REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Hyundai ix35 (2010 - 2015) - Europejczyk z koreańskim sznytem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Hyundai ix35 (2010 - 2015) - Europejczyk z koreańskim sznytem
Używane: Hyundai ix35 (2010 - 2015) - Europejczyk z koreańskim sznytem
Materiały prasowe Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

Jest duży, rodzinny i stosunkowo tani. Jak używany Hyundai ix35 spisuje się w czasie eksploatacji? Sprawdźcie nasz raport.

Koniec pierwszej dekady XXI wieku był dokładnie tym czasem, w którym cały rynek motoryzacyjny zdawał sobie sprawę z faktu, że przyszłość będzie należeć do SUV-ów i crossoverów. Właśnie dlatego Hyundai z wielką drobiazgowością przygotował się w roku 2009 do premiery modelu ix35. Auto miało zastąpić wysłużonego Tucsona i przede wszystkim zaprezentować nową jakość w gamie koreańskiej marki. Samochód został odsłonięty podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Na początku roku 2010 trafił do sprzedaży i z miejsca stał się… hitem! W roku 2014 ix35 był najchętniej kupowanym Hyundaiem w Polsce.

REKLAMA

REKLAMA

Skąd tak duży sukces nowego SUV-a? W dużej mierze przyczyniła się do niego stylistyka. Tak, jeszcze nieco przebijał w niej klimat Korei, mimo wszystko ostro zarysowane i muskularne nadwozie świetnie czuło się w starciu z konkurentami. Wpływ na duże zainteresowanie kierowców miło jeszcze kilka czynników. Mowa o rozsądnie wykalkulowanej cenie, dobrym wyposażeniu, przyzwoitych silnikach i dobrze rozplanowanym wnętrzu.

REKLAMA

Używane: Hyundai ix35 - czterech pasażerów i 465 litrów bagażu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W kabinie pasażerskiej identycznie jak na zewnątrz, dość mocno czuć jeszcze dalekowschodni klimat. To jednak nie zmienia faktu, że wnętrze jest naprawdę przestronne i ergonomiczne. Bagażnik używanego Hyundaia ix35 ma pojemność wynoszącą od 465 do 1436 litrów. Wady? Te dotyczą przede wszystkim jakości materiałów wykończeniowych. Plastik, z którego wykonano konsolę centralną jest twardy, trzeszczy i okazuje się podatny na zarysowania. A to nie koniec. „Skórzane” tapicerki są nieprzyjemne w dotyku i łatwo przedzierają się, a obicie kierownicy łuszczy się w ekspresowym tempie.

Paleta silnikowa używanego Hyundaia ix35 to sześć jednostek napędowych. Trzy z nich są zasilane benzyną, trzy olejem napędowym. Wszystkie mają jeden punkt wspólny - napęd rozrządu realizowany za pomocą bezobsługowego łańcucha. Cennik otwiera motor 1.6 GDI. 135-konny motor ma bezpośredni wtrysk paliwa i rozpędza SUV-a do pierwszej setki w nieco ponad 11 sekund. Co do zasady nie jest mocno awaryjny, wymaga jednak od kierowcy dbania o jakość paliwa i raczej nie nadaje się do montażu instalacji LPG.

W kwestii zasilania gazem dość dobrze sprawdza się większy benzyniak - 2.0 MPI. Wtrysk typu wielopunktowego pozwala na przestawienie się na tańsze paliwo. W takim przypadku motor wymaga jednak perfekcyjnej dbałości o podstawowy serwis. Wolnossący benzyniak MPI ma 163 konie mechaniczne. Wyższa moc przekłada się na dynamiczniejszą jazdę. Sprint do 100 km/h trwa w tak skonfigurowanym Hyundaiu ix35 10,4 sekundy. W roku 2013 jednostka 2.0 MPI została przemianowana na 2.0 GDI. Tym samym otrzymała bezpośredni wtrysk paliwa. Nowsza technologia w zasadniczy sposób nie poprawiła dynamiki jazdy czy nie obniżyła wyników spalania. Niemalże uniemożliwiła jedynie zamontowanie instalacji zasilania gazem.

Używane: Hyundai ix35 - diesel 1.7 CRDi jest trwały

Alternatywę dla wolnossących benzyniaków stanowią diesle. Paletę ropniaków w przypadku używanego Hyundaia ix35 otwiera motor 1.7 CRDi. Jednostka oferuje 115 koni mechanicznych i 260 Nm momentu obrotowego. Mimo wszystko ze startu nie jest mocno dynamiczna - przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 12,4 sekundy. Koreański silnik ma jednak inne zalety. Jest oszczędny - w cyklu mieszanym spala około nieco ponad 5 litrów oleju napędowego, a do tego ma opinię bezawaryjnego. I wtryskiwacze, i turbosprężarka cieszą się wysoką wytrzymałością. Co więcej, diesel nie ma drogiego w wymianie koła dwumasowego.

Oczko wyżej plasuje się 2-litrowy silnik wysokoprężny. W słabszej wersji oferuje 136, a mocniejszej 185 koni mechanicznych. Ten motor oferuje dynamikę i podczas jazdy w mieście, i podczas jazdy poza miastem. Jest jednak nieco mniej oszczędny, a do tego w jego przypadku rośnie ryzyko poważnych awarii. Przykład? Właściciele używanych Hyundaiów ix35 skarżą się na niską trwałość sprzęgła. Podczas wymiany kompletu elementów muszą kupić np. nowe koło dwumasowe za 2268 złotych. W dieslu potrafi się jeszcze przytykać sitko wstępnego filtrowania w zbiorniku paliwa.

Używany Hyundai ix35 ma kolumny McPhersona na przedniej osi i wielowahacze na tylnej. Zestrojenie resorowania jest zdecydowanie sztywne. W ten sposób Koreańczycy chcieli utrzymać SUV-a w pionie. Z drugiej strony ograniczyli komfort jazdy. Układ kierowniczy jest mało precyzyjny. Kierowca nie do końca czuje co się dzieje na drodze. Co z napędem? W wersji standardowej moc trafia na przednie koła. W modelach z silnikami o pojemności 2-litrów dostępny był układ AWD. W tym przypadku tylna oś jest dołączana za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Nie brzmi to w żaden sposób terenowo, a miało jedynie poprawiać trakcję w trudnych warunkach drogowych. W zawieszeniu koreańskiego SUV-a na polskich drogach dość szybko wybijają się łączniki stabilizatora. Niską trwałość mają też amortyzatory.

Używane: Hyundai ix35 - awarie to raczej drobiazgi

Używany Hyundai ix35 miał serię chorób wieku dziecięcego. Kierowcy zgłaszali przypadki usterek napinaczy pasów, wysprzęglika, oświetlenia i pomp podciśnienia hamulców. Systematycznie usuwano je jednak na mocy kolejnych akcji naprawczych i wizyt serwisowych. Przed zakupem koreańskiego SUV-a z początku produkcji warto się zatem upewnić czy bywał on na przeglądach w ASO. Pomijając listę błędów inżynieryjnych, szybciej niż u rywali w Hyundaiu ix35 pojawiają się luzy w przekładni kierowniczej. Poza tym zdarzają się przypadki korozji tylnej klapy i przednich słupków oraz uszkodzenia czujników parkowania. W skrócie podczas eksploatacji kierowcę drażnić będą raczej drobiazgi, ale za to humor do tej pory poprawiał im inny fakt - 5-letnia gwarancja producenta.

Używany Hyundai ix35 kosztuje co najmniej 32 tysiące złotych. Za tą kwotę kupić można jednak przede wszystkim diesla. Za wersję wyposażoną w silnik benzynowy należy zapłacić minimum 37 tysięcy złotych. Ceny najdroższych egzemplarzy przekraczają 70 tysięcy złotych. Często są to topowe wersje wyposażenia z symbolicznym przebiegiem. Struktura rynku wtórnego jest prosta - wersje silnikowe występują w stosunku pół na pół z delikatną przewagą diesli.

Używane: Hyundai ix35 - podsumowanie

Być może używany Hyundai ix35 ma jeszcze wyczuwalny koreański klimat, to jednak nie zmienia faktu że jest samochodem świetnie czującym się na Starym Kontynencie. Szczególnie że ma serię zalet na czele z przestronną kabiną, dobrym wyposażeniem i rozsądną ceną. Tak, być może ma pewne braki jakościowe i boryka się z drobnymi awariami. To jednak świetny wybór dla mniej wymagających kierowców poszukujących samochodu dla rodziny.

Używane: Hyundai ix35 - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto /średnio/trasa w l/100 km
1.6 GDI 135 KM 164 Nm 11,1 s. 178 km/h 8,2/6,8/6,0
2.0 MPI 163 KM 194 Nm 10,4 s. 184 km/h 9,8/7,5/6,1
2.0 GDI 166 KM 205 Nm 10,4 s. 196 km/h 10,5/7,8/6,3
1.7 CRDi 115 KM 260 Nm 12,4 s. 173 km/h 6,3/5,3/4,8
2.0 CRDi 136 KM 320 Nm 10,8 s. 182 km/h 6,6/5,5/4,9
2.0 CRDi 185 KM 383 Nm 9,4 s. 195 km/h 7,2/5,9/5,1

Używane: Hyundai ix35 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 68 zł
  • filtr kabinowy - od 14 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 467 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 130 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 120 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 65 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 66 zł
  • łącznik stabilizatora - od 34 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 47 zł
  • amortyzator - od 254 zł
  • sprzęgło komplet - od 417 zł
  • koło dwumasowe - od 2268 zł
  • zawór EGR - od 957 zł

Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA