REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Stosunkowo niedawny facelifting Hyundaia i10 nieco uatrakcyjnił koreańskiego „malucha” w oczach potencjalnych klientów. W naszym teście, sprawdziliśmy jak jeździ najnowszy i10 napędzany przez czterocylindrową jednostkę o mocy 87 KM.

Z badań rynku, którymi dysponują producenci samochodów, wynika że paradoksalnie, klienci kupujący samochody segmentu A, czyli te najtańsze, są zamożniejsi od tych wybierających auta segmentu B. Można z tego wysnuć wniosek, że w większości przypadków tzw. miejskie samochody pełnią rolę drugiego lub trzeciego pojazdu w rodzinie, a osoby sięgające po pojazdy segmentu B nie mogą sobie pozwolić na zakup dwóch pojazdów i oczekują od środka transportu większej uniwersalności. Co więcej, że potencjalni klienci przeglądający ofertę rynkową najmniejszych aut, mają spore wymagania. Czy tym wymaganiom z łatwością sprosta nowy Hyundai i10?

REKLAMA

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Najnowszy Hyundai i10 prezentuje się dobrze. Proporcjonalną sylwetkę ładnie dopełniają zmodyfikowane przy okazji liftingu zderzaki, a także przeprojektowane reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED (standard od wersji Style. Do wersji Comfort (oczko wyższa od podstawowej) można je dokupić za 1000 zł, w wersji podstawowej Access dostępne są tylko standardowe światła do jazdy dziennej bez technologii LED), które montowane są w parze ze światłami przeciwmgielnymi. W tylnej części nadwozia charakterystycznymi elementami są lampy tylne z ciekawie zaprojektowanymi kloszami.

Widoczne na fotografiach obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy 14 cali o wyposażenie standardowe od wersji Style. Do wersji Comfort i Access nie można dokupić obręczy ze stopów lekkich.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM – wnętrze

Przedział pasażerski Hyundaia i10 jest przestronny. Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem. Na brak przestrzeni nad głową, czy w okolicach kolan nie powinni narzekać nawet wysocy pasażerowie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotele są wystarczająco obszerne i wygodne. Sprzyjają dłuższym podróżom. Szkoda, że kolumna kierownicy da się regulować tylko w płaszczyźnie pionowej. Za to od wersji Comfort wyposażeniem standardowym jest regulator wysokości siedziska fotela kierowcy.

REKLAMA

Cieszy design kokpitu. Całość prezentuje się ładnie, jest przejrzysta, uporządkowana i spasowana z dokładnością, choć wykonana z twardego plastiku. Od wersji wyposażenia Style kolo kierownicy i gałka dźwigni biegów są obszyte przyjemną w dotyku skórą. Całość mimo użycia stosunkowo tanich materiałów sprawia dobre wrażenie.

Poza przestronnym wnętrzem i10 oferuje sporo miejsca na zakupy, choć pakowanie utrudnia nieco wysoki próg. Bagażnik opisywanego Hyundaia ma pojemność 252 l. To przeciętny wynik w klasie (o litr więcej od VW up!, czy Seata Mii).

Zobacz też: Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hyundaia i10 znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie benzynowe. Podstawowym źródłem napędu jest trzycylindrowy silnik 1.0 Kappa MPI, który rozwija moc maksymalną 66 KM. Druga dostępna jednostka ma cztery cylindry, pojemności 1,25 l, rozwija moc maksymalną 87 KM przy 6000 obr.min. oraz maksymalny moment obrotowy 119,68 Nm przy 4000 obr./min. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz z mocniejszym silnikiem i manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 175 km/h.

A jak to wygląda w praktyce?

Zobacz też: Test Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi - miejskie auto z dieslem


Oczywiście mały Hyundai nie jest mistrzem sprintu, ale dynamika jaką gwarantuje jednostka napędowa wystarczy do sprawnego poruszania się w warunkach miejskich. Auto wykazuje ospałość w dolnym zakresie obrotów. „Budzi się do życia” gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 2500 obr./min, ale dynamika przyspieszania wyraźnie wzrasta po przekroczeniu ok. 3000 obr./min.

Zawieszenie i10 bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nawet większych nierówności. Pracuje cicho, choć krótki rozstaw osi (238,5 cm) daje o sobie znać podczas pokonywania nierówności porzecznych. To standard w tej klasie pojazdów. Mimo to, mały Hyundai jest autem zaskakująco komfortowym. W najczęściej używanym zakresie obrotów silnik pracuje cicho, co również pozytywnie wpływa na komfort jazdy.

Układ kierowniczy pracuje lekko, jest jakby „gumowy” i nie przypadnie do gustu kierowcom, którzy cenią precyzję prowadzenia. Niemniej podczas jazdy w warunkach miejskich nie ma to większego znaczenia. W tym przypadku cenniejsza jest zwrotność, a tę w przypadku opisywanego auta należy ocenić jako bardzo dobrą.

Hyundaiem i10 można się także wybrać w trasę. Ale należy zdać sobie sprawę z tego, że auto „nie lubi” prędkości wyższych niż 120 km/h. Przy 140 km/h we wnętrzu robi się zbyt głośno. Do prędkości około 120 km/h podróżujący wciąż mogą się cieszyć komfortowymi warunkami.

Niestety, mały Hyundai sporo „pali”. W warunkach miejskich zużycie paliwa oscylowało w okolicach 7-7,2 l benzyny na 100 km. Żeby uzyskać wynik zużycia paliwa w okolicach 6 l benzyny na 100 km trzeba się mocno starać.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM – podsumowanie

Najnowszy Hyundai i10 to komfortowe i przestronne auto miejskie, którym (będąc świadomym jego ograniczeń), można wybrać się okazjonalnie w trasę, co zwiększa jego użyteczność.

Jednak największą bolączką pojazdu (oprócz dość dużego zużycia paliwa w warunkach miejskich) jest jego cena.

Kwota, jaką należy zapłacić, za opisywaną wersję Style to 51 400 zł. To sporo, i niewiele zmienia fakt, że w standardzie otrzymamy m.in. klimatyzację manualną, elektryczne regulowane szyby także w tylnych drzwiach, czy tempomat, a w aktualnej promocji, można nabyć tę wersję z upustem wysokości 3000 zł. Tym bardziej, że za możliwość połączenia telefonu z zestawem audio przez Bluetooth trzeba w tej wersji dopłacić aż 1000 zł.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

Hyundai i10 1.2 MT 87 KM – dane techniczne

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

REKLAMA

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA