Hyundai Kona Electric: elektryczny crossover z Korei Południowej
REKLAMA
REKLAMA
Hyundai Kona zadebiutował w połowie ubiegłego roku, a już mamy do czynienia z elektryczną wersją tego crossovera. Wyglądem ekologiczna wersja auta różni się od spalinowej przede wszystkim w przedniej partii nadwozia - zniknął tradycyjny grill. Dla tej wersji zarezerwowano również wyjątkowy lakier widoczny na zdjęciach, a cała paleta kolorystyczna dostępna w Konie Electric składa się z 7 lakierów i trzech kolorów dachu.
REKLAMA
Więcej zmian pojawiło się w kabinie pasażerskiej. Zamiast dźwigni zmiany biegów znalazły się przyciski do wyboru trybu jazdy, analogowe zegary ustąpiły miejsca cyfrowemu wyświetlaczowi, na którym prezentowane są informacje o jeździe, natomiast ekran systemu multimedialnego w standardzie ma przekątną 8 cali. Oczywiście zastosowanie ekologicznej technologii wymusiło zmniejszenie pojemności bagażnika z 360 litrów do 332 litrów.
Najważniejsze jednak ukryto pod nadwoziem. Hyundai Kona Electric będzie występował w dwóch wersjach – słabszej i mocniejszej. Pierwszy wariant wyposażono w silnik elektryczny o mocy 135 KM oraz baterie o łącznej pojemności 39 kWh, dzięki którym auto na jednym ładowaniu przejedzie do 280 km. Mocniejsza odmiana posiada motor o mocy 204 KM (przyspieszenie 0-100 km/h w 7,6 s) i baterie o pojemności 64 kWh, które pozwalają na przejechanie do 470 km na jednym ładowaniu. W obydwu przypadkach moment obrotowy jednostki napędowej jest ten sam (395 Nm), a prędkość maksymalna to 167 km/h.
Co ciekawe, Hyundai zapowiada, że do 2020 roku wprowadzi na rynek 15 aut z alternatywnymi układami napędowymi, czyli m.in. hybrydy, hybrydy typu plug-in oraz samochody elektryczne.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.