REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – usterki

Kamil Borowski
Volkswagen Touran I był produkowany w latach 2003-2010.
Volkswagen Touran I był produkowany w latach 2003-2010.
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Touran w hierarchii Volkswagena zajmuje miejsce pomiędzy większym Sharanem, a mniejszym Golfem Plus. Na rynku konkuruje z takimi modelami jak: Ford C-Max, Opel Zafira, Renault Scenic czy Citroen C4 Picasso. Sprawdźmy jak auto prezentuje się pod kątem usterek i niezawodności.

Volkswagen Touran pierwszej generacji miał swoją premierę w 2003 roku. Konstrukcję auta oparto na płycie podłogowej znanej z Golfa V generacji. W 2006 roku samochód został poddany subtelnej modernizacji. Zmianie uległ kształt reflektorów a także atrapy chłodnicy. Odświeżony wizerunek Torana został zaprezentowany w Paryżu podczas targów. W tym samym roku wstąpiła na rynek wersja Cross, charakteryzująca się z drobnymi zmianami stylistycznymi oraz napędem na cztery koła. W krajach Europy Zachodniej w sprzedaży dostępne były egzemplarze z fabryczną instalacją na gaz ziemny CNG. W roku 2009 motor EcoFuel o pojemności dwóch litrów zastąpiono silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM, który dostępny był także w gamie jednostek napędowych Passata B6.

REKLAMA

REKLAMA

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – wnętrze

Przestrzeń we wnętrzu Tourana została bardzo sumiennie zagospodarowana. Podróżujący mają do dyspozycji łącznie 39 schowków i półek, wśród których część jest dostępna nawet dla pasażerów przebywających w trzecim rzędzie siedzeń. Schowki zaprojektowano m.in. na wierzchu deski rozdzielczej i pod podłokietnikiem między przednimi siedzeniami. Dla pasażerów drugiego rzędu, posiadającego trzy niezależne fotele, dostępne są składane pulpity na oparciach przednich foteli, schowki w podłodze i na drzwiach. Oparcie środkowego fotela można złożyć tak, aby pełnił rolę poręcznego stolika. Na trzeci rząd siedzeń składają się dwa fotele, które w razie potrzeby można złożyć i schować pod podłogą. Oba mają wysuwane zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Układ bagażnika też został przemyślany. Na drzwiach znajduje się schowek na trójkąt ostrzegawczy. Na prawej ścianie umocowano uchwyty na torby i siatka na drobiazgi. W egzemplarzach z rynku niemieckiego, już w seryjnym wyposażeniu znajdziemy między innymi: przednie i boczne poduszki powietrzne, aktywne zagłówki, wysokiej jakości system audio oraz systemy ABS i ESP.

Zobacz też: Mitsubishi Space Star - opinie

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – silniki benzynowe

Spośród jednostek benzynowych najrozsądniejszym i zarazem najbezpieczniejszym wyborem wydaje się być wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra. Ne jest on nader dynamiczny, ale za to zachowuje umiarkowany apetyt na paliwo i nad wyraz dobrze współpracuje z instalacją LPG. Silniki FSI oraz TSI radzą sobie o wiele lepiej jeśli chodzi o dynamikę. Jednakże jednostki FSI miewają komplikacje z nagarem osadzającym się na zaworach, tymczasem konstrukcje TSI to kolejne silniki z wadami fabrycznymi. Relatywnie często psują się wtryskiwacze oraz cewki zapłonowe, ponadto dość często awarii ulegają też napinacze łańcucha rozrządu. Zdarzają się również nieodosobnione przypadki pękających tłoków. Co się tyczy aut typu EcoFuel, z możliwością zasilania gazem CNG, to praktycznie nie występują one na naszym rodzimym rynku.

REKLAMA

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
1.4 TSI 170 8,5 212 6,9
1.4 TSI 140 9,8 200 7,4
1.6 102 12,9 179 8
1.6 FSI 116 11,9 186 7,6
2.0 FSI 150 9,8 203 8

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – silniki Diesla

Zdecydowana większość osób planujących zakup używanego Volkswagena Tourana bez wątpienia podejmie decyzję o wyborze egzemplarza z silnikiem Diesla. Do wyboru jest szeroka gama jednostek wysokoprężnych, wszakże warto się głębiej zastanowić przed wyborem odpowiedniego dla nas wariantu, ponieważ niezawodność niestety nie idzie w parze z dobrymi osiągami. Silnik 2.0 TDI niezaprzeczalnie jest dynamiczny jak na diesla, ale za to bardzo awaryjny, ma kilka poważnych wad fabrycznych. W większości wypadków, już po krótkim czasie awarii ulegają: pompowtryskiwacze, popychacze zaworowe, wałki rozrządu czy napęd pompy oleju. Co więcej, kłopot może sprawiać nawet głowica. Ponadto problemy potrafi sprawiać także, nietrwałe dwumasowe koło zamachowe. W skrajnych przypadkach, jeśli wszystkie awarie przydarzą się w tym samym czasie, naprawa z pewnością nie będzie się opłacała. Szczęśliwe w ofercie występuje jeszcze znany i ceniony od lat, znacznie solidniejszy silnik wysokoprężny 1,9 TDI. Od tej jednostki nie ma co wymagać spektakularnych osiągów, jednakże odwdzięczy się ona względną bezawaryjnością, oczywiście pod warunkiem, że trafimy na zadbany egzemplarz. Sporadycznie mogą przydarzyć się awarie pompowtryskiwaczy lub turbosprężarki, ale w tych silnikach, przy takiej mocy to prawdziwa rzadkość. Warto mieć na uwadze, że zawsze można poddać auto chiptuningowi i w ten sposób znacznie zwiększyć wydolność silnika.

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
1.9 TDI 105 13,2 179 5,9
1.9 TDI 90 14,9 171 5,9
1.9 TDI 100 13,5 179 5,9
1.9 TDI DPF 105 13,3 179 6
2.0 TDI 140 10,2 200 6
2.0 TDI 170 9 214 5,5
2.0 TDI DPF 140 10,3 200 6,1

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.9 TDI 105KM BXE

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – awaryjność

Czasami posłuszeństwa potrafi odmówić wspomaganie układu kierowniczego. Często dochodzi też do uszkodzenia sterownika skrzyni biegów oraz wiązki elektrycznej silnika, ze względu na akt złego umieszczenia tych podzespołów. Elementy zawieszenia tworzą bardzo solidną konstrukcję, niestety nierzadko przegrywają nierówny pojedynek z naszymi drogami, przeważnie poddają się łożyska kół. W Volkswagenie Toranie najrychlej uszkodzeniu ulegają elementy gumowo-metalowe umiejscowione w przedniej części pojazdu. Spomiędzy mniej istotnych niedoróbek można wymienić jeszcze co najmniej przeciętną jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Szczególnie pojazdy z początkowych lat produkcji borykały się z problemem łuszczącej się farby oraz ze skrzypiącą deską rozdzielczą, a tego typu wady nie powinny się już zdarzać autom spod znaku VW. Praktycznie wszystkie egzemplarze marki miewają mniejsze lub większe problemy z farbą. Inżynierowie Volkswagena już od dłuższego czasu próbują rozwiązać tę komplikację, póki co jednak ciągle bezowocnie. Zanim zdecydujemy się na zakup skontrolujmy poprawność działania elektrycznych szyb i świateł stopu, tego typu usterki, można naprawić względnie tanim kosztem, a będą one niezbitym argumentem podczas negocjacji ceny pojazdu. Podobnie jak nadwozie tak i  podwozie zostało niemalże doskonale zabezpieczone antykorozyjnie. Jeżeli w trakcie oględzin auta przed zakupem, zobaczymy chociażby śladowe ogniska korozji, to jest to niezbity dowód na to, że pojazd został amatorsko naprawiony po wypadku. Warto też sprawdzić w jakiej kondycji znajduje się klimatyzacja, pozwoli to uniknąć niepotrzebnych wydatków, ponieważ w skrajnych przypadkach mogą zdarzyć się uszkodzenia chłodnicy oraz sprężarki klimatyzacji.

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – podsumowanie

Używany Volkswagen Toran może być świetnym wyborem, ale tylko pod warunkiem, że zdecydujemy się na egzemplarz wyposażony w bezawaryjny silnik benzynowy 1.6 bądź wysokoprężny 1.9 TDI. Jeżeli jednak, z jakichś względów wybór padnie na któryś z obarczonych wadami silników, to trzeba być przygotowanym na znaczne koszty związane z potencjalną naprawą. Zasadniczo oprócz układu napędowego, zepsuciu ulec mogą poniektóre mniejsze podzespoły, ale zdecydowana większość z nich jest już bezproblemowa w naprawie. Na uwagę zasługuje też fakt, że nawet automatyczna skrzynia DSG w tym modelu sprawuje się bez zarzutu. To co jeszcze zasługuje na plus to bardzo bogata oferta jednostek napędowych, bezproblemowy dostęp do stosunkowo tanich części zamiennych, znakomite właściwości jezdne oraz ergonomiczne wnętrze. Jeżeli mamy w planach dalekie podróże większym gronie osób to warto rozejrzeć się za wersją wyposażoną w trzeci rząd siedzeń. Warto mień jednak na uwadze, że po ich rozłożeniu ogromny bagażnik o pojemności 695 litrów zmniejszy się do raptem 120 litrów. To co może odstraszać od zakupu to wspomniane już wady konstrukcyjne silników, twarde zawieszenie a także zbyt stonowany design. Przy zakupie lepiej unikać pojazdów z pierwszych lat produkcji, nowsze modele będą sprawiały o wiele mniej kłopotu.

Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA