Alpine A110 – cena w Polsce
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Jak twierdzą przedstawiciele marki, nowe A110 pozostało wierne DNA marki Alpine. Według producenta francuskie coupe gwarantuje doskonałą zwrotność i przyjemność z jazdy, a jednocześnie komfort w codziennym użytkowaniu. Alpine A110 wyposażono w turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.8 litra, generujący 252 KM 320 Nm. Napęd jest przekazywany na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni automatycznej. Dzięki masie na poziomie 1080 kg samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Warto dodać, że rozkład mas pomiędzy przednią a tylną osią to 44:56, co powinno zagwarantować bardzo dobre zachowanie w zakrętach.
REKLAMA
Michael van der Sande, dyrektor zarządzający Alpine, mówi: – „Reaktywowanie modelu, który potrafi wzbudzać taką pasję to ogromny przywilej, ale też wielka odpowiedzialność. Pasja do Alpine jest żywa zarówno w Grupie Renault, jak też wśród entuzjastów samochodów sportowych. Od dawna zamierzaliśmy przywrócić markę Alpine. I teraz nadszedł ten czas. Nowe A110 Premiere Edition jest zbudowane zgodnie z tymi samymi założeniami, które zapewniły sukces Alpine w latach 60. i 70. Należą do nich kompaktowe rozmiary, niewielka masa i bardzo nisko umiejscowiony środek ciężkości w połączeniu z nowoczesnymi technologiami. Prowadzenie samochodu zarówno na zwykłych drogach, jak i na torze, jest absolutną przyjemnością. Samochód jest też wygodny w codziennej jeździe”.
Edycja limitowana nowego A110 Premiere Edition w liczbie 1955 egzemplarzy to nawiązanie do roku pojawienia się modelu Alpine. Wszystkie auta z tej edycji zostały zarezerwowane w ciągu pięciu dni od rozpoczęcia sprzedaży, jednak wkrótce model A110 ma pojawić się w seryjnej produkcji. W Polsce nowe Alpine A110 wyceniono na minimum 256 tys. zł. Dla porównania: Porsche 718 Cayman kosztuje minimum 239 470 zł, a za Alfę Romeo 4C trzeba zapłacić przynajmniej 268 660 zł.
Marka Alpine znana jest nie tylko z bogatego dziedzictwa w tworzeniu zwrotnych, lekkich samochodów sportowych, doskonale radzących sobie na krętych górskich drogach, ale również z udziału w najważniejszych wyścigach międzynarodowych. Do największych osiągnięć należą tytuł rajdowego mistrza świata w 1973 roku oraz zwycięstwo w wyścigach 24H Le Mans w 1978 roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.