REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen niedawno zmodernizował swój najmniejszy model up! Choć zmiany nie są rewolucyjne, mają wpływ na wygodę użytkowania samochodu. W naszym teście Volkswagen up! z silnikiem o mocy 75 KM.

Najmniejszy Volkswagen wzbudza kontrowersje od momentu rynkowego debiutu. Wszystko za sprawą prostej bryły nadwozia o regularnym kształcie. Niemniej, przyglądając się autu nie można odmówić mu interesującego stylu. Za stosunkowo nowoczesny wygląd pojazdu odpowiadają m.in. charakterystyczna dla tego modelu szklana pokrywa bagażnika, a także ciekawie zaprojektowane tylne lampy.

REKLAMA

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Konsekwencję projektantów widać także w przedziale pasażerskim. Deska rozdzielcza jest estetyczna i przejrzysta, zaprojektowana w minimalistycznym stylu. Z konsoli centralnej zniknęło gniazdo do montowania przenośnej nawigacji. W nowym up! można zamówić stację dokującą z uchwytem (koszt 510 zł) na osobisty smartfone, który pełni rolę wyświetlacza. Komunikacja z samochodem odbywa się poprzez darmową aplikację VW, dostępną na wiodące systemy operacyjne.

W dolnej partii kokpitu zastosowano twardy plastik. Jednak jego faktura, a dokładność montażu i spasowania poszczególnych elementów sprawiają, że pasażerowie nie mają poczucia, że siedzą w tanio wykończonym aucie. A przecież w górnych partiach boczków drzwi zastosowano polakierowaną blachę.

Co cieszy - przy okazji modernizacji, producent zdecydował, że umieścić na drzwiach kierowcy przycisk elektrycznego otwierania szyby w drzwiach pasażera (w modelu sprzed liftingu brakowało tej funkcji). Niestety wciąż w tylnych drzwiach szyby da się jedynie uchylić (manualnie).

Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych Volkswagen up! jest samochodem stosunkowo przestronnym. Z przodu nikt nie powinien narzekać na ciasnotę, ale dorośli pasażerowie tylnej kanapy mogą narzekać na ograniczoną przestrzeń na nogi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szkoda, że nie da się do up! zamówić podłokietnika dla kierowcy. Przydałby się podczas dłuższych podróży.

Bagażnik w up! ma pojemność 251 l, co pozwala na spakowanie pary nawet na dłuższy wyjazd.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił pięciodrzwiowy egzemplarz Volkswagena up! napędzany przez trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1l.

Nabywcy Volkswagena mają ponadto do wyboru odmiany 60 i 90 konną. W każdym przypadku silnik ma 3 cylindry i pojemność jednego litra.

Według danych producenta moc 75 KM jest osiągana przy 6200 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 95 Nm w zakresie od 3000 do 4300 obr./min.

Charakterystyczny warkot trzycylindrowej jednostki prowokuje do mocniejszego wciskania gazu. Tym bardziej, że silnik chętnie „wkręca się” na obroty, a jeszcze w okolicach 2 tys obr./min. wykazuje sporą ospałość. Według danych producenta 75 konny up! rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 13,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 171 km/h.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7


REKLAMA

Trzeba przyznać, że 75 konna jednostka dobrze sprawdza się w warunkach miejskich, choć jak wspomnieliśmy, auto zaczyna żwawo przyspieszać dopiero, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość oznaczającą 2500 obr./min. Dlatego sprawne nabieranie prędkości wymaga również odpowiedniego manewrowania lewarkiem pięciobiegowej przekładni.

Eksploatując up! w warunkach miejskich nie można nie docenić zwrotności pojazdu, a także świetnie zestrojonego zawieszenia, które sprawnie pochłania wszelkie nierówności nawierzchni utrzymując jednocześnie pożądaną sztywność podczas szybszej jazdy po zakrętach.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

Fakt, że krótki rozstaw osi daje o sobie znać podczas pokonywania nierówności poprzecznych nie zmienia wysokiej oceny układu zawieszenia tym bardziej, że także układ kierowniczy działa z zaskakującą jak na klasę pojazdu precyzją.

Mały Volkswagen dobrze sobie radzi podczas jazdy w trasie. Mimo pięciobiegowej przekładni autem bez znacznego uszczerbku na komforcie da się długo podróżować z maksymalnie dozwoloną prędkością po autostradzie, choć trzeba pamiętać, ze powyżej 120 km/h dynamika rozpędzania znacznie spada.

Umiarkowanie wypada up! pod względem zużycia paliwa. 7,5 l benzyny na 100 km podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim to wynik przeciętny. Choć od nowoczesnego samochodu z niewielkim silnikiem można oczekiwać niższego zużycia paliwa.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM - podsumowanie

Volkswagen up! przekonuje do siebie estetycznym wykonaniem, wysokiej jakości układem zawieszenia, sprawnym napędem i przyjemnym w prowadzeniu układem kierowniczym.

Podczas tygodniowej eksploatacji brakowało nam przedniego podłokietnika. W warunkach miejskich cieszą zwrotność pojazdu i regularny kształt nadwozia (ułatwia parkowanie), ale zdarzało się, że podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego widoczność do tyłu na skos znacznie ograniczały oparcie fotela pasażera i dość szeroki słupek C.

W ogólnym rozrachunku to jednak drobiazgi, które nie zmieniły naszej pozytywnej oceny małego Volkswagena.

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM

Tomasz Korniejew

Volkswagen up! 1.0/75 KM - dane techniczne

Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen up! 1.0/75 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

REKLAMA

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA