REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Hyundai ix35 (2010 - 2015) - Europejczyk z koreańskim sznytem

Używane: Hyundai ix35 (2010 - 2015) - Europejczyk z koreańskim sznytem
Używane: Hyundai ix35 (2010 - 2015) - Europejczyk z koreańskim sznytem
Materiały prasowe Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

Jest duży, rodzinny i stosunkowo tani. Jak używany Hyundai ix35 spisuje się w czasie eksploatacji? Sprawdźcie nasz raport.

Koniec pierwszej dekady XXI wieku był dokładnie tym czasem, w którym cały rynek motoryzacyjny zdawał sobie sprawę z faktu, że przyszłość będzie należeć do SUV-ów i crossoverów. Właśnie dlatego Hyundai z wielką drobiazgowością przygotował się w roku 2009 do premiery modelu ix35. Auto miało zastąpić wysłużonego Tucsona i przede wszystkim zaprezentować nową jakość w gamie koreańskiej marki. Samochód został odsłonięty podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Na początku roku 2010 trafił do sprzedaży i z miejsca stał się… hitem! W roku 2014 ix35 był najchętniej kupowanym Hyundaiem w Polsce.

REKLAMA

REKLAMA

Skąd tak duży sukces nowego SUV-a? W dużej mierze przyczyniła się do niego stylistyka. Tak, jeszcze nieco przebijał w niej klimat Korei, mimo wszystko ostro zarysowane i muskularne nadwozie świetnie czuło się w starciu z konkurentami. Wpływ na duże zainteresowanie kierowców miło jeszcze kilka czynników. Mowa o rozsądnie wykalkulowanej cenie, dobrym wyposażeniu, przyzwoitych silnikach i dobrze rozplanowanym wnętrzu.

REKLAMA

Używane: Hyundai ix35 - czterech pasażerów i 465 litrów bagażu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W kabinie pasażerskiej identycznie jak na zewnątrz, dość mocno czuć jeszcze dalekowschodni klimat. To jednak nie zmienia faktu, że wnętrze jest naprawdę przestronne i ergonomiczne. Bagażnik używanego Hyundaia ix35 ma pojemność wynoszącą od 465 do 1436 litrów. Wady? Te dotyczą przede wszystkim jakości materiałów wykończeniowych. Plastik, z którego wykonano konsolę centralną jest twardy, trzeszczy i okazuje się podatny na zarysowania. A to nie koniec. „Skórzane” tapicerki są nieprzyjemne w dotyku i łatwo przedzierają się, a obicie kierownicy łuszczy się w ekspresowym tempie.

Paleta silnikowa używanego Hyundaia ix35 to sześć jednostek napędowych. Trzy z nich są zasilane benzyną, trzy olejem napędowym. Wszystkie mają jeden punkt wspólny - napęd rozrządu realizowany za pomocą bezobsługowego łańcucha. Cennik otwiera motor 1.6 GDI. 135-konny motor ma bezpośredni wtrysk paliwa i rozpędza SUV-a do pierwszej setki w nieco ponad 11 sekund. Co do zasady nie jest mocno awaryjny, wymaga jednak od kierowcy dbania o jakość paliwa i raczej nie nadaje się do montażu instalacji LPG.

W kwestii zasilania gazem dość dobrze sprawdza się większy benzyniak - 2.0 MPI. Wtrysk typu wielopunktowego pozwala na przestawienie się na tańsze paliwo. W takim przypadku motor wymaga jednak perfekcyjnej dbałości o podstawowy serwis. Wolnossący benzyniak MPI ma 163 konie mechaniczne. Wyższa moc przekłada się na dynamiczniejszą jazdę. Sprint do 100 km/h trwa w tak skonfigurowanym Hyundaiu ix35 10,4 sekundy. W roku 2013 jednostka 2.0 MPI została przemianowana na 2.0 GDI. Tym samym otrzymała bezpośredni wtrysk paliwa. Nowsza technologia w zasadniczy sposób nie poprawiła dynamiki jazdy czy nie obniżyła wyników spalania. Niemalże uniemożliwiła jedynie zamontowanie instalacji zasilania gazem.

Używane: Hyundai ix35 - diesel 1.7 CRDi jest trwały

Alternatywę dla wolnossących benzyniaków stanowią diesle. Paletę ropniaków w przypadku używanego Hyundaia ix35 otwiera motor 1.7 CRDi. Jednostka oferuje 115 koni mechanicznych i 260 Nm momentu obrotowego. Mimo wszystko ze startu nie jest mocno dynamiczna - przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 12,4 sekundy. Koreański silnik ma jednak inne zalety. Jest oszczędny - w cyklu mieszanym spala około nieco ponad 5 litrów oleju napędowego, a do tego ma opinię bezawaryjnego. I wtryskiwacze, i turbosprężarka cieszą się wysoką wytrzymałością. Co więcej, diesel nie ma drogiego w wymianie koła dwumasowego.

Oczko wyżej plasuje się 2-litrowy silnik wysokoprężny. W słabszej wersji oferuje 136, a mocniejszej 185 koni mechanicznych. Ten motor oferuje dynamikę i podczas jazdy w mieście, i podczas jazdy poza miastem. Jest jednak nieco mniej oszczędny, a do tego w jego przypadku rośnie ryzyko poważnych awarii. Przykład? Właściciele używanych Hyundaiów ix35 skarżą się na niską trwałość sprzęgła. Podczas wymiany kompletu elementów muszą kupić np. nowe koło dwumasowe za 2268 złotych. W dieslu potrafi się jeszcze przytykać sitko wstępnego filtrowania w zbiorniku paliwa.

Używany Hyundai ix35 ma kolumny McPhersona na przedniej osi i wielowahacze na tylnej. Zestrojenie resorowania jest zdecydowanie sztywne. W ten sposób Koreańczycy chcieli utrzymać SUV-a w pionie. Z drugiej strony ograniczyli komfort jazdy. Układ kierowniczy jest mało precyzyjny. Kierowca nie do końca czuje co się dzieje na drodze. Co z napędem? W wersji standardowej moc trafia na przednie koła. W modelach z silnikami o pojemności 2-litrów dostępny był układ AWD. W tym przypadku tylna oś jest dołączana za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Nie brzmi to w żaden sposób terenowo, a miało jedynie poprawiać trakcję w trudnych warunkach drogowych. W zawieszeniu koreańskiego SUV-a na polskich drogach dość szybko wybijają się łączniki stabilizatora. Niską trwałość mają też amortyzatory.

Używane: Hyundai ix35 - awarie to raczej drobiazgi

Używany Hyundai ix35 miał serię chorób wieku dziecięcego. Kierowcy zgłaszali przypadki usterek napinaczy pasów, wysprzęglika, oświetlenia i pomp podciśnienia hamulców. Systematycznie usuwano je jednak na mocy kolejnych akcji naprawczych i wizyt serwisowych. Przed zakupem koreańskiego SUV-a z początku produkcji warto się zatem upewnić czy bywał on na przeglądach w ASO. Pomijając listę błędów inżynieryjnych, szybciej niż u rywali w Hyundaiu ix35 pojawiają się luzy w przekładni kierowniczej. Poza tym zdarzają się przypadki korozji tylnej klapy i przednich słupków oraz uszkodzenia czujników parkowania. W skrócie podczas eksploatacji kierowcę drażnić będą raczej drobiazgi, ale za to humor do tej pory poprawiał im inny fakt - 5-letnia gwarancja producenta.

Używany Hyundai ix35 kosztuje co najmniej 32 tysiące złotych. Za tą kwotę kupić można jednak przede wszystkim diesla. Za wersję wyposażoną w silnik benzynowy należy zapłacić minimum 37 tysięcy złotych. Ceny najdroższych egzemplarzy przekraczają 70 tysięcy złotych. Często są to topowe wersje wyposażenia z symbolicznym przebiegiem. Struktura rynku wtórnego jest prosta - wersje silnikowe występują w stosunku pół na pół z delikatną przewagą diesli.

Używane: Hyundai ix35 - podsumowanie

Być może używany Hyundai ix35 ma jeszcze wyczuwalny koreański klimat, to jednak nie zmienia faktu że jest samochodem świetnie czującym się na Starym Kontynencie. Szczególnie że ma serię zalet na czele z przestronną kabiną, dobrym wyposażeniem i rozsądną ceną. Tak, być może ma pewne braki jakościowe i boryka się z drobnymi awariami. To jednak świetny wybór dla mniej wymagających kierowców poszukujących samochodu dla rodziny.

Używane: Hyundai ix35 - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto /średnio/trasa w l/100 km
1.6 GDI 135 KM 164 Nm 11,1 s. 178 km/h 8,2/6,8/6,0
2.0 MPI 163 KM 194 Nm 10,4 s. 184 km/h 9,8/7,5/6,1
2.0 GDI 166 KM 205 Nm 10,4 s. 196 km/h 10,5/7,8/6,3
1.7 CRDi 115 KM 260 Nm 12,4 s. 173 km/h 6,3/5,3/4,8
2.0 CRDi 136 KM 320 Nm 10,8 s. 182 km/h 6,6/5,5/4,9
2.0 CRDi 185 KM 383 Nm 9,4 s. 195 km/h 7,2/5,9/5,1

Używane: Hyundai ix35 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 68 zł
  • filtr kabinowy - od 14 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 467 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 130 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 120 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 65 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 66 zł
  • łącznik stabilizatora - od 34 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 47 zł
  • amortyzator - od 254 zł
  • sprzęgło komplet - od 417 zł
  • koło dwumasowe - od 2268 zł
  • zawór EGR - od 957 zł

Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Hyundai ix35
Materiały prasowe Hyundai
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA