REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford przygotował nie lada gratkę dla wszystkich miłośników sportowych emocji. Specjalna, mocniejsza wersja uznanego modelu Fiesta ST ma moc silnika zwiększoną do 215 KM, a maksymalny moment obrotowy do 320 Nm! Co z tego wynika?

Dedykowany lakier Storm Grey, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich w kolorze Matt Black oraz emblemat ST200 na klapie bagażnika – to widoczne z zewnątrz wyróżniki najmocniejszej Fiesty dostępnej na rynku.

REKLAMA

We wnętrzu zmiany są jeszcze dyskretniejsze. O tym, że mamy do czynienia z 200 konną odmianą modelu informuje emblemat umieszczony na konsoli centralnej. Ponadto nakładki na progi drzwi z podświetalnym logo ST i zmieniona tapicerka.

Poza tym, przedział pasażerski jest identyczny, jak ten w słabszej Fieście oznaczonej ST2. Mimo skromnej regulacji, fotele Recaro zapewniają doskonałe podparcie podczas szybkiej jazdy po krętych odcinkach. Dobrze rozplanowany kokpit został wykonany z materiałów przeciętnej jakości ale spasowanych z dokładnością.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

REKLAMA

Trzydrzwiowe nadwozie sprawia, że do Fiesty niezbyt wygodnie się wsiada i z niej wysiada. Stosunkowo długie drzwi utrudnią zajęcie miejsca lub wychodzenie z auta na ciasnych parkingach. Ponadto trzeba sięgać ręką daleko do tyłu po pas bezpieczeństwa. Do niewygodnych czynności należy także zajmowanie miejsca na tylnej kanapie, choć przestrzeni jest tam wystarczająco dużo dla osób o wzroście do 180 cm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opisywana Fiesta ma cechy, które ograniczają wygodę użytkowania auta na co dzień. Ale na wszelkie „przywary” łatwo przymknąć oko, bo są rekompensowane ogromem potencjału, który drzemie w tym modelu.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM – napęd/układ jezdny

Ford Fiesta ST200 jest napędzany przez turbodoładowany silnik 1.6 EcoBoost, który dzięki zmianie oprogramowania osiąga moc maksymalną 200 KM i maksymalny moment obrotowy 290 Nm. Dla porównania, podstawowa odmiana Fiesty ST rozwija moc maksymalną 182 KM i maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Co więcej, funkcja Overboost dodaje Fieście ST200 dodatkowe 15 KM i aż 30 Nm momentu obrotowego dostępne przez 20 s.

To jednak nie wszystkie zmiany techniczne, którymi objęto wersję ST200. Według informacji producenta dodatkowo zmodernizowano amortyzatory, poprawiono o 27 procent sztywność belki skrętnej oraz zastosowano przedni stabilizator poprzeczny o średnicy zwiększonej z 19 do 21 mm.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Oprócz tego zmodyfikowano układ kierowniczy, który pracuje z większym oporem i ma bardziej bezpośrednie przełożenie (13,69:1). Dodatkowo skrócono drążek kierowniczy i zmieniono zwrotnicę.

A jak to wszystko przekłada się na wrażenia z jazdy? Przeczytasz na następnej stronie.

Zobacz też: Test Ford Focus RS 2.3 EcoBoost 350 KM AWD


Najnowsza Fiesta ST200 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s (dane producenta). To zaledwie o 0,2 s szybciej od 182 konnej Fiesty ST. Zatem przy sprincie od świateł do świateł nie da się zauważyć znaczącej różnicy w osiągach obu wersji. Za to da się ją zauważyć podczas jazdy po torze lub po krętym odcinku drogi. Różnice w elastyczności są znaczne. Fiesta ST200 rozpędza się od 50 do 100 km/h o 1,2 sekundy szybciej niż ST. Również o 1,2 s szybciej rozpędzi się od 80 do 120 km/h na piątym biegu oraz aż o 2 sekundy szybciej (od 80 do 120 km/h) na szóstym biegu.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4

Prowadzenie nowej Fiesty ST200 to czysta przyjemność. Auto sprawnie nabiera prędkości już od ok. 1300 obr./min. Za to gdy wskazówka obrotomierza przekroczy wartość około 3000 obr./min. auto wystrzeliwuje niczym z procy.

Twarde zawieszenie pozwala na popuszczenie wodzy fantazji na ciasnych łukach, jednocześnie tłumiąc wszelkie niedoskonałości nawierzchni w sposób znośny dla osób, które będą użytkowały pojazd na co dzień. Przy czym określenie „znośny” należy czytać jako nie tak bardzo uciążliwy. Ale wszelkie niedostatki w komforcie jazdy niweluje duża frajda z prowadzenia małego Forda. Z precyzyjnym układem kierowniczym świetne współgra nie tylko dynamika jednostki napędowej, czy zestroje zawieszenia. Całości dopełnia precyzyjna dźwignia zmiany biegów, czy układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach (podczas jazdy po łuku układ przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, by m.in. zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy). Da się także całkowicie dezaktywować układ ESP.

W codziennym miejskim użytkowaniu Fiesta ST200 zużywała około 10 l benzyny na 100 km. Jest to wynik zgodny z oczekiwaniami. W trakcie dynamicznej jazdy zużycie paliwa znacznie wzrasta.

Zobacz też: Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM – podsumowanie

Podstawowa, trzydwiowa odmiana Fiesty ST z silnikiem o mocy 182 KM kosztuje 75 850 zł. Za wersję ST200 (występuje tylko z nadwoziem 3d) trzeba zapłacić 94 350 zł. Różnica sięga 18 500 zł. To sporo, zwłaszcza, że wszelkie przewagi 200 konnej odmiany trudno jest wyczuć podczas codziennej miejskiej eksploatacji. Bo Fiesta ST200 to propozycja dla koneserów, którzy wiedzą, jak skorzystać z potencjału drzemiącego w tym doskonałym aucie. Mniej doświadczeni kierowcy, którzy nie mają zamiaru urządzać sobie od czasu do czasu wycieczek na tor powinni skłonić się ku wersji 182 konnej. Tym bardziej, że słabszą odmianą przyjemniej podróżuje się w trasie.

Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM – dane techniczne

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA