REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: o rozmiar mniejsze kombi

Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Auris Touring Sports swoją nazwą sugeruje konotacje ze sportem. Czy pod rodzinnym nadwoziem typu kombi faktycznie drzemie dynamika i wysokie osiągi?

Toyota Auris Touring Sports 2.0 D-4D

Toyota Auris w wersji kombi czyli Touring Sports pojawiła się na rynku razem z odmianą hatchback w 2012 roku. Od mniejszego modelu różni ją w zasadzie tylko długość nadwozia i pojemność bagażnika, bowiem rozstaw osi (2600 mm) w obu modelach jest identyczny. To co dystansuje obie wersje to także kształt ich nadwozi w tylnej części, choć i tu łatwo dostrzec wspólne podzespoły jakie oba auta dzielą ze sobą (np. tylne światła).

REKLAMA

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: nadwozie

Na tle poprzednika czyli Corolli kombi, Auris prezentuje się dużo lepiej, zwłaszcza z przodu. Ostrzejszy rys przednich reflektorów, mocniej zaakcentowane wypukłości maski silnika i ciekawy kształt zderzaka z potężnym wlotem powietrza do intercoolera i chłodnicy nadają autu więcej indywidualności i wyrazu aniżeli go miała sportowa Corolla TS. Tylna część nowego Aurisa TS z mocno wyciągniętym do tyłu bagażnikiem wygląda już zdecydowanie mniej spektakularnie, a nisko poprowadzona krawędź tylnej klapy podkreśla niejako użytkowy charakter samochodu.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: wnętrze

Wnętrze Toyoty Auris TS nie przypadnie do gustu każdemu, ale ma swój charakter i styl. Deska rozdzielcza o ostrych liniach, choć mało finezyjna, jest przejrzysta i uporządkowana, a obsługa poszczególnych urządzeń (jak np. komputera pokładowego czy radia) bardzo łatwa. Nieco gorsze wrażenie robią plastiki jakich użyto do jej wykończenia, bowiem nie brakuje wśród nich tych tanich i twardych. Przeciętnie prezentuje się również gumowa zaślepka portu USB. Cieszy za to solidny montaż i spasowanie poszczególnych elementów kokpitu oraz duże przyciski i pokrętła służące sterowaniu klimatyzacją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: przestronność kabiny

Kabina Aurisa II TS dość przeciętnie wypada na tle klasowych rywali pod względem przestronności. O ile z przodu, za sprawą m.in. pionowo opadającej w dół deski rozdzielczej, miejsca nie powinno zabraknąć nawet osobom o wzroście ok. 190 cm, o tyle na tylnej kanapie wygodnie będzie jedynie niskim pasażerom (osobie o wzroście ok. 185 cm zabraknie miejsca nad głową i na wysokości kolan). Na dodatek mała szerokość wnętrza uniemożliwia wygodną podróż w komplecie osób. Dodatkowe centymetry nadwozia w stosunku do odmiany hatchback zaowocowały za to zwiększeniem pojemności bagażnika z 360 do aż 530 litrów.

Pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna, bowiem siedzisko umieszczone jest nisko nad ziemią, a płaszczyzna kierownicy przebiega prawie prostopadle do ziemi. Mankamentem typowym dla aut japońskich czy koreańskich jest za to zbyt krótkie siedzisko fotela i słabe podparcie ud.

Nisko poprowadzona linia dachu i potężne wsteczne lusterko utrudniają obserwację sygnalizatorów na skrzyżowaniu. Widoczność do tyłu poprawia opcjonalna kamera cofania. Jakość dźwięku jaką prezentuje 6-głośnikowy "nieobrandowany" system audio jest przeciętna, ale ten sygnowany logiem JBL również nie zachwyca, a wymaga aż 6000 zł dopłaty.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: silnik 2.0 D-4D 124 KM

Wysokie noty zebrał za to układ napędowy Toyoty Auris TS. Silnik 2.0 D-4D ma moc zaledwie 124 KM, ale zapewnia autu bardzo dobrą dynamikę i niskie zużycie paliwa. Motor najlepiej się czuje w średnim zakresie obrotów 1800-3000 obr./min. i w połączeniu z bardzo dobrze zestopniowaną skrzynią biegów ochoczo napędza Aurisa. Cieszy fakt, że nawet na najwyższym, 6. biegu japońskie kombi bardzo szybko nabiera prędkości (wystarczy ze pojazd przekroczy 100 km/h). Szkoda, że manualnej przekładni brakuje czasem nieco precyzji. Zużycie paliwa trakcie dynamicznej jazdy po mieście kształtowało się poziomie 6,6-7,1 l/100 km, natomiast na trasie spadało do ok. 5,3 l/km. Dużą zaletą Aurisa jest dobre wyciszenie kabiny i bardzo kulturalnie pracujący silnik (jeden z lepszych w klasie pod tym względem). Do ok. 150 km/h w kabinie można rozmawiać bez wyraźnego podnoszenia głosu.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: zawieszenie

Zawieszenie Aurisa kombi ma wyraźnie miękkie nastawy co pozytywnie wpływa na komfort jazdy. Cieszy fakt, że Toyota nie próbowała nadać na siłę rodzinnemu Aurisowi sportowego charakteru, dzięki czemu nawet duże studzienki nie stanowią wyzwania dla tego samochodu. W zakrętach trzeba jednak brać poprawkę na nieco wychylające się nadwozie i lekko nadsterowną charakterystykę przy gwałtownym ujęciu gazu. W porównaniu do słabszych wersji, w Aurisie TS 2.0 D-4D tylna oś oparta jest na bardziej zaawansowanym, wielowahaczowym zawieszeniu.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: układ kierowniczy

Nie każdemu przypadanie do gustu zbyt silne wspomaganie układu kierowniczego. O ile do jego precyzji trudno mięć większe zastrzeżenia, wszak Auris TS to auto rodzinne, o tyle sama kierownica (gruba i całkiem nieźle wyprofilowana) obraca się ze zbyt dużą łatwością.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: hamulce

Żadnych uwag nie mamy do układu hamulcowego. Działa on niezwykle sprawnie, pewnie i w sposób zdecydowany. O jego jakości świadczą de facto także duże jak na masę pojazdu (niecałe 1400 kg) tarcze hamulcowe. Z przodu maja one średnicę 295 mm (i dodatkowo są wentylowane), a z tyłu 270 mm (lite).

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: cena i wyposażenie

Prezentowany egzemplarz Toyoty Auris TS został bardzo bogato wyposażony. Wersja Prestige oferuje bowiem w standardzie m.in. system multimedialny Toyota Touch z dotykowym ekranem, kamerą cofania i 6-głośnikowym sprzętem audio, automatyczną klimatyzację dwustrefową, układ automatycznego parkowania, skrętne lampy biksenonowe, 7 poduszek powietrznych, automatyczne światła drogowe, tempomat czy 16" alufelgi. Dodatkowo producent wyposażył auto w pakiet Executive (7500 zł), który rozszerzył wyposażenie o panoramiczny dach, skórzaną tapicerkę, większe, 17-calowe koła, tylny spoiler i przyciemniane tylne szyby. Łącznie cena Aurisa TS sięgnęła pułapu 104 000 zł.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: opinia

Toyota Auris TS z silnikiem 2.0 D-4D 124 KM to auto, które mimo sporych gabarytów zewnętrznych zaskakuje małą ilością przestrzeni dla pasażerów tylnej kanapy oraz dość wąską kabiną. Także jej wykończenie, nie każdemu przypadnie do gustu. Wysoko ocenić należy za to dynamiczny silnik Diesla, który potrafi wyjątkowo oszczędnie obchodzić się z paliwem, skuteczne hamulce, bogate wyposażenie, obszerny i łatwy do zagospodarowania bagażnik i nowy styl jaki prezentuje następca pozbawionej emocji Corolli kombi. Auto sprawdzi się w roli pojazdu dla rodziny z małymi dziećmi, a jeśli zabraknie dla nich miejsca, wtedy amatorzy japońskiej marki zawsze mogą zastanowić się nad wyborem większego, za to nieco gorzej wyposażonego Avensisa w wersji kombi.

Dane techniczne: Toyota Auris TS 2.0 D-4D 124 KM

Samochód Toyota Auris II Touring Sport 2.0 D-4D
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką
Kod silnika b.d.
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią
Wtrysk paliwa common rail, wtryskiwacze piezoelektryczne
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1998 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 91/124 kW/KM przy 3600 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm w zakresie 1600- 2400 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,29
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 6. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 10,5 s
Prędkość maksymalna 195 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 5,4/3,9/4,4 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: podwójne wahacze poprzeczne
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane / 295 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite / 270 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 560/ 1 760/ 1 760 mm
Rozstaw osi 2 600 mm
Masa własna 1375 kg (minimalna)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 530/1658 l
Ładowność 540 kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 11,0 m
Pojemność baku 50 l
Cena egzemplarza testowego od 112 700 zł 

Toyota Auris TS 2.0 D-4D zegary
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 2.0 D-4D bagażnik 530 l
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

REKLAMA

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

Noga z gazu. Posypią się mandaty. Policja szykuje akcję na weekend

Mazowiecka policja ogłosiła, że w najbliższą sobotę na drogach Mazowsza przeprowadzi akcję "Kaskadowy pomiar prędkości". W ramach tej inicjatywy policjanci będą korzystać zarówno z oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów wyposażonych w wideorejestratory oraz ręczne mierniki prędkości.

REKLAMA