REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A6: ewolucji ciąg dalszy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Audi A6 / fot. Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi zaprezentowało kolejną, ósmą już generację swojej średniej limuzyny (licząc także wcielenia modelu 100). Jak to w przypadku Niemców bywa, obło się bez rewolucji, a zamiast tego nastąpiła ewolucja auta. Oto nowe Audi A6.
Audi A6 / fot. Audi

Audi

Audi

REKLAMA

Pod względem stylistycznym nowe Audi A6 upodobniło się do nowego Audi A8, a to oznacza, że w samej marce Audi wszystko pozostało po staremu – unifikacja wyglądu większości modeli wciąż jest dominującym trendem designerskim u producenta z Ingolstadt. W porównaniu do poprzednika najnowsze wcielenie niemieckiej limuzyny prezentuje się jeszcze poważniej i nowocześniej, jednak tak naprawdę nowe Audi wygląda jakby odświeżono poprzedni projekt. Warto dodać, że nadwozie zostało w dużej części wykonane z aluminium.

REKLAMA

Wnętrze nowego Audi A6 także upodobniono do tego, które można znaleźć w Audi A8. Niemiecki producent chwali się, że pasażerowie zasiadający w kabinie pasażerskiej będą mieli teraz więcej miejsca dla siebie, a w bagażniku o pojemności 530 litrów da się umieścić poprzecznie dwie torby na kije golfowe. Również zestaw ekranów na konsoli centralnej przejęto z modelu A8. Górny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala służy do obsługi systemu multimedialnego, natomiast dolny, o przekątnej 8,6 cala, przeznaczono do zarządzania klimatyzacją i funkcjami uprzyjemniającymi podróże, a także do wpisywania tekstu. Ponadto kierowca może mieć przed sobą kolejny ekran, o przekątnej 12,3 cala, czyli system Audi Virtual Cockpit, na którym mogą być wyświetlane informacje, mapy nawigacji itd.  

O bezpieczeństwo pasażerów w trakcie podróży w nowym Audi A6 może dbać cała masa różnych systemów. Na pokładzie auta może się znaleźć nawet pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy. Co więcej? M.in. funkcja automatycznego parkowania Audi AI, funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI oraz asystenci parkowania, jazdy w ruchu miejskim i pozostałe funkcje, mające dać namiastkę autonomicznego pojazdu.

Audi A6 / fot. Audi

Audi

Audi

REKLAMA

Najwyraźniej afera dieselgate nie zrobiła na Audi wrażenia, ponieważ Niemcy wciąż stawiają na jednostki wysokoprężne. Na europejskich rynkach nowe Audi A6 początkowo będzie dostępne z jednym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym V6 (3.0 TFSI, 340 KM i 500 Nm) oraz trzema turbodieslami: 2.0 TDI (204 KM, 400 Nm), 3.0 TDI (231 KM, 500 Nm) i 3.0 TDI w mocniejszej wersji (286 KM, 620 Nm). Motory 3.0 TDI połączono z 8-stopniową przekładnią automatyczną tiptronic, natomiast „benzyniaka” i słabszego turbodiesela zespolono z 7-biegową skrzynią automatyczną S tronic. Auta wyposażone w 3-litrowe jednostki napędowe w standardzie posiadają także napęd na wszystkie koła quattro.

W zależności od konfiguracji nowe Audi A6 może być wyposażone w konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia lub adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Ponadto nowe A6 może mieć układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe Audi A6 trafi na rynek w czerwcu bieżącego roku.

Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA