REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartłomiej Jakubiec
Volvo S80
Volvo S80
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Poszukujący prestiżowego auta klasy wyższej nie są skazani wyłącznie na niemieckie propozycje. Oprócz Audi A6, BMW 5 oraz Mercedesa E na rynku są jeszcze inne komfortowe i luksusowe limuzyny. Ciekawą propozycją jest Volvo S80. Jakie są jego typowe usterki?

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Zaprezentowane w 1998 roku Volvo S80 kontynuowało nowy rozdział zapoczątkowany przez model S40. Porzucono wyraźne, kanciaste przetłoczenia karoserii tak charakterystyczne przez lata dla Volvo, na rzecz obłych, przyjemnych dla oka i przede wszystkim nowoczesnych linii. Przy długości 482 cm i rozstawie osi wynoszącym 279 centymetrów w środku wygospodarowano sporą ilość miejsca dla kierowcy i dla pasażera. O ile karoseria topowej limuzyny Volvo zmieniła się nie do poznania w porównaniu z modelami serii 900, to wnętrze nadal pozostało charakterystyczne dla marki. Obszerne, wygodne i przede wszystkim bezpieczne fotele, bogate wyposażenie z dziedziny komfortu oraz wysoka jakość zastosowanych materiałów to od wielu lat wyznaczniki szwedzkiej marki. We wnętrzu czuć dyskretny luksus. Wszystko jest tam eleganckie i dobrze spasowane.

REKLAMA

Zobacz też: Używane Volvo XC90: potężny wiking

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – technika

W odróżnieniu od serii 900, której następca było Volvo S80 zastosowano tu napęd przednich kół bądź załączany poprzez sprzęgło Haldex napęd na cztery koła. Nowością było także montowanie silników poprzecznie, nawet tych rzędowych sześciocylindrowych. Kupujący ma do wyboru kilka jednostek benzynowych i Diesli.

Jednostki benzynowe:

  • 2.0 (163, 180, 226 KM)
  • 2.4 (140, 170, 200 KM)
  • 2.5 (210 KM)
  • 2.8 (272 KM)
  • 2.9 (200 KM)

Jednostki benzynowe cieszą się bardzo dobrą opinią. Wszystkie są trwałe, nawet te turbodoładowane. Wersje wolnossące są w miarę dynamiczne i oszczędne. Spalają średnio ok. 10 litrów na 100 kilometrów. Dobrze współpracują przy tym z sekwencyjnymi instalacjami LPG. Najmocniejszy motor 2.8 T6 spala średnio ok. 12,5 litra benzyny i zapewnia przyspieszenie do stu kilometrów na godzinę w czasie 7 sekund. Rozpędza się przy tym do 250 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednostki wysokoprężne:

  • 2.4 (130, 164 KM)
  • 2.5 (140 KM)

REKLAMA

Silniki Diesla obejmują jednostki Volvo i motor produkcji VW (2.5 TDI). Obie jednostki są warte polecenia. Jednostka Volkswagena słynie z niezwykłej trwałości. Montowana była także w modelu Volvo 850. Silnik 2.4 jest produkcją własną Volvo. Szczególnie polecana jest mocniejsza wersja oznaczona jako D5. Spala niewielkie ilości oleju napędowego (ok. 6,5 litra). Jest do tego bardzo trwała i zapewnia, jak na jednostkę wysokoprężną, wysoką kulturę pracy.

Moc z silnika na przednią, bądź obie osie przekazywana jest za pośrednictwem kilku skrzyń biegów. Do wyboru jest pięcio i sześciostopniowa skrzynia ręczna i skrzynia automatyczna o czterech lub pięciu biegach.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Choć silniki są mocną stroną modelu S80 to mogą zdarzyć się w nich usterki. W silnikach benzynowych dochodzi do uszkodzenia przepustnicy oraz do wycieków oleju w okolicach wałków rozrządu, natomiast w jednostce D5 na skutek tankowania oleju napędowego złej jakości uszkodzeniu ulegają wtryskiwacze. Psuje się także komputer sterujący pracą silnika ECM. Koszt jego wymiany to 600 zł. W jednostkach 2.4 zastosowano dwumasowe koła zamachowe, które przy większych przebiegach mogą wymagać wymiany na nowe.

Należy zwrócić uwagę na przebieg wersji wysokoprężnych. Często przejechały już grubo ponad 300 tysięcy kilometrów przez co warto rozejrzeć się za wersjami benzynowymi. Alternatywą jest montaż instalacji LPG. Prawidłowo dobrana będzie dobrze współpracowała ze wszystkimi motorami.

Awaryjne są automatyczne skrzynie biegów. Zawodzi głównie elektroniczny sterownik. W mocnych wersjach z ręcznymi skrzyniami biegów nietrwałe okazuje się sprzęgło.

Zawieszenie modelu S80 uchodzi za bardzo trwałe. Ze względu na sztywność jest nieco głośne podczas wybierania nierówności. Podczas intensywnej eksploatacji na drogach złej jakości uszkodzeniu ulegają poduszki amortyzatorów oraz sworznie i silentblocki wahaczy.

Problematyczny jest układ hamulcowy. Podczas dynamicznej jazdy dochodzi do szybkiego przegrzewania tarcz hamulcowych co skutkuje, że się wichrują i wymagają wymiany.

Problemy płata elektronika. Przyczyną są zaśniedziałe styki przewodów. Częstą usterką jest uszkodzenie prowadnic mechanizmu opuszczania przednich szyb. Ponadto często przepalają się żarówki przednich reflektorów, ich wycieraczki oraz pompki spryskiwaczy. Uszkodzeniu ulega koło pasowe wału korbowego, które powinno wymieniać się wraz z napinaczem i rolkami.

Ceny części do Volvo S80:

  • Amortyzatory przednie Sachs (komplet) – 1100 zł
  • Amortyzatory tylne Sachs (komplet) – 600 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie 2 szt. – 500 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne 2 szt. – 350 zł
  • Klocki hamulcowe przednie Bosch – 220 zł
  • Klocki hamulcowe tylne Bosch – 160 zł
  • Silentblock wahacz przedniego Ruville – 100 zł sztuka
  • Poduszka z łożyskiem przedniego amortyzatora Sachs – 200 zł sztuka

Zobacz też: BMW 5 E39 czy Mercedes-Benz E-klasse W210?

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – Podsumowanie

Używane Volvo S80 pierwszej generacji jest ciekawą alternatywą dla niemieckich aut klasy premium. Zapewnia przestronne wnętrze, w którym pasażerowie podróżują w komfortowych warunkach, bogate wyposażenie oraz bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Do tego dochodzą trwałe jednostki benzynowe i Diesla. Auto można nabyć w atrakcyjnej cenie, jednak należy mieć na uwadze wysokie koszty części oraz napraw. Auto warto serwisować u sprawdzonego mechanika – niedoświadczony może znacznie skrócić żywotność Volvo. Na szczęście na rynku jest dużo zadbanych egzemplarzy z akceptowalnym przebiegiem (głównie wersje benzynowe) i bogatym wyposażeniem, które powinny jeszcze długo służyć nowemu właścicielowi.

Volvo S80
newspress.co.uk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA