REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford przygotował nie lada gratkę dla wszystkich miłośników sportowych emocji. Specjalna, mocniejsza wersja uznanego modelu Fiesta ST ma moc silnika zwiększoną do 215 KM, a maksymalny moment obrotowy do 320 Nm! Co z tego wynika?

Dedykowany lakier Storm Grey, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich w kolorze Matt Black oraz emblemat ST200 na klapie bagażnika – to widoczne z zewnątrz wyróżniki najmocniejszej Fiesty dostępnej na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

We wnętrzu zmiany są jeszcze dyskretniejsze. O tym, że mamy do czynienia z 200 konną odmianą modelu informuje emblemat umieszczony na konsoli centralnej. Ponadto nakładki na progi drzwi z podświetalnym logo ST i zmieniona tapicerka.

Poza tym, przedział pasażerski jest identyczny, jak ten w słabszej Fieście oznaczonej ST2. Mimo skromnej regulacji, fotele Recaro zapewniają doskonałe podparcie podczas szybkiej jazdy po krętych odcinkach. Dobrze rozplanowany kokpit został wykonany z materiałów przeciętnej jakości ale spasowanych z dokładnością.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

REKLAMA

Trzydrzwiowe nadwozie sprawia, że do Fiesty niezbyt wygodnie się wsiada i z niej wysiada. Stosunkowo długie drzwi utrudnią zajęcie miejsca lub wychodzenie z auta na ciasnych parkingach. Ponadto trzeba sięgać ręką daleko do tyłu po pas bezpieczeństwa. Do niewygodnych czynności należy także zajmowanie miejsca na tylnej kanapie, choć przestrzeni jest tam wystarczająco dużo dla osób o wzroście do 180 cm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opisywana Fiesta ma cechy, które ograniczają wygodę użytkowania auta na co dzień. Ale na wszelkie „przywary” łatwo przymknąć oko, bo są rekompensowane ogromem potencjału, który drzemie w tym modelu.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM – napęd/układ jezdny

Ford Fiesta ST200 jest napędzany przez turbodoładowany silnik 1.6 EcoBoost, który dzięki zmianie oprogramowania osiąga moc maksymalną 200 KM i maksymalny moment obrotowy 290 Nm. Dla porównania, podstawowa odmiana Fiesty ST rozwija moc maksymalną 182 KM i maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Co więcej, funkcja Overboost dodaje Fieście ST200 dodatkowe 15 KM i aż 30 Nm momentu obrotowego dostępne przez 20 s.

To jednak nie wszystkie zmiany techniczne, którymi objęto wersję ST200. Według informacji producenta dodatkowo zmodernizowano amortyzatory, poprawiono o 27 procent sztywność belki skrętnej oraz zastosowano przedni stabilizator poprzeczny o średnicy zwiększonej z 19 do 21 mm.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Oprócz tego zmodyfikowano układ kierowniczy, który pracuje z większym oporem i ma bardziej bezpośrednie przełożenie (13,69:1). Dodatkowo skrócono drążek kierowniczy i zmieniono zwrotnicę.

A jak to wszystko przekłada się na wrażenia z jazdy? Przeczytasz na następnej stronie.

Zobacz też: Test Ford Focus RS 2.3 EcoBoost 350 KM AWD


Najnowsza Fiesta ST200 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s (dane producenta). To zaledwie o 0,2 s szybciej od 182 konnej Fiesty ST. Zatem przy sprincie od świateł do świateł nie da się zauważyć znaczącej różnicy w osiągach obu wersji. Za to da się ją zauważyć podczas jazdy po torze lub po krętym odcinku drogi. Różnice w elastyczności są znaczne. Fiesta ST200 rozpędza się od 50 do 100 km/h o 1,2 sekundy szybciej niż ST. Również o 1,2 s szybciej rozpędzi się od 80 do 120 km/h na piątym biegu oraz aż o 2 sekundy szybciej (od 80 do 120 km/h) na szóstym biegu.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4

Prowadzenie nowej Fiesty ST200 to czysta przyjemność. Auto sprawnie nabiera prędkości już od ok. 1300 obr./min. Za to gdy wskazówka obrotomierza przekroczy wartość około 3000 obr./min. auto wystrzeliwuje niczym z procy.

Twarde zawieszenie pozwala na popuszczenie wodzy fantazji na ciasnych łukach, jednocześnie tłumiąc wszelkie niedoskonałości nawierzchni w sposób znośny dla osób, które będą użytkowały pojazd na co dzień. Przy czym określenie „znośny” należy czytać jako nie tak bardzo uciążliwy. Ale wszelkie niedostatki w komforcie jazdy niweluje duża frajda z prowadzenia małego Forda. Z precyzyjnym układem kierowniczym świetne współgra nie tylko dynamika jednostki napędowej, czy zestroje zawieszenia. Całości dopełnia precyzyjna dźwignia zmiany biegów, czy układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach (podczas jazdy po łuku układ przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, by m.in. zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy). Da się także całkowicie dezaktywować układ ESP.

W codziennym miejskim użytkowaniu Fiesta ST200 zużywała około 10 l benzyny na 100 km. Jest to wynik zgodny z oczekiwaniami. W trakcie dynamicznej jazdy zużycie paliwa znacznie wzrasta.

Zobacz też: Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM – podsumowanie

Podstawowa, trzydwiowa odmiana Fiesty ST z silnikiem o mocy 182 KM kosztuje 75 850 zł. Za wersję ST200 (występuje tylko z nadwoziem 3d) trzeba zapłacić 94 350 zł. Różnica sięga 18 500 zł. To sporo, zwłaszcza, że wszelkie przewagi 200 konnej odmiany trudno jest wyczuć podczas codziennej miejskiej eksploatacji. Bo Fiesta ST200 to propozycja dla koneserów, którzy wiedzą, jak skorzystać z potencjału drzemiącego w tym doskonałym aucie. Mniej doświadczeni kierowcy, którzy nie mają zamiaru urządzać sobie od czasu do czasu wycieczek na tor powinni skłonić się ku wersji 182 konnej. Tym bardziej, że słabszą odmianą przyjemniej podróżuje się w trasie.

Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM – dane techniczne

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA