REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Które auto wybrać - Toyota RAV4 czy Honda CR-V?

Toyota RAV4 Hybrid AWD
Toyota RAV4 Hybrid AWD
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Które auto, Honda CR-V czy Toyota RAV4, jest lepsze zdaniem organizacji Consumer Reports działającej na rynku amerykańskim? Oto krótki raport na temat obu modeli.

W popularnym segmencie SUV-ów Honda CR-V i Toyota RAV4 są od lat liderami sprzedaży na amerykańskim rynku. Renomowana organizacja konsumencka Consumer Reports przeprowadziła badanie porównawcze obu modeli i wystawiła swoją rekomendację. Zdaniem ekspertów CR oba samochody to bardzo dobre propozycje, jednak to RAV4 otrzymał ich rekomendację.

REKLAMA

REKLAMA

Consumer Reports zaznacza na początek, że zarówno SUV Toyoty, jak i Hondy jest przestronny, komfortowy i uniwersalny, tak jak można się spodziewać po autach solidnych marek o ugruntowanej reputacji. Oba modele oferują napęd na 4 koła lub na przednią oś, zatem kierowcy mogą wybrać albo większe bezpieczeństwo i lepszą trakcję w zmieniających się warunkach pogodowych i na różnych nawierzchniach, albo niższe zużycie paliwa. CR przyznaje, że na amerykańskim rynku jest wiele dobrych SUV-ów, mimo to redaktorzy otrzymują najwięcej zapytań o to, czy lepiej wybrać RAV4 czy CR-V, zaś oferta innych marek jest najczęściej pomijana przez użytkowników portalu.

Wygląd i komfort

Pod względem wymiarów CR-V i RAV4 są bardzo zbliżone. Podobnie pod względem przyspieszenia, zużycia paliwa i drogi hamowania. Wyjątkiem jest tutaj hybrydowy RAV4, który przyspiesza do 100 km/h w rewelacyjnym czasie 8,3 s.Oba modele przeszły niedawno face lifting, który w przypadku Hondy jest zdaniem ekspertów CR nieco mniej udany. Zawieszenie CR-V zostało usztywnione, zaś RAV4 jest po zmianach bardziej komfortowe. Do wnętrza Hondy przedostaje się więcej hałasu.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

REKLAMA

W amerykańskich specyfikacjach łatwiej jest otrzymać fotel z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego w Hondzie – jest dostępny w średniej wersji wyposażenia, natomiast w Toyocie w najwyższej wersji Limited. W polskich cennikach fotel z tym udogodnieniem w cenniku RAV4 także znajduje się w najwyższej wersji Prestige, natomiast w Hondzie we wszystkich wersjach wyposażenia. Z kolei pod względem systemu multimedialnego zdecydowanie wygrywa Toyota. Testerzy Consumer Reports uznali, że obsługa systemu Honda Connect na ekranie dotykowym jest skomplikowana i irytująca, natomiast Toyota Touch 2 jest dużo łatwiejsza w obsłudze i bardziej intuicyjna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poziom bezpieczeńśtwa

Oba modele uzyskały tytuł Top Safety Pick w testach bezpieczeństwa Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Jednak w Toyocie pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego jest nieporównanie bogatszy. Toyota Safety Sense P, oparty na zaawansowanej technologii radarowej współpracującej z kamerami, zawiera układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB), układ wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) i aktywny tempomat (ACC). Na polskim rynku cały pakiet jest dostępny w standardzie od średniej wersji wyposażenia Premium. Oferta systemów bezpieczeństwa czynnego Hondy CR-V ogranicza się do systemu aktywnego hamowania w ruchu miejskim, dostępnego od drugiej w cenniku wersji Comfort.

Napędy, ceny i wyposażenie

RAV4 jest dostępny z 3 rodzajami napędu – benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym. Najpopularniejszy w Polsce jest napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 l i bezstopniową przekładnią e-CTV. Zarówno w wersji na 2 jak i na 4 koła łączna moc dostarczana przez silniki elektryczne i benzynowy wynosi 197 KM, co sprawia, że hybryda jest najmocniejszą wersją tego modelu. Konwencjonalny napęd benzynowy to 2-litrowy silnik Valvematic 152 KM współpracujący z 6-stopniową skrzynią manualną lub bezstopniową Multidrive S. Diesel 2.0 D-4D ma moc 143 KM i jest dostępny tylko ze skrzynią manualną i tylko z napędem na przednią oś.

Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM 2014

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

RAV4 ma w cenniku 3 wersje wyposażenia: Active, Premium i Prestige, wzbogacone o pakiety VIP (nawigacja i relingi dachowe), Style i Winter. W ofercie wyprzedażowej ceny rozpoczynają się od 99 900 zł za wersję benzynową 4x4 z wyposażeniem Active (rabat 11 000 zł). Hybryda 4x2 z automatem, z wyposażeniem Premium i pakietami Style oraz VIP kosztuje 140 700 zł (rabat 14 000 zł). Wersja 4x4 uzyskana dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu napędzającemu tylną oś, który pozwolił uniknąć obciążania auta wałem napędowym, kosztuje o 10 000 zł więcej.

Honad CR-V

Honda dysponuje silnikiem benzynowym (2.0 i-VTEC 155 KM) i Diesla (1.6 i-DTEC 120 KM i 160 KM). Do wyboru jest 5 wersji wyposażenia – S, Comfort, Elegance Plus, Lifestyle i Executive. Ceny wyprzedażowe rozpoczynają się od 95 400 zł (rabat 4 500 zł) za 2-litrowy silnik benzynowy, manualną skrzynię biegów, napęd na 2 koła i najniższą wersję wyposażenia S.

Honda CR-V z silnikiem 1.6 i-DTEC zużywa niewielkie ilości paliwa i oferuje przy tym dobre osiągi!

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Do napędu 4x4 w tej samej konfiguracji trzeba dopłacić 9300 zł. Automatyczna skrzynia biegów kosztuje kolejne 6 000 zł. Ceny Diesla 4x2 120 KM po rabacie zaczynają się od 108 700 zł za wersję Comfort. Mocniejszy diesel 160 KM 4x4 z automatyczną skrzynią biegów kosztuje od 135 300 zł za wersję Elegance Plus.

Toyota RAV-4 i Honda CR-V - niezawodność i ogólna ocena

Pod względem niezawodności, Consumer Reports ocenił RAV4 na powyżej 80/100 punktów (najlepszy wynik w segmencie), podczas gdy Honda plasuje się poniżej 70/100 punktów. W rankingu biorącym pod uwagę wszystkie właściwości i parametry samochodów, Toyota otrzymała 79 punktów i znalazła się na drugim miejscu w rankingu popularnych kompaktowych SUV-ów, natomiast CR-V zdobyła 72 punkty i zajęła 8. miejsce. Podsumowując, przy wyborze rodzinnego SUV-a Consumer Reports rekomenduje Toyotę.

Źródło: materiały prasowe Toyota

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA