REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford przygotował nie lada gratkę dla wszystkich miłośników sportowych emocji. Specjalna, mocniejsza wersja uznanego modelu Fiesta ST ma moc silnika zwiększoną do 215 KM, a maksymalny moment obrotowy do 320 Nm! Co z tego wynika?

Dedykowany lakier Storm Grey, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich w kolorze Matt Black oraz emblemat ST200 na klapie bagażnika – to widoczne z zewnątrz wyróżniki najmocniejszej Fiesty dostępnej na rynku.

REKLAMA

We wnętrzu zmiany są jeszcze dyskretniejsze. O tym, że mamy do czynienia z 200 konną odmianą modelu informuje emblemat umieszczony na konsoli centralnej. Ponadto nakładki na progi drzwi z podświetalnym logo ST i zmieniona tapicerka.

Poza tym, przedział pasażerski jest identyczny, jak ten w słabszej Fieście oznaczonej ST2. Mimo skromnej regulacji, fotele Recaro zapewniają doskonałe podparcie podczas szybkiej jazdy po krętych odcinkach. Dobrze rozplanowany kokpit został wykonany z materiałów przeciętnej jakości ale spasowanych z dokładnością.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

REKLAMA

Trzydrzwiowe nadwozie sprawia, że do Fiesty niezbyt wygodnie się wsiada i z niej wysiada. Stosunkowo długie drzwi utrudnią zajęcie miejsca lub wychodzenie z auta na ciasnych parkingach. Ponadto trzeba sięgać ręką daleko do tyłu po pas bezpieczeństwa. Do niewygodnych czynności należy także zajmowanie miejsca na tylnej kanapie, choć przestrzeni jest tam wystarczająco dużo dla osób o wzroście do 180 cm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opisywana Fiesta ma cechy, które ograniczają wygodę użytkowania auta na co dzień. Ale na wszelkie „przywary” łatwo przymknąć oko, bo są rekompensowane ogromem potencjału, który drzemie w tym modelu.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM – napęd/układ jezdny

Ford Fiesta ST200 jest napędzany przez turbodoładowany silnik 1.6 EcoBoost, który dzięki zmianie oprogramowania osiąga moc maksymalną 200 KM i maksymalny moment obrotowy 290 Nm. Dla porównania, podstawowa odmiana Fiesty ST rozwija moc maksymalną 182 KM i maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Co więcej, funkcja Overboost dodaje Fieście ST200 dodatkowe 15 KM i aż 30 Nm momentu obrotowego dostępne przez 20 s.

To jednak nie wszystkie zmiany techniczne, którymi objęto wersję ST200. Według informacji producenta dodatkowo zmodernizowano amortyzatory, poprawiono o 27 procent sztywność belki skrętnej oraz zastosowano przedni stabilizator poprzeczny o średnicy zwiększonej z 19 do 21 mm.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Oprócz tego zmodyfikowano układ kierowniczy, który pracuje z większym oporem i ma bardziej bezpośrednie przełożenie (13,69:1). Dodatkowo skrócono drążek kierowniczy i zmieniono zwrotnicę.

A jak to wszystko przekłada się na wrażenia z jazdy? Przeczytasz na następnej stronie.

Zobacz też: Test Ford Focus RS 2.3 EcoBoost 350 KM AWD


Najnowsza Fiesta ST200 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s (dane producenta). To zaledwie o 0,2 s szybciej od 182 konnej Fiesty ST. Zatem przy sprincie od świateł do świateł nie da się zauważyć znaczącej różnicy w osiągach obu wersji. Za to da się ją zauważyć podczas jazdy po torze lub po krętym odcinku drogi. Różnice w elastyczności są znaczne. Fiesta ST200 rozpędza się od 50 do 100 km/h o 1,2 sekundy szybciej niż ST. Również o 1,2 s szybciej rozpędzi się od 80 do 120 km/h na piątym biegu oraz aż o 2 sekundy szybciej (od 80 do 120 km/h) na szóstym biegu.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4

Prowadzenie nowej Fiesty ST200 to czysta przyjemność. Auto sprawnie nabiera prędkości już od ok. 1300 obr./min. Za to gdy wskazówka obrotomierza przekroczy wartość około 3000 obr./min. auto wystrzeliwuje niczym z procy.

Twarde zawieszenie pozwala na popuszczenie wodzy fantazji na ciasnych łukach, jednocześnie tłumiąc wszelkie niedoskonałości nawierzchni w sposób znośny dla osób, które będą użytkowały pojazd na co dzień. Przy czym określenie „znośny” należy czytać jako nie tak bardzo uciążliwy. Ale wszelkie niedostatki w komforcie jazdy niweluje duża frajda z prowadzenia małego Forda. Z precyzyjnym układem kierowniczym świetne współgra nie tylko dynamika jednostki napędowej, czy zestroje zawieszenia. Całości dopełnia precyzyjna dźwignia zmiany biegów, czy układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach (podczas jazdy po łuku układ przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, by m.in. zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy). Da się także całkowicie dezaktywować układ ESP.

W codziennym miejskim użytkowaniu Fiesta ST200 zużywała około 10 l benzyny na 100 km. Jest to wynik zgodny z oczekiwaniami. W trakcie dynamicznej jazdy zużycie paliwa znacznie wzrasta.

Zobacz też: Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM – podsumowanie

Podstawowa, trzydwiowa odmiana Fiesty ST z silnikiem o mocy 182 KM kosztuje 75 850 zł. Za wersję ST200 (występuje tylko z nadwoziem 3d) trzeba zapłacić 94 350 zł. Różnica sięga 18 500 zł. To sporo, zwłaszcza, że wszelkie przewagi 200 konnej odmiany trudno jest wyczuć podczas codziennej miejskiej eksploatacji. Bo Fiesta ST200 to propozycja dla koneserów, którzy wiedzą, jak skorzystać z potencjału drzemiącego w tym doskonałym aucie. Mniej doświadczeni kierowcy, którzy nie mają zamiaru urządzać sobie od czasu do czasu wycieczek na tor powinni skłonić się ku wersji 182 konnej. Tym bardziej, że słabszą odmianą przyjemniej podróżuje się w trasie.

Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM – dane techniczne

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA