REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paulina Samoraj
Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników
Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Scenic, dzięki swojej stylizacji i stosunkowo niskiej cenie przyciąga uwagę potencjalnych kupców, a w szczególności młodych rodzin szukających bezpiecznego oraz komfortowego środka transportu. Jednak co z usterkowością?

Od premiery Renaulta Scenica II minęła dekada. Po mimo upływu lat auto cieszy się nadal sporą popularnością. Scenic kusi atrakcyjną ceną. Za niewielkie pieniądze potencjalni nabywcy otrzymują funkcjonalne, komfortowe i oszczędne auto, co w dobie panującego kryzysu ma znaczenie. Jednak jak wiadomo w praktyce tanie nie zawsze znaczy dobre, ale o tym za chwilę.

REKLAMA

Renault Scenic II (2003-2009) - nadwozie

Scenic II jest dostępny w dwóch wersjach. Pierwsza to podstawowa Conquest o długości 430 cm, szerokości 181 cm i wysokości 162 cm, druga zaś  Grand Scenic jest wydłużona o 19 cm i wynosi 449 cm. Wersja standardowa posiada pięć miejsc siedzących, natomiast wersja Grand – siedem. Dużym atutem auta jest jego bagażnik. Pojemność podstawowej wersji wynosi 430 – 1840l, a Granda 535-1960l. To idealne rozwiązanie dla rodziny, która nie miałaby problemu z zapakowaniem większych zakupów lub bagaży na wyjazd.

Zobacz też: Używany Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf

Renault Scenic II (2003-2009) - wnętrze

Francuzki producent daje paletę możliwości na aranżacje przestronnego wnętrza. Auto posiada z tyłu trzy niezależne fotele, które można wyjmować lub składać. Pojazd jest też zaopatrzony w różnego typu schowki. Przykładem może być klimatyzowany schowek po stronie pasażera, który może być niezwykle przydatny w upalne dni lub stoliki w oparciach przednich siedzeń.  W pojeździe bez problemu można zamontować foteliki dla dzieci zarówno z przodu, jak i z tyłu. Reasumując wyposażenie wnętrza Scenica spełnia wszelkie wymogi nawet tych wybrednych kierowców.

Zobacz też: Używany Seat Toledo III (2004 - 2009) - brzydkie kaczątko

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Scenic II (2003-2009) - usterki napędu

Silniki w Renault Scenic II to, razem z elektroniką, jedna z najsłabszych stron tych aut. Najpowszechniejsze są wersje wysokoprężne – turbodiesle 1.5 dCi (82 KM, 105 KM) oraz 1.9 dCi (120 KM).  Zaletą tych silników jest stosunkowo małe zużycie paliwa. Gwarantuje to niezwykle ekonomiczną jazdę zarówno po mieście jak i w dłuższych trasach. Niestety jest to jedyny ich atut. Ograniczona trwałość silników  może narazić posiadaczy tych samochodów na znaczne koszta. Najwięcej kłopotów przysparza silnik o mniejszej jednostce. Powszechnym problem jest aparatura układu wtryskowego. Łatwo bowiem może być ona uszkodzona na przykład zanieczyszczonym paliwem. Częste są wycieki oleju spowodowane zniszczonymi uszczelkami. Kłopot stanowią także obracające się panewki. Silnik 1.9 dCi zapewnia korzystniejsze osiągi przy równie niewielkim zużyciu paliwa, jednak ma również problemy z trwałością, szczególnie jeżeli chodzi o turbosprężarkę, na którą trzeba zwracać szczególną uwagę. Posiadacze aut z silnikami wysokoprężnymi muszą się nastawić na problemy, a co za tym idzie, na spore wydatki związane także z wymianą koła dwumasowego oraz zaworu EGR. Korzystna zmiana dla turbodiesli nastąpiła w 2006 roku, kiedy przeprowadzono lifting modelu. Wtedy na rynek wyszedł model z silnikiem 2.0 dCi (150 KM). Jest on najlepszym a zarazem najdroższym dieslem w swojej gamie, jednak bardzo rzadko występującym na rynku. Silnik o tej jednostce jest bardziej dynamiczny, trwalszy, a przy tym równie oszczędny. Nie sprawia tylu kłopotów co pozostałe silniki w tej gamie, na czym nie cierpi portfel kierowcy posiadającego taki model pojazdu.

Zobacz też: Używana KIA Sportage III

Jeżeli chodzi o wersje benzynowe to można wyróżnić silniki 1.4 16V(98 KM), 1.6 16V(113 KM), 2.0 16V(136 KM) oraz 2.0 T(165 KM). Można uznać je za stosunkowo lepsze i trwalsze od wersji wysokoprężnych. Silnik 1.4 16V jest idealny dla mało wybrednych, ceniących ekonomiczną jazdę kierowców jeżdżących głównie po mieście. Dla tych, którzy wolą bardziej dynamiczną jazdę, powinni zdecydować się na silnik minimum 1.6 16V. Mimo, że ta wersja jest lepsza i spala podobną ilość paliwa narażona jest na zwiększoną awaryjność. W tego typu silnikach pojawia się problem uszkodzonego koła zmiennych faz rozrządu oraz awarii akumulatora. Dużym atutem są silniki 2.0 16V i 2.0 T. Co prawda zużywają one najwięcej paliwa, ale biorąc pod uwagę bardzo dobre osiągi, mały stopień awaryjności i przyjemność jazdy na długie dystanse, można to przełknąć.
Skrzynie biegów w Renault Scenic II mogą być pięcio- i sześciobiegowe skrzynie manualne lub cztero- oraz sześciobiegowe automaty. Ich współpraca z silnikiem wypada stosunkowo dobrze.

Zobacz też: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Renault Scenic II (2003-2009) - usterki zawieszenia i elektroniki

Zawieszenie w Scenicu II można określić za dość delikatne jak na samochód tego typu. Posiadacze tych aut często skarżą się na problemy z uszkodzeniem górnego łożyska kolumn McPersona. Również psują się tanie elementy jak na przykład łączniki stabilizatora, czy końcówki drążków kierowniczych, a także dość szybko zużywają się  tarcze i klocki hamulcowe.
Właściciele tych aut narzekają na układ wspomagania kierownicy i przekładni kierowniczych. Uważają je za elementy mało trwałe.

Zobacz też: Test Suzuki Grand Vitara - terenowy SUV!

Dużą wadą tych aut jest elektronika. Standardowym tego przykładem jest awaria karty ,,hands free”, która zastępuje kluczyki. Uszkodzenie jej powoduje brak dostępu do samochodu i całkowite jego unieruchomienie . Do typowych usterek można zaliczyć także problemy z działaniem wycieraczek, siłowników szyb oraz elektrycznym regulowaniem lusterek. Wskaźnik ilości paliwa, jak i również wyświetlacz w desce rozdzielczej mimo czytelności i prostoty w obsłudze z czasem może przestać poprawnie działać. W wersjach, które posiadają czujniki ciśnienia w oponach, często ulegają one uszkodzeniu, jednak jest to typowa, wspólna wada samochodów Renault.
Renault Scenic II może nie jest autem dla wymagających kierowców. Pomimo licznych drobnych usterek dużo nadrabia swoim ładnym designem i wysokim komfortem jazdy. Przeznaczony jest dla osób, które cenią sobie wygodę i oszczędność wynikającą z niskiego zużycia paliwa.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA