REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda Premacy (1999-2004) - czy warto kupić?

Paulina Samoraj
Mazda Premacy
Mazda Premacy
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Mazda Premacy to kompaktowy i wielofunkcyjny minivan. Produkowany w latach 1999-2004 zdobył rzeszę zadowolonych nabywców. Jego następcą jest Mazda 5.

Mazda Premacy (1999-2004) - Wnętrze

Premacy  opiera się w dużym stopniu na Mazdzie 323Fsedan, z której wykorzystano na przykład płytę podłogową. Mimo upływu lat nie traci swoich zwolenników, a wręcz przeciwnie stale ich grono się powiększa. Dzięki mało ekstrawaganckiej i prostej linii nadwozia auto prezentuje się elegancko i z klasą . Jedyna wada to możliwa korozja dolnych części klapy lub drzwi oraz tylnych błotników.
Wnętrze Premacy jest niezwykle przestronne. Japońscy projektanci postawili w dużej mierze na solidność i praktyczność. Sporo elementów, jak na przykład deska rozdzielcza, jest oparta o tę z Mazdy 323. Tylne siedzenia  są oddzielne. Fotele można  dowolnie regulować a nawet, jeżeli zajdzie taka konieczność, wyjmować. Jest idealnym środkiem transportu dla podróżowania z dziećmi. Od pojemność bagażnika w głównej mierze zależy to jak właściciel zaaranżuje wnętrze swojego samochodu i waha się ona od 400l do 2745l. Tej Mazdzie nie obce są dalekie podróże, w których bardzo dobrze sobie radzi. W 2001 roku miała miejsce drobna modernizacja modelu. Zmieniono tylne światła, poprawiono hamulce tylne oraz wzbogacono wnętrze.

REKLAMA

Zobacz też: Chrysler Voyager

Mazda Premacy (1999-2004)- Silnik

Japoński koncern swoim klientom oferuje zarówno wersje benzynowe silników jak i turbodiesle. W gamie silników benzynowych wyróżnić można jednostkę 1.8  o mocy 100 KM oraz 2.0 131 KM, która jest rzadziej spotykana i stosunkowo lepsza. Dużym atutem tych silników jest mały stopień awaryjności. Prawidłowe użytkowanie i regularna kontrola powinny wystarczyć, by cieszyć się jazdą przez długie lata. Jeśli chodzi o turbodiesle  można wyróżnić  2.0 DITD o mocy 90 KM oraz 2.0 DITD 101 KM. Na rynku więcej ofert dotyczy właśnie aut z tym rodzajem silników, jednak zaznaczyć trzeba, że częściej ulegają one naprawom. Stałym problemem jest zły założony pasek rozrządu. Również kłopot stanowią pompy wtryskowe. Mają one bezpośredni wtrysk, bez common rail. Mimo swojej prostej konstrukcji kierowcy narzekają na wycieki z pompy. Naprawa ta może nieco uszczuplić portfel właściciela. Jak na swoje gabaryty stosunkowo mało zużywa paliwa. Przeciętnie spalanie wynosi w przypadku wersji benzynowych 8,4-8,7l/ 100 km, natomiast jeśli chodzi o turbodiesle to 5,7l/100km Dla fanów szybkiej i cichej jazdy to nie jest odpowiedni samochód. Przy znacznych prędkościach silnik zaczyna głośniej pracować, co nie każdemu to odpowiada. Pomimo tych drobnych mankamentów nie można więcej zarzucić tej japońskiej solidności.

Zobacz też: Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników

Mazda Premacy (1999-2004) - Zawieszenie

Zawieszenie samochodu jest dość sztywne i proste, co jest nietypową cechą vana. Daje mu to bardziej sportowy charakter. Jednak nie obyło się bez wad. Dość często pojawiającym się problemem są łączniki stabilizatora. Na szczęście to mały wydatek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podsumowanie

Zobacz też: Używana Toyota Corolla E12: praktyczna i wygodna

Mazda Premacy to auto rodzinne z akcentem sportowym. Najlepiej nadaje się w dalekie trasy, szczególnie wersje benzynowe. Pomimo standardowych usterek wynikających z wyeksploatowania, auto może służyć przez wiele lat i jest wciąż polecane przez właścicieli tych pojazdów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA