REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Stosunkowo niedawny facelifting Hyundaia i10 nieco uatrakcyjnił koreańskiego „malucha” w oczach potencjalnych klientów. W naszym teście, sprawdziliśmy jak jeździ najnowszy i10 napędzany przez czterocylindrową jednostkę o mocy 87 KM.

Z badań rynku, którymi dysponują producenci samochodów, wynika że paradoksalnie, klienci kupujący samochody segmentu A, czyli te najtańsze, są zamożniejsi od tych wybierających auta segmentu B. Można z tego wysnuć wniosek, że w większości przypadków tzw. miejskie samochody pełnią rolę drugiego lub trzeciego pojazdu w rodzinie, a osoby sięgające po pojazdy segmentu B nie mogą sobie pozwolić na zakup dwóch pojazdów i oczekują od środka transportu większej uniwersalności. Co więcej, że potencjalni klienci przeglądający ofertę rynkową najmniejszych aut, mają spore wymagania. Czy tym wymaganiom z łatwością sprosta nowy Hyundai i10?

REKLAMA

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Najnowszy Hyundai i10 prezentuje się dobrze. Proporcjonalną sylwetkę ładnie dopełniają zmodyfikowane przy okazji liftingu zderzaki, a także przeprojektowane reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED (standard od wersji Style. Do wersji Comfort (oczko wyższa od podstawowej) można je dokupić za 1000 zł, w wersji podstawowej Access dostępne są tylko standardowe światła do jazdy dziennej bez technologii LED), które montowane są w parze ze światłami przeciwmgielnymi. W tylnej części nadwozia charakterystycznymi elementami są lampy tylne z ciekawie zaprojektowanymi kloszami.

Widoczne na fotografiach obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy 14 cali o wyposażenie standardowe od wersji Style. Do wersji Comfort i Access nie można dokupić obręczy ze stopów lekkich.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM – wnętrze

Przedział pasażerski Hyundaia i10 jest przestronny. Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem. Na brak przestrzeni nad głową, czy w okolicach kolan nie powinni narzekać nawet wysocy pasażerowie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotele są wystarczająco obszerne i wygodne. Sprzyjają dłuższym podróżom. Szkoda, że kolumna kierownicy da się regulować tylko w płaszczyźnie pionowej. Za to od wersji Comfort wyposażeniem standardowym jest regulator wysokości siedziska fotela kierowcy.

REKLAMA

Cieszy design kokpitu. Całość prezentuje się ładnie, jest przejrzysta, uporządkowana i spasowana z dokładnością, choć wykonana z twardego plastiku. Od wersji wyposażenia Style kolo kierownicy i gałka dźwigni biegów są obszyte przyjemną w dotyku skórą. Całość mimo użycia stosunkowo tanich materiałów sprawia dobre wrażenie.

Poza przestronnym wnętrzem i10 oferuje sporo miejsca na zakupy, choć pakowanie utrudnia nieco wysoki próg. Bagażnik opisywanego Hyundaia ma pojemność 252 l. To przeciętny wynik w klasie (o litr więcej od VW up!, czy Seata Mii).

Zobacz też: Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hyundaia i10 znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie benzynowe. Podstawowym źródłem napędu jest trzycylindrowy silnik 1.0 Kappa MPI, który rozwija moc maksymalną 66 KM. Druga dostępna jednostka ma cztery cylindry, pojemności 1,25 l, rozwija moc maksymalną 87 KM przy 6000 obr.min. oraz maksymalny moment obrotowy 119,68 Nm przy 4000 obr./min. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz z mocniejszym silnikiem i manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 175 km/h.

A jak to wygląda w praktyce?

Zobacz też: Test Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi - miejskie auto z dieslem


Oczywiście mały Hyundai nie jest mistrzem sprintu, ale dynamika jaką gwarantuje jednostka napędowa wystarczy do sprawnego poruszania się w warunkach miejskich. Auto wykazuje ospałość w dolnym zakresie obrotów. „Budzi się do życia” gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 2500 obr./min, ale dynamika przyspieszania wyraźnie wzrasta po przekroczeniu ok. 3000 obr./min.

Zawieszenie i10 bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nawet większych nierówności. Pracuje cicho, choć krótki rozstaw osi (238,5 cm) daje o sobie znać podczas pokonywania nierówności porzecznych. To standard w tej klasie pojazdów. Mimo to, mały Hyundai jest autem zaskakująco komfortowym. W najczęściej używanym zakresie obrotów silnik pracuje cicho, co również pozytywnie wpływa na komfort jazdy.

Układ kierowniczy pracuje lekko, jest jakby „gumowy” i nie przypadnie do gustu kierowcom, którzy cenią precyzję prowadzenia. Niemniej podczas jazdy w warunkach miejskich nie ma to większego znaczenia. W tym przypadku cenniejsza jest zwrotność, a tę w przypadku opisywanego auta należy ocenić jako bardzo dobrą.

Hyundaiem i10 można się także wybrać w trasę. Ale należy zdać sobie sprawę z tego, że auto „nie lubi” prędkości wyższych niż 120 km/h. Przy 140 km/h we wnętrzu robi się zbyt głośno. Do prędkości około 120 km/h podróżujący wciąż mogą się cieszyć komfortowymi warunkami.

Niestety, mały Hyundai sporo „pali”. W warunkach miejskich zużycie paliwa oscylowało w okolicach 7-7,2 l benzyny na 100 km. Żeby uzyskać wynik zużycia paliwa w okolicach 6 l benzyny na 100 km trzeba się mocno starać.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM – podsumowanie

Najnowszy Hyundai i10 to komfortowe i przestronne auto miejskie, którym (będąc świadomym jego ograniczeń), można wybrać się okazjonalnie w trasę, co zwiększa jego użyteczność.

Jednak największą bolączką pojazdu (oprócz dość dużego zużycia paliwa w warunkach miejskich) jest jego cena.

Kwota, jaką należy zapłacić, za opisywaną wersję Style to 51 400 zł. To sporo, i niewiele zmienia fakt, że w standardzie otrzymamy m.in. klimatyzację manualną, elektryczne regulowane szyby także w tylnych drzwiach, czy tempomat, a w aktualnej promocji, można nabyć tę wersję z upustem wysokości 3000 zł. Tym bardziej, że za możliwość połączenia telefonu z zestawem audio przez Bluetooth trzeba w tej wersji dopłacić aż 1000 zł.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

Hyundai i10 1.2 MT 87 KM – dane techniczne

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA