REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Hyundai i30 bez ogródek zdradza ambicje Koreańczyków odnośnie miejsca, które chcą zajmować na europejskim rynku. Nie można się oprzeć wrażeniu, że nowy kompakt Hyundaia został zaprojektowany ze szczególnym uwzględnieniem gustów europejskich kierowców. A cena modelu jest potwierdzeniem, że producent jest z niego bardzo dumny. Czy słusznie?

Zachowawcza stylizacja najnowszego dzieła inżynierów Hyundaia wpisuje się w trend, za którym podążają europejscy producenci samochodów. Zdecydowanie, panuje moda na ekscentryczne crossovery i stonowane pod względem stylizacyjnym auta kompaktowe.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie najnowszego i30 jest proporcjonalne, a jedynym wyrazistym akcentem nadwozia są nietypowo umieszczone tylne światła przeciwmgłowe. Recenzowany egzemplarz został wyposażony w nowocześnie wyglądające reflektory LED (standard dla wersji Premium) oraz tylne lampy LED (również standard dla wersji Premium), które dodają autu nowoczesnego sznytu.

Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM

Tomasz Korniejew

Charakterystycznym motywem jest także kaskadowy grill, który jest jednym z elementów najnowszej linii stylizacyjnej Hyundaia.

Nowe i30 mierzy 434 cm długości, 179,5 cm szerokości oraz 145,5 cm wysokości. Dla porównania Volkswagen Golf mierzy 425,5 cm długości, 179,9 cm szerokości i 149,2 cm wysokości. Opel Astra mierzy 437 cm długości, 187,1 cm szerokość (ze złożonymi lusterkami), 148,5 cm wysokości. Z kolei rozstaw osi Hyundaia i30 mierzy 265 cm. VW Golfa ma rozstaw osi długości 262 cm, a Astra – 266,2 cm.

REKLAMA

Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM

Kokpit nowego i30 jest uporządkowany, przejrzysty, a obsługa poszczególnych urządzeń pokładowych jest intuicyjna. Zestaw klasycznych „zegarów” wygląda ładnie, zwłaszcza w połączeniu z kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala (standard od wersji Style). Na górze środkowej konsoli recenzowanego egzemplarza umieszczono kolorowy dotykowy ekran nawigacji i zestawu audio o przekątnej ośmiu cali. W standardzie w opisywanej wersji znajdziemy kolorowy ekran dotykowy (obsługujący także kamerę cofania) ale o przekątnej 5 cali. Za większy, w pakiecie z nawigacją, programem aktualizacji MapCare i systemem ładowania bezprzewodowego należy dopłacić 3300 zł.

System pokładowy Hyundaia i30 jest prosty w obsłudze, ekran sprawnie reaguje na dotyk ale próżno w nim szukać nowoczesnego layoutu z atrakcyjnymi grafikami. Całość odstaje pod względem stylizacyjnym od najnowszych trendów.

Dobrze, że inżynierowie zdecydowali się pozostawić na tablicy przyrządów stosowne pokrętła do obsługi zestawu audio oraz panel do obsługi dwustrefowej klimatyzacji. Wielu producentów przenosi obsługę wspomnianych urządzeń do menu dostępnego na dotykowych ekranach, co nie jest wygodne.

Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD AT

Przeciętnie wypada wnętrze i30 pod względem jakości zastosowanych materiałów. Skóra, którą obszyto kierownicę oraz gałkę dźwigni biegów są co prawda przyjemne w dotyku, a górne połacie deski rozdzielczej i boków drzwi wykończono miękkim materiałem, ale w niższych partiach króluje twardy plastik. Europejscy producenci stosują wyższej jakości materiały wykończeniowe, zwłaszcza w topowych wersjach wyposażeniowych, a opisywana odmiana Hyundaia i30 jest przecież topowa.

Wrażenie zbyt taniej sprawia opcjonalna tapicerka ze skóry ekologicznej. Tym bardziej, że jest droga, bo dostępna w pakiecie z elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy z pamięcią ustawień, z funkcją wentylowania przednich foteli oraz systemami – ostrzegania o ruchu poprzecznym i monitorującym martwe pole. Całość kosztuje 7500 zł.

Fotele przednie są wygodne, ale podczas dłuższych podróży daje się wyczuć zbyt małe podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy. Dobrze, że producent zaoferował przedni podłokietnik, który podnosi komfort jazdy. Podparcie dla łokcia da się przesuwać w przód i w tył, ale nie da się wyregulować jego wysokości, co ogranicza jego użyteczność. Niemniej, większość kierowców znajdzie wygodną pozycję za kierownicą.

Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM

Tomasz Korniejew

W przedniej części kabiny nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni. Gorzej pod tym względem wypadają miejsca na tylnej kanapie. Co prawda, siedzi się tam wygodnie, ale w „naszym” egzemplarzu, wyposażonym w elektrycznie sterowany dach panoramiczny osoby o wzroście około 180 cm zahaczały fryzurami o podsufitkę.

Za to imponująco na tle konkurentów i30 wypada pod względem wielkości bagażnika. Podróżujący mają do dyspozycji 395 l przestrzeni bagażowej. To o 15 l więcej niż w Golfie, o 25 litrów więcej niż w Oplu Astrze.

Zobacz też: Test Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi - miejskie auto z dieslem

Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM – napęd/układ jezdny

Pod maskę recenzowanego egzemplarza Hyundaia i30 trafiła turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,4 l, która rozwija moc maksymalną 140 KM przy 6000 obr.min. oraz maksymalny moment obrotowy 242 Nm od 1500 obr./min. Według danych producenta, w zestawie z siedmiobiegową automatyczną przekładnią DCT7, opisywane i30 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,2 s (o 0,3 s wolniej niż w wersji na manualną przekładnią) i może się rozpędzić do maksymalnej prędkości 205 km/h (względem 210 km/h w wersji ze skrzynią manualną).

Zobacz też: Test Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC


140 konnym Hyundaiem i30 jeździ się przyjemnie. Producent zdecydował się zastosować wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi, co poskutkowało bardzo dobrymi właściwościami jednymi. Auto świetnie radzi sobie z tłumieniem niedoskonałości nawierzchni zachowując jednocześnie odpowiednią sztywność podczas dynamicznej jazdy po łukach. Co prawda nadwozie przy nagłych skrętach ma tendencję do mocnych przechyłów, ale nie wpływa to na trakcję.

Do działania układu kierowniczego trzeba się przyzwyczaić. Przy pierwszym kontakcie wiele osób narzeka, że działa ze zbyt małym oporem. Niemniej podczas jazdy z wyższymi prędkościami okazuje się wystarczająco precyzyjny.

Kierowca opisywanego i30 ma do wyboru trzy tryby jazdy – Normal, Eco i Sport. W trybie Sport skrzynia biegów utrzymuje wyższe obroty silnika, wyostrza się reakcja jednostki napędowej na użycie pedału przyspieszania, a wspomaganie kierownicy działa z większym oporem.

Przy czym warto zaznaczyć, że opisywane i30 nie jest pojazdem przeznaczonym dla kierowców ze sportową żyłką. W codziennym użytkowaniu auto zyskuje sympatię przede wszystkim ze względu na komfort i poręczność. Podczas dynamicznej jazdy bez użycia łopatek do zmiany biegów (umieszczonych przy kierownicy) może czasami irytować zbyt długa zwłoka skrzyni w reakcji na gaz.

Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM

Tomasz Korniejew

Już w trybie Normal auto chętnie nabiera prędkości od dolnych zakresów obrotów. Jednostka napędowa pracuje cicho, a jej dźwięk zaczyna być zbyt natarczywy dopiero powyżej 4,5 tys. obr./min. 140 KM sprawnie napędzają Hyundaia nie tylko podczas przejażdżek po mieście, ale także w trakcie autostradowej wyprawy obciążonym autem. W takich warunkach pojazd sprawnie osiąga prędkość 140 km/h, zachowując przy tym pożądaną stabilność i komfort akustyczny w przedziale pasażerskim.

Gorzej wygląda zużycie paliwa. O ile podczas podróży w trasie o zużyciu paliwa można się wypowiadać w samych superlatywach – 6,5 l na 100 km nie jest wynikiem trudnym do osiągnięcia, o tyle w mieście łatwo przekroczyć wynik 10 l na 100 km. Wystarczy trochę mniej delikatnie poodchodzić się z pedałem gazu.

Zobacz też: Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM

Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM – podsumowanie

Zawieszenie i układ napędowy to niewątpliwie najmocniejsze strony opisywanego Hyundaia i30. Pod tym względem auto jest bardzo blisko europejskiej czołówki. Nie bez znaczenia dla komfortu użytkowania jest także świetnie wyciszone wnętrze. Ale, żeby grać w pierwszej lidze niezbędne jest m.in. zastosowanie we wnętrzu Hyundaia wyższej jakości materiałów wykończeniowych i wyższej jakości wyświetlaczy.

Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM

Tomasz Korniejew

W regularnym cenniku za podstawową odmianę Hyundaia i30, napędzaną przez silnik 1.4 MPI o mocy 100 KM trzeba zapłacić 67 000 zł. Dla porównania, podstawowa odmiana pięciodrzwiowego Volkswagena Golfa napędzana przez silnik 1.0/85 KM kosztuje 68 730 zł.

Obecnie trwa promocja, zgodnie z którą ceny i30 zostały obniżone o 5 000 zł. Tym samym podstawowa odmiana i30 kosztuje 62 000 zł. To o 6000 zł mniej od Golfa, ale o ok. 2000 zł drożej od podstawowej wersji Opla Astry (z silnikiem 1.4/100 KM).

Najtańsza odmiana kompaktowego Hyundaia z opisywaną jednostką napędową i automatyczną przekładnią kosztuje w promocji 82 200 zł (87 200 zł – cena regularna). To są kwoty, które pozwalają na dość szeroki wybór także spośród mocnej oferty europejskich konkurentów. I wobec tego trudno nie odnieść wrażenia, że przed kompaktowym Hyundaiem, mimo wszystkich jego zalet, postawiono trudne zadanie.

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM - dane techniczne

Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA