REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen niedawno zmodernizował swój najmniejszy model up! Choć zmiany nie są rewolucyjne, mają wpływ na wygodę użytkowania samochodu. W naszym teście Volkswagen up! z silnikiem o mocy 75 KM.

Najmniejszy Volkswagen wzbudza kontrowersje od momentu rynkowego debiutu. Wszystko za sprawą prostej bryły nadwozia o regularnym kształcie. Niemniej, przyglądając się autu nie można odmówić mu interesującego stylu. Za stosunkowo nowoczesny wygląd pojazdu odpowiadają m.in. charakterystyczna dla tego modelu szklana pokrywa bagażnika, a także ciekawie zaprojektowane tylne lampy.

REKLAMA

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Konsekwencję projektantów widać także w przedziale pasażerskim. Deska rozdzielcza jest estetyczna i przejrzysta, zaprojektowana w minimalistycznym stylu. Z konsoli centralnej zniknęło gniazdo do montowania przenośnej nawigacji. W nowym up! można zamówić stację dokującą z uchwytem (koszt 510 zł) na osobisty smartfone, który pełni rolę wyświetlacza. Komunikacja z samochodem odbywa się poprzez darmową aplikację VW, dostępną na wiodące systemy operacyjne.

W dolnej partii kokpitu zastosowano twardy plastik. Jednak jego faktura, a dokładność montażu i spasowania poszczególnych elementów sprawiają, że pasażerowie nie mają poczucia, że siedzą w tanio wykończonym aucie. A przecież w górnych partiach boczków drzwi zastosowano polakierowaną blachę.

Co cieszy - przy okazji modernizacji, producent zdecydował, że umieścić na drzwiach kierowcy przycisk elektrycznego otwierania szyby w drzwiach pasażera (w modelu sprzed liftingu brakowało tej funkcji). Niestety wciąż w tylnych drzwiach szyby da się jedynie uchylić (manualnie).

Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych Volkswagen up! jest samochodem stosunkowo przestronnym. Z przodu nikt nie powinien narzekać na ciasnotę, ale dorośli pasażerowie tylnej kanapy mogą narzekać na ograniczoną przestrzeń na nogi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szkoda, że nie da się do up! zamówić podłokietnika dla kierowcy. Przydałby się podczas dłuższych podróży.

Bagażnik w up! ma pojemność 251 l, co pozwala na spakowanie pary nawet na dłuższy wyjazd.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił pięciodrzwiowy egzemplarz Volkswagena up! napędzany przez trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1l.

Nabywcy Volkswagena mają ponadto do wyboru odmiany 60 i 90 konną. W każdym przypadku silnik ma 3 cylindry i pojemność jednego litra.

Według danych producenta moc 75 KM jest osiągana przy 6200 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 95 Nm w zakresie od 3000 do 4300 obr./min.

Charakterystyczny warkot trzycylindrowej jednostki prowokuje do mocniejszego wciskania gazu. Tym bardziej, że silnik chętnie „wkręca się” na obroty, a jeszcze w okolicach 2 tys obr./min. wykazuje sporą ospałość. Według danych producenta 75 konny up! rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 13,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 171 km/h.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7


REKLAMA

Trzeba przyznać, że 75 konna jednostka dobrze sprawdza się w warunkach miejskich, choć jak wspomnieliśmy, auto zaczyna żwawo przyspieszać dopiero, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość oznaczającą 2500 obr./min. Dlatego sprawne nabieranie prędkości wymaga również odpowiedniego manewrowania lewarkiem pięciobiegowej przekładni.

Eksploatując up! w warunkach miejskich nie można nie docenić zwrotności pojazdu, a także świetnie zestrojonego zawieszenia, które sprawnie pochłania wszelkie nierówności nawierzchni utrzymując jednocześnie pożądaną sztywność podczas szybszej jazdy po zakrętach.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

Fakt, że krótki rozstaw osi daje o sobie znać podczas pokonywania nierówności poprzecznych nie zmienia wysokiej oceny układu zawieszenia tym bardziej, że także układ kierowniczy działa z zaskakującą jak na klasę pojazdu precyzją.

Mały Volkswagen dobrze sobie radzi podczas jazdy w trasie. Mimo pięciobiegowej przekładni autem bez znacznego uszczerbku na komforcie da się długo podróżować z maksymalnie dozwoloną prędkością po autostradzie, choć trzeba pamiętać, ze powyżej 120 km/h dynamika rozpędzania znacznie spada.

Umiarkowanie wypada up! pod względem zużycia paliwa. 7,5 l benzyny na 100 km podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim to wynik przeciętny. Choć od nowoczesnego samochodu z niewielkim silnikiem można oczekiwać niższego zużycia paliwa.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM - podsumowanie

Volkswagen up! przekonuje do siebie estetycznym wykonaniem, wysokiej jakości układem zawieszenia, sprawnym napędem i przyjemnym w prowadzeniu układem kierowniczym.

Podczas tygodniowej eksploatacji brakowało nam przedniego podłokietnika. W warunkach miejskich cieszą zwrotność pojazdu i regularny kształt nadwozia (ułatwia parkowanie), ale zdarzało się, że podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego widoczność do tyłu na skos znacznie ograniczały oparcie fotela pasażera i dość szeroki słupek C.

W ogólnym rozrachunku to jednak drobiazgi, które nie zmieniły naszej pozytywnej oceny małego Volkswagena.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

Volkswagen up! 1.0/75 KM - dane techniczne

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA