REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe: nowy rywal Porsche Panamery

Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes dość długo podgrzewał atmosferę wokół tego auta, a miłośnicy motoryzacji z niecierpliwością czekali, aż w końcu Niemcy pokażą swoje najnowsze dziecko. Oto Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe

Mercedes

Mercedes

REKLAMA

Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe to zupełnie nowy projekt. Auto ma być konkurentem m.in. Porsche Panamery, a to trudny przeciwnik. Czterodrzwiowe AMG GT powstał od zera, jako dziecko specjalistów z Affalterbach. Z zewnątrz samochód przypomina model CLS, jednak projektanci starali się upodobnić nadwozie pojazdu do dwudrzwiowego GT. Nawiązaniem do sportowego coupe są bezramkowe drzwi i charakterystyczne tylne światła. W zależności od konfiguracji wnętrze może pomieści 4 lub 5 pasażerów, natomiast bagażnik ma pojemność 395 litrów (pod podłogą umieszczono dodatkowy schowek o pojemności 60 litrów).

REKLAMA

Co ciekawe, nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe będzie występował w trzech odmianach. Wersja 53 została wyposażona w rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy, generujący 435 KM i 520 Nm. Wariant ten jest tzw. mikrohybrydą, czyli posiada silnik elektryczny, generujący dodatkowe 22 KM i 250 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h? W 4,5 s, a prędkość maksymalna pojazdu to 285 km/h.

Wariant 63, to 4-litrowe, podwójnie turbodoładowane V8, rozwijające 585 KM i 800 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h w 3,4 s oraz prędkość maksymalna na poziomie 310 km/h. Z kolei odmiana 63S posiada ten sam motor, ale wzmocniony do 639 KM i 900 Nm, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,2 s oraz prędkość maksymalną na poziomie 315 km/h. Wszystkie jednostki napędowe połączono z 9-biegowymi przekładniami automatycznymi oraz napędem na wszystkie koła 4Matic+.

Warto dodać, że wersja 53 ma stalowe sprężyny i regulowane amortyzatory, natomiast warianty 63 wyposażono w pneumatyczne zawieszenie i tylną skrętną oś (w odmianie 53 jest to dodatek opcjonalny).

Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe trafi do sprzedaży latem br.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe

Mercedes

Mercedes

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Mercedes
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA