REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Clio Intens 1.5 dCi 110 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Test Renault Clio Intense 1.5 dCi 110 KM / fot. Łukasz Kuźmiuk
Test Renault Clio Intense 1.5 dCi 110 KM / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Obecna generacja Renault Clio jest obecna na rynku od 5 lat. Upływ czasu nie ominie żadnego auta, dlatego francuski mieszczuch niedawno został odświeżony. Przeprowadziliśmy test Test Renault Clio w wersji Intens i sprawdziliśmy jak wypada na tle rywali.

Renault Clio

Łukasz Kuźmiuk

Infor.pl

Renault Clio – wygląd

Pomimo upływu czasu obecna generacja Renault Clio wciąż wygląda atrakcyjnie. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że czas wyjątkowo łagodnie obchodzi się z francuskim autem. Facelifting odświeżył karoserię, aczkolwiek ingerencje stylistów w dotychczasowy design nie były poważne – przestylizowano trochę zderzaki, na liście dodatków pojawiły się ładnie wyglądające i dobrze świecące przednie reflektory w technologii LED, uatrakcyjniono tylne lampy, a w katalogu zagościły nowe wzory felg. Testowany przeze mnie egzemplarz był wyposażony w opcjonalne 17-calowe koła, czerwony lakier Atacama oraz opcjonalną naklejkę na dachu. Tak skonfigurowane auto prezentuje się elegancko, a intensywny odcień nadwozia pozytywnie wyróżnia się na polskich drogach.

REKLAMA

Renault Clio – wnętrze

REKLAMA

Niestety w środku Renault Clio po faceliftingu widać upływ czasu. Konsola centralna prezentuje się trochę za staro i aż prosi się o zastąpienie jej nowszym elementem. Bardzo przyjemnymi dodatkami są czerwone elementy deski rozdzielczej, boczków drzwi i okolic dźwigni zmiany biegów – kolorowe dodatki zdecydowanie wprowadzają więcej życia do kabiny pasażerskiej. Moim zdaniem warto się na nie skusić podczas konfigurowania własnego Clio. Tworzywa sztuczne są twarde, a czarny lakier wokół ekranu systemu multimedialnego szybko się brudzi i palcuje. Projektantom udało się wygospodarować kilka miejsc na drobne przedmioty, dzięki czemu nie ma większego problemu ze schowaniem portfela lub telefonu.

Przestrzeni dla pasażerów zasiadających na przednich fotelach jest wystarczająco dużo, a same fotele pod względem wygody prezentują przyzwoity poziom. Nawet wysokie osoby powinny znaleźć optymalną dla siebie pozycję za kierownicą, zaś siedzisko można opuścić dosyć nisko, co docenią osoby lubiące wyczuwać zachowania auta. Kierownica dobrze leży w dłoni i ma wystarczająco gruby wieniec. Podróżni zasiadający na tylnej kanapie nie będą zachwyceni – po ustawieniu fotela kierowcy pod swój wzrost (188 cm) nawet nie próbowałem wcisnąć się do tyłu. Renault Clio to samochód zbudowany z myślą o dwójce dorosłych z dziećmi. Bagażnik ma 300 litrów pojemności i jest głęboki. Ciekawostka – koło dojazdowe jest ukryte pod autem. W razie złapania „kapcia” należy je wysunąć mechanizmem ukrytym pod wykładziną kufra.

Renault Clio

Łukasz Kuźmiuk

Zastrzeżenia mam do rozmieszczenia przycisków odpowiedzialnych za sterowanie niektórymi funkcjami samochodu.

Włącznik tempomatu i ogranicznika prędkości umieszczono obok dźwigni hamulca ręcznego, podobnie jak przycisk od trybu „Eco”. System multimedialny R-Link z nawigacją TomTom jest mało intuicyjny i wymaga poświęcenia mu uwagi, prędkość jego działania mogłaby być szybsza, a samej grafice przydałoby się odświeżenie. Jakość dźwięku systemu audio nie powala – głośniki mają problemy z głośnym odtwarzaniem muzyki.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Clio – wyposażenie

Na polskim rynku Renault Clio występuje obecnie w pięciu wersjach wyposażenia. Są to: Life, Alize, Limited, Limited Plus i Intens. Bazowy wariant, Life, zawiera m.in. ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania, system wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist), ESP z kontrolą trakcji, 15-calowe felgi stalowe, światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, kolumnę kierowniczą regulowaną w dwóch płaszczyznach, system kontroli ciśnienia w oponach i przednie szyby sterowane elektrycznie. Bogatsze odmiany mogą zawierać takie dodatki, jak np. przyciemniane tylne szyby, 16-calowe alufelgi, kierownicę obszytą skórą, światła przeciwmgłowe, system multimedialny z dotykowym 7-calowym wyświetlaczem i klimatyzację manualną. Testowany przeze mnie egzemplarz był w najbogatszej wersji Intens, wyróżniającej się m.in. czarną tapicerką z elementami skóry ekologicznej, tylnymi czujnikami parkowania, LED-owymi przednimi reflektorami, tylnymi szybami regulowanymi elektrycznie oraz kartą Renault Hands Free. Ponadto auto zostało wzbogacone o dodatki opcjonalne: 17-calowe koła z lekkich stopów, kamerę cofania z asystentem parkowania, klimatyzację automatyczną oraz system multimedialny R-Link z nawigacją TomTom.


Renault Clio

Łukasz Kuźmiuk

Renault Clio – silnik i prowadzenie

REKLAMA

Gama jednostek napędowych dostępnych w odświeżonym Renault Clio, pomijając warianty R.S., składa się z trzech propozycji: wolnossącego silnika benzynowego 1.2 l (73 KM), turbodoładowanych „benzyniaków” 0.9 TCe (90KM) i 1.2 l TCe (118 KM), oraz trzech półtoralitrowych turbodiesli 1.5 l dCi w trzech wariantach (75 KM, 90 KM i 110 KM). W zależności od konfiguracji motory mogą być połączone z 5- lub 6-biegową skrzynią manualną, natomiast dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna z sześcioma przełożeniami jest dostępna z najmocniejszą jednostką benzynową (pomijam odmiany R.S.). We wszystkich przypadkach napęd jest przekazywany na przednią oś.

Testowany przeze mnie egzemplarz Renault Clio został wyposażony w najmocniejszego turbodiesla, połączonego z 6-biegową skrzynią manualną. Jednostka ta rozwija 110 KM (przy 4000 obr./min) i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 1750 obr./min). To dobry wybór dla osób lubiących motory wysokoprężne lub często wyjeżdżających w długie trasy. Silnik ma dużo momentu obrotowego, dzięki czemu sprawnie rozpędza miejskiego hatchbacka, a poza miastem umożliwia sprawne wyprzedzanie innych pojazdów. W mieście ten silnik też radzi sobie dobrze, aczkolwiek dynamiczniejsze przyspieszanie wiąże się z częstym zmienianiem biegów. Clio rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,4 s, a jego prędkość maksymalna to 190 km/h. Na plus należy zapisać zużycie paliwa – po dystansie 600 km po mieście w różnych warunkach (w tym także w korkach) komputer pokładowy wskazywał spalanie na poziomie około 6 litrów na 100 km. To oznacza, że na jednym baku jesteśmy w stanie przejechać po mieście około 700-750 km. Szkoda, że odgłos pracy silnika nie jest lepiej wyciszony, jednak trudno oczekiwać od prostego miejskiego auta standardów klasy premium. Skrzynia biegów działa wystarczająco precyzyjnie, a skoki lewarka mają odpowiednią długość. Na trasie przydaje się „szóstka”, która pozwala obniżyć zużycie paliwa i hałas w kabinie pasażerskiej.

Przejdźmy do prowadzenia. Zawieszenie Renault Clio zostało zestrojone naprawdę dobrze. Francuzi postawili na kompromis pomiędzy komfortem a sportową nutą, dzięki czemu mały hatchback prowadzi się bardzo przyjemnie, a jednocześnie nie sprawia, że pasażerowie skaczą po kabinie jak worki z ziemniakami. Clio zachowuje się przewidywalnie, daje sporo radości z jazdy, zaś układ kierowniczy jest precyzyjny. Wszystko to sprawia, że odświeżonym Renault aż chce się jeździć po zakrętach. Można powiedzieć, że Renault Clio prowadzi się równie dobrze jak wygląda. Szkoda tylko, że kierowcy nie umożliwiono wyłączenia systemu ESP, co nieco ogranicza zabawę. Inżynierowie znad Sekwany mogliby postarać się lepiej wygłuszyć kabinę pasażerską, ponieważ odgłosy pracy podwozia na większych nierównościach są wyraźnie słyszalne.

Doradzałbym ostrożność z doborem felg – zbyt duże obręcze z niskoprofilowymi oponami przeciętnie sprawują się na naszych drogach i łatwo złapać kapcia.

Renault Clio

Łukasz Kuźmiuk

Renault Clio 1.5 dCi - dane techniczne

Silnik  1461 cm3, turbodiesel R4
Moc maksymalna 110 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s
Skrzynia biegów Manualna 6-biegowa
Napęd Na przednią oś
Zbiornik paliwa 45 l

Katalogowe zużycie paliwa

(miasto/ trasa/ średnie)

3,8 l/3,3 l/3,5 l
Długość 4062 mm
Szerokość 1732 mm (bez lusterek)
Wysokość 1448 mm
Rozstaw osi 2589 mm
Masa własna b.d.
Pojemność bagażnika 300 l

Renault Clio

Łukasz Kuźmiuk

Renault Clio – podsumowanie

Przeprowadzony w zeszłym roku facelifting Renault Clio pozytywnie wpłynął na wygląd zewnętrzny francuskiego hatchbacka. Auto prezentuje się młodziej i nowocześniej, dzięki czemu na tle rywali nie wygląda na przestarzałe. Szkoda, że wnętrze nie doczekało się poważniejszych zmian, ponieważ widać po nim upływ czasu. Kabina pasażerska pomieści dwójkę dorosłych z dziećmi, aczkolwiek w sytuacji awaryjnej na tylnej kanapie da się przewieźć dorosłych o przeciętnym wzroście. Mieszczuch znad Sekwany prowadzi się bardzo przyjemnie i oferuje dobry kompromis pomiędzy komfortem podróży a sportową nutką, zaś 110-konny turbodiesel gwarantuje przyzwoitą dynamikę jazdy w połączeniu z niewielkim zużyciem paliwa. Zastrzeżenia mam do tworzyw użytych do wykończenia wnętrza (są przeraźliwie twarde), natomiast wyciszenie komory silnika mogłoby być nieco lepsze. Francuzi powinni już szykować się do wprowadzenia na rynek kolejnej generacji swojego słynnego modelu, ponieważ na rynku pojawiły się najnowsze wcielenia m.in. Nissana Micry, Volkswagena Polo i Seata Ibizy.

Polecamy test: Nowy Nissan Micra

Renault Clio - cennik

Ceny Renault Clio po faceliftingu startują od 42 400 zł za egzemplarz w wersji Life, z wolnossącym 73-konnym silnikiem benzynowym. Za francuskiego hatchbacka w najbogatszej odmianie Intens ze 110-konnym silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi, czyli tak jak miało to miejsce w testowanym Clio, trzeba zapłacić minimum 69 900 zł. Opisywane przeze mnie Renault było jednak droższe ze względu na dodatki opcjonalne - samochód skonfigurowany jak na zdjęciach to wydatek rzędu 83 900 zł.

Silnik/Wersja Life Alize Limited Limited Plus Intens
1.2 16V (73 KM) M5 42 400 zł 46 400 zł 48 900 zł 48 500 zł* -
0.9 TCe  (90 KM) M5 47 900 zł 50 400 zł - - -
0.9 TCe  (90 KM) M5 Start/Stop - 50 900 zł 53 400 zł 53 000 zł* 58 900 zł
1.2 TCe (118 KM) M6 Start/Stop - 53 900 zł 56 400 zł 55 600 zł* -
1.2 TCe (118 KM) EDC A6 Start/Stop - - 62 900 zł 62 100 zł* 68 400 zł
1.5 dCi (75 KM) M5 Start/Stop - 55 900 zł - - -
1.5 dCi (90 KM) M5 Start/Stop - 58 900 zł 61 400 zł 61 000 zł* -
1.5 dCi (110 KM) M6 Start/Stop - - - - 69 900 zł

*Cena promocyjna wersji z wyposażeniem dodatkowym, zawiera już rabat w wysokości 5000 zł 

Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Renault Clio / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA