REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Borowski
 BMW X3 E83
BMW X3 E83
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW X3 E83 pojawiło się na runku cztery lata po premierze modelu X5 i od razu podbiło serca kierowców. Sprawdźmy jak auto znosi upływ czasu i czy w 2013 roku ciągle stanowi atrakcyjną propozycję. Czy warto kupić używane BMW X3?

BMW X3 powstało z myślą o tańszej alternatywie dla modelu X5. W 2006 r. nadwozie auta zostało nieco odświeżone, ale były to zmiany kosmetyczne.  W 2010 r. zatrzymano produkcję E83 a na jego miejscu pojawił się nowy model F25.

REKLAMA

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – karoseria

W kształcie i liniach nadwozia X3 wyraźnie widać nawiązania do innych modeli BMW. Pomimo upływu lat auto wciąż wygląda świeżo i nowocześnie. Narzekać można jedynie na zderzaki z nielakierowanego tworzywa, jednakże po faceliftingu w 2006 roku zastosowano nowe połowicznie lakierowane.  X3 ma wiele wspólnego z „trójką” E46, jednak jest o tyle obszerniejszy, że bez problemu może nim podróżować nawet czteroosobowa rodzina. Powłoka lakiernicza jest wykonana bardzo solidnie i dobrze znosi upływ czasu, nie sprawiając problemów ani z korozją ani z lakierem.

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – wnętrze

X3 otrzymało niezwykle przejrzysty panel ze wskaźnikami, miękką kierownicę oraz transparentną konsolę środkową. Wszelkie przyciski i przełączniki znajdują się w zasięgu ręki i nie ma najmniejszych problemów z ich obsługą. Wystrój kabiny w dużym stopniu zależy od tego jak bogato została skonfigurowane przez pierwszego nabywcę, a oni zazwyczaj nie oszczędzali. Dlatego na runku wtórnym można spotkać wiele modeli  z tapicerką z beżowej lub pomarańczowej skóry oraz  z dekoracjami  z drewna lub aluminium. Ponadto, często wiele egzemplarzy ma dodatkowo panoramiczny dach oraz pakiet sportowych dodatków. Warto też dodać, że X3 jest pozbawione wnęki na koło zapasowe. Auto ma jedynie nieduży schowek pod podłogą bagażnika, który mieści akumulator, podstawowe narzędzia i apteczkę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) - wyposażenie

Bardzo dużym plusem X3 jest bogate wyposażenie. Już w standardowej wersji auto zostało wyposażone w ręczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz felgi ze stopów lekkich. Co więcej spora ilość aut na rynku wtórnym jest dodatkowo wyposażona w klimatyzację automatyczną, skórzaną tapicerkę, nawigację i wysokiej klasy zestaw audio.

Zobacz też: Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – silniki benzynowe

Osoby decydujące się na zakup auta z silnikiem benzynowym nie mają się czego obawiać. Co prawda występują awarie cewek zapłonowych i przepustnicy, ale zdarzają się one bardzo rzadko. Podstawowa jednostka 2.0 może jedynie nie zachwycać osiągami, dlatego optymalnym wyborem może być silnik 3.0 który zapewni dynamikę i niezawodność. Jednostki te cechują się dość sporym zużyciem paliwa, co pociąga za sobą duże rachunki na stacji, ale można to wyeliminować poprzez założenie instalacji LPG, która będzie się dobrze sprawowała i nie zaszkodzi silnikowi pod względem technicznym.

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – silniki Diesla

Niestety w przypadku diesli nie jest tak kolorowo. Zdarzają się awarie i to całkiem kosztowne. W autach z dużym przebiegiem psują się wtryskiwacze, uszkodzeniu ulega dwumasowe koło zamachowe. Problem sprawia też niedopalanie się sadzy w filtrze cząstek stałych. Ponadto zdarzają się przypadki pękania blaszanego kolektora wydechowego, który dobrze jest wymienić na żeliwny. Dość często dochodzi też do uszkodzenia klap w kolektorze dolotowym. Jeśli decydujemy się na zakup X3 z silnikiem wysokoprężnym, najlepszym wyborem powinien być 3.0d o mocy 204 KM, który zapewnia dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu oleju napędowego. Jego mocniejsza odmiana też jest godna polecenia, ale jej ewentualne naprawy będą droższe. Odradza się natomiast zakup auta z pierwszych lat produkcji z podstawowym silnikiem, w którym odnotowano pęknięcia bloku silnika.

Zobacz też: Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) - skrzynie biegów

BMW X3 E83 było w ofercie zarówno z manualnymi jak i z automatycznymi skrzyniami biegów. Jedynie skrzynie ręczne w połączeniu z podstawowymi silnikami 2.0i oraz 2.0 można uznać za bezawaryjne i niezawodne. W silnikach o większej mocy i dużym momencie obrotowym niedbałe użytkowanie może prowadzić do rychłego zużycia sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego. Skrzynie automatyczne są w większym stopniu wytrzymałe, ale koniecznie trzeba uważać na skrzynie produkcji General Motors, które były montowane w X3 w latach 2004 - 2006. Do ich typowych defektów należy opóźniona reakcja na przyspieszenie w momencie startu z postoju. Jednakowoż warto dodać, że powyżej opisane usterki mogą się pojawiać w modelach, które przekroczyły już przebieg 200 tys kilometrów.

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) - układ napędowy

Układ napędowy jest relatywnie trwały. Co prawda zdarzają się uszkodzenia skrzyni rozdzielczej, ale koszt jej naprawy jest względnie niski, wymiana modułu sterującego zamknie się w cenie 500 złotych. Przed zakupem warto zwrócić uwagę na wycieki z zespołu napędowego, szczególnie należy przyjrzeć się skrzyni biegów, uszczelnieniom półosi w misce olejowej  oraz dyferencjałom.  Olbrzymią zaletą X3 jest oferowany serynie we wszystkich wersjach zaawansowany układ napędu na cztery koła, który umożliwia jazdę tam gdzie auto bez napędu już sobie nie poradzi. Ze względu na funkcję automatycznego przyhamowywania buksujących kół trzeba się liczyć z przyspieszonym zużyciem klocków hamulcowych.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – awaryjność

Przed zakupem używanego BMW X3 E83 trzeba koniecznie sprawdzić szczelność przewodów intercoolera. Zawieszenie jest bardzo dobrze dopracowane i wytrzymuje nawet 200 tys km, jednak na dłuższą metę nie obędzie się bez wymiany łączników stabilizatorów, amortyzatorów i górnych wahaczy. W wersjach z napędem na cztery koła zawodzi najczęściej mechanizm odpowiedzialny za pracę sprzęgła wielopłytkowego. Warto też zwrócić uwagę na sposób działania automatycznej skrzyni biegów. Wszelkie szarpnięcia, długie zmiany biegów lub pomijanie przełożeń mogą świadczyć o uszkodzeniu skrzyni. Decydując się na X3 z manualną skrzynią biegów trzeba liczyć się z faktem, że konieczna może okazać się wymiana sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego.  Ponadto znane są problemy z trzeszczącymi, wycierającymi się plastikami we wnętrzu. Za słaby punkt X3 należy też policzyć krótką trwałość akumulatora oraz dość częste zrywanie się paska napędu klimatyzacji. Czasami z powodu zaśniedziałych styków występują też problemy z elektryką. Auto zostało bardzo dobrze zabezpieczone przed korozją, drobne ślady rdzy mogą pojawić się jedynie na elementach zawieszenia. Rdzewiejąca blacha nadwozia oznacza tylko tyle, że trafiliśmy na samochód po wypadku. Oryginalne części do BMW są drogie, ale wytrzymuję o wiele więcej czasu niż zamienniki.

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – podsumowanie

Używane BMW X3 E83 to propozycja, którą warto wziąć pod uwagę jeśli szukamy auta do dynamicznej jazdy a przy tym chcemy siedzieć nieco wyżej niż w standardowych kompaktach i mieć pewność, że auto nie zawiedzie nas w lekkim terenie. Auto doskonale poradzi sobie na śniegu czy polnej drodze, ale lepiej nie zapuszczać się w ciężki teren. X3 oferuje przydatny napęd na cztery koła, bardzo dobre osiągi i komfortowe warunki podróżowania w wygodnych fotelach a to wszystko przy umiarkowanej cenie zakupu używanego auta. Niestety, jest również druga strona medalu, a są nią stosunkowo duże koszty związane z eksploatacją samochodu. Wybierając silnik diesla zaoszczędzimy sporo na stacji, ale za to wydamy znacznie więcej na naprawy niż w przypadku wersji benzynowych. Jeśli jesteśmy zdecydowani na zakup warto poświęcić trochę więcej czasu na poszukiwania zadbanego egzemplarza z w miarę niskim przebiegiem, a to może być utrudnione ze względu na dużą ilość aut powypadkowych na naszym rynku. Koszty związane z utrzymaniem samochodu, nie będą należały do najniższych, ale dzięki szerokiej gamie ogólnodostępnych zamienników, naprawy eksploatacyjne nie będą aż takim obciążeniem finansowym.

BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA