Nowa Dacia Duster – cena w Polsce
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Na pierwszy rzut oka auto, które widzicie na zdjęciach, wydaje się być Dacią Duster pierwszej generacji, jednak musicie uwierzyć, że jest to kolejne wcielenie rumuńskiego SUV-a. Popularny model stylistycznie nawiązuje do poprzednika, jednak żaden wszystkie elementy nadwozia zostały zaprojektowane na nowo. Również kabina pasażerska przeszła metamorfozę, dzięki czemu jest teraz lepiej wykonana, a do środka nowego Dustera wpadł delikatny powiew nowoczesności.
REKLAMA
W najniższej wersji Access otrzymamy 6 poduszek powietrznych, ogranicznik prędkości, komputer pokładowy i elektryczne przednie szyby. Kolejna z odmian, Essential, posiada ponadto fotel kierowcy z regulacją wysokości, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, radio ze złączem Bluetooth i USB i relingi dachowe. Wariant Comfort łączy w sobie wyposażenie wcześniejszych wersji, a ponadto zawiera klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz kierownicę reflektory przeciwmgielne i mieszek drążka zmiany biegów obszyty skórą. W topowej konfiguracji Prestige dodano także czujnik martwego pola, kamerę cofania z czujnikami parkowania, nawigację z 7-calowym ekranem dotykowym, przyciemniane tylne szyby oraz 17-calowe alufelgi.
REKLAMA
Gama jednostek napędowych stosowanych w nowej Dacii Duster zawiera 4 propozycje. Dwie z nich to motory benzynowe – wolnossące SCe o pojemności 1.6 litra (114 KM) i turbodoładowane TCe o pojemności 1.2 litra (125 KM). Obydwa turbodiesle dCi mają po 1.5 litra pojemności, przy czym jeden generuje 90 KM, zaś drugi 109 KM. Silniki mogą był połączone z manualnymi skrzyniami przekazującymi napęd na przednie lub obie osie. Dwusprzęgłowa przekładnia EDC jest dostępna tylko w połączeniu z mocniejszym turbodieslem i napędem na przednie koła. Zwolennicy jazdy na gazie LPG będą mogli zamówić fabryczną instalację gazową do wolnossącego motoru benzynowego.
Niestety na tę chwilę Dacia nie opublikowała jeszcze pełnego cenniku – znamy jedynie cenę podstawową Dustera. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 39 900 zł. Z tę kwotę nabywca otrzymuje auto w wersji Access z wolnossącym silnikiem benzynowym i napędem na przednią oś.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.