REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: o rozmiar mniejsze kombi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Auris Touring Sports swoją nazwą sugeruje konotacje ze sportem. Czy pod rodzinnym nadwoziem typu kombi faktycznie drzemie dynamika i wysokie osiągi?

Toyota Auris Touring Sports 2.0 D-4D

Toyota Auris w wersji kombi czyli Touring Sports pojawiła się na rynku razem z odmianą hatchback w 2012 roku. Od mniejszego modelu różni ją w zasadzie tylko długość nadwozia i pojemność bagażnika, bowiem rozstaw osi (2600 mm) w obu modelach jest identyczny. To co dystansuje obie wersje to także kształt ich nadwozi w tylnej części, choć i tu łatwo dostrzec wspólne podzespoły jakie oba auta dzielą ze sobą (np. tylne światła).

REKLAMA

REKLAMA

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: nadwozie

Na tle poprzednika czyli Corolli kombi, Auris prezentuje się dużo lepiej, zwłaszcza z przodu. Ostrzejszy rys przednich reflektorów, mocniej zaakcentowane wypukłości maski silnika i ciekawy kształt zderzaka z potężnym wlotem powietrza do intercoolera i chłodnicy nadają autu więcej indywidualności i wyrazu aniżeli go miała sportowa Corolla TS. Tylna część nowego Aurisa TS z mocno wyciągniętym do tyłu bagażnikiem wygląda już zdecydowanie mniej spektakularnie, a nisko poprowadzona krawędź tylnej klapy podkreśla niejako użytkowy charakter samochodu.

REKLAMA

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: wnętrze

Wnętrze Toyoty Auris TS nie przypadnie do gustu każdemu, ale ma swój charakter i styl. Deska rozdzielcza o ostrych liniach, choć mało finezyjna, jest przejrzysta i uporządkowana, a obsługa poszczególnych urządzeń (jak np. komputera pokładowego czy radia) bardzo łatwa. Nieco gorsze wrażenie robią plastiki jakich użyto do jej wykończenia, bowiem nie brakuje wśród nich tych tanich i twardych. Przeciętnie prezentuje się również gumowa zaślepka portu USB. Cieszy za to solidny montaż i spasowanie poszczególnych elementów kokpitu oraz duże przyciski i pokrętła służące sterowaniu klimatyzacją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: przestronność kabiny

Kabina Aurisa II TS dość przeciętnie wypada na tle klasowych rywali pod względem przestronności. O ile z przodu, za sprawą m.in. pionowo opadającej w dół deski rozdzielczej, miejsca nie powinno zabraknąć nawet osobom o wzroście ok. 190 cm, o tyle na tylnej kanapie wygodnie będzie jedynie niskim pasażerom (osobie o wzroście ok. 185 cm zabraknie miejsca nad głową i na wysokości kolan). Na dodatek mała szerokość wnętrza uniemożliwia wygodną podróż w komplecie osób. Dodatkowe centymetry nadwozia w stosunku do odmiany hatchback zaowocowały za to zwiększeniem pojemności bagażnika z 360 do aż 530 litrów.

Pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna, bowiem siedzisko umieszczone jest nisko nad ziemią, a płaszczyzna kierownicy przebiega prawie prostopadle do ziemi. Mankamentem typowym dla aut japońskich czy koreańskich jest za to zbyt krótkie siedzisko fotela i słabe podparcie ud.

Nisko poprowadzona linia dachu i potężne wsteczne lusterko utrudniają obserwację sygnalizatorów na skrzyżowaniu. Widoczność do tyłu poprawia opcjonalna kamera cofania. Jakość dźwięku jaką prezentuje 6-głośnikowy "nieobrandowany" system audio jest przeciętna, ale ten sygnowany logiem JBL również nie zachwyca, a wymaga aż 6000 zł dopłaty.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: silnik 2.0 D-4D 124 KM

Wysokie noty zebrał za to układ napędowy Toyoty Auris TS. Silnik 2.0 D-4D ma moc zaledwie 124 KM, ale zapewnia autu bardzo dobrą dynamikę i niskie zużycie paliwa. Motor najlepiej się czuje w średnim zakresie obrotów 1800-3000 obr./min. i w połączeniu z bardzo dobrze zestopniowaną skrzynią biegów ochoczo napędza Aurisa. Cieszy fakt, że nawet na najwyższym, 6. biegu japońskie kombi bardzo szybko nabiera prędkości (wystarczy ze pojazd przekroczy 100 km/h). Szkoda, że manualnej przekładni brakuje czasem nieco precyzji. Zużycie paliwa trakcie dynamicznej jazdy po mieście kształtowało się poziomie 6,6-7,1 l/100 km, natomiast na trasie spadało do ok. 5,3 l/km. Dużą zaletą Aurisa jest dobre wyciszenie kabiny i bardzo kulturalnie pracujący silnik (jeden z lepszych w klasie pod tym względem). Do ok. 150 km/h w kabinie można rozmawiać bez wyraźnego podnoszenia głosu.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: zawieszenie

Zawieszenie Aurisa kombi ma wyraźnie miękkie nastawy co pozytywnie wpływa na komfort jazdy. Cieszy fakt, że Toyota nie próbowała nadać na siłę rodzinnemu Aurisowi sportowego charakteru, dzięki czemu nawet duże studzienki nie stanowią wyzwania dla tego samochodu. W zakrętach trzeba jednak brać poprawkę na nieco wychylające się nadwozie i lekko nadsterowną charakterystykę przy gwałtownym ujęciu gazu. W porównaniu do słabszych wersji, w Aurisie TS 2.0 D-4D tylna oś oparta jest na bardziej zaawansowanym, wielowahaczowym zawieszeniu.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: układ kierowniczy

Nie każdemu przypadanie do gustu zbyt silne wspomaganie układu kierowniczego. O ile do jego precyzji trudno mięć większe zastrzeżenia, wszak Auris TS to auto rodzinne, o tyle sama kierownica (gruba i całkiem nieźle wyprofilowana) obraca się ze zbyt dużą łatwością.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: hamulce

Żadnych uwag nie mamy do układu hamulcowego. Działa on niezwykle sprawnie, pewnie i w sposób zdecydowany. O jego jakości świadczą de facto także duże jak na masę pojazdu (niecałe 1400 kg) tarcze hamulcowe. Z przodu maja one średnicę 295 mm (i dodatkowo są wentylowane), a z tyłu 270 mm (lite).

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: cena i wyposażenie

Prezentowany egzemplarz Toyoty Auris TS został bardzo bogato wyposażony. Wersja Prestige oferuje bowiem w standardzie m.in. system multimedialny Toyota Touch z dotykowym ekranem, kamerą cofania i 6-głośnikowym sprzętem audio, automatyczną klimatyzację dwustrefową, układ automatycznego parkowania, skrętne lampy biksenonowe, 7 poduszek powietrznych, automatyczne światła drogowe, tempomat czy 16" alufelgi. Dodatkowo producent wyposażył auto w pakiet Executive (7500 zł), który rozszerzył wyposażenie o panoramiczny dach, skórzaną tapicerkę, większe, 17-calowe koła, tylny spoiler i przyciemniane tylne szyby. Łącznie cena Aurisa TS sięgnęła pułapu 104 000 zł.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: opinia

Toyota Auris TS z silnikiem 2.0 D-4D 124 KM to auto, które mimo sporych gabarytów zewnętrznych zaskakuje małą ilością przestrzeni dla pasażerów tylnej kanapy oraz dość wąską kabiną. Także jej wykończenie, nie każdemu przypadnie do gustu. Wysoko ocenić należy za to dynamiczny silnik Diesla, który potrafi wyjątkowo oszczędnie obchodzić się z paliwem, skuteczne hamulce, bogate wyposażenie, obszerny i łatwy do zagospodarowania bagażnik i nowy styl jaki prezentuje następca pozbawionej emocji Corolli kombi. Auto sprawdzi się w roli pojazdu dla rodziny z małymi dziećmi, a jeśli zabraknie dla nich miejsca, wtedy amatorzy japońskiej marki zawsze mogą zastanowić się nad wyborem większego, za to nieco gorzej wyposażonego Avensisa w wersji kombi.

Dane techniczne: Toyota Auris TS 2.0 D-4D 124 KM

Samochód Toyota Auris II Touring Sport 2.0 D-4D
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką
Kod silnika b.d.
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią
Wtrysk paliwa common rail, wtryskiwacze piezoelektryczne
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1998 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 91/124 kW/KM przy 3600 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm w zakresie 1600- 2400 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,29
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 6. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 10,5 s
Prędkość maksymalna 195 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 5,4/3,9/4,4 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: podwójne wahacze poprzeczne
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane / 295 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite / 270 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 560/ 1 760/ 1 760 mm
Rozstaw osi 2 600 mm
Masa własna 1375 kg (minimalna)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 530/1658 l
Ładowność 540 kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 11,0 m
Pojemność baku 50 l
Cena egzemplarza testowego od 112 700 zł 

Toyota Auris TS 2.0 D-4D zegary
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 2.0 D-4D bagażnik 530 l
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA