REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda Premacy (1999-2004) - czy warto kupić?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paulina Samoraj
Mazda Premacy
Mazda Premacy
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Mazda Premacy to kompaktowy i wielofunkcyjny minivan. Produkowany w latach 1999-2004 zdobył rzeszę zadowolonych nabywców. Jego następcą jest Mazda 5.

Mazda Premacy (1999-2004) - Wnętrze

Premacy  opiera się w dużym stopniu na Mazdzie 323Fsedan, z której wykorzystano na przykład płytę podłogową. Mimo upływu lat nie traci swoich zwolenników, a wręcz przeciwnie stale ich grono się powiększa. Dzięki mało ekstrawaganckiej i prostej linii nadwozia auto prezentuje się elegancko i z klasą . Jedyna wada to możliwa korozja dolnych części klapy lub drzwi oraz tylnych błotników.
Wnętrze Premacy jest niezwykle przestronne. Japońscy projektanci postawili w dużej mierze na solidność i praktyczność. Sporo elementów, jak na przykład deska rozdzielcza, jest oparta o tę z Mazdy 323. Tylne siedzenia  są oddzielne. Fotele można  dowolnie regulować a nawet, jeżeli zajdzie taka konieczność, wyjmować. Jest idealnym środkiem transportu dla podróżowania z dziećmi. Od pojemność bagażnika w głównej mierze zależy to jak właściciel zaaranżuje wnętrze swojego samochodu i waha się ona od 400l do 2745l. Tej Mazdzie nie obce są dalekie podróże, w których bardzo dobrze sobie radzi. W 2001 roku miała miejsce drobna modernizacja modelu. Zmieniono tylne światła, poprawiono hamulce tylne oraz wzbogacono wnętrze.

REKLAMA

Zobacz też: Chrysler Voyager

Mazda Premacy (1999-2004)- Silnik

Japoński koncern swoim klientom oferuje zarówno wersje benzynowe silników jak i turbodiesle. W gamie silników benzynowych wyróżnić można jednostkę 1.8  o mocy 100 KM oraz 2.0 131 KM, która jest rzadziej spotykana i stosunkowo lepsza. Dużym atutem tych silników jest mały stopień awaryjności. Prawidłowe użytkowanie i regularna kontrola powinny wystarczyć, by cieszyć się jazdą przez długie lata. Jeśli chodzi o turbodiesle  można wyróżnić  2.0 DITD o mocy 90 KM oraz 2.0 DITD 101 KM. Na rynku więcej ofert dotyczy właśnie aut z tym rodzajem silników, jednak zaznaczyć trzeba, że częściej ulegają one naprawom. Stałym problemem jest zły założony pasek rozrządu. Również kłopot stanowią pompy wtryskowe. Mają one bezpośredni wtrysk, bez common rail. Mimo swojej prostej konstrukcji kierowcy narzekają na wycieki z pompy. Naprawa ta może nieco uszczuplić portfel właściciela. Jak na swoje gabaryty stosunkowo mało zużywa paliwa. Przeciętnie spalanie wynosi w przypadku wersji benzynowych 8,4-8,7l/ 100 km, natomiast jeśli chodzi o turbodiesle to 5,7l/100km Dla fanów szybkiej i cichej jazdy to nie jest odpowiedni samochód. Przy znacznych prędkościach silnik zaczyna głośniej pracować, co nie każdemu to odpowiada. Pomimo tych drobnych mankamentów nie można więcej zarzucić tej japońskiej solidności.

Zobacz też: Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników

Mazda Premacy (1999-2004) - Zawieszenie

Zawieszenie samochodu jest dość sztywne i proste, co jest nietypową cechą vana. Daje mu to bardziej sportowy charakter. Jednak nie obyło się bez wad. Dość często pojawiającym się problemem są łączniki stabilizatora. Na szczęście to mały wydatek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podsumowanie

Zobacz też: Używana Toyota Corolla E12: praktyczna i wygodna

Mazda Premacy to auto rodzinne z akcentem sportowym. Najlepiej nadaje się w dalekie trasy, szczególnie wersje benzynowe. Pomimo standardowych usterek wynikających z wyeksploatowania, auto może służyć przez wiele lat i jest wciąż polecane przez właścicieli tych pojazdów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA