REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Hyundai ix35 (2010 - 2015) - Europejczyk z koreańskim sznytem

Używane: Hyundai ix35 (2010 - 2015) - Europejczyk z koreańskim sznytem
Używane: Hyundai ix35 (2010 - 2015) - Europejczyk z koreańskim sznytem
Materiały prasowe Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

Jest duży, rodzinny i stosunkowo tani. Jak używany Hyundai ix35 spisuje się w czasie eksploatacji? Sprawdźcie nasz raport.

Koniec pierwszej dekady XXI wieku był dokładnie tym czasem, w którym cały rynek motoryzacyjny zdawał sobie sprawę z faktu, że przyszłość będzie należeć do SUV-ów i crossoverów. Właśnie dlatego Hyundai z wielką drobiazgowością przygotował się w roku 2009 do premiery modelu ix35. Auto miało zastąpić wysłużonego Tucsona i przede wszystkim zaprezentować nową jakość w gamie koreańskiej marki. Samochód został odsłonięty podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Na początku roku 2010 trafił do sprzedaży i z miejsca stał się… hitem! W roku 2014 ix35 był najchętniej kupowanym Hyundaiem w Polsce.

REKLAMA

Skąd tak duży sukces nowego SUV-a? W dużej mierze przyczyniła się do niego stylistyka. Tak, jeszcze nieco przebijał w niej klimat Korei, mimo wszystko ostro zarysowane i muskularne nadwozie świetnie czuło się w starciu z konkurentami. Wpływ na duże zainteresowanie kierowców miło jeszcze kilka czynników. Mowa o rozsądnie wykalkulowanej cenie, dobrym wyposażeniu, przyzwoitych silnikach i dobrze rozplanowanym wnętrzu.

Używane: Hyundai ix35 - czterech pasażerów i 465 litrów bagażu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W kabinie pasażerskiej identycznie jak na zewnątrz, dość mocno czuć jeszcze dalekowschodni klimat. To jednak nie zmienia faktu, że wnętrze jest naprawdę przestronne i ergonomiczne. Bagażnik używanego Hyundaia ix35 ma pojemność wynoszącą od 465 do 1436 litrów. Wady? Te dotyczą przede wszystkim jakości materiałów wykończeniowych. Plastik, z którego wykonano konsolę centralną jest twardy, trzeszczy i okazuje się podatny na zarysowania. A to nie koniec. „Skórzane” tapicerki są nieprzyjemne w dotyku i łatwo przedzierają się, a obicie kierownicy łuszczy się w ekspresowym tempie.

Paleta silnikowa używanego Hyundaia ix35 to sześć jednostek napędowych. Trzy z nich są zasilane benzyną, trzy olejem napędowym. Wszystkie mają jeden punkt wspólny - napęd rozrządu realizowany za pomocą bezobsługowego łańcucha. Cennik otwiera motor 1.6 GDI. 135-konny motor ma bezpośredni wtrysk paliwa i rozpędza SUV-a do pierwszej setki w nieco ponad 11 sekund. Co do zasady nie jest mocno awaryjny, wymaga jednak od kierowcy dbania o jakość paliwa i raczej nie nadaje się do montażu instalacji LPG.

W kwestii zasilania gazem dość dobrze sprawdza się większy benzyniak - 2.0 MPI. Wtrysk typu wielopunktowego pozwala na przestawienie się na tańsze paliwo. W takim przypadku motor wymaga jednak perfekcyjnej dbałości o podstawowy serwis. Wolnossący benzyniak MPI ma 163 konie mechaniczne. Wyższa moc przekłada się na dynamiczniejszą jazdę. Sprint do 100 km/h trwa w tak skonfigurowanym Hyundaiu ix35 10,4 sekundy. W roku 2013 jednostka 2.0 MPI została przemianowana na 2.0 GDI. Tym samym otrzymała bezpośredni wtrysk paliwa. Nowsza technologia w zasadniczy sposób nie poprawiła dynamiki jazdy czy nie obniżyła wyników spalania. Niemalże uniemożliwiła jedynie zamontowanie instalacji zasilania gazem.

Używane: Hyundai ix35 - diesel 1.7 CRDi jest trwały

Alternatywę dla wolnossących benzyniaków stanowią diesle. Paletę ropniaków w przypadku używanego Hyundaia ix35 otwiera motor 1.7 CRDi. Jednostka oferuje 115 koni mechanicznych i 260 Nm momentu obrotowego. Mimo wszystko ze startu nie jest mocno dynamiczna - przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 12,4 sekundy. Koreański silnik ma jednak inne zalety. Jest oszczędny - w cyklu mieszanym spala około nieco ponad 5 litrów oleju napędowego, a do tego ma opinię bezawaryjnego. I wtryskiwacze, i turbosprężarka cieszą się wysoką wytrzymałością. Co więcej, diesel nie ma drogiego w wymianie koła dwumasowego.

Oczko wyżej plasuje się 2-litrowy silnik wysokoprężny. W słabszej wersji oferuje 136, a mocniejszej 185 koni mechanicznych. Ten motor oferuje dynamikę i podczas jazdy w mieście, i podczas jazdy poza miastem. Jest jednak nieco mniej oszczędny, a do tego w jego przypadku rośnie ryzyko poważnych awarii. Przykład? Właściciele używanych Hyundaiów ix35 skarżą się na niską trwałość sprzęgła. Podczas wymiany kompletu elementów muszą kupić np. nowe koło dwumasowe za 2268 złotych. W dieslu potrafi się jeszcze przytykać sitko wstępnego filtrowania w zbiorniku paliwa.

Używany Hyundai ix35 ma kolumny McPhersona na przedniej osi i wielowahacze na tylnej. Zestrojenie resorowania jest zdecydowanie sztywne. W ten sposób Koreańczycy chcieli utrzymać SUV-a w pionie. Z drugiej strony ograniczyli komfort jazdy. Układ kierowniczy jest mało precyzyjny. Kierowca nie do końca czuje co się dzieje na drodze. Co z napędem? W wersji standardowej moc trafia na przednie koła. W modelach z silnikami o pojemności 2-litrów dostępny był układ AWD. W tym przypadku tylna oś jest dołączana za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Nie brzmi to w żaden sposób terenowo, a miało jedynie poprawiać trakcję w trudnych warunkach drogowych. W zawieszeniu koreańskiego SUV-a na polskich drogach dość szybko wybijają się łączniki stabilizatora. Niską trwałość mają też amortyzatory.

Używane: Hyundai ix35 - awarie to raczej drobiazgi

Używany Hyundai ix35 miał serię chorób wieku dziecięcego. Kierowcy zgłaszali przypadki usterek napinaczy pasów, wysprzęglika, oświetlenia i pomp podciśnienia hamulców. Systematycznie usuwano je jednak na mocy kolejnych akcji naprawczych i wizyt serwisowych. Przed zakupem koreańskiego SUV-a z początku produkcji warto się zatem upewnić czy bywał on na przeglądach w ASO. Pomijając listę błędów inżynieryjnych, szybciej niż u rywali w Hyundaiu ix35 pojawiają się luzy w przekładni kierowniczej. Poza tym zdarzają się przypadki korozji tylnej klapy i przednich słupków oraz uszkodzenia czujników parkowania. W skrócie podczas eksploatacji kierowcę drażnić będą raczej drobiazgi, ale za to humor do tej pory poprawiał im inny fakt - 5-letnia gwarancja producenta.

Używany Hyundai ix35 kosztuje co najmniej 32 tysiące złotych. Za tą kwotę kupić można jednak przede wszystkim diesla. Za wersję wyposażoną w silnik benzynowy należy zapłacić minimum 37 tysięcy złotych. Ceny najdroższych egzemplarzy przekraczają 70 tysięcy złotych. Często są to topowe wersje wyposażenia z symbolicznym przebiegiem. Struktura rynku wtórnego jest prosta - wersje silnikowe występują w stosunku pół na pół z delikatną przewagą diesli.

Używane: Hyundai ix35 - podsumowanie

Być może używany Hyundai ix35 ma jeszcze wyczuwalny koreański klimat, to jednak nie zmienia faktu że jest samochodem świetnie czującym się na Starym Kontynencie. Szczególnie że ma serię zalet na czele z przestronną kabiną, dobrym wyposażeniem i rozsądną ceną. Tak, być może ma pewne braki jakościowe i boryka się z drobnymi awariami. To jednak świetny wybór dla mniej wymagających kierowców poszukujących samochodu dla rodziny.

Używane: Hyundai ix35 - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto /średnio/trasa w l/100 km
1.6 GDI 135 KM 164 Nm 11,1 s. 178 km/h 8,2/6,8/6,0
2.0 MPI 163 KM 194 Nm 10,4 s. 184 km/h 9,8/7,5/6,1
2.0 GDI 166 KM 205 Nm 10,4 s. 196 km/h 10,5/7,8/6,3
1.7 CRDi 115 KM 260 Nm 12,4 s. 173 km/h 6,3/5,3/4,8
2.0 CRDi 136 KM 320 Nm 10,8 s. 182 km/h 6,6/5,5/4,9
2.0 CRDi 185 KM 383 Nm 9,4 s. 195 km/h 7,2/5,9/5,1

Używane: Hyundai ix35 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 68 zł
  • filtr kabinowy - od 14 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 467 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 130 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 120 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 65 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 66 zł
  • łącznik stabilizatora - od 34 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 47 zł
  • amortyzator - od 254 zł
  • sprzęgło komplet - od 417 zł
  • koło dwumasowe - od 2268 zł
  • zawór EGR - od 957 zł

Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA