REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kompaktowy model Volkswagena – Golf, w najmocniejszej wersji R, osiąga moc maksymalną 310 KM i według zapewnień producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s. Czy w wersji Variant, czyli kombi, może pełnić rolę uniwersalnego auta dla rodziny?

Sportowe zderzaki, reflektory LED, tylne lampy LED, obniżone o 2 cm nadwozie, chromowane relingi dachowe, srebrne lusterka boczne, dwie podwójne końcówki układu wydechowego wyprowadzone pod tylnym zderzakiem po bokach, czy emblematy R umieszczone na przednim grillu i tylnej klapie to znaki rozpoznawcze najmocniejszego Golfa kombi dostępnego w aktualnej ofercie niemieckiej marki.

REKLAMA

REKLAMA

Trzeba przyznać, że jak na sportowy potencjał, który drzemie w układzie napędowym recenzowanego Volkswagena, pojazd prezentuje się nadzwyczaj skromnie.

Co więcej, widoczne na zdjęciach, dziewiętnastocalowe obręcze kół „Spielberg” to wyposażenie dodatkowe, za które trzeba zapłacić 3190 zł. Obręcze są dostępne jedynie w parze z przyciemnianymi szybami tylną i bocznymi tylnymi za co trzeba dopłacić kolejne 640 zł. W wyposażeniu standardowym dostępne są felgi o średnicy 18 cali.

Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

REKLAMA

Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7 – wnętrze

Standardowym wyposażeniem wnętrza Golfa R są m.in. metalowe nakładki na pedały, spłaszczona u dołu kierownica z emblematem R, czy czarna podsufitka nadające przedziałowi pasażerskiemu sportowego sznytu. Widoczna na zdjęciach skórzana tapicerka to element pakietu wyposażenia opcjonalnego. Za około 12 tys. zł nabywca otrzyma fotele obszyte skórą Nappa z szarymi szwami, podgrzewane przednie fotele i wykończone skórą Carbon Style podpory boczne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Standardowo, znajdziemy też w Golfie R konsolę środkową wykończoną tworzywem „Piano Black” oraz system radiowy "Composition Colour" z 6,5 calowym, kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 4 głośnikami z przodu, czytnikiem kart SD, AUX-IN oraz funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3.

Widoczny na zdjęciach szklany ekran zainstalowany na konsoli centralnej ma przekątną 9,2 cala i jest elementem pakietu „System nawigacji satelitarnej Discovery Pro”, który kosztuje 8100 zł. W jego skład oprócz nawigacji GPS i wspomnianego ekranu z funkcją sterowania gestem, wchodzi twardy dysk SSD, odtwarzacz płyt DVD, funkcja obsługi głosowej oraz „App-Connect” do korzystania z aplikacji smartfona na wyświetlaczu samochodowym.

Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Za to bez konieczności dopłaty nabywca Golfa R Variant dostanie m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację, progresywne wspomaganie układu kierowniczego, aktywny tempomat, czy blokadę mechanizmu różnicowego XDS (tzw. elektroniczną szperę).

Wnętrze opisywanego Golfa jest przestronne, wykonane z materiałów wysokiej jakości, spasowanych z dokładnością. Szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej oraz fotela kierowcy ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji za kierownicą osobom o różnym wzroście. Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu zapewniają odpowiednie podparcie podczas dynamicznej jazdy po krętym odcinku. Wygodnie siedzi się także z tyłu, gdzie nawet wysokim pasażerom nie zabraknie miejsca na nogi.

Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Obsługa systemu pokładowego nie sprawia kłopotu. Ekran sprawnie reaguje na dotyk, a reakcja komputera następuje bez zbędnej zwłoki. Przy czym, zdalne sterowanie gestami nie sprawdza się w codziennym użytkowaniu. Pomijając fakt, że np. stację radiową jest łatwiej zmienić z poziomu kierownicy, to jeszcze system ma wyraźny kłopot z „zauważeniem” gestu. W rezultacie trzeba machnąć dłonią przed ekranem w odpowiedni sposób, by np. zmienić stronę menu komputera pokładowego. Dodatkowo, informacje wyświetlane na dużym wyświetlaczu mogłyby być lepiej widoczne, gdy na ekran padają promienie słoneczne.

Szkoda też, że wybierając świetnie wyglądający i dobrej jakości 9,2 calowy szklany ekran komputera musimy zrezygnować z pokrętła do regulacji głośności zestawu Audio. W rezultacie ściszanie i pogłaśnianie radia odbywa się poprzez przyciski na kierownicy lub poprzez ekran dotykowy. To nie jest wygodne.

Za to smaczkiem, który ucieszy wielu potencjalnych nabywców najszybszego Golfa jest możliwość wyświetlenia na ekranie systemu Infotainment aktualnych parametrów silnika (ciśnienia ładowania, przeciążenia oraz aktualnie wykorzystywanej mocy). Podczas jazdy na torze można też korzystać z zegarów, które pokazują czas okrążenia oraz wartości przyspieszeń poprzecznych i wzdłużnych.

Recenzowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony w ekran Active Info Display (koszt 2270 zł), który zastąpił tradycyjne „zegary”.

Według danych producenta, bagażnik Volkswagena Golfa R Variant ma objętość aż 605 l przy normalnym położeniu siedzeń. Warto zaznaczyć, że przestrzeń bagażowa choć przepastna i łatwo ją powiększyć, to jest dość długa i osobom o średnim wzroście trudno jest dosięgnąć do przedmiotów umieszczonych blisko oparcia tylnej kanapy.

Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan – cennik

Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7 – napęd/układ jezdny

Najnowszy Golf R jest napędzanym przez turbodoładowaną jednostkę napędową o pojemności 2 l, która rozwija moc maksymalną 310 KM (o 10 KM więcej niż w wersji przed liftingiem) przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm (wzrósł o 20 Nm) dostępny od 1800 do 5500 obr./min. Napęd jest przenoszony na obie osie. Z silnikiem współpracuje dwusprzęgłowa przekładnia DSG o siedmiu przełożeniach (wcześniej było sześć przełożeń).

Według danych producenta Golf R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 250 km/h.

Kierowca Golfa R ma do wyboru (w standardzie) jeden z czterech profili jazdy – Comfort, Normal, Race, Eco, Indiwidual, które sterują m.in. czułością reakcji jednostki napędowej na użycie pedału przyspieszania, pracą układu kierowniczego oraz przekładni DSG. W przypadku najmocniejszej odmiany kompaktowego Volkswagena warto dokupić adaptacyjne zawieszenie DCC (koszt ok. 4400 zł), które dostosowuje twardość tłumienia amortyzatorów do profilu jazdy. Dzięki temu opisywany Golf Variant staje się samochodem przyjaźniejszym do użytkowania przez rodziny.

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7


W trybie Race, w którym zawieszenie się usztywnia, a skrzynia biegów utrzymuje wyższe obroty silnika (dźwięk silnika staje się głośniejszy i przyjemnie basowy) auto w pełni zdradza drzemiący w nim potencjał.

Po starcie spod świateł wyrywa do przodu niczym wystrzelone z procy, zachowując jednocześnie doskonałą stabilność. Napęd nie dostaje zadyszki praktycznie żadnym zakresie obrotów, a pojazd błyskawicznie zwiększa prędkość aż wskazówka obrotomierza sięgnie czerwonego pola.

Niemieckie kombi nie rozczaruje także miłośników szybkiej jazdy po krętych odcinkach. Dostępna w standardzie blokada mechanizmu różnicowego XDS i napęd na obie osie ułatwiają dynamiczne przemykanie po górskich serpentynach.

Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Zaś, gdy potrzebujemy przewieźć kogoś w bardziej komfortowych warunkach wystarczy uruchomić tryb Comfort lub Eco. We wnętrzu pojazdu robi się wtedy cicho, układ napędowy łagodnieje, a zawieszenie z większą efektywnością tłumi niedoskonałości nawierzchni. Choć trzeba przyznać, że Golf R nawet w trybie Comfort jest samochodem stosunkowo sztywnym, a po nierównych drogach podróżuje się wygodniej jego słabszymi odmianami z zawieszeniem DCC. Coś za coś.

Zwłaszcza, że nawet w takim uśpionym trybie każde mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszania powoduje bardzo szybką reakcję układu napędowego, w efekcie kierowca Golfa R ma permanentnie do dyspozycji dużą część potencjału drzemiącego pod maską.

Co ciekawe, w codziennym, miejskim użytkowaniu to nie twardsze niż w przypadku pozostałych odmian Volkswagena Golfa zwieszenie okazuje się największą bolączką auta. Jest nią duży promień skrętu, który utrudnia wszelkiego rodzaju parkingowe manewry, czy próby zawrócenia na miejskich ulicach.

Za to 310 konny Volkswagen okazał się pojazdem wykazującym umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 11,7 l benzyny na 100 km. Przy czym, nie używaliśmy trybu Eco i jeździliśmy na odcinkach o długości 4-5 km.

Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Podsumowanie

310 konny Volkswagen Golf to piekielnie dynamiczne auto, którego właściciel bez wstydu może spędzać weekendy na torze. Co istotne, auto zachowało wszystkie walory użytkowe – ma przestronne, świetnie wykończone wnętrze, duży bagażnik i gdy nie trzeba nie jest zbyt głośne. Warto w przypadku tego modelu sięgnąć głębiej do kieszeni i wyłuskać dodatkowe 4400 zł na adaptacyjne zawieszenie, dzięki któremu Golf będzie bardziej komfortowy, co ma znaczenie przy okazji przejażdżek z rodziną.

W codziennej miejskiej eksploatacji zauważalny jest zbyt duży promień skrętu, ale łatwo przymknąć na to oko mając na uwadze pozostałe walory samochodu.

Dla wielu osób, a na pewno dla fanów modelu, jedną z największych zalet Golfa R jest fakt, że auto niewiele się różni wizualnie od o wiele słabszych odmian modelu. Choć równie często można usłyszeć opinię, że sylwetce brakuje nieco pieprzu. Nie brakuje go za to całemu układowi napędowemu.

Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7

Tomasz Korniejew

Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7 – dane techniczne

Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 310 KM 4Motion DSG7
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA