REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW Z3 czy Mercedes-Benz SLK?

Michał Łuczyński
BMW Z3 debiutował w kinowym hicie ”Golden Eye” o przygodach agenta 007 Jamesa Bonda. fot. BMW
BMW Z3 debiutował w kinowym hicie ”Golden Eye” o przygodach agenta 007 Jamesa Bonda. fot. BMW

REKLAMA

REKLAMA

Kabriolety i roadstery to drogowe zabawki, które mają dostarczyć pozytywnych emocji w czasie jazdy. BMW Z3 i Mercedes SLK świetnie wywiązują się z tego zadania.

BMW Z3 debiutował w kinowym hicie ”Golden Eye” o przygodach agenta 007 Jamesa Bonda. Jednak po 14 latach jego cena jest wystarczająco przystępna, by pojazd mógł trafić w ręce zwykłego śmiertelnika. Sylwetka Z3 do dziś jest bardzo atrakcyjna. Nadwozie zostało skonstruowane w oparciu o płytę podłogową serii 3 E36. We wnętrzu znajdują się dwa sportowe fotele, które oferują doskonałe trzymanie boczne. Deska rozdzielcza to miejsce które najbardziej zdradza upływ czasu. Nieco toporne pokrętła mogą odstraszać fanów nowoczesnych gadżetów.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o BMW Z3

Konstrukcja Z3 to prawdziwa klasyka: silnik z przodu, napęd na tył i skrzynia pomiędzy. Początkowo pod maskę Z3 trafiały dwa silniki: 1.8 litra (118 KM) i 2.8 litra (195 KM). Jednak stopniowo BMW modernizowało swoje jednostki. W 1998 pojawił się 2.5 litrowy motor o mocy 187 KM, a rok później gamę uzupełniła mocarna, trzylitrowa, rzędowa „szóstka” o mocy 231KM. Taki potencjał mocy w samochodzie o masie 1170kg, zapowiadał doskonałą zabawę i imponujące osiągi: 6 sekund do 100 km/h i prędkość maksymalna 240 km/h.

Sportowo i komfortowo

REKLAMA

Zawieszenie samochodu jest oczywiście sportowe, ale zestrojono je z myślą o użytkowaniu na normalnych drogach. W tej klasie pojazdów Z3 można uznać za samochód wygodny i komfortowy. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na szczelność (i ogólny stan) poszycia dachu, jak i na szczelność bagażnika.

Ci którzy martwią się, czy w polskich warunkach pogodowych można użytkować roadstera, powinni zwrócić uwagę na konkurencyjną propozycję. Mercedes SLK w pewien sposób zrewolucjonizował rynek, rozwiązując odwieczny problem kabrioletów związany z miękkim dachem. W SLK producent zaproponował metalowy, elektrycznie składany dach tworząc nową grupę pojazdów, określaną mianem coupe-cabrio.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sportowy, lekki i krótki

SLK, podobnie jak Z3, posiada klasyczną sylwetkę roadstera. Skrót SLK oznacza: Sportlich, Leicht und Kurz, czyli sportowy, lekki i krótki. Taki właśnie jest SLK. Podobnie jak w BMW wnętrze pojazdu może wydawać się nieco archaiczne, ale jest za to zbudowane solidnie. Gamę silnikową otwierały jednostki czterocylindrowe o pojemności 2 litrów, które osiągały moc od 136 do 163 KM. Mocniejszy, doładowany kompresorem motor 2.3 litra oferował 197 KM. Na szczycie listy stoi 218-konna V-szóstka, która z turbo w wersji AMG osiągała 354 KM.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mercedesie SLK

REKLAMA

Dach składa się w 22 sekundy i jest jednocześnie newralgicznym punktem całej konstrukcji. Przy zakupie warto mu się uważnie przyjrzeć, bowiem jego naprawa może nieść ze sobą astronomiczne koszty. Warto też zwrócić uwagę, czy po złożeniu nie pojawiają się żadne przecieki, albo miejsca w których elementy dachu nie stykają się ze sobą idealnie. Może to świadczyć o poważnym wypadku i zmienionej geometrii nadwozia – takich egzemplarzy należy unikać jak ognia.

Obydwa samochody dedykowane są podobnym klientom – osobom które poszukują radości w motoryzacji. Zarówno osiągi Z3 i SLK jak i ich charaktery są porównywalne. Oczywiście SLK jest nieco bardziej praktyczny ze względu na zastosowane rozwiązania sztywnego dachu, tymczasem Z3 bliżej do klasycznego roadstera. Średnia cena zadbanego SLK wynosi 22-25 tysięcy złotych. Bogato wyposażone egzemplarze w dobrej kondycji, mogą kosztować nawet 40-45 tysięcy. BMW Z3 jest o około 2-3 tys. zł tańsze.

SLK, podobnie jak Z3, posiada klasyczną sylwetkę roadstera. Skrót SLK oznacza: Sportlich, Leicht und Kurz, czyli sportowy, lekki i krótki. fot. newspress
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA