Nowe Audi A6: ewolucji ciąg dalszy
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Pod względem stylistycznym nowe Audi A6 upodobniło się do nowego Audi A8, a to oznacza, że w samej marce Audi wszystko pozostało po staremu – unifikacja wyglądu większości modeli wciąż jest dominującym trendem designerskim u producenta z Ingolstadt. W porównaniu do poprzednika najnowsze wcielenie niemieckiej limuzyny prezentuje się jeszcze poważniej i nowocześniej, jednak tak naprawdę nowe Audi wygląda jakby odświeżono poprzedni projekt. Warto dodać, że nadwozie zostało w dużej części wykonane z aluminium.
REKLAMA
Wnętrze nowego Audi A6 także upodobniono do tego, które można znaleźć w Audi A8. Niemiecki producent chwali się, że pasażerowie zasiadający w kabinie pasażerskiej będą mieli teraz więcej miejsca dla siebie, a w bagażniku o pojemności 530 litrów da się umieścić poprzecznie dwie torby na kije golfowe. Również zestaw ekranów na konsoli centralnej przejęto z modelu A8. Górny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala służy do obsługi systemu multimedialnego, natomiast dolny, o przekątnej 8,6 cala, przeznaczono do zarządzania klimatyzacją i funkcjami uprzyjemniającymi podróże, a także do wpisywania tekstu. Ponadto kierowca może mieć przed sobą kolejny ekran, o przekątnej 12,3 cala, czyli system Audi Virtual Cockpit, na którym mogą być wyświetlane informacje, mapy nawigacji itd.
O bezpieczeństwo pasażerów w trakcie podróży w nowym Audi A6 może dbać cała masa różnych systemów. Na pokładzie auta może się znaleźć nawet pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy. Co więcej? M.in. funkcja automatycznego parkowania Audi AI, funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI oraz asystenci parkowania, jazdy w ruchu miejskim i pozostałe funkcje, mające dać namiastkę autonomicznego pojazdu.
REKLAMA
Najwyraźniej afera dieselgate nie zrobiła na Audi wrażenia, ponieważ Niemcy wciąż stawiają na jednostki wysokoprężne. Na europejskich rynkach nowe Audi A6 początkowo będzie dostępne z jednym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym V6 (3.0 TFSI, 340 KM i 500 Nm) oraz trzema turbodieslami: 2.0 TDI (204 KM, 400 Nm), 3.0 TDI (231 KM, 500 Nm) i 3.0 TDI w mocniejszej wersji (286 KM, 620 Nm). Motory 3.0 TDI połączono z 8-stopniową przekładnią automatyczną tiptronic, natomiast „benzyniaka” i słabszego turbodiesela zespolono z 7-biegową skrzynią automatyczną S tronic. Auta wyposażone w 3-litrowe jednostki napędowe w standardzie posiadają także napęd na wszystkie koła quattro.
W zależności od konfiguracji nowe Audi A6 może być wyposażone w konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia lub adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Ponadto nowe A6 może mieć układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi.
Nowe Audi A6 trafi na rynek w czerwcu bieżącego roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.