REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A6: ewolucji ciąg dalszy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Audi A6 / fot. Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi zaprezentowało kolejną, ósmą już generację swojej średniej limuzyny (licząc także wcielenia modelu 100). Jak to w przypadku Niemców bywa, obło się bez rewolucji, a zamiast tego nastąpiła ewolucja auta. Oto nowe Audi A6.

Audi

Audi

REKLAMA

Pod względem stylistycznym nowe Audi A6 upodobniło się do nowego Audi A8, a to oznacza, że w samej marce Audi wszystko pozostało po staremu – unifikacja wyglądu większości modeli wciąż jest dominującym trendem designerskim u producenta z Ingolstadt. W porównaniu do poprzednika najnowsze wcielenie niemieckiej limuzyny prezentuje się jeszcze poważniej i nowocześniej, jednak tak naprawdę nowe Audi wygląda jakby odświeżono poprzedni projekt. Warto dodać, że nadwozie zostało w dużej części wykonane z aluminium.

REKLAMA

Wnętrze nowego Audi A6 także upodobniono do tego, które można znaleźć w Audi A8. Niemiecki producent chwali się, że pasażerowie zasiadający w kabinie pasażerskiej będą mieli teraz więcej miejsca dla siebie, a w bagażniku o pojemności 530 litrów da się umieścić poprzecznie dwie torby na kije golfowe. Również zestaw ekranów na konsoli centralnej przejęto z modelu A8. Górny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala służy do obsługi systemu multimedialnego, natomiast dolny, o przekątnej 8,6 cala, przeznaczono do zarządzania klimatyzacją i funkcjami uprzyjemniającymi podróże, a także do wpisywania tekstu. Ponadto kierowca może mieć przed sobą kolejny ekran, o przekątnej 12,3 cala, czyli system Audi Virtual Cockpit, na którym mogą być wyświetlane informacje, mapy nawigacji itd.  

O bezpieczeństwo pasażerów w trakcie podróży w nowym Audi A6 może dbać cała masa różnych systemów. Na pokładzie auta może się znaleźć nawet pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy. Co więcej? M.in. funkcja automatycznego parkowania Audi AI, funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI oraz asystenci parkowania, jazdy w ruchu miejskim i pozostałe funkcje, mające dać namiastkę autonomicznego pojazdu.

Audi

Audi

REKLAMA

Najwyraźniej afera dieselgate nie zrobiła na Audi wrażenia, ponieważ Niemcy wciąż stawiają na jednostki wysokoprężne. Na europejskich rynkach nowe Audi A6 początkowo będzie dostępne z jednym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym V6 (3.0 TFSI, 340 KM i 500 Nm) oraz trzema turbodieslami: 2.0 TDI (204 KM, 400 Nm), 3.0 TDI (231 KM, 500 Nm) i 3.0 TDI w mocniejszej wersji (286 KM, 620 Nm). Motory 3.0 TDI połączono z 8-stopniową przekładnią automatyczną tiptronic, natomiast „benzyniaka” i słabszego turbodiesela zespolono z 7-biegową skrzynią automatyczną S tronic. Auta wyposażone w 3-litrowe jednostki napędowe w standardzie posiadają także napęd na wszystkie koła quattro.

W zależności od konfiguracji nowe Audi A6 może być wyposażone w konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia lub adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Ponadto nowe A6 może mieć układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe Audi A6 trafi na rynek w czerwcu bieżącego roku.

Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA