REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – usterki

Kamil Borowski
Volkswagen Touran I był produkowany w latach 2003-2010.
Volkswagen Touran I był produkowany w latach 2003-2010.
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Touran w hierarchii Volkswagena zajmuje miejsce pomiędzy większym Sharanem, a mniejszym Golfem Plus. Na rynku konkuruje z takimi modelami jak: Ford C-Max, Opel Zafira, Renault Scenic czy Citroen C4 Picasso. Sprawdźmy jak auto prezentuje się pod kątem usterek i niezawodności.

Volkswagen Touran pierwszej generacji miał swoją premierę w 2003 roku. Konstrukcję auta oparto na płycie podłogowej znanej z Golfa V generacji. W 2006 roku samochód został poddany subtelnej modernizacji. Zmianie uległ kształt reflektorów a także atrapy chłodnicy. Odświeżony wizerunek Torana został zaprezentowany w Paryżu podczas targów. W tym samym roku wstąpiła na rynek wersja Cross, charakteryzująca się z drobnymi zmianami stylistycznymi oraz napędem na cztery koła. W krajach Europy Zachodniej w sprzedaży dostępne były egzemplarze z fabryczną instalacją na gaz ziemny CNG. W roku 2009 motor EcoFuel o pojemności dwóch litrów zastąpiono silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM, który dostępny był także w gamie jednostek napędowych Passata B6.

REKLAMA

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – wnętrze

Przestrzeń we wnętrzu Tourana została bardzo sumiennie zagospodarowana. Podróżujący mają do dyspozycji łącznie 39 schowków i półek, wśród których część jest dostępna nawet dla pasażerów przebywających w trzecim rzędzie siedzeń. Schowki zaprojektowano m.in. na wierzchu deski rozdzielczej i pod podłokietnikiem między przednimi siedzeniami. Dla pasażerów drugiego rzędu, posiadającego trzy niezależne fotele, dostępne są składane pulpity na oparciach przednich foteli, schowki w podłodze i na drzwiach. Oparcie środkowego fotela można złożyć tak, aby pełnił rolę poręcznego stolika. Na trzeci rząd siedzeń składają się dwa fotele, które w razie potrzeby można złożyć i schować pod podłogą. Oba mają wysuwane zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Układ bagażnika też został przemyślany. Na drzwiach znajduje się schowek na trójkąt ostrzegawczy. Na prawej ścianie umocowano uchwyty na torby i siatka na drobiazgi. W egzemplarzach z rynku niemieckiego, już w seryjnym wyposażeniu znajdziemy między innymi: przednie i boczne poduszki powietrzne, aktywne zagłówki, wysokiej jakości system audio oraz systemy ABS i ESP.

Zobacz też: Mitsubishi Space Star - opinie

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – silniki benzynowe

Spośród jednostek benzynowych najrozsądniejszym i zarazem najbezpieczniejszym wyborem wydaje się być wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra. Ne jest on nader dynamiczny, ale za to zachowuje umiarkowany apetyt na paliwo i nad wyraz dobrze współpracuje z instalacją LPG. Silniki FSI oraz TSI radzą sobie o wiele lepiej jeśli chodzi o dynamikę. Jednakże jednostki FSI miewają komplikacje z nagarem osadzającym się na zaworach, tymczasem konstrukcje TSI to kolejne silniki z wadami fabrycznymi. Relatywnie często psują się wtryskiwacze oraz cewki zapłonowe, ponadto dość często awarii ulegają też napinacze łańcucha rozrządu. Zdarzają się również nieodosobnione przypadki pękających tłoków. Co się tyczy aut typu EcoFuel, z możliwością zasilania gazem CNG, to praktycznie nie występują one na naszym rodzimym rynku.

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
1.4 TSI 170 8,5 212 6,9
1.4 TSI 140 9,8 200 7,4
1.6 102 12,9 179 8
1.6 FSI 116 11,9 186 7,6
2.0 FSI 150 9,8 203 8

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – silniki Diesla

Zdecydowana większość osób planujących zakup używanego Volkswagena Tourana bez wątpienia podejmie decyzję o wyborze egzemplarza z silnikiem Diesla. Do wyboru jest szeroka gama jednostek wysokoprężnych, wszakże warto się głębiej zastanowić przed wyborem odpowiedniego dla nas wariantu, ponieważ niezawodność niestety nie idzie w parze z dobrymi osiągami. Silnik 2.0 TDI niezaprzeczalnie jest dynamiczny jak na diesla, ale za to bardzo awaryjny, ma kilka poważnych wad fabrycznych. W większości wypadków, już po krótkim czasie awarii ulegają: pompowtryskiwacze, popychacze zaworowe, wałki rozrządu czy napęd pompy oleju. Co więcej, kłopot może sprawiać nawet głowica. Ponadto problemy potrafi sprawiać także, nietrwałe dwumasowe koło zamachowe. W skrajnych przypadkach, jeśli wszystkie awarie przydarzą się w tym samym czasie, naprawa z pewnością nie będzie się opłacała. Szczęśliwe w ofercie występuje jeszcze znany i ceniony od lat, znacznie solidniejszy silnik wysokoprężny 1,9 TDI. Od tej jednostki nie ma co wymagać spektakularnych osiągów, jednakże odwdzięczy się ona względną bezawaryjnością, oczywiście pod warunkiem, że trafimy na zadbany egzemplarz. Sporadycznie mogą przydarzyć się awarie pompowtryskiwaczy lub turbosprężarki, ale w tych silnikach, przy takiej mocy to prawdziwa rzadkość. Warto mieć na uwadze, że zawsze można poddać auto chiptuningowi i w ten sposób znacznie zwiększyć wydolność silnika.

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
1.9 TDI 105 13,2 179 5,9
1.9 TDI 90 14,9 171 5,9
1.9 TDI 100 13,5 179 5,9
1.9 TDI DPF 105 13,3 179 6
2.0 TDI 140 10,2 200 6
2.0 TDI 170 9 214 5,5
2.0 TDI DPF 140 10,3 200 6,1

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.9 TDI 105KM BXE

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – awaryjność

Czasami posłuszeństwa potrafi odmówić wspomaganie układu kierowniczego. Często dochodzi też do uszkodzenia sterownika skrzyni biegów oraz wiązki elektrycznej silnika, ze względu na akt złego umieszczenia tych podzespołów. Elementy zawieszenia tworzą bardzo solidną konstrukcję, niestety nierzadko przegrywają nierówny pojedynek z naszymi drogami, przeważnie poddają się łożyska kół. W Volkswagenie Toranie najrychlej uszkodzeniu ulegają elementy gumowo-metalowe umiejscowione w przedniej części pojazdu. Spomiędzy mniej istotnych niedoróbek można wymienić jeszcze co najmniej przeciętną jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Szczególnie pojazdy z początkowych lat produkcji borykały się z problemem łuszczącej się farby oraz ze skrzypiącą deską rozdzielczą, a tego typu wady nie powinny się już zdarzać autom spod znaku VW. Praktycznie wszystkie egzemplarze marki miewają mniejsze lub większe problemy z farbą. Inżynierowie Volkswagena już od dłuższego czasu próbują rozwiązać tę komplikację, póki co jednak ciągle bezowocnie. Zanim zdecydujemy się na zakup skontrolujmy poprawność działania elektrycznych szyb i świateł stopu, tego typu usterki, można naprawić względnie tanim kosztem, a będą one niezbitym argumentem podczas negocjacji ceny pojazdu. Podobnie jak nadwozie tak i  podwozie zostało niemalże doskonale zabezpieczone antykorozyjnie. Jeżeli w trakcie oględzin auta przed zakupem, zobaczymy chociażby śladowe ogniska korozji, to jest to niezbity dowód na to, że pojazd został amatorsko naprawiony po wypadku. Warto też sprawdzić w jakiej kondycji znajduje się klimatyzacja, pozwoli to uniknąć niepotrzebnych wydatków, ponieważ w skrajnych przypadkach mogą zdarzyć się uszkodzenia chłodnicy oraz sprężarki klimatyzacji.

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – podsumowanie

Używany Volkswagen Toran może być świetnym wyborem, ale tylko pod warunkiem, że zdecydujemy się na egzemplarz wyposażony w bezawaryjny silnik benzynowy 1.6 bądź wysokoprężny 1.9 TDI. Jeżeli jednak, z jakichś względów wybór padnie na któryś z obarczonych wadami silników, to trzeba być przygotowanym na znaczne koszty związane z potencjalną naprawą. Zasadniczo oprócz układu napędowego, zepsuciu ulec mogą poniektóre mniejsze podzespoły, ale zdecydowana większość z nich jest już bezproblemowa w naprawie. Na uwagę zasługuje też fakt, że nawet automatyczna skrzynia DSG w tym modelu sprawuje się bez zarzutu. To co jeszcze zasługuje na plus to bardzo bogata oferta jednostek napędowych, bezproblemowy dostęp do stosunkowo tanich części zamiennych, znakomite właściwości jezdne oraz ergonomiczne wnętrze. Jeżeli mamy w planach dalekie podróże większym gronie osób to warto rozejrzeć się za wersją wyposażoną w trzeci rząd siedzeń. Warto mień jednak na uwadze, że po ich rozłożeniu ogromny bagażnik o pojemności 695 litrów zmniejszy się do raptem 120 litrów. To co może odstraszać od zakupu to wspomniane już wady konstrukcyjne silników, twarde zawieszenie a także zbyt stonowany design. Przy zakupie lepiej unikać pojazdów z pierwszych lat produkcji, nowsze modele będą sprawiały o wiele mniej kłopotu.

Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA