Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
![Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nOS5pbmZvci5wb/C9wL19maWxlcy8zMjMwMDAvMTNfdGVzdF/9jaXRyb2VuX2MzXzEyX3B1cmV0ZWNoXzE/xMF9rbV9tYW5fMi5qcGciLCJ3Ijo3NzF9.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Bez wątpienia, trudno jest najnowszej generacji Citroena C3 odmówić uroku. Okrągłe nadwozie ozdobione w przedniej części nietuzinkowo wkomponowanymi reflektorami halogenowymi oraz umieszczonymi wysoko światłami do jazdy dziennej (w bazowej wersji halogenowe od wersji Feel – LED) prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Całość dobrze dopełniają tylne światła LED (standard dla wszystkich wersji) oraz dostępne standardowo w najbogatszej wersji Shine – Air Bumpers, czyli wypełnione powietrzem osłony, wykonane z tworzywa sztucznego, umieszczone na bocznych drzwiach. W odmianie Feel 9czyli środkowej) wymagają dopłaty ok. 1200 zł.
REKLAMA
Rozstaw osi nowego Citroena C3 wynosi 254 cm. Długość nadwozia 399,6 cm, szerokość – 174,9 cm, a wysokość 147,4 cm.
Dla porównania, nadwozie nowego Volkswagena Polo ma długość 397,2 cm, szerokość 168,2 cm, a wysokość 146,2 cm.
![Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nOS5pbmZvci/5wbC9wL19maWxlcy8zMjMwMDAvMTNf/dGVzdF9jaXRyb2VuX2MzXzEyX3B1cm/V0ZWNoXzExMF9rbV9tYW5fNC5qcGcifQ.jpg)
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Zobacz też: Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – wnętrze
REKLAMA
Kokpit nowego Citroena C3 nawiązuje stylizacją do oryginalnego designu nadwozia. Ciekawa forma tablicy przyrządów może zostać ozdobiona centralnym, kolorowym, dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 7 cali (to standard dla najbogatszej odmiany Shine, w wersji Feel wymaga dopłaty 2200 zł, w wersji bazowej jest niedostępny).
We wnętrzu C3 cieszą smaczki, niestety - nie dostępne dla wersji bazowej. Wykończenie elementu tablicy przyrządów tkaniną, uchwyty walizkowe w drzwiach bocznych (standard dla wersji Shine), czy tapicerka foteli, które wyglądają jak przeniesione z salonu urządzanego w latach 60. komponują się świetnie i dodają specyficznego „klimatu”.
Niestety w przedziale pasażerskim widać również oszczędności. Tworzywa sztuczne użyte do wykończenia kabiny (m.in. kokpitu, czy boczków drzwi) są twarde, choć spasowane z dokładnością.
Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są obszerne i bardzo miękkie. Siedzi się na nich wygodnie, ale nie zapewniają dobrego podparcia bocznego. Na dłuższych trasach może doskwierać brak podparcia lędźwiowego kręgosłupa. Przydałby się również podłokietnik dla kierowcy.
![Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMTAuaW5mb3I/ucGwvcC9fZmlsZXMvMzIzMDAwLzEzX3/Rlc3RfY2l0cm9lbl9jM18xMl9wdXJld/GVjaF8xMTBfa21fbWFuXzE0LmpwZyJ9.jpg)
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji, co ułatwia znalezienie optymalnej pozycji.
REKLAMA
W wersji wyposażonej w dotykowy ekran konsoli centralnej, konstruktorzy nie zapomnieli o wygospodarowaniu poręcznego schowka na smartfon. Szkoda, że jednocześnie przenieśli sterowanie nawiewem do menu komputera pokładowego. Wygodniej obsługuje się układ nawiewu klasycznymi przyciskami.
Zaskakująco dużo miejsca znajdziemy na tylnej kanapie C3. W recenzowanym egzemplarzu wyższe osoby mogą zahaczać fryzurą o podsufitkę, ale auto zostało wyposażone w opcjonalny dach panoramiczny.
Bagażnik nowego Citroena C3 ma pojemność 300 l, a przestrzeń na pakunki da się powiększyć do 922 l poprzez rozłożenie oparć tylnej kanapy. Szkoda, że próg załadunku jest dość wysoki.
Zobacz też: Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – napęd/układ jezdny
W gamie napędowej nowego Citroena C3 znalazły się de facto dwie jednostki napędowe w różnych wariantach mocy. Podstawowym źródłem napędu jest trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,2 l, która może osiągać moc maksymalną – 68, 82, lub 110 KM. W gamie jednostek wysokoprężnych znajduje się silnik 1.6 BlueHDi w wersjach 75 i 100 KM.
![Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMTAuaW5mb3I/ucGwvcC9fZmlsZXMvMzIzMDAwLzEzX3/Rlc3RfY2l0cm9lbl9jM18xMl9wdXJld/GVjaF8xMTBfa21fbWFuXzEwLmpwZyJ9.jpg)
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez jednostkę 1.2 PureTech, która rozwija moc maksymalną 110 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1500 obr./min.
Jak na francuskie auto przystało, Citroen C3 jest samochodem z ponadprzeciętnie komfortowo zestrojonym zawieszeniem. Układ pochłania wszelkie nierówności nawierzchni niczym poduszkowiec. Ma to swoje odzwierciedlenie w dużych przechyłach nadwozia podczas jazdy po zakrętach.
Także układ kierowniczy nie zachęca do dynamicznej jazdy po krętych odcinkach. Siła wspomagania jest duża, a układ mało bezpośredni.
Nie oznacza to, że 110 konne C3 jest autem ospałym. Co prawda pojazd niechętnie się rozpędza, gdy obroty silnika są niższe niż 1500/min, co jest odczuwalne np. na drugim biegu, ale powyżej tej wartości auto robi się żwawe.
Mały Citroen nieźle radzi sobie także z wyprzedzaniem na drogach szybkiego ruchu, ale gdy chcemy dynamicznie zwiększyć prędkość od około 120 km/h należy zredukować bieg na trzeci. Mimo pięciobiegowej skrzyni, autem da się komfortowo podróżować z prędkością autostradową. W takich warunkach pasażerów nie zmęczy nadmierny hałas, choć trzeba przyznać, że pojazd jest podatny na podmuchy wiatru.
Szkoda tylko, że dźwignia manualnej przekładni ma długi skok i niezbyt precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.
![Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nOS5pbmZvci/5wbC9wL19maWxlcy8zMjMwMDAvMTNf/dGVzdF9jaXRyb2VuX2MzXzEyX3B1cm/V0ZWNoXzExMF9rbV9tYW5fMTEuanBnIn0.jpg)
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Jednostka PureTech wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 6,5 l benzyny na 100 km. Ale eksploatując samochód na krótszych miejskich odcinkach (do 4 km) zużycie paliwa rośnie do około 7,5 l benzyny na 100 km.
Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – podsumowanie
Podstawowa wersja nowego Citroena C3, napędzana przez benzynowy silnik o mocy 68 KM kosztuje 39 900 zł. Na najtańszą odmianę 110 konną trzeba wydać co najmniej 51 900 zł (silnik jest dostępny od środkowej wersji wyposażenia Feel). Najbogatsza i najatrakcyjniejsza wersja to Shine, która w połączeniu z opisywaną jednostką i manualną przekładnią kosztuje 59 340 zł.
Najnowsze C3, choć uwodzi wyglądem, pozostawia niedosyt w kwestii jakości prowadzenia. Przestronne wnętrze i dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego, także podczas jazdy w trasie (mimo pięciobiegowej przekładni), czynią z nowego C3 auto, którym można się wybrać w dalszą podróż na wakacje. W codziennym ruchu miejskim docenimy z pewnością komfortowe zawieszenie i umiarkowane zużycie paliwa.
![Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nOS5pbmZvci/5wbC9wL19maWxlcy8zMjMwMDAvMTNf/dGVzdF9jaXRyb2VuX2MzXzEyX3B1cm/V0ZWNoXzExMF9rbV9tYW5fNS5qcGcifQ.jpg)
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – dane techniczne
![](https://g2.infor.pl/p/_files/323000/13_test_citroen_c3_12_puretech_110_km_man_3.jpg)
![](https://g9.infor.pl/p/_files/323000/13_test_citroen_c3_12_puretech_110_km_man_5.jpg)
![](https://g9.infor.pl/p/_files/323000/13_test_citroen_c3_12_puretech_110_km_man_4.jpg)
![](https://g9.infor.pl/p/_files/323000/13_test_citroen_c3_12_puretech_110_km_man_6.jpg)
![](https://g9.infor.pl/p/_files/323000/13_test_citroen_c3_12_puretech_110_km_man_7.jpg)
![](https://g1.infor.pl/p/_files/323000/13_test_citroen_c3_12_puretech_110_km_man_8.jpg)
![](https://g10.infor.pl/p/_files/323000/13_test_citroen_c3_12_puretech_110_km_man_10.jpg)
![](https://g9.infor.pl/p/_files/323000/13_test_citroen_c3_12_puretech_110_km_man_11.jpg)
![](https://g9.infor.pl/p/_files/323000/13_test_citroen_c3_12_puretech_110_km_man_13.jpg)
![](https://g10.infor.pl/p/_files/323000/13_test_citroen_c3_12_puretech_110_km_man_14.jpg)
![](https://g9.infor.pl/p/_files/323000/13_test_citroen_c3_12_puretech_110_km_man_13.jpg)
![](https://g10.infor.pl/p/_files/323000/13_test_citroen_c3_12_puretech_110_km_man.jpg)
![](https://g9.infor.pl/p/_files/323000/2_dscf6575.jpg)
![](https://g2.infor.pl/p/_files/323000/2_dscf6579.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.