Nowy Ford Edge – europejska premiera
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowego Ford Edge poznamy po szerszym wlocie powietrza. Zmieniono tylne i przednie reflektory (ładniej wkompowane światła LED do jazdy dziennej). Z tyłu nadwozia zmieniono kształt zderzaka i klapy bagażnika. We wnętrzu nie ma dużych zmian. Przeprojektowano konsolę środkową, wprowadzając pokrętło zmiany biegów dla 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Klasyczne zegary zastąpiono cyfrowym wyświetlaczem z możliwością szerokiej personalizacji. W wyposażeniu znajdziemy też m.in. wentylowane fotele, szklany dach i podgrzewaną kierownicę. Dzięki zmianie na konsoli środkowej, Ford umożliwił łatwiejszy dostęp do bezprzewodowego ładowania telefonu oraz wygospodarował większą ilość schowków w kabinie. W opcji pojawi się topowy system nagłośnienia Bang & Olufsen o mocy 1000-watów. Nowy system multimedialny Ford SYNC będzie kompatybilny z system Andoid albo iOS w telefonach.
REKLAMA
W ofercie pojawi się sportowa odmiana ST. Oprócz dynamicznie stylizowanego nadwozia z opcjonalnymi 21-calowymi kołami, spojlerami i nakładkami progowymi, podwójnie chromowanymi końcówkach wydechu, zmiany objęły także wnętrze i silniki. Wersja ST we wnętrzu wyróżnia się m.in. sportowymi fotelami, z częściową perforowaną skórą, aluminiowymi pedałami, łopatkami na kierownicy, natomiast zawieszenie zostało dodatkowo utwardzone. Pod maskę trafił silnik V6 EcoBoost o mocy 335 KM z podwójnym doładowaniem razem z napędem na cztery koła. Nie mamy na razie informacji czy sportowa odmiana pojawi się w Polsce.
Wiemy, że w gamie silnikowej na pewno znajdzie się 2-litrowy diesel (150 lub 190 KM). Mocniejsza odmiana silnika 2.0 Bi-Turbo dysponuje mocą 238 KM. Nowością jest 8-biegowy „automat”, który potrafi dostosowywać pracę skrzyni korzystając z danych nawigacji GPS.
Więcej o nowym SUV-ie Forda dowiemy się na targach motoryzacyjnych w Genewie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.