REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi A6 C5: wygodna limuzyna

Robert Kuśpiel
Audi A6 C5
Audi A6 C5
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 C5 jest dość popularnym autem na naszych drogach. To wygodna limuzyna, dość niezawodna, choć droga w zakupie i utrzymaniu.

Model C5 był produkowany od 1997 do 2004 roku. Konkurencją dla tego modelu jest Mercedes W210 i BMW E39. Generacja C5 przeszła w 2001 roku face lifting.

REKLAMA

Jest to bardzo wygodna limuzyna zarówno do podróży w pojedynkę jak i w rodzinnym gronie. W wersji Avant (kombi), bagażnik ma pojemność 455 litrów, co może się wydawać mało porównując sedanem – 550 litrów. W Avancie maksymalna przestrzeń ładunkowa wynosi jednak, po złożeniu foteli, aż 1590 litrów.

Choć na naszym rynku jest bardzo duży wybór używanych Audi A6 w każdym typie nadwozia, to jednak ogromnym problemem jest znalezienie zadbanego i niewyeksploatowanego modelu.

Auto z silnikiem benzynowym z początku produkcji można kupić za około 16 000 złotych. Porządne egzemplarze jednak zaczynają się od około 19 000 zł. Na zakup wersji po liftingu powinniśmy przygotować nie mniej niż 23 000 zł.

REKLAMA

W przypadku Diesla wybór zaczyna się od 19 000 – 20 000. Auta tańsze raczej omijamy. Wersja poliftową to wydatek około 25 000 złotych. Za bogato wyposażoną wersję z ostatnich miesięcy produkcji trzeba zapłacić nawet ponad 30 000 złotych (w zależności od silnika).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Modele po face liftingu miały znacznie mniej usterek niż auta z początku produkcji. Do największych problemów w autach przedliftowych można zaliczyć: usterki mechanizmu zamka centralnego, przepływomierza i pompy wody. Za dobrze utrzymany i wyposażony model po 2001 roku trzeba zapłacić znacznie więcej, nawet 27 000 złotych.

Silniki benzynowe

1.8 125KM – podstawowa jednostka, raczej „spacerowy” silnik. Mało odpowiednia do gabarytów i wagi Audi A6.

1.8T 150/180KM – silniki turbodoładowane. Osiągi są na bardzo dobrym poziomie. Jeśli są poprawnie eksploatowane, odwdzięczają się wysoką trwałością. Wśród silników benzynowych bardzo dobry wybór.

2.0 130KM – silnik niewiele mocniejszy od podstawowej jednostki 1,8 litra. Raczej nie polecamy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A6

2.4 165/170KM – dobra alternatywa dla osób, które nie chcą auta z turbosprężarką. Auta z tymi silnikami często są przerabiane na LPG. Jednostka V6. Spalanie na poziomie 10 – 12 litrów na sto kilometrów.

2.7T 230/250KM – mocne silniki turbodoładowane. Jazda autem z tym silnikiem daje naprawdę dużą przyjemność. Polecamy wersję 250KM. Była montowana w wersjach po liftingu i jest bardziej dopracowana. Spalanie w granicach 12- 15 litrów na sto kilometrów.

2.8 193KM – popularna wersja na naszym rynku. Dobry silnik, ciekawa alternatywa dla 2.4. Spalanie w przypadku tego silnika wynosi około 12 – 13 litrów na sto kilometrów.

3.0 220KM – dosyć rzadki silnik na naszym rynku.

4.2 300KM – najmocniejszy silnik benzynowy. W 99% są to wersje „full opcja”. Temat spalania pomijamy. Auto dla fanatyków marki. Wrażenia z jazdy niezapomniane. Na naszym rynku nie ma zbyt wielu egzemplarzy.

Silniki Diesla

1.9 110KM – podstawowy silnik Diesla. Bardzo trwały, jednak za słaby dla tego auta. Jeżeli cenimy sobie niezawodność to jest to dobra oferta. Spalanie około 6 - 7 litrów.

1.9 115KM – Podobnie jak poprzednik, zbyt mały na wagę auta.

1.9 130KM – Jeżeli kusi nas niezawodność silnika 1,9 TDI, to właśnie tą wersją powinniśmy się zainteresować.

2.5 TDI 150/163/179KM – Jednostka V6. Najmocniejsza wersja silnikowa, uważana jest za awaryjną, jednak wszystko zależy od sposobu eksploatacji. O ten silnik należy po prostu dbać, wtedy odwdzięczy się bezawaryjnością. Ciekawa oferta dla miłośników Diesla o dosyć dużej mocy. Auta po liftingu z tym silnikiem są stosunkowo drogie. Spalanie na poziomie 8 – 10 litrów

Usterki

Modele z początku produkcji mają znacznie większą liczbę wad niż te po liftingu. Korozja występuje rzadko. Najwięcej problemów jest z przednim zawieszeniem. Wahacze przednie ulegają szybkiemu zużyciu, a naprawy są drogie, należy bowiem unikać zamienników.

Zobacz też: Audi A3 I (1996-2003) kontra BMW serii 3 (1998-2005)

 Zdarzają się problemy z pompą wody, przepływomierzem lub szczelnością automatycznych skrzyni biegów Tiptronic. Pojawiają się również drobne usterki elektryczne. Należy pamiętać, że silniki turbodoładowane wymagają specjalnej troski i odpowiedniego sposobu eksploatacji.

Jaką wersję wybrać?

REKLAMA

Na naszym rynku dominują auta z lat 1998-2000. Są przystępne cenowo i mają stosunkowo dobre wyposażenie. My polecamy wersje po liftingu. Jest ona znacznie lepiej wyposażona i pozbawiona wielu usterek z początku lat produkcji. Z silników benzynowych polecamy wersję 1,8T lub 2,7T. Jeśli nie chcemy auta z turbiną to warto przemyśleć zakup silnika o pojemności 2,4 lub 2,8 litra. Jeżeli zdecydujemy się na silnik o dużej pojemności, można pomyśleć o instalacji gazowej LPG.

W przypadku Diesla wybór jest znacznie łatwiejszy. Jeżeli auto ma nam służyć do spokojnej długiej jazdy to polecamy silnik 1,9 TDI 110KM. To niezawodna i trwała jednostka. Jeśli potrzebujemy trochę więcej mocy, zalecamy 1,9 TDI 130KM.

Jeśli zależy nam na dynamice warto przemyśleć zakup 2,5 TDI z silnikiem 179KM, jednak jest to ryzykowny zakup. Każdy egzemplarz z silnikiem 2,5 TDI powinien skontrolować doświadczony mechanik, łatwo bowiem trafić na zajeżdżone i wyeksploatowane egzemplarze tego dość delikatnego (w porównaniu do 1,9 TDI) silnika.

W przypadku zakupu Diesla zalecamy wykonać dynamiczną jazdę próbną, z gwałtownymi przyspieszeniami i redukcjami biegów. Jeżeli auto zostawia za sobą wielką chmurę czarnego dymu to może być znak, że turbosprężarka jest do wymiany. Oczywiście każdy Diesel pozostawia za sobą „dymek”, jednak nie jest to wielka czarna chmura.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Zawieszenie: Koniecznie należy skontrolować przednie zawieszenie. Wybite wahacze to spory koszt. Przed zakupem warto też sprawdzić auto na szarpaku. Chcąc dokonać dokładnej kontroli należy rozpiąć wahacze. Pamiętajmy, że przy wymianie najlepiej wymienić wszystkie, można użyć tego argumentu do zbicia ceny.

Układ elektryczny: usterki sterownika szyb

Skrzynia biegów: ewentualne wycieki (Tiptronic). Dodatkowo jeżeli skrzynia nie będzie płynnie pracować to jest to dla nas znak, ze nie jest w najlepszym stanie. Aut z uszkodzonymi skrzyniami automatycznymi należy unikać. Naprawa może być bardzo droga.

Ceny części

Ceny części do Audi są wysokie. Zamienniki najczęściej nie dorównują jakością i wytrzymałością.

Filtr powietrza: od 30 złotych

Tarcze hamulcowe: od 280 złotych

Klocki hamulcowe: od 100 złotych

Podsumowując, Audi A6 C5 jest dobrym wyborem jeśli chodzi o auto tej klasy. Większość aut oferowanych na naszym rynku pochodzi z Europy zachodniej. Najczęściej są to samochody powypadkowe lub z dużymi przebiegami. Niestety Audi A6 C5 jest cały czas popularnym autem wśród złodziei.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    Twój e-PIT 2024. Roczne rozliczenie podatku a ulga lub podatek za samochód. Gdzie wpisać kwotę w elektronicznym druku?

    Rozliczenie roczne w usłudze "Twój e-PIT" jest naprawdę proste. Wystarczy zalogować się na rządowej stronie. Tylko czy można rozliczyć w elektronicznym PIT ulgę rehabilitacyjną za samochód, koszty dojazdy do pracy i podatek od sprzedaży auta? Można. Oto instrukcja.

    REKLAMA

    Prognozy dla globalnego handlu i logistyki na 2024 rok wiszą na włosku
    Stacje wodorowe w Polsce. Orlen zbuduje 17 ogólnodostępnych punktów

    Orlen idzie w wodorową rewolucję. Koncern paliwowy w najbliższym czasie chce postawić w Polsce 17 stacji wodorowych. Lokalizacje zostały już wybrane. Kiedy ruszy realizacja projektu?

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Gesty w białych rękawiczkach [video]

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Co oznaczają gesty umundurowanego funkcjonariusz w białych rękawiczkach, który wychodzi na środek skrzyżowania? Zobacz nagranie video!

    Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio traci prawo jazdy w 2024 r.?

    Polskie przepisy przewidują taki środek karny, jak dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. Co więcej, w przypadku niektórych przestępstw jest on obligatoryjny. Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio pożegna się z prawem jazdy?

    REKLAMA

    Paliwo HVO100. Czym jest ekologiczny "olej napędowy"?

    W Europie pojawił się właśnie olej napędowy, który tak naprawdę oleju napędowego nie zawiera. A to dopiero połowa informacji. Nowe paliwo ON o oznaczeniu HVO100 ma pochodzenie roślinne i pozwala na obniżenie emisji CO2 aż o 90 proc. Czy można nim tankować każdego diesla?

    Utrata prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 30 km/h w mieście. Propozycja nowych przepisów

    Włodarze unijni biorą się za kierowców przekraczających prędkość w mieście. Chcą wprowadzenia przepisów, które pozwolą na odebranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o ponad 30 km/h na obszarze zabudowanym. Kiedy pojawią się nowe regulacje?

    REKLAMA