REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hyundai i30 N – polska cena

Łukasz Kuźmiuk
Hyundai i30 N – polska cena / fot. Hyundai
Hyundai i30 N – polska cena / fot. Hyundai
Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

Nowy hot-hatch koreańskiego producenta zawitał do polskich salonów. Auto konkuruje z innymi graczami tego segmentu, np. Volkswagenem Golfem GTI, i może nieźle namieszać w stawce. Trzeba jednak przyznać, że cena sportowego Hyundaia nie należy do najniższych – minęły już czasy, gdy Koreańczycy mocno wojowali ceną z europejskimi rywalami. Ile trzeba wydać na zakup nowego Hyundaia i30 N i jak prezentuje się cennik?
Hyundai i30 N Performance

Hyundai i30 N Performance

Hyundai

Hyundai

I30 N to pierwszy sportowy kompakt w historii Hyundaia. Najwyraźniej Koreańczycy uznali, że już są gotowi na walkę z m.in. Volkswagenem Golfem GTI i Peugeotem 308 GTi. Pod maską azjatyckiego hot-hatcha zagościł 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, który standardowo generuje 250 KM i 353 Nm. Motor połączono z manualną 6-biegową skrzynią biegów, przenoszącą napęd na przednie koła. W tej konfiguracji Hyundai i30 N przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 s, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h. W podstawowej odmianie „N Base” południowokoreański kompakt otrzymał elektronicznie sterowane zawieszenie, system zmiennych trybów jazdy, wydajny układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 300 mm z tyłu, 18-calowe felgi oraz podwójny układ wydechowy. Bogatsza wersja wyposażeniowa „N” została wzbogacona o m.in. kolanową poduszkę powietrzną, tylną rozpórkę i system bezkluczykowy.

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai przygotował także radykalniejszy, 275-konny wariant nowego i30 N, nazwany Performance. W tej wersji auto jest dodatkowo wyposażone w elektronicznie sterowaną „szperę”, powiększone o kilkanaście milimetrów tarcze hamulcowe, 19-calowe koła, opony Pirelli P Zero zamiast Michelin Super Sport. Hyundai i30 N Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s.

Ceny sportowego Hyundaia i30 N startują od 119 900 zł za podstawową wersję „N Base”. Za Hyundaia i30 N Performance trzeba już zapłacić minimum 144 900 zł. Link do pełnego cennika znajduje się tutaj: Cennik.

Hyundai i30 N - cena
Silnik/Wersja N Base N N Performance
2.0 T-GDI 6MT (250 KM) 119 900 zł 129 900 zł -
2.0 T-GDI 6MT (275 KM) - - 144 900 zł

Hyundai i30 N Performance / fot. Hyundai
Hyundai i30 N Performance / fot. Hyundai
Hyundai i30 N Performance / fot. Hyundai
Hyundai i30 N Performance / fot. Hyundai
Hyundai i30 N Performance / fot. Hyundai
Hyundai i30 N Performance / fot. Hyundai
Hyundai i30 N Performance / fot. Hyundai
Hyundai i30 N Performance / fot. Hyundai
Hyundai i30 N Performance / fot. Hyundai
Hyundai i30 N Performance / fot. Hyundai
Hyundai i30 N Performance / fot. Hyundai
Hyundai i30 N Performance / fot. Hyundai
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA