REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników

Paulina Samoraj
Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników
Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Scenic, dzięki swojej stylizacji i stosunkowo niskiej cenie przyciąga uwagę potencjalnych kupców, a w szczególności młodych rodzin szukających bezpiecznego oraz komfortowego środka transportu. Jednak co z usterkowością?

Od premiery Renaulta Scenica II minęła dekada. Po mimo upływu lat auto cieszy się nadal sporą popularnością. Scenic kusi atrakcyjną ceną. Za niewielkie pieniądze potencjalni nabywcy otrzymują funkcjonalne, komfortowe i oszczędne auto, co w dobie panującego kryzysu ma znaczenie. Jednak jak wiadomo w praktyce tanie nie zawsze znaczy dobre, ale o tym za chwilę.

REKLAMA

Renault Scenic II (2003-2009) - nadwozie

Scenic II jest dostępny w dwóch wersjach. Pierwsza to podstawowa Conquest o długości 430 cm, szerokości 181 cm i wysokości 162 cm, druga zaś  Grand Scenic jest wydłużona o 19 cm i wynosi 449 cm. Wersja standardowa posiada pięć miejsc siedzących, natomiast wersja Grand – siedem. Dużym atutem auta jest jego bagażnik. Pojemność podstawowej wersji wynosi 430 – 1840l, a Granda 535-1960l. To idealne rozwiązanie dla rodziny, która nie miałaby problemu z zapakowaniem większych zakupów lub bagaży na wyjazd.

Zobacz też: Używany Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf

Renault Scenic II (2003-2009) - wnętrze

Francuzki producent daje paletę możliwości na aranżacje przestronnego wnętrza. Auto posiada z tyłu trzy niezależne fotele, które można wyjmować lub składać. Pojazd jest też zaopatrzony w różnego typu schowki. Przykładem może być klimatyzowany schowek po stronie pasażera, który może być niezwykle przydatny w upalne dni lub stoliki w oparciach przednich siedzeń.  W pojeździe bez problemu można zamontować foteliki dla dzieci zarówno z przodu, jak i z tyłu. Reasumując wyposażenie wnętrza Scenica spełnia wszelkie wymogi nawet tych wybrednych kierowców.

Zobacz też: Używany Seat Toledo III (2004 - 2009) - brzydkie kaczątko

Renault Scenic II (2003-2009) - usterki napędu

Silniki w Renault Scenic II to, razem z elektroniką, jedna z najsłabszych stron tych aut. Najpowszechniejsze są wersje wysokoprężne – turbodiesle 1.5 dCi (82 KM, 105 KM) oraz 1.9 dCi (120 KM).  Zaletą tych silników jest stosunkowo małe zużycie paliwa. Gwarantuje to niezwykle ekonomiczną jazdę zarówno po mieście jak i w dłuższych trasach. Niestety jest to jedyny ich atut. Ograniczona trwałość silników  może narazić posiadaczy tych samochodów na znaczne koszta. Najwięcej kłopotów przysparza silnik o mniejszej jednostce. Powszechnym problem jest aparatura układu wtryskowego. Łatwo bowiem może być ona uszkodzona na przykład zanieczyszczonym paliwem. Częste są wycieki oleju spowodowane zniszczonymi uszczelkami. Kłopot stanowią także obracające się panewki. Silnik 1.9 dCi zapewnia korzystniejsze osiągi przy równie niewielkim zużyciu paliwa, jednak ma również problemy z trwałością, szczególnie jeżeli chodzi o turbosprężarkę, na którą trzeba zwracać szczególną uwagę. Posiadacze aut z silnikami wysokoprężnymi muszą się nastawić na problemy, a co za tym idzie, na spore wydatki związane także z wymianą koła dwumasowego oraz zaworu EGR. Korzystna zmiana dla turbodiesli nastąpiła w 2006 roku, kiedy przeprowadzono lifting modelu. Wtedy na rynek wyszedł model z silnikiem 2.0 dCi (150 KM). Jest on najlepszym a zarazem najdroższym dieslem w swojej gamie, jednak bardzo rzadko występującym na rynku. Silnik o tej jednostce jest bardziej dynamiczny, trwalszy, a przy tym równie oszczędny. Nie sprawia tylu kłopotów co pozostałe silniki w tej gamie, na czym nie cierpi portfel kierowcy posiadającego taki model pojazdu.

Zobacz też: Używana KIA Sportage III

Jeżeli chodzi o wersje benzynowe to można wyróżnić silniki 1.4 16V(98 KM), 1.6 16V(113 KM), 2.0 16V(136 KM) oraz 2.0 T(165 KM). Można uznać je za stosunkowo lepsze i trwalsze od wersji wysokoprężnych. Silnik 1.4 16V jest idealny dla mało wybrednych, ceniących ekonomiczną jazdę kierowców jeżdżących głównie po mieście. Dla tych, którzy wolą bardziej dynamiczną jazdę, powinni zdecydować się na silnik minimum 1.6 16V. Mimo, że ta wersja jest lepsza i spala podobną ilość paliwa narażona jest na zwiększoną awaryjność. W tego typu silnikach pojawia się problem uszkodzonego koła zmiennych faz rozrządu oraz awarii akumulatora. Dużym atutem są silniki 2.0 16V i 2.0 T. Co prawda zużywają one najwięcej paliwa, ale biorąc pod uwagę bardzo dobre osiągi, mały stopień awaryjności i przyjemność jazdy na długie dystanse, można to przełknąć.
Skrzynie biegów w Renault Scenic II mogą być pięcio- i sześciobiegowe skrzynie manualne lub cztero- oraz sześciobiegowe automaty. Ich współpraca z silnikiem wypada stosunkowo dobrze.

Zobacz też: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Renault Scenic II (2003-2009) - usterki zawieszenia i elektroniki

Zawieszenie w Scenicu II można określić za dość delikatne jak na samochód tego typu. Posiadacze tych aut często skarżą się na problemy z uszkodzeniem górnego łożyska kolumn McPersona. Również psują się tanie elementy jak na przykład łączniki stabilizatora, czy końcówki drążków kierowniczych, a także dość szybko zużywają się  tarcze i klocki hamulcowe.
Właściciele tych aut narzekają na układ wspomagania kierownicy i przekładni kierowniczych. Uważają je za elementy mało trwałe.

Zobacz też: Test Suzuki Grand Vitara - terenowy SUV!

Dużą wadą tych aut jest elektronika. Standardowym tego przykładem jest awaria karty ,,hands free”, która zastępuje kluczyki. Uszkodzenie jej powoduje brak dostępu do samochodu i całkowite jego unieruchomienie . Do typowych usterek można zaliczyć także problemy z działaniem wycieraczek, siłowników szyb oraz elektrycznym regulowaniem lusterek. Wskaźnik ilości paliwa, jak i również wyświetlacz w desce rozdzielczej mimo czytelności i prostoty w obsłudze z czasem może przestać poprawnie działać. W wersjach, które posiadają czujniki ciśnienia w oponach, często ulegają one uszkodzeniu, jednak jest to typowa, wspólna wada samochodów Renault.
Renault Scenic II może nie jest autem dla wymagających kierowców. Pomimo licznych drobnych usterek dużo nadrabia swoim ładnym designem i wysokim komfortem jazdy. Przeznaczony jest dla osób, które cenią sobie wygodę i oszczędność wynikającą z niskiego zużycia paliwa.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydają flotę

    Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

    Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

    Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

    Kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Zmiana od 1 października 2023 r.

    1 października 2023 r. w życie weszła cześć nowelizacji Kodeksu karnego. Ta sprawiła, że kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Przestała być wykroczeniem. Jaką karę oznacza ten czyn? I kto właściwie może ją dostać?

    REKLAMA

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych. Biznes wart miliony się skończy?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych? Zdaje się, że przy okazji nowego rozporządzenia Komisja Europejska postanowiła unormować tę kwestię. Zapisy brzmią groźnie. Branża importowa może być zaniepokojona. Kiedy przepisy mogłyby wejść w życie?

    Strefy czystego transportu w Polsce startują w 2024 r. Co musisz o nich wiedzieć?

    W 2024 r. w Polsce mogą pojawić się pierwsze strefy czystego transportu. Tylko czy kierowcy wiedzą, jakie zasady wjazdu i ruchu w nich obowiązują? Przypomnijmy zatem wszystkie z nich. Zebraliśmy w jednym punkcie najważniejsze informacje.

    Podatek od samochodu w 2026 r. Kilka tysięcy zł rocznej opłaty jest realne?

    Podatek od samochodu w 2026 r. został zapisany w KPO. Ma dotyczyć wszystkich aut spalinowych i będzie opłacany corocznie. Jaką stawkę będą musieli płacić kierowcy? Czy nowa opłata jest pewnikiem?

    Na stacjach ceny paliw już niższe, a będzie jeszcze taniej!

    Wreszcie obniżki cen paliw na stacjach. To pierwsze od połowy października, a analitycy przewidują, że to jeszcze nie koniec. Na przełomie listopada i grudnia maja spaść ceny wszystkich paliw.

    REKLAMA

    Nowa lista obowiązkowego wyposażenia pojazdu w 2024 r. Standardem stanie się 5 systemów

    Już w roku 2024 także w Polsce pojawi się nowa lista obowiązkowego wyposażenia pojazdu. Narzuca ją Unia Europejska. Czy nowe wyposażenie podwyższy ceny aut z salonu? I co z używanymi pojazdami?

    Włamał się do salonu samochodowego, ukradł trzy auta, laptopy, sejf, ekspres do kawy, telewizor

    Na duże łowy wybrał się 26-latek z Łodzi. Z salonu samochodowego ukradł m.in. trzy auta, komputer, gotówkę i telewizor. Policjantom udało się zatrzymać sprawcę, teraz grozi mu do 10 lat więzienia. 

    REKLAMA