuel o pojemności dwóch litrów zastąpiono silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM, który dostępny był także w gamie jednostek napędowych Passata B6.

REKLAMA

REKLAMA

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – wnętrze

Przestrzeń we wnętrzu Tourana została bardzo sumiennie zagospodarowana. Podróżujący mają do dyspozycji łącznie 39 schowków i półek, wśród których część jest dostępna nawet dla pasażerów przebywających w trzecim rzędzie siedzeń. Schowki zaprojektowano m.in. na wierzchu deski rozdzielczej i pod podłokietnikiem między przednimi siedzeniami. Dla pasażerów drugiego rzędu, posiadającego trzy niezależne fotele, dostępne są składane pulpity na oparciach przednich foteli, schowki w podłodze i na drzwiach. Oparcie środkowego fotela można złożyć tak, aby pełnił rolę poręcznego stolika. Na trzeci rząd siedzeń składają się dwa fotele, które w razie potrzeby można złożyć i schować pod podłogą. Oba mają wysuwane zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Układ bagażnika też został przemyślany. Na drzwiach znajduje się schowek na trójkąt ostrzegawczy. Na prawej ścianie umocowano uchwyty na torby i siatka na drobiazgi. W egzemplarzach z rynku niemieckiego, już w seryjnym wyposażeniu znajdziemy między innymi: przednie i boczne poduszki powietrzne, aktywne zagłówki, wysokiej jakości system audio oraz systemy ABS i ESP.

Zobacz też: Mitsubishi Space Star - opinie

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – silniki benzynowe

Spośród jednostek benzynowych najrozsądniejszym i zarazem najbezpieczniejszym wyborem wydaje się być wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra. Ne jest on nader dynamiczny, ale za to zachowuje umiarkowany apetyt na paliwo i nad wyraz dobrze współpracuje z instalacją LPG. Silniki FSI oraz TSI radzą sobie o wiele lepiej jeśli chodzi o dynamikę. Jednakże jednostki FSI miewają komplikacje z nagarem osadzającym się na zaworach, tymczasem konstrukcje TSI to kolejne silniki z wadami fabrycznymi. Relatywnie często psują się wtryskiwacze oraz cewki zapłonowe, ponadto dość często awarii ulegają też napinacze łańcucha rozrządu. Zdarzają się również nieodosobnione przypadki pękających tłoków. Co się tyczy aut typu EcoFuel, z możliwością zasilania gazem CNG, to praktycznie nie występują one na naszym rodzimym rynku.

REKLAMA

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
1.4 TSI 170 8,5 212 6,9
1.4 TSI 140 9,8 200 7,4
1.6 102 12,9 179 8
1.6 FSI 116 11,9 186 7,6
2.0 FSI 150 9,8 203 8

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – silniki Diesla

Zdecydowana większość osób planujących zakup używanego Volkswagena Tourana bez wątpienia podejmie decyzję o wyborze egzemplarza z silnikiem Diesla. Do wyboru jest szeroka gama jednostek wysokoprężnych, wszakże warto się głębiej zastanowić przed wyborem odpowiedniego dla nas wariantu, ponieważ niezawodność niestety nie idzie w parze z dobrymi osiągami. Silnik 2.0 TDI niezaprzeczalnie jest dynamiczny jak na diesla, ale za to bardzo awaryjny, ma kilka poważnych wad fabrycznych. W większości wypadków, już po krótkim czasie awarii ulegają: pompowtryskiwacze, popychacze zaworowe, wałki rozrządu czy napęd pompy oleju. Co więcej, kłopot może sprawiać nawet głowica. Ponadto problemy potrafi sprawiać także, nietrwałe dwumasowe koło zamachowe. W skrajnych przypadkach, jeśli wszystkie awarie przydarzą się w tym samym czasie, naprawa z pewnością nie będzie się opłacała. Szczęśliwe w ofercie występuje jeszcze znany i ceniony od lat, znacznie solidniejszy silnik wysokoprężny 1,9 TDI. Od tej jednostki nie ma co wymagać spektakularnych osiągów, jednakże odwdzięczy się ona względną bezawaryjnością, oczywiście pod warunkiem, że trafimy na zadbany egzemplarz. Sporadycznie mogą przydarzyć się awarie pompowtryskiwaczy lub turbosprężarki, ale w tych silnikach, przy takiej mocy to prawdziwa rzadkość. Warto mieć na uwadze, że zawsze można poddać auto chiptuningowi i w ten sposób znacznie zwiększyć wydolność silnika.

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
1.9 TDI 105 13,2 179 5,9
1.9 TDI 90 14,9 171 5,9
1.9 TDI 100 13,5 179 5,9
1.9 TDI DPF 105 13,3 179 6
2.0 TDI 140 10,2 200 6
2.0 TDI 170 9 214 5,5
2.0 TDI DPF 140 10,3 200 6,1

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.9 TDI 105KM BXE

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – awaryjność

Czasami posłuszeństwa potrafi odmówić wspomaganie układu kierowniczego. Często dochodzi też do uszkodzenia sterownika skrzyni biegów oraz wiązki elektrycznej silnika, ze względu na akt złego umieszczenia tych podzespołów. Elementy zawieszenia tworzą bardzo solidną konstrukcję, niestety nierzadko przegrywają nierówny pojedynek z naszymi drogami, przeważnie poddają się łożyska kół. W Volkswagenie Toranie najrychlej uszkodzeniu ulegają elementy gumowo-metalowe umiejscowione w przedniej części pojazdu. Spomiędzy mniej istotnych niedoróbek można wymienić jeszcze co najmniej przeciętną jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Szczególnie pojazdy z początkowych lat produkcji borykały się z problemem łuszczącej się farby oraz ze skrzypiącą deską rozdzielczą, a tego typu wady nie powinny się już zdarzać autom spod znaku VW. Praktycznie wszystkie egzemplarze marki miewają mniejsze lub większe problemy z farbą. Inżynierowie Volkswagena już od dłuższego czasu próbują rozwiązać tę komplikację, póki co jednak ciągle bezowocnie. Zanim zdecydujemy się na zakup skontrolujmy poprawność działania elektrycznych szyb i świateł stopu, tego typu usterki, można naprawić względnie tanim kosztem, a będą one niezbitym argumentem podczas negocjacji ceny pojazdu. Podobnie jak nadwozie tak i  podwozie zostało niemalże doskonale zabezpieczone antykorozyjnie. Jeżeli w trakcie oględzin auta przed zakupem, zobaczymy chociażby śladowe ogniska korozji, to jest to niezbity dowód na to, że pojazd został amatorsko naprawiony po wypadku. Warto też sprawdzić w jakiej kondycji znajduje się klimatyzacja, pozwoli to uniknąć niepotrzebnych wydatków, ponieważ w skrajnych przypadkach mogą zdarzyć się uszkodzenia chłodnicy oraz sprężarki klimatyzacji.

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – podsumowanie

Używany Volkswagen Toran może być świetnym wyborem, ale tylko pod warunkiem, że zdecydujemy się na egzemplarz wyposażony w bezawaryjny silnik benzynowy 1.6 bądź wysokoprężny 1.9 TDI. Jeżeli jednak, z jakichś względów wybór padnie na któryś z obarczonych wadami silników, to trzeba być przygotowanym na znaczne koszty związane z potencjalną naprawą. Zasadniczo oprócz układu napędowego, zepsuciu ulec mogą poniektóre mniejsze podzespoły, ale zdecydowana większość z nich jest już bezproblemowa w naprawie. Na uwagę zasługuje też fakt, że nawet automatyczna skrzynia DSG w tym modelu sprawuje się bez zarzutu. To co jeszcze zasługuje na plus to bardzo bogata oferta jednostek napędowych, bezproblemowy dostęp do stosunkowo tanich części zamiennych, znakomite właściwości jezdne oraz ergonomiczne wnętrze. Jeżeli mamy w planach dalekie podróże większym gronie osób to warto rozejrzeć się za wersją wyposażoną w trzeci rząd siedzeń. Warto mień jednak na uwadze, że po ich rozłożeniu ogromny bagażnik o pojemności 695 litrów zmniejszy się do raptem 120 litrów. To co może odstraszać od zakupu to wspomniane już wady konstrukcyjne silników, twarde zawieszenie a także zbyt stonowany design. Przy zakupie lepiej unikać pojazdów z pierwszych lat produkcji, nowsze modele będą sprawiały o wiele mniej kłopotu.

Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA