REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Stosunkowo niedawny facelifting Hyundaia i10 nieco uatrakcyjnił koreańskiego „malucha” w oczach potencjalnych klientów. W naszym teście, sprawdziliśmy jak jeździ najnowszy i10 napędzany przez czterocylindrową jednostkę o mocy 87 KM.

Z badań rynku, którymi dysponują producenci samochodów, wynika że paradoksalnie, klienci kupujący samochody segmentu A, czyli te najtańsze, są zamożniejsi od tych wybierających auta segmentu B. Można z tego wysnuć wniosek, że w większości przypadków tzw. miejskie samochody pełnią rolę drugiego lub trzeciego pojazdu w rodzinie, a osoby sięgające po pojazdy segmentu B nie mogą sobie pozwolić na zakup dwóch pojazdów i oczekują od środka transportu większej uniwersalności. Co więcej, że potencjalni klienci przeglądający ofertę rynkową najmniejszych aut, mają spore wymagania. Czy tym wymaganiom z łatwością sprosta nowy Hyundai i10?

REKLAMA

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Najnowszy Hyundai i10 prezentuje się dobrze. Proporcjonalną sylwetkę ładnie dopełniają zmodyfikowane przy okazji liftingu zderzaki, a także przeprojektowane reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED (standard od wersji Style. Do wersji Comfort (oczko wyższa od podstawowej) można je dokupić za 1000 zł, w wersji podstawowej Access dostępne są tylko standardowe światła do jazdy dziennej bez technologii LED), które montowane są w parze ze światłami przeciwmgielnymi. W tylnej części nadwozia charakterystycznymi elementami są lampy tylne z ciekawie zaprojektowanymi kloszami.

Widoczne na fotografiach obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy 14 cali o wyposażenie standardowe od wersji Style. Do wersji Comfort i Access nie można dokupić obręczy ze stopów lekkich.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM – wnętrze

Przedział pasażerski Hyundaia i10 jest przestronny. Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem. Na brak przestrzeni nad głową, czy w okolicach kolan nie powinni narzekać nawet wysocy pasażerowie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotele są wystarczająco obszerne i wygodne. Sprzyjają dłuższym podróżom. Szkoda, że kolumna kierownicy da się regulować tylko w płaszczyźnie pionowej. Za to od wersji Comfort wyposażeniem standardowym jest regulator wysokości siedziska fotela kierowcy.

REKLAMA

Cieszy design kokpitu. Całość prezentuje się ładnie, jest przejrzysta, uporządkowana i spasowana z dokładnością, choć wykonana z twardego plastiku. Od wersji wyposażenia Style kolo kierownicy i gałka dźwigni biegów są obszyte przyjemną w dotyku skórą. Całość mimo użycia stosunkowo tanich materiałów sprawia dobre wrażenie.

Poza przestronnym wnętrzem i10 oferuje sporo miejsca na zakupy, choć pakowanie utrudnia nieco wysoki próg. Bagażnik opisywanego Hyundaia ma pojemność 252 l. To przeciętny wynik w klasie (o litr więcej od VW up!, czy Seata Mii).

Zobacz też: Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hyundaia i10 znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie benzynowe. Podstawowym źródłem napędu jest trzycylindrowy silnik 1.0 Kappa MPI, który rozwija moc maksymalną 66 KM. Druga dostępna jednostka ma cztery cylindry, pojemności 1,25 l, rozwija moc maksymalną 87 KM przy 6000 obr.min. oraz maksymalny moment obrotowy 119,68 Nm przy 4000 obr./min. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz z mocniejszym silnikiem i manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 175 km/h.

A jak to wygląda w praktyce?

Zobacz też: Test Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi - miejskie auto z dieslem


Oczywiście mały Hyundai nie jest mistrzem sprintu, ale dynamika jaką gwarantuje jednostka napędowa wystarczy do sprawnego poruszania się w warunkach miejskich. Auto wykazuje ospałość w dolnym zakresie obrotów. „Budzi się do życia” gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 2500 obr./min, ale dynamika przyspieszania wyraźnie wzrasta po przekroczeniu ok. 3000 obr./min.

Zawieszenie i10 bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nawet większych nierówności. Pracuje cicho, choć krótki rozstaw osi (238,5 cm) daje o sobie znać podczas pokonywania nierówności porzecznych. To standard w tej klasie pojazdów. Mimo to, mały Hyundai jest autem zaskakująco komfortowym. W najczęściej używanym zakresie obrotów silnik pracuje cicho, co również pozytywnie wpływa na komfort jazdy.

Układ kierowniczy pracuje lekko, jest jakby „gumowy” i nie przypadnie do gustu kierowcom, którzy cenią precyzję prowadzenia. Niemniej podczas jazdy w warunkach miejskich nie ma to większego znaczenia. W tym przypadku cenniejsza jest zwrotność, a tę w przypadku opisywanego auta należy ocenić jako bardzo dobrą.

Hyundaiem i10 można się także wybrać w trasę. Ale należy zdać sobie sprawę z tego, że auto „nie lubi” prędkości wyższych niż 120 km/h. Przy 140 km/h we wnętrzu robi się zbyt głośno. Do prędkości około 120 km/h podróżujący wciąż mogą się cieszyć komfortowymi warunkami.

Niestety, mały Hyundai sporo „pali”. W warunkach miejskich zużycie paliwa oscylowało w okolicach 7-7,2 l benzyny na 100 km. Żeby uzyskać wynik zużycia paliwa w okolicach 6 l benzyny na 100 km trzeba się mocno starać.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM – podsumowanie

Najnowszy Hyundai i10 to komfortowe i przestronne auto miejskie, którym (będąc świadomym jego ograniczeń), można wybrać się okazjonalnie w trasę, co zwiększa jego użyteczność.

Jednak największą bolączką pojazdu (oprócz dość dużego zużycia paliwa w warunkach miejskich) jest jego cena.

Kwota, jaką należy zapłacić, za opisywaną wersję Style to 51 400 zł. To sporo, i niewiele zmienia fakt, że w standardzie otrzymamy m.in. klimatyzację manualną, elektryczne regulowane szyby także w tylnych drzwiach, czy tempomat, a w aktualnej promocji, można nabyć tę wersję z upustem wysokości 3000 zł. Tym bardziej, że za możliwość połączenia telefonu z zestawem audio przez Bluetooth trzeba w tej wersji dopłacić aż 1000 zł.

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM

Tomasz Korniejew

Hyundai i10 1.2 MT 87 KM – dane techniczne

Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.2 MT 87 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA