REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo S60 II - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3

REKLAMA

REKLAMA

Volvo S60 II to jeden z najchętniej wybieranych modeli z oferty szwedzkiego producenta. Model cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. A jakie są opinie na temat egzemplarzy używanych?

W roku 2010 Szwedzi zaprezentowali nowy pomysł na stylizację sedana klasy średniej. Nadwozie zamieniło charakterystyczną geometrię kształtów i wyrazistość na całą serią obłości. Linia została zaprojektowana w taki sposób, aby wspinała się ku tyłowi. Przez to sylwetka S60 II jest dynamiczna, ale też i bardzo zgrabna. Przemyślana koncepcja sprawiła, że limuzyna przypadła do gustu kierowcom i jest popularnym widokiem na europejskich drogach.

REKLAMA

Volvo S60 D3

Kabina stała się kolejnym polem do stylistycznego popisu. Wnętrze wygląda nowocześnie, ale i w tym samym czasie bardzo sterylnie. Na konsoli pojawiają się dwa zagłębienia. W pierwszym umieszczone zostały zegary, w drugim ekran komputera pokładowego. Volvo S60 straszy nieco kierowców dużą ilością przycisków. Auto powstało jeszcze w czasach, w których wiele funkcji było wyjmowanych spod dyktatu systemu multimedialnego. Do Szwedów ciężko przyczepić się za jakość materiałów wykończeniowych. Zastrzeżenia można jednak mieć w kwestii ilości przestrzeni. I kabina, i bagażnik są ciasne. Kufer bez koła zapasowego mieści zaledwie 390 litrów.

Zobacz też: Używany Volvo C30 (2006 - 2013) - koniec mody na kanty?

Używane: Volvo S60 II (od 2010) - lubi ciągle… strofować kierowcę!

REKLAMA

Co może denerwować? Głównie dwie rzeczy. Po pierwsze niesymetryczne umieszczenie nawiewów. Fakt ten rzuca się w oczy, bowiem do geometrii przyzwyczaili nas wszyscy inni producenci. Po drugie seria komunikatów ostrzegawczych, które dochodzą do uszu kierowcy podczas jazdy. Dobrze wyposażone wersje Volvo S60 II posiadały serię systemów bezpieczeństwa. A te strofują prowadzącego różnymi dźwiękami praktycznie na każdym kroku.

Prezentacja drugiej generacji Volvo S60 zbiegła się w czasie z zakupem szwedzkiej marki przez chińską firmę Geely. Azjatyccy inwestorzy nie mieli jednak nic wspólnego z tym autem. Jego technologia została opracowana jeszcze pod kuratelą starego właściciela - Forda, a widać to chociażby po platformie podłogowej. S60 korzysta z tej samej płyty, na której powstał m.in. Ford Mondeo i Kuga. A to oznacza zawieszenie składające się z kolumn McPhersona na przedniej i wielowahaczy na tylnej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volvo S60 D3

Volvo S60 II prowadzi się wyśmienicie. Uwielbia zakręty, dobrze trzyma się drogi - zwłaszcza w wersji z czteronapędem opartym o sprzęgło Haldex, jednak niestety nie radzi sobie z wystarczającym tłumieniem nierówności. Całe szczęście pewne braki w komforcie jazdy nadrabia fotelami. Te, jak podkreślają użytkownicy sedana, są jednymi z najwygodniejszych w całym segmencie D. Szwedzkie zawieszenie jest stosunkowo trwałe. Najszybciej poddają się tuleje tylnych wahaczy. Na szczęście części zamienne kosztują już kilkadziesiąt złotych.

Zobacz też: Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Używane: Volvo S60 II (od 2010) - usterki w silnikach Diesla

REKLAMA

Oferta Volvo S60 jest zaskakująco szeroka. Znajduje się w niej aż 12 wersji silnikowych. Szczególną popularnością cieszą się jednak trzy motory - zajmują aż 70 procent rynku pojazdów używanych. Co trzeci sedan z drugiej ręki jest napędzany 2-litrowym dieslem D4 o mocy 163 koni mechanicznych. 5-cylindrowa jednostka ma 400 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu przyspiesza do pierwszej setki w 9,2 sekundy. Spalanie w mieście wynosi około 5,5 litra oleju napędowego. Poza miastem kierowca spokojnie może obniżyć apetyt diesla do 4,4 litra.

Szwedzki ropniak cieszy się dobrą opinią. Mimo wszystko nie jest całkowicie wolny od wad. Najpoważniejsza z awarii dotyczy przypadków pękania bloku silnika. Te na szczęście zdarzają się sporadycznie i często kończą się gwarancyjną wymianą motoru. Poza tym nietrwały jest pasek alternatora - dlatego należy skrócić interwał jego wymiany - oraz w wersjach z automatyczną skrzynią biegów może dojść do zużycia łożysk wałków. Regeneracja przekładni na ogół jest konieczna po pokonaniu 200 tysięcy kilometrów. Dodatkowo nie jest tania. Jej koszt to około 8 tysięcy złotych.

Volvo S60 D3

Zobacz też: Używane Volvo XC60 - usterki

Używane: Volvo S60 II (od 2010) - usterki w silnikach benzynowych

Volvo S60 II często jest napędzane również bazowym dieslem D2 o pojemności 1,6 litra. 115-konna jednostka dysponuje momentem obrotowym na poziomie 270 Nm. To gwarantuje autu przyspieszenie do 100 km/h w 10,9 sekundy. W parze z przyzwoitą dynamiką idzie wybitna oszczędność. W cyklu miejskim zapotrzebowanie na paliwo ogranicza się do 5 litrów. W trasie spada dodatkowo do 3,9 litra. Motor to konstrukcja koncernu PSA. Jest niezwykle sprawdzony, ma jednak pewną wadę. A ta dotyczy szybko zapychającego się podczas jazdy miejskiej filtra cząstek stałych.


Najczęściej występującym silnikiem benzynowym pod maską Volvo S60 II jest 2-litrowa jednostka o oznaczeniu T5. 240 koni mechanicznych gwarantuje sedanowi dobrą dynamikę. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa tylko 7,5 sekundy. Nieco gorzej prezentują się wyniki spalania. W terenie zbudowanym Szwed może „wypić” około 11 litrów paliwa. Motor benzynowy opracowany przez Forda nie ma z zasady poważnych problemów technicznych. Z czasem może się zużyć chociażby turbosprężarka. Jej awarię można jednak odwlec za sprawą regularnego serwisowania.

Volvo S60 D3

Pozostałe jednostki z palety Volvo S60 są sporadycznie spotykane na rynku wtórnym. Mowa m.in. o 1,6-litrowym, doładowanym motorze benzynowym rozwijającym 150 lub 180 koni. 2-litrowy benzyniak w wersji z turbosprężarką i kompresorem rozwija 306 koni mechanicznych, a 2-litrowy diesel może mieć też 136 lub 181 koni. Topowy ropniak ma 5 cylindrów, 2,4 litra pojemności i 215 koni mechanicznych mocy. Wisienką na torcie jest podwójnie doładowany silnik o pojemności 3 litrów. Ma wystarczającą krzepę, 329 koni w wersji Polestar, ale niestety jest benzynoholikiem. W cyklu miejskim nie umie spalić mniej niż 15 litrów paliwa.

Volvo S60 drugiej generacji jest stosunkowo świeżą konstrukcją. Na razie w aucie psują się zatem głównie drobiazgi. Standardowa usterka dotyczy zacinającej się klamki bagażnika. Poza tym od czasu do czasu na tablicy zegarów bez wyraźnego powodu świecą się kontrolki ostrzegawcze oraz z uwagi na zastosowanie dużych felg, łatwo uszkodzić oponę. Ostatni z problemów jest znaczący, ponieważ zazwyczaj Volvo posiada zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego. Gwarancją jakości S60 są pozytywne opinie ośrodków badawczych. Dla przykładu zdaniem DEKRY to najmniej awaryjne auto w segmencie D.

Volvo S60 D3

Pierwsze wyprodukowane sedany Volvo mają już 7 lat. To jeszcze nie oznacza, że auto jest tanie na rynku wtórnym. Nie da się kupić S60 II taniej niż za 41 - 42 tysiące złotych. Jedna trzecia używanych egzemplarzy pochodzi z polskich salonów, połowa korzysta z przekładni automatycznych, a dwie trzecie to diesle. Volvo na ogół jest dobrze wyposażone. A wynika to z polityki cenowej marki. Szwedzi są skorzy do dawania rabatów klientom, a to zachęca do wybierania droższych modeli.

Zobacz też: Używane Volvo XC90: potężny wiking

Używane: Volvo S60 II (od 2010) - podsumowanie

Druga generacja popularnej S-sześćdziesiątki to bez wątpienia udane auto. Wyśmienicie się prowadzi, psuje się sporadycznie, oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa oraz ma szeroką paletę jednostek napędowych. Wszystkie zalety sprawiają, że auto nie jest tanie na rynku wtórnym. Czy to jednak tak do końca wada? No właśnie nie. Kupujący musi zapłacić więcej, ale to więcej odbierze później przy odsprzedaży.

Volvo S60 D3

Volvo S60 II ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 24 zł
  • filtr powietrza - od 50 zł
  • filtr paliwa - od 65 zł
  • filtr kabinowy - od 66 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 351 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 167 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 132 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 97 zł
  • łącznik stabilizatora - od 39 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 49 zł
  • tuleja wahacza poprzecznego - od 35 zł
  • amortyzator - od 198 zł
  • sprzęgło komplet - od 903 zł
  • koło dwumasowe - od 1960 zł

Zobacz też: Volvo S40/V40 czy Mitsubishi Carisma?

Volvo S60 II - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 T3

150 KM

9,5 s.

210 km/h

9,6/6,6

1,6 T4

180 KM

8,3 s.

225 km/h

9,6/6,6

2,0 Turbo

203 KM

7,9 s.

235 km/h

10,9/7,9

2,0 T5

240 KM

7,5 s.

230 km/h

10,9/7,9

2,0 T5 Drive-E

245 KM

6,3 s.

230 km/h

8,6/6,2

2,0 T6 Drive-E

306 KM

5,9 s.

230 km/h

8,9/6,4

3,0 T6 bi-turbo R6

304 KM

5,9 s.

250 km/h

14,5/9,9

3,0 T6 Polestar R6

329 KM

5,8 s.

250 km/h

14,5/9,9

Volvo S60 II - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 D2

115 KM

10,9 s.

195 km/h

5,1/4,3

2,0 D3 R5

136 KM

10,2 s.

204 km/h

5,3/4,5

2,0 D4 R5

163 KM

9,2 s.

220 km/h

5,5/5,0

2,0 D4 Drive-E R5

181 KM

7,4 s.

230 km/h

5,5/5,0

2,4 D5 biturbo R5

215 KM

7,4 s.

230 km/h

6,4/5,9

Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Volvo S60 D3
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Używane: Volvo S60 II (od 2010)
Volvo
Volvo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA