REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford przygotował nie lada gratkę dla wszystkich miłośników sportowych emocji. Specjalna, mocniejsza wersja uznanego modelu Fiesta ST ma moc silnika zwiększoną do 215 KM, a maksymalny moment obrotowy do 320 Nm! Co z tego wynika?

Dedykowany lakier Storm Grey, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich w kolorze Matt Black oraz emblemat ST200 na klapie bagażnika – to widoczne z zewnątrz wyróżniki najmocniejszej Fiesty dostępnej na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

We wnętrzu zmiany są jeszcze dyskretniejsze. O tym, że mamy do czynienia z 200 konną odmianą modelu informuje emblemat umieszczony na konsoli centralnej. Ponadto nakładki na progi drzwi z podświetalnym logo ST i zmieniona tapicerka.

Poza tym, przedział pasażerski jest identyczny, jak ten w słabszej Fieście oznaczonej ST2. Mimo skromnej regulacji, fotele Recaro zapewniają doskonałe podparcie podczas szybkiej jazdy po krętych odcinkach. Dobrze rozplanowany kokpit został wykonany z materiałów przeciętnej jakości ale spasowanych z dokładnością.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

REKLAMA

Trzydrzwiowe nadwozie sprawia, że do Fiesty niezbyt wygodnie się wsiada i z niej wysiada. Stosunkowo długie drzwi utrudnią zajęcie miejsca lub wychodzenie z auta na ciasnych parkingach. Ponadto trzeba sięgać ręką daleko do tyłu po pas bezpieczeństwa. Do niewygodnych czynności należy także zajmowanie miejsca na tylnej kanapie, choć przestrzeni jest tam wystarczająco dużo dla osób o wzroście do 180 cm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opisywana Fiesta ma cechy, które ograniczają wygodę użytkowania auta na co dzień. Ale na wszelkie „przywary” łatwo przymknąć oko, bo są rekompensowane ogromem potencjału, który drzemie w tym modelu.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM – napęd/układ jezdny

Ford Fiesta ST200 jest napędzany przez turbodoładowany silnik 1.6 EcoBoost, który dzięki zmianie oprogramowania osiąga moc maksymalną 200 KM i maksymalny moment obrotowy 290 Nm. Dla porównania, podstawowa odmiana Fiesty ST rozwija moc maksymalną 182 KM i maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Co więcej, funkcja Overboost dodaje Fieście ST200 dodatkowe 15 KM i aż 30 Nm momentu obrotowego dostępne przez 20 s.

To jednak nie wszystkie zmiany techniczne, którymi objęto wersję ST200. Według informacji producenta dodatkowo zmodernizowano amortyzatory, poprawiono o 27 procent sztywność belki skrętnej oraz zastosowano przedni stabilizator poprzeczny o średnicy zwiększonej z 19 do 21 mm.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Oprócz tego zmodyfikowano układ kierowniczy, który pracuje z większym oporem i ma bardziej bezpośrednie przełożenie (13,69:1). Dodatkowo skrócono drążek kierowniczy i zmieniono zwrotnicę.

A jak to wszystko przekłada się na wrażenia z jazdy? Przeczytasz na następnej stronie.

Zobacz też: Test Ford Focus RS 2.3 EcoBoost 350 KM AWD


Najnowsza Fiesta ST200 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s (dane producenta). To zaledwie o 0,2 s szybciej od 182 konnej Fiesty ST. Zatem przy sprincie od świateł do świateł nie da się zauważyć znaczącej różnicy w osiągach obu wersji. Za to da się ją zauważyć podczas jazdy po torze lub po krętym odcinku drogi. Różnice w elastyczności są znaczne. Fiesta ST200 rozpędza się od 50 do 100 km/h o 1,2 sekundy szybciej niż ST. Również o 1,2 s szybciej rozpędzi się od 80 do 120 km/h na piątym biegu oraz aż o 2 sekundy szybciej (od 80 do 120 km/h) na szóstym biegu.

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4

Prowadzenie nowej Fiesty ST200 to czysta przyjemność. Auto sprawnie nabiera prędkości już od ok. 1300 obr./min. Za to gdy wskazówka obrotomierza przekroczy wartość około 3000 obr./min. auto wystrzeliwuje niczym z procy.

Twarde zawieszenie pozwala na popuszczenie wodzy fantazji na ciasnych łukach, jednocześnie tłumiąc wszelkie niedoskonałości nawierzchni w sposób znośny dla osób, które będą użytkowały pojazd na co dzień. Przy czym określenie „znośny” należy czytać jako nie tak bardzo uciążliwy. Ale wszelkie niedostatki w komforcie jazdy niweluje duża frajda z prowadzenia małego Forda. Z precyzyjnym układem kierowniczym świetne współgra nie tylko dynamika jednostki napędowej, czy zestroje zawieszenia. Całości dopełnia precyzyjna dźwignia zmiany biegów, czy układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach (podczas jazdy po łuku układ przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, by m.in. zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy). Da się także całkowicie dezaktywować układ ESP.

W codziennym miejskim użytkowaniu Fiesta ST200 zużywała około 10 l benzyny na 100 km. Jest to wynik zgodny z oczekiwaniami. W trakcie dynamicznej jazdy zużycie paliwa znacznie wzrasta.

Zobacz też: Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM – podsumowanie

Podstawowa, trzydwiowa odmiana Fiesty ST z silnikiem o mocy 182 KM kosztuje 75 850 zł. Za wersję ST200 (występuje tylko z nadwoziem 3d) trzeba zapłacić 94 350 zł. Różnica sięga 18 500 zł. To sporo, zwłaszcza, że wszelkie przewagi 200 konnej odmiany trudno jest wyczuć podczas codziennej miejskiej eksploatacji. Bo Fiesta ST200 to propozycja dla koneserów, którzy wiedzą, jak skorzystać z potencjału drzemiącego w tym doskonałym aucie. Mniej doświadczeni kierowcy, którzy nie mają zamiaru urządzać sobie od czasu do czasu wycieczek na tor powinni skłonić się ku wersji 182 konnej. Tym bardziej, że słabszą odmianą przyjemniej podróżuje się w trasie.

Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM – dane techniczne

Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 KM
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA