REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Które auto wybrać - Toyota RAV4 czy Honda CR-V?

Toyota RAV4 Hybrid AWD
Toyota RAV4 Hybrid AWD
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Które auto, Honda CR-V czy Toyota RAV4, jest lepsze zdaniem organizacji Consumer Reports działającej na rynku amerykańskim? Oto krótki raport na temat obu modeli.

REKLAMA

W popularnym segmencie SUV-ów Honda CR-V i Toyota RAV4 są od lat liderami sprzedaży na amerykańskim rynku. Renomowana organizacja konsumencka Consumer Reports przeprowadziła badanie porównawcze obu modeli i wystawiła swoją rekomendację. Zdaniem ekspertów CR oba samochody to bardzo dobre propozycje, jednak to RAV4 otrzymał ich rekomendację.

REKLAMA

Consumer Reports zaznacza na początek, że zarówno SUV Toyoty, jak i Hondy jest przestronny, komfortowy i uniwersalny, tak jak można się spodziewać po autach solidnych marek o ugruntowanej reputacji. Oba modele oferują napęd na 4 koła lub na przednią oś, zatem kierowcy mogą wybrać albo większe bezpieczeństwo i lepszą trakcję w zmieniających się warunkach pogodowych i na różnych nawierzchniach, albo niższe zużycie paliwa. CR przyznaje, że na amerykańskim rynku jest wiele dobrych SUV-ów, mimo to redaktorzy otrzymują najwięcej zapytań o to, czy lepiej wybrać RAV4 czy CR-V, zaś oferta innych marek jest najczęściej pomijana przez użytkowników portalu.

Wygląd i komfort

Pod względem wymiarów CR-V i RAV4 są bardzo zbliżone. Podobnie pod względem przyspieszenia, zużycia paliwa i drogi hamowania. Wyjątkiem jest tutaj hybrydowy RAV4, który przyspiesza do 100 km/h w rewelacyjnym czasie 8,3 s.Oba modele przeszły niedawno face lifting, który w przypadku Hondy jest zdaniem ekspertów CR nieco mniej udany. Zawieszenie CR-V zostało usztywnione, zaś RAV4 jest po zmianach bardziej komfortowe. Do wnętrza Hondy przedostaje się więcej hałasu.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

W amerykańskich specyfikacjach łatwiej jest otrzymać fotel z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego w Hondzie – jest dostępny w średniej wersji wyposażenia, natomiast w Toyocie w najwyższej wersji Limited. W polskich cennikach fotel z tym udogodnieniem w cenniku RAV4 także znajduje się w najwyższej wersji Prestige, natomiast w Hondzie we wszystkich wersjach wyposażenia. Z kolei pod względem systemu multimedialnego zdecydowanie wygrywa Toyota. Testerzy Consumer Reports uznali, że obsługa systemu Honda Connect na ekranie dotykowym jest skomplikowana i irytująca, natomiast Toyota Touch 2 jest dużo łatwiejsza w obsłudze i bardziej intuicyjna.

Poziom bezpieczeńśtwa

Oba modele uzyskały tytuł Top Safety Pick w testach bezpieczeństwa Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Jednak w Toyocie pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego jest nieporównanie bogatszy. Toyota Safety Sense P, oparty na zaawansowanej technologii radarowej współpracującej z kamerami, zawiera układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB), układ wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) i aktywny tempomat (ACC). Na polskim rynku cały pakiet jest dostępny w standardzie od średniej wersji wyposażenia Premium. Oferta systemów bezpieczeństwa czynnego Hondy CR-V ogranicza się do systemu aktywnego hamowania w ruchu miejskim, dostępnego od drugiej w cenniku wersji Comfort.

Napędy, ceny i wyposażenie

RAV4 jest dostępny z 3 rodzajami napędu – benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym. Najpopularniejszy w Polsce jest napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 l i bezstopniową przekładnią e-CTV. Zarówno w wersji na 2 jak i na 4 koła łączna moc dostarczana przez silniki elektryczne i benzynowy wynosi 197 KM, co sprawia, że hybryda jest najmocniejszą wersją tego modelu. Konwencjonalny napęd benzynowy to 2-litrowy silnik Valvematic 152 KM współpracujący z 6-stopniową skrzynią manualną lub bezstopniową Multidrive S. Diesel 2.0 D-4D ma moc 143 KM i jest dostępny tylko ze skrzynią manualną i tylko z napędem na przednią oś.

Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM 2014

Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM 2014

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

RAV4 ma w cenniku 3 wersje wyposażenia: Active, Premium i Prestige, wzbogacone o pakiety VIP (nawigacja i relingi dachowe), Style i Winter. W ofercie wyprzedażowej ceny rozpoczynają się od 99 900 zł za wersję benzynową 4x4 z wyposażeniem Active (rabat 11 000 zł). Hybryda 4x2 z automatem, z wyposażeniem Premium i pakietami Style oraz VIP kosztuje 140 700 zł (rabat 14 000 zł). Wersja 4x4 uzyskana dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu napędzającemu tylną oś, który pozwolił uniknąć obciążania auta wałem napędowym, kosztuje o 10 000 zł więcej.

Honad CR-V

Honda dysponuje silnikiem benzynowym (2.0 i-VTEC 155 KM) i Diesla (1.6 i-DTEC 120 KM i 160 KM). Do wyboru jest 5 wersji wyposażenia – S, Comfort, Elegance Plus, Lifestyle i Executive. Ceny wyprzedażowe rozpoczynają się od 95 400 zł (rabat 4 500 zł) za 2-litrowy silnik benzynowy, manualną skrzynię biegów, napęd na 2 koła i najniższą wersję wyposażenia S.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V z silnikiem 1.6 i-DTEC zużywa niewielkie ilości paliwa i oferuje przy tym dobre osiągi!

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Do napędu 4x4 w tej samej konfiguracji trzeba dopłacić 9300 zł. Automatyczna skrzynia biegów kosztuje kolejne 6 000 zł. Ceny Diesla 4x2 120 KM po rabacie zaczynają się od 108 700 zł za wersję Comfort. Mocniejszy diesel 160 KM 4x4 z automatyczną skrzynią biegów kosztuje od 135 300 zł za wersję Elegance Plus.

Toyota RAV-4 i Honda CR-V - niezawodność i ogólna ocena

Pod względem niezawodności, Consumer Reports ocenił RAV4 na powyżej 80/100 punktów (najlepszy wynik w segmencie), podczas gdy Honda plasuje się poniżej 70/100 punktów. W rankingu biorącym pod uwagę wszystkie właściwości i parametry samochodów, Toyota otrzymała 79 punktów i znalazła się na drugim miejscu w rankingu popularnych kompaktowych SUV-ów, natomiast CR-V zdobyła 72 punkty i zajęła 8. miejsce. Podsumowując, przy wyborze rodzinnego SUV-a Consumer Reports rekomenduje Toyotę.

Źródło: materiały prasowe Toyota

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA