REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen niedawno zmodernizował swój najmniejszy model up! Choć zmiany nie są rewolucyjne, mają wpływ na wygodę użytkowania samochodu. W naszym teście Volkswagen up! z silnikiem o mocy 75 KM.

Najmniejszy Volkswagen wzbudza kontrowersje od momentu rynkowego debiutu. Wszystko za sprawą prostej bryły nadwozia o regularnym kształcie. Niemniej, przyglądając się autu nie można odmówić mu interesującego stylu. Za stosunkowo nowoczesny wygląd pojazdu odpowiadają m.in. charakterystyczna dla tego modelu szklana pokrywa bagażnika, a także ciekawie zaprojektowane tylne lampy.

REKLAMA

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Konsekwencję projektantów widać także w przedziale pasażerskim. Deska rozdzielcza jest estetyczna i przejrzysta, zaprojektowana w minimalistycznym stylu. Z konsoli centralnej zniknęło gniazdo do montowania przenośnej nawigacji. W nowym up! można zamówić stację dokującą z uchwytem (koszt 510 zł) na osobisty smartfone, który pełni rolę wyświetlacza. Komunikacja z samochodem odbywa się poprzez darmową aplikację VW, dostępną na wiodące systemy operacyjne.

W dolnej partii kokpitu zastosowano twardy plastik. Jednak jego faktura, a dokładność montażu i spasowania poszczególnych elementów sprawiają, że pasażerowie nie mają poczucia, że siedzą w tanio wykończonym aucie. A przecież w górnych partiach boczków drzwi zastosowano polakierowaną blachę.

Co cieszy - przy okazji modernizacji, producent zdecydował, że umieścić na drzwiach kierowcy przycisk elektrycznego otwierania szyby w drzwiach pasażera (w modelu sprzed liftingu brakowało tej funkcji). Niestety wciąż w tylnych drzwiach szyby da się jedynie uchylić (manualnie).

Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych Volkswagen up! jest samochodem stosunkowo przestronnym. Z przodu nikt nie powinien narzekać na ciasnotę, ale dorośli pasażerowie tylnej kanapy mogą narzekać na ograniczoną przestrzeń na nogi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szkoda, że nie da się do up! zamówić podłokietnika dla kierowcy. Przydałby się podczas dłuższych podróży.

Bagażnik w up! ma pojemność 251 l, co pozwala na spakowanie pary nawet na dłuższy wyjazd.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił pięciodrzwiowy egzemplarz Volkswagena up! napędzany przez trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1l.

Nabywcy Volkswagena mają ponadto do wyboru odmiany 60 i 90 konną. W każdym przypadku silnik ma 3 cylindry i pojemność jednego litra.

Według danych producenta moc 75 KM jest osiągana przy 6200 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 95 Nm w zakresie od 3000 do 4300 obr./min.

Charakterystyczny warkot trzycylindrowej jednostki prowokuje do mocniejszego wciskania gazu. Tym bardziej, że silnik chętnie „wkręca się” na obroty, a jeszcze w okolicach 2 tys obr./min. wykazuje sporą ospałość. Według danych producenta 75 konny up! rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 13,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 171 km/h.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7


REKLAMA

Trzeba przyznać, że 75 konna jednostka dobrze sprawdza się w warunkach miejskich, choć jak wspomnieliśmy, auto zaczyna żwawo przyspieszać dopiero, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość oznaczającą 2500 obr./min. Dlatego sprawne nabieranie prędkości wymaga również odpowiedniego manewrowania lewarkiem pięciobiegowej przekładni.

Eksploatując up! w warunkach miejskich nie można nie docenić zwrotności pojazdu, a także świetnie zestrojonego zawieszenia, które sprawnie pochłania wszelkie nierówności nawierzchni utrzymując jednocześnie pożądaną sztywność podczas szybszej jazdy po zakrętach.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

Fakt, że krótki rozstaw osi daje o sobie znać podczas pokonywania nierówności poprzecznych nie zmienia wysokiej oceny układu zawieszenia tym bardziej, że także układ kierowniczy działa z zaskakującą jak na klasę pojazdu precyzją.

Mały Volkswagen dobrze sobie radzi podczas jazdy w trasie. Mimo pięciobiegowej przekładni autem bez znacznego uszczerbku na komforcie da się długo podróżować z maksymalnie dozwoloną prędkością po autostradzie, choć trzeba pamiętać, ze powyżej 120 km/h dynamika rozpędzania znacznie spada.

Umiarkowanie wypada up! pod względem zużycia paliwa. 7,5 l benzyny na 100 km podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim to wynik przeciętny. Choć od nowoczesnego samochodu z niewielkim silnikiem można oczekiwać niższego zużycia paliwa.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM - podsumowanie

Volkswagen up! przekonuje do siebie estetycznym wykonaniem, wysokiej jakości układem zawieszenia, sprawnym napędem i przyjemnym w prowadzeniu układem kierowniczym.

Podczas tygodniowej eksploatacji brakowało nam przedniego podłokietnika. W warunkach miejskich cieszą zwrotność pojazdu i regularny kształt nadwozia (ułatwia parkowanie), ale zdarzało się, że podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego widoczność do tyłu na skos znacznie ograniczały oparcie fotela pasażera i dość szeroki słupek C.

W ogólnym rozrachunku to jednak drobiazgi, które nie zmieniły naszej pozytywnej oceny małego Volkswagena.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

Volkswagen up! 1.0/75 KM - dane techniczne

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

Przejścia sugerowane – dlaczego w Europie Zachodniej to standard a w Polsce wciąż rzadkość? Czas na uporządkowanie chaosu na drogach

W przestrzeni miejskiej, gdzie każdy fragment infrastruktury ma znaczenie, pojawia się coraz więcej znaków drogowych. W szczególności dotyczy to przejść dla pieszych, które w wielu miejscach są dosłownie „zasypane” oznaczeniami. Ale czy wszystkie są konieczne? Czym są przejścia sugerowane?

KGP: 110 592 interwencji, 346 wypadków drogowych, 34 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 592 interwencji. Byli wzywani do 346 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paserzy na celowniku policji. W ostatniej akcji udało się odzyskać kilkadziesiąt aut

12 samochodów pochodzących z kradzieży i 11 kolejnych ze znamionami przerabiania. To bilans akcji pomorskich policjantów, którzy zatrzymali dwóch mężczyzn podejrzanych o paserstwo. W planach są kolejne akcje zwalczające przestępczość samochodową.

Zwolnij, bo się przejedziesz. Kampania społeczna o jeździe z nadmierną prędkością

Nadmierna prędkość jest powodem co piątego wypadku na drodze. Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna o przekraczaniu prędkości na drodze.

REKLAMA