REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Tiguan I - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)
Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)
Volkswagen
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Jakie są opinie użytkowników o Volkswagenie Tiguanie I generacji? Czy model trapią, jakieś typowe usterki?

Tiguan nie miał łatwego startu. Wszedł na rynek jako jedno z ostatnich aut w segmencie, a do tego był krytykowany za stylistyczną zachowawczość. To jednak nie odciągnęło kierowców od salonów Volkswagena. Model sprzedał się w ilości 2,8 miliona egzemplarzy. To bez wątpienia najlepsza gwarancja sukcesu. Czy jednak opowieść o udanym zakupie to też historia właścicieli używanego SUV-a z Wolfsburga? Dzisiaj to sprawdzimy.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf VII (od 2012) – czy warto go kupić?

Volkswagen potrafił dynamicznie reagować na rynkowe trendy, jednak wyłącznie w latach siedemdziesiątych. Po stworzeniu największych hitów sprzedaży, czyli wprowadzeniu na rynek Passata, Golfa i Polo, producent z Wolfsburga stał się mocno zachowawczy. Skutek? Leniwie i z dużym opóźnieniem reagował na tworzące się pod koniec XX wieku nisze. Niemcy jako jedni z ostatnich wprowadzili na rynek kompaktowego minivana. Ta sama historia dotyczy małego SUV-a. Tiguan pojawił się w salonach w roku 2007. Dla porównania 13 lat wcześniej światło dzienne ujrzała pierwsza generacja Toyoty RAV4.

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)

Volkswagen

Volkswagen

Niemcy musieli dobrze przygotować akcję promocyjną. Ważnym jej elementem był wybór nazwy, który został powierzony… czytelnikom Auto Bilda. Aż 36 procent z nich opowiedziało się za Tiguanem - imieniem, które stanowiło synonim połączenia siły tygrysa i zwinności jaszczurki leguany. Akcja promocyjna chwyciła. Niestety stylizacja auta nieco mniej. Kształty małego SUV-a nie świadczą o najwyższej formie stylistycznej Volkswagena. Auto prezentuje się przyzwoicie, ale przy bliższym przyjrzeniu przypomina nieco rozciągniętego Golfa Plusa.

Zobacz też: Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) – co się psuje?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015) - inspirowany… Golfem Plusem

Z Golfa Plusa Volkswagen zapożyczył jednak nie tylko elementy stylistyki, ale też deskę rozdzielczą. Konsola w górnej części jest wybrzuszona, a całość została okraszona okrągłymi wylotami nawiewów oraz w większości modeli czarną kolorystyką. Zalety? Ilość przestrzeni w kabinie jest wystarczająca, nie brakuje praktycznych schowków, fotele okazują się wygodne, a materiały dobrze spasowane i trwałe. Bagażnik Volkswagena Tiguana ma pojemność 470 litrów. Po rozłożeniu tylnych foteli przestrzeń rośnie do 1510 litrów.

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)

Volkswagen

Volkswagen

Niemiecki SUV jest wąski i wysoki oraz ma duży prześwit. A to w teorii nie wróży dobrego zachowania na drodze. Oczywiście tylko w teorii, bowiem dla inżynierów Volkswagena nie ma rzeczy niemożliwych. Tiguan nie buja się w zakrętach i zachowuje się statecznie podczas wykonywania nagłych manewrów. Momentami - a właściwie podczas jazdy po większych nierównościach - można wręcz odnieść wrażenie, że jest za sztywny. Twórcy z Wolfsburga osiągnęli taki efekt za sprawą odpowiednio zestrojonych kolumn McPhersona na przedniej i wielowahaczy na tylnej osi.

REKLAMA

Modele bazowe Tiguana korzystają z napędu przedniej osi. Za dopłatą dostępny był również układ AWD o nazwie 4Motion oparty konstrukcyjnie o system Haldex. Co prawda, napęd tylnej osi jest dołączany bardzo szybko, jednak poprawa trakcji zdecydowanie nie sprawdzi się w off-radzie, a bardziej na ośnieżonej drodze leśnej.

Używany Volkswagen Tiguan pierwszej generacji w 50-procentach przypadków jest napędzany 140-konnym dieslem o pojemności 2 litrów. Motor rozpędza SUV-a do pierwszej setki w nieco ponad 10 sekund. Spalanie w cyklu miejskim wynosi 7,6 litra oleju napędowego. Poza miastem może spać nawet o ponad 2 litry. Bez większych trudności kupujący znajdzie również model napędzany 110-konną wersją silnika 2,0 TDI. Bardzo dynamiczne i całkiem oszczędne modele o mocy 170 i 177 koni mechanicznych są prawdziwą rzadkością.

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)

Volkswagen

Volkswagen

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015) - opinie użytkowników

2-litrowy diesel pod maską Volkswagena - czy to nie brzmi podejrzanie? Na szczęście w Tiguanie już nie. Mowa bowiem o zmodernizowanej wersji jednostki, w której zastosowano wtrysk common rail. Zmiana usunęła problemy z pękającymi głowicami i zacierającymi się turbosprężarkami. Pozostało tak właściwie tylko jedno zmartwienie, a mianowicie suchy filtr cząstek stałych. DPF eksploatowany w mieście dosyć szybko zapcha się, a nowy osadnik kosztuje około 2700 złotych. Filtr był standardowo montowany wyłącznie w najmocniejszym wariancie. Warto zatem poszukać modelu ze słabszym motorem, ale i bez eko-dodatku.


Tiguan często był wyposażany także w 1,4-litrowy silnik TSI. Dzisiaj najpopularniejsza jest wersja o mocy 150 i 122 koni mechanicznych. Już w wariancie słabszym Volkswagen nie będzie ruszał ostatni spod świateł. W tym samym czasie spali w cyklu miejskim 8,3 litra paliwa. W mocniejszym zaoferuje bardzo dobrą dynamikę - przyspieszenie do pierwszej setki w 9,3 sekundy. Ceną będzie jednak wyższe spalanie. Zapotrzebowanie na benzynę w mieście wzrośnie do 9,4 litra.

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)

Volkswagen

Volkswagen

Silnik 1,4 TSI choć najmniejszy, stanowi najgorszy wybór. W każdym wariancie mocy bardzo szybko rozciąga się w nim łańcuch rozrządu. Winny temu jest wadliwy napinacz. Prawdziwe problemy zaczynają się jednak dopiero w modelach topowych. Benzyniak dysponujący stadem 150 i 160 koni mechanicznych posiada turbosprężarkę i kompresor. Połączenie minimalizuje efekt turbodziury, jednak wiąże się z obecnością podatnego na enia sprzęgiełka pompy wody. Poza tym w mocnych 1,4 TSI pękają tłoki - a to już znaczące zaniedbanie jakościowe.

Zobacz też: Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015) - typowe usterki

W mniejszości na rynku wtórnym pozostają Volkswageny Tiguany napędzane 2-litrowym benzyniakiem TFSI. Motor ma te same problemy z łańcuchem rozrządu, co mniejszy brat. Na tym jednak kończy się lista wad jednostki. A to otwiera pole do popisu dla niezaprzeczalnych zalet. Motor rozwija 200 lub 211 koni mechanicznych oraz 280 Nm momentu obrotowego. W efekcie rozpędza SUV-a do pierwszej setki już w 7,8 sekundy, a to pozwala wysoko ocenić dynamikę jazdy.

Pierwsze Tiguany mają już swoje lata - w końcu auto zadebiutowało dekadę temu! Mimo wszystko SUV Volkswagena nie jest uważany za mocno awaryjnego. Najpoważniejsza usterka dotyczy uszkodzenia elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Poza tym standardem są problemy z silniczkiem elektrycznego hamulca postojowego, nieszczelnością uszczelek drzwi i niską trwałością kół dwumasowych w skrzyniach automatycznych DSG.

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)

Volkswagen

Volkswagen

Używany Volkswagen Tiguan nie jest tani. Ceny aut startują od 36 - 37 tysięcy złotych i szybują aż do 110 tysięcy złotych. SUV stanowi jednak łakomy kąsek dla kupujących. Jest praktyczny, zwinny, a do tego zazwyczaj bogato wyposażony. Auta na polskim rynku wtórnym niejednokrotnie posiadają na pokładzie nawigację, skórzane obicia foteli czy systemy elektroniczne wspomagające kierowcę. Uwagi? Aż 65 procent pojazdów pochodzi z importu. A warto pamiętać, że żaden Niemiec nie kupował Tiguana po to, aby dojeżdżać nim raz w tygodniu do kościoła!

Zobacz też: Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – usterki

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015) - podsumowanie

Tiguan pierwszej generacji nie wyróżnia się w klasie małych SUV-ów ani wyglądem, ani praktycznością, ani mocą, ani tym bardziej niską ceną. W swojej przeciętności jest jednak niezawodny i przede wszystkim ma logo Volkswagena na masce. A to afrodyzjak, który działa na większość kierowców w Polsce. Czy to źle? Zdecydowanie nie. Zadbany egzemplarzy Tiguana będzie naprawdę wiernym i wdzięcznym towarzyszem rodzinnych podróży.

Volkswagen Tiguan I - ceny części zamiennych:

  • - filtr oleju - od 35 zł
  • - filtr powietrza - od 44 zł
  • - filtr paliwa - od 60 zł
  • - filtr kabinowy - od 33 zł
  • - zestaw łańcucha rozrządu - od 517 zł
  • - zestaw paska rozrządu - od 576 zł
  • - tarcza hamulcowa przód - od 228 zł
  • - tarcza hamulcowa tył - od 162 zł
  • - klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 105 zł
  • - łącznik stabilizatora - od 49 zł
  • - końcówka drążka kierowniczego - od 48 zł
  • - amortyzator - od 170 zł
  • - sprzęgło komplet - od 988 zł
  • - koło dwumasowe - od 1243 zł
Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)

Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen Tiguan I - dane techniczne - silniki benzynowe

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,4 TSI

122 KM

10,9 s.

184 km/h

8,3/6,5

1,4 TSI

150 KM

9,3 s.

195 km/h

9,4/7,4

1,4 TSI

160 KM

9,2 s.

198 km/h

9,6/7,6

2,0 TFSI

170 KM

8,5 s.

201 km/h

11,6/8,5

2,0 TFSI

180 KM

8,3 s.

204 km/h

11,6/8,5

2,0 TFSI

200 KM

7,9 s.

210 km/h

12,1/8,9

2,0 TFSI

211 KM

7,8 s.

215 km/h

12,1/8,9

Volkswagen Tiguan I - dane techniczne - silniki Diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

2,0 TDI

110 KM

11,9 s.

174 km/h

6,3/5,3

2,0 TDI

140 KM

10,2 s.

190 km/h

7,6/6,3

2,0 TDI

170 KM

8,9 s.

201 km/h

8,4/6,7

2,0 TDI

177 KM

8,5 s.

202 km/h

8,4/6,7

Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)
Redakcja
Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)
Redakcja
Używane: Volkswagen Tiguan I (2007 - 2015)
Redakcja
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA