REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Citroen C3 to jeden z najciekawiej zaprojektowanych samochodów segmentu B. W naszym teście egzemplarz napędzany przez turbodoładowaną jednostkę, rozwijającą moc maksymalną 110 KM.

Bez wątpienia, trudno jest najnowszej generacji Citroena C3 odmówić uroku. Okrągłe nadwozie ozdobione w przedniej części nietuzinkowo wkomponowanymi reflektorami halogenowymi oraz umieszczonymi wysoko światłami do jazdy dziennej (w bazowej wersji halogenowe od wersji Feel – LED) prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Całość dobrze dopełniają tylne światła LED (standard dla wszystkich wersji) oraz dostępne standardowo w najbogatszej wersji Shine – Air Bumpers, czyli wypełnione powietrzem osłony, wykonane z tworzywa sztucznego, umieszczone na bocznych drzwiach. W odmianie Feel 9czyli środkowej) wymagają dopłaty ok. 1200 zł.

REKLAMA

Rozstaw osi nowego Citroena C3 wynosi 254 cm. Długość nadwozia 399,6 cm, szerokość – 174,9 cm, a wysokość 147,4 cm.

Dla porównania, nadwozie nowego Volkswagena Polo ma długość 397,2 cm, szerokość 168,2 cm, a wysokość 146,2 cm.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – wnętrze

REKLAMA

Kokpit nowego Citroena C3 nawiązuje stylizacją do oryginalnego designu nadwozia. Ciekawa forma tablicy przyrządów może zostać ozdobiona centralnym, kolorowym, dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 7 cali (to standard dla najbogatszej odmiany Shine, w wersji Feel wymaga dopłaty 2200 zł, w wersji bazowej jest niedostępny).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

We wnętrzu C3 cieszą smaczki, niestety - nie dostępne dla wersji bazowej. Wykończenie elementu tablicy przyrządów tkaniną, uchwyty walizkowe w drzwiach bocznych (standard dla wersji Shine), czy tapicerka foteli, które wyglądają jak przeniesione z salonu urządzanego w latach 60. komponują się świetnie i dodają specyficznego „klimatu”.

Niestety w przedziale pasażerskim widać również oszczędności. Tworzywa sztuczne użyte do wykończenia kabiny (m.in. kokpitu, czy boczków drzwi) są twarde, choć spasowane z dokładnością.

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są obszerne i bardzo miękkie. Siedzi się na nich wygodnie, ale nie zapewniają dobrego podparcia bocznego. Na dłuższych trasach może doskwierać brak podparcia lędźwiowego kręgosłupa. Przydałby się również podłokietnik dla kierowcy.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Tomasz Korniejew

Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji, co ułatwia znalezienie optymalnej pozycji.

REKLAMA

W wersji wyposażonej w dotykowy ekran konsoli centralnej, konstruktorzy nie zapomnieli o wygospodarowaniu poręcznego schowka na smartfon. Szkoda, że jednocześnie przenieśli sterowanie nawiewem do menu komputera pokładowego. Wygodniej obsługuje się układ nawiewu klasycznymi przyciskami.

Zaskakująco dużo miejsca znajdziemy na tylnej kanapie C3. W recenzowanym egzemplarzu wyższe osoby mogą zahaczać fryzurą o podsufitkę, ale auto zostało wyposażone w opcjonalny dach panoramiczny.

Bagażnik nowego Citroena C3 ma pojemność 300 l, a przestrzeń na pakunki da się powiększyć do 922 l poprzez rozłożenie oparć tylnej kanapy. Szkoda, że próg załadunku jest dość wysoki.

Zobacz też: Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowego Citroena C3 znalazły się de facto dwie jednostki napędowe w różnych wariantach mocy. Podstawowym źródłem napędu jest trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,2 l, która może osiągać moc maksymalną – 68, 82, lub 110 KM. W gamie jednostek wysokoprężnych znajduje się silnik 1.6 BlueHDi w wersjach 75 i 100 KM.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Tomasz Korniejew

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez jednostkę 1.2 PureTech, która rozwija moc maksymalną 110 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1500 obr./min.

Jak na francuskie auto przystało, Citroen C3 jest samochodem z ponadprzeciętnie komfortowo zestrojonym zawieszeniem. Układ pochłania wszelkie nierówności nawierzchni niczym poduszkowiec. Ma to swoje odzwierciedlenie w dużych przechyłach nadwozia podczas jazdy po zakrętach.

Także układ kierowniczy nie zachęca do dynamicznej jazdy po krętych odcinkach. Siła wspomagania jest duża, a układ mało bezpośredni.


Nie oznacza to, że 110 konne C3 jest autem ospałym. Co prawda pojazd niechętnie się rozpędza, gdy obroty silnika są niższe niż 1500/min, co jest odczuwalne np. na drugim biegu, ale powyżej tej wartości auto robi się żwawe.

Mały Citroen nieźle radzi sobie także z wyprzedzaniem na drogach szybkiego ruchu, ale gdy chcemy dynamicznie zwiększyć prędkość od około 120 km/h należy zredukować bieg na trzeci. Mimo pięciobiegowej skrzyni, autem da się komfortowo podróżować z prędkością autostradową. W takich warunkach pasażerów nie zmęczy nadmierny hałas, choć trzeba przyznać, że pojazd jest podatny na podmuchy wiatru.

Szkoda tylko, że dźwignia manualnej przekładni ma długi skok i niezbyt precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Tomasz Korniejew

Jednostka PureTech wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 6,5 l benzyny na 100 km. Ale eksploatując samochód na krótszych miejskich odcinkach (do 4 km) zużycie paliwa rośnie do około 7,5 l benzyny na 100 km.

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – podsumowanie

Podstawowa wersja nowego Citroena C3, napędzana przez benzynowy silnik o mocy 68 KM kosztuje 39 900 zł. Na najtańszą odmianę 110 konną trzeba wydać co najmniej 51 900 zł (silnik jest dostępny od środkowej wersji wyposażenia Feel). Najbogatsza i najatrakcyjniejsza wersja to Shine, która w połączeniu z opisywaną jednostką i manualną przekładnią kosztuje 59 340 zł.

Najnowsze C3, choć uwodzi wyglądem, pozostawia niedosyt w kwestii jakości prowadzenia. Przestronne wnętrze i dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego, także podczas jazdy w trasie (mimo pięciobiegowej przekładni), czynią z nowego C3 auto, którym można się wybrać w dalszą podróż na wakacje. W codziennym ruchu miejskim docenimy z pewnością komfortowe zawieszenie i umiarkowane zużycie paliwa.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Tomasz Korniejew

Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – dane techniczne

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA