REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Bartłomiej Jakubiec
Volvo S80
Volvo S80
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Poszukujący prestiżowego auta klasy wyższej nie są skazani wyłącznie na niemieckie propozycje. Oprócz Audi A6, BMW 5 oraz Mercedesa E na rynku są jeszcze inne komfortowe i luksusowe limuzyny. Ciekawą propozycją jest Volvo S80. Jakie są jego typowe usterki?

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Zaprezentowane w 1998 roku Volvo S80 kontynuowało nowy rozdział zapoczątkowany przez model S40. Porzucono wyraźne, kanciaste przetłoczenia karoserii tak charakterystyczne przez lata dla Volvo, na rzecz obłych, przyjemnych dla oka i przede wszystkim nowoczesnych linii. Przy długości 482 cm i rozstawie osi wynoszącym 279 centymetrów w środku wygospodarowano sporą ilość miejsca dla kierowcy i dla pasażera. O ile karoseria topowej limuzyny Volvo zmieniła się nie do poznania w porównaniu z modelami serii 900, to wnętrze nadal pozostało charakterystyczne dla marki. Obszerne, wygodne i przede wszystkim bezpieczne fotele, bogate wyposażenie z dziedziny komfortu oraz wysoka jakość zastosowanych materiałów to od wielu lat wyznaczniki szwedzkiej marki. We wnętrzu czuć dyskretny luksus. Wszystko jest tam eleganckie i dobrze spasowane.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Używane Volvo XC90: potężny wiking

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – technika

W odróżnieniu od serii 900, której następca było Volvo S80 zastosowano tu napęd przednich kół bądź załączany poprzez sprzęgło Haldex napęd na cztery koła. Nowością było także montowanie silników poprzecznie, nawet tych rzędowych sześciocylindrowych. Kupujący ma do wyboru kilka jednostek benzynowych i Diesli.

Jednostki benzynowe:

REKLAMA

  • 2.0 (163, 180, 226 KM)
  • 2.4 (140, 170, 200 KM)
  • 2.5 (210 KM)
  • 2.8 (272 KM)
  • 2.9 (200 KM)

Jednostki benzynowe cieszą się bardzo dobrą opinią. Wszystkie są trwałe, nawet te turbodoładowane. Wersje wolnossące są w miarę dynamiczne i oszczędne. Spalają średnio ok. 10 litrów na 100 kilometrów. Dobrze współpracują przy tym z sekwencyjnymi instalacjami LPG. Najmocniejszy motor 2.8 T6 spala średnio ok. 12,5 litra benzyny i zapewnia przyspieszenie do stu kilometrów na godzinę w czasie 7 sekund. Rozpędza się przy tym do 250 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednostki wysokoprężne:

  • 2.4 (130, 164 KM)
  • 2.5 (140 KM)

Silniki Diesla obejmują jednostki Volvo i motor produkcji VW (2.5 TDI). Obie jednostki są warte polecenia. Jednostka Volkswagena słynie z niezwykłej trwałości. Montowana była także w modelu Volvo 850. Silnik 2.4 jest produkcją własną Volvo. Szczególnie polecana jest mocniejsza wersja oznaczona jako D5. Spala niewielkie ilości oleju napędowego (ok. 6,5 litra). Jest do tego bardzo trwała i zapewnia, jak na jednostkę wysokoprężną, wysoką kulturę pracy.

Moc z silnika na przednią, bądź obie osie przekazywana jest za pośrednictwem kilku skrzyń biegów. Do wyboru jest pięcio i sześciostopniowa skrzynia ręczna i skrzynia automatyczna o czterech lub pięciu biegach.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Choć silniki są mocną stroną modelu S80 to mogą zdarzyć się w nich usterki. W silnikach benzynowych dochodzi do uszkodzenia przepustnicy oraz do wycieków oleju w okolicach wałków rozrządu, natomiast w jednostce D5 na skutek tankowania oleju napędowego złej jakości uszkodzeniu ulegają wtryskiwacze. Psuje się także komputer sterujący pracą silnika ECM. Koszt jego wymiany to 600 zł. W jednostkach 2.4 zastosowano dwumasowe koła zamachowe, które przy większych przebiegach mogą wymagać wymiany na nowe.

Należy zwrócić uwagę na przebieg wersji wysokoprężnych. Często przejechały już grubo ponad 300 tysięcy kilometrów przez co warto rozejrzeć się za wersjami benzynowymi. Alternatywą jest montaż instalacji LPG. Prawidłowo dobrana będzie dobrze współpracowała ze wszystkimi motorami.

Awaryjne są automatyczne skrzynie biegów. Zawodzi głównie elektroniczny sterownik. W mocnych wersjach z ręcznymi skrzyniami biegów nietrwałe okazuje się sprzęgło.

Zawieszenie modelu S80 uchodzi za bardzo trwałe. Ze względu na sztywność jest nieco głośne podczas wybierania nierówności. Podczas intensywnej eksploatacji na drogach złej jakości uszkodzeniu ulegają poduszki amortyzatorów oraz sworznie i silentblocki wahaczy.

Problematyczny jest układ hamulcowy. Podczas dynamicznej jazdy dochodzi do szybkiego przegrzewania tarcz hamulcowych co skutkuje, że się wichrują i wymagają wymiany.

Problemy płata elektronika. Przyczyną są zaśniedziałe styki przewodów. Częstą usterką jest uszkodzenie prowadnic mechanizmu opuszczania przednich szyb. Ponadto często przepalają się żarówki przednich reflektorów, ich wycieraczki oraz pompki spryskiwaczy. Uszkodzeniu ulega koło pasowe wału korbowego, które powinno wymieniać się wraz z napinaczem i rolkami.

Ceny części do Volvo S80:

  • Amortyzatory przednie Sachs (komplet) – 1100 zł
  • Amortyzatory tylne Sachs (komplet) – 600 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie 2 szt. – 500 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne 2 szt. – 350 zł
  • Klocki hamulcowe przednie Bosch – 220 zł
  • Klocki hamulcowe tylne Bosch – 160 zł
  • Silentblock wahacz przedniego Ruville – 100 zł sztuka
  • Poduszka z łożyskiem przedniego amortyzatora Sachs – 200 zł sztuka

Zobacz też: BMW 5 E39 czy Mercedes-Benz E-klasse W210?

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – Podsumowanie

Używane Volvo S80 pierwszej generacji jest ciekawą alternatywą dla niemieckich aut klasy premium. Zapewnia przestronne wnętrze, w którym pasażerowie podróżują w komfortowych warunkach, bogate wyposażenie oraz bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Do tego dochodzą trwałe jednostki benzynowe i Diesla. Auto można nabyć w atrakcyjnej cenie, jednak należy mieć na uwadze wysokie koszty części oraz napraw. Auto warto serwisować u sprawdzonego mechanika – niedoświadczony może znacznie skrócić żywotność Volvo. Na szczęście na rynku jest dużo zadbanych egzemplarzy z akceptowalnym przebiegiem (głównie wersje benzynowe) i bogatym wyposażeniem, które powinny jeszcze długo służyć nowemu właścicielowi.

Volvo S80
newspress.co.uk
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA