REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaguar I-Pace – premiera

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sebastian Tomaszewski
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar

REKLAMA

REKLAMA

Samochody elektryczne z roku na rok stają się coraz popularniejsze, dlatego wielu producentów stara się włączyć do swojej gamy modelowej tego typu pojazd. Również Jaguar postanowił pójść drogą elektryczności i zaprezentował gotowy do produkcj model I-Pace.
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar

Jaguar

Jaguar

REKLAMA

Zacznijmy od najważniejszego, czyli napędu - nowy Jaguar I-Pace jest w pełni elektryczny. Posiada dwa silniki elektryczne, generujące łącznie 400 KM i 696 Nm momentu obrotowego, a po jednym z nich umieszczono przy każdej osi pojazdu. Wystarczy 4,8 s, by I-Pace rozpędził się od 0 do 100 km/h, a jego maksymalna prędkość to równe 200 km/h. Producent obiecuje zasięg 480 km na pełnym ładowaniu. Ładowanie z gniazdka potrwa 10 godzin, ale korzystając z szybkiej ładowarki, naładowanie baterii o pojemności 90 kWh do 80% potrwa zaledwie 40 minut (zasięg 100 kilometrów uzyskiwany jest już po 15-minutowym ładowaniu).

REKLAMA

Jaguar chwali się, że struktura nadwozia jest najsztywniejszą pod względem odporności na skręcanie konstrukcją Jaguara. Dla poprawienia prowadzenia, akumulatory umieszczono centralnie i możliwie jak najniżej. Nisko umieszczony środek ciężkości oraz rozkład mas 50:50 zapowiadają bardzo dobre właściwości jezdne. Według Iana Hobana, dyrektora ds. linii modelowej Jaguara, model I-Pace ma być pierwszym samochodem elektrycznym w pełni pomyślanym pod kątem zaspokojenia oczekiwań kierowcy.

REKLAMA

W porównaniu z modelem koncepcyjnym zaprezentowanym rok temu w Genewie nowy elektryczny SUV Jaguara wizualnie niewiele się zmienił – i bardzo dobrze. Projekt nadwozia jest odważny i wpisujący się idealnie w gamę modelową brytyjskiego producenta. I-Pace będzie elektrycznym bratem modeli F-Pace i E-Pace. Projektanci twierdzą, że inspirowali się sportowym Jaguarem C-X75, a sam projekt nadwozia podyktowany był głównie uzyskaniem niskiego współczynnika oporu powietrza (Cx 0,29). Aktywne przesłony wlotu powietrza nie tylko poprawiają aerodynamikę, ale także chłodzą podzespoły. W przeciwieństwie do konkurencyjnej Tesli X, wygląd nowego Jaguara ma zdecydowanie więcej charakteru. Szczególnie podoba mi się tył nadwozia z dyfuzorem i ładnie wkomponowanym spojlerem dachowym – światła przypominają sportowego F-Type.

We wnętrzu zadebiutuje system multimedialny Touch Pro Duo, który będzie informował dokładnie o zasięgu, analizując styl jazdy kierowcy. I-Pace to pierwszy model Jaguara aktualizujący oprogramowanie bezprzewodowo. Bagażnik ma pojemność 656 litrów lub 1453 l po złożeniu tylnych foteli.

Nowy Jaguar I-Pace będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia – S, SE, HSE oraz First Edition. Pierwsze egzemplarze do Polski trafią przed wakacjami br. W Wielkiej Brytanii ceny rozpoczynają się od 64 tys. funtów (równowartość 300 tys. zł).

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar

Jaguar

Jaguar

Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar
Jaguar I-Pace / fot. Jaguar
Jaguar
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA