REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Land Rover Defender powrócił - 405 KM w brytyjskiej terenówce!

Łukasz Kuźmiuk
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover

REKLAMA

REKLAMA

Tego się nie spodziewaliśmy – Land Rover w celu uczczenia 70. urodzin Defendera wypuścił na rynek specjalną wersję tego modelu. W tym wydaniu brytyjska terenówka dysponuje silnikiem o mocy 405 KM.
Land Rover Defender Works V8

Land Rover

Land Rover

Land Rover Defender Works V8, to limitowana do 150 egzemplarzy seria kultowej brytyjskiej terenówki. To także najmocniejsza i najbardziej dynamiczna wersja tego modelu stworzona kiedykolwiek przez Land Rovera. Pod maską pojazdu zagościła 5-litrowa, wolnossąca jednostka napędowa V8, generująca 405 KM i 515 Nm momentu obrotowego (standardowo Defender z końca seryjnej produkcji legitymował się mocą 122 KM i momentem obrotowym 360 Nm). Motor połączono z 8-biegową przekładnią automatyczną firmy ZF, dzięki czemu niecodzienny Land Rover przyspiesza od 0-96 km/h w zaledwie 5,6 sek.

REKLAMA

Inżynierowie Land Rovera dorzucili również takie dodatki jak np. ulepszony układ hamulcowy, zmodyfikowane zawieszenie (sprężyny, amortyzatory oraz stabilizatory) oraz wyjątkowe, 18-calowe koła aluminiowe Sawtooth z oponami All-Terrain w rozmiarze 265/65 R18.

REKLAMA

Land Rover Defender Works V8 jest dostępny w 8 standardowych kolorach nadwozia, w tym 2 satynowych – z kontrastowym dachem, nadkolami oraz atrapą chłodnicy w kolorze Santorini Black – oraz klamkami drzwi, pokrywą wlewu paliwa i napisem Defender z polerowanego maszynowo aluminium.

We wnętrzu pojazdu zagościły pokryte skórzaną tapicerką boczki drzwi, deska rozdzielcza, podsufitka oraz sportowe fotele Recaro. Dodatkowo Defender otrzymał system rozrywki pokładowej Land Rover Classic, który w jak największym stopniu ma pasować do oldskulowego charakteru pojazdu.

Land Rovera Defendera Works V8, zarówno w wersji 90, jak i 110 cali, można kupić przez dział Land Rover Classic. Na brytyjskim rynku auto wyceniono na minimum 150 tys. funtów, czyli około 706 tys. zł. Nawet tak wysoka cena nie powstrzymała chętnych na zakup auta - podobno już ponad 100 egzemplarzy znalazło swoich nabywców w kilka godzin od rozpoczęcia sprzedaży.

Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Land Rover Defender powrócił w niecodziennej odsłonie - 405 KM w brytyjskiej terenówce! / fot. Land Rover
Land Rover
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA