REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi A6 C5: wygodna limuzyna

Robert Kuśpiel
Audi A6 C5
Audi A6 C5
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 C5 jest dość popularnym autem na naszych drogach. To wygodna limuzyna, dość niezawodna, choć droga w zakupie i utrzymaniu.

Model C5 był produkowany od 1997 do 2004 roku. Konkurencją dla tego modelu jest Mercedes W210 i BMW E39. Generacja C5 przeszła w 2001 roku face lifting.

REKLAMA

REKLAMA

Jest to bardzo wygodna limuzyna zarówno do podróży w pojedynkę jak i w rodzinnym gronie. W wersji Avant (kombi), bagażnik ma pojemność 455 litrów, co może się wydawać mało porównując sedanem – 550 litrów. W Avancie maksymalna przestrzeń ładunkowa wynosi jednak, po złożeniu foteli, aż 1590 litrów.

Choć na naszym rynku jest bardzo duży wybór używanych Audi A6 w każdym typie nadwozia, to jednak ogromnym problemem jest znalezienie zadbanego i niewyeksploatowanego modelu.

Auto z silnikiem benzynowym z początku produkcji można kupić za około 16 000 złotych. Porządne egzemplarze jednak zaczynają się od około 19 000 zł. Na zakup wersji po liftingu powinniśmy przygotować nie mniej niż 23 000 zł.

REKLAMA

W przypadku Diesla wybór zaczyna się od 19 000 – 20 000. Auta tańsze raczej omijamy. Wersja poliftową to wydatek około 25 000 złotych. Za bogato wyposażoną wersję z ostatnich miesięcy produkcji trzeba zapłacić nawet ponad 30 000 złotych (w zależności od silnika).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Modele po face liftingu miały znacznie mniej usterek niż auta z początku produkcji. Do największych problemów w autach przedliftowych można zaliczyć: usterki mechanizmu zamka centralnego, przepływomierza i pompy wody. Za dobrze utrzymany i wyposażony model po 2001 roku trzeba zapłacić znacznie więcej, nawet 27 000 złotych.

Silniki benzynowe

1.8 125KM – podstawowa jednostka, raczej „spacerowy” silnik. Mało odpowiednia do gabarytów i wagi Audi A6.

1.8T 150/180KM – silniki turbodoładowane. Osiągi są na bardzo dobrym poziomie. Jeśli są poprawnie eksploatowane, odwdzięczają się wysoką trwałością. Wśród silników benzynowych bardzo dobry wybór.

2.0 130KM – silnik niewiele mocniejszy od podstawowej jednostki 1,8 litra. Raczej nie polecamy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A6

2.4 165/170KM – dobra alternatywa dla osób, które nie chcą auta z turbosprężarką. Auta z tymi silnikami często są przerabiane na LPG. Jednostka V6. Spalanie na poziomie 10 – 12 litrów na sto kilometrów.

2.7T 230/250KM – mocne silniki turbodoładowane. Jazda autem z tym silnikiem daje naprawdę dużą przyjemność. Polecamy wersję 250KM. Była montowana w wersjach po liftingu i jest bardziej dopracowana. Spalanie w granicach 12- 15 litrów na sto kilometrów.

2.8 193KM – popularna wersja na naszym rynku. Dobry silnik, ciekawa alternatywa dla 2.4. Spalanie w przypadku tego silnika wynosi około 12 – 13 litrów na sto kilometrów.

3.0 220KM – dosyć rzadki silnik na naszym rynku.

4.2 300KM – najmocniejszy silnik benzynowy. W 99% są to wersje „full opcja”. Temat spalania pomijamy. Auto dla fanatyków marki. Wrażenia z jazdy niezapomniane. Na naszym rynku nie ma zbyt wielu egzemplarzy.

Silniki Diesla

1.9 110KM – podstawowy silnik Diesla. Bardzo trwały, jednak za słaby dla tego auta. Jeżeli cenimy sobie niezawodność to jest to dobra oferta. Spalanie około 6 - 7 litrów.

1.9 115KM – Podobnie jak poprzednik, zbyt mały na wagę auta.

1.9 130KM – Jeżeli kusi nas niezawodność silnika 1,9 TDI, to właśnie tą wersją powinniśmy się zainteresować.

2.5 TDI 150/163/179KM – Jednostka V6. Najmocniejsza wersja silnikowa, uważana jest za awaryjną, jednak wszystko zależy od sposobu eksploatacji. O ten silnik należy po prostu dbać, wtedy odwdzięczy się bezawaryjnością. Ciekawa oferta dla miłośników Diesla o dosyć dużej mocy. Auta po liftingu z tym silnikiem są stosunkowo drogie. Spalanie na poziomie 8 – 10 litrów

Usterki

Modele z początku produkcji mają znacznie większą liczbę wad niż te po liftingu. Korozja występuje rzadko. Najwięcej problemów jest z przednim zawieszeniem. Wahacze przednie ulegają szybkiemu zużyciu, a naprawy są drogie, należy bowiem unikać zamienników.

Zobacz też: Audi A3 I (1996-2003) kontra BMW serii 3 (1998-2005)

 Zdarzają się problemy z pompą wody, przepływomierzem lub szczelnością automatycznych skrzyni biegów Tiptronic. Pojawiają się również drobne usterki elektryczne. Należy pamiętać, że silniki turbodoładowane wymagają specjalnej troski i odpowiedniego sposobu eksploatacji.

Jaką wersję wybrać?

Na naszym rynku dominują auta z lat 1998-2000. Są przystępne cenowo i mają stosunkowo dobre wyposażenie. My polecamy wersje po liftingu. Jest ona znacznie lepiej wyposażona i pozbawiona wielu usterek z początku lat produkcji. Z silników benzynowych polecamy wersję 1,8T lub 2,7T. Jeśli nie chcemy auta z turbiną to warto przemyśleć zakup silnika o pojemności 2,4 lub 2,8 litra. Jeżeli zdecydujemy się na silnik o dużej pojemności, można pomyśleć o instalacji gazowej LPG.

W przypadku Diesla wybór jest znacznie łatwiejszy. Jeżeli auto ma nam służyć do spokojnej długiej jazdy to polecamy silnik 1,9 TDI 110KM. To niezawodna i trwała jednostka. Jeśli potrzebujemy trochę więcej mocy, zalecamy 1,9 TDI 130KM.

Jeśli zależy nam na dynamice warto przemyśleć zakup 2,5 TDI z silnikiem 179KM, jednak jest to ryzykowny zakup. Każdy egzemplarz z silnikiem 2,5 TDI powinien skontrolować doświadczony mechanik, łatwo bowiem trafić na zajeżdżone i wyeksploatowane egzemplarze tego dość delikatnego (w porównaniu do 1,9 TDI) silnika.

W przypadku zakupu Diesla zalecamy wykonać dynamiczną jazdę próbną, z gwałtownymi przyspieszeniami i redukcjami biegów. Jeżeli auto zostawia za sobą wielką chmurę czarnego dymu to może być znak, że turbosprężarka jest do wymiany. Oczywiście każdy Diesel pozostawia za sobą „dymek”, jednak nie jest to wielka czarna chmura.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Zawieszenie: Koniecznie należy skontrolować przednie zawieszenie. Wybite wahacze to spory koszt. Przed zakupem warto też sprawdzić auto na szarpaku. Chcąc dokonać dokładnej kontroli należy rozpiąć wahacze. Pamiętajmy, że przy wymianie najlepiej wymienić wszystkie, można użyć tego argumentu do zbicia ceny.

Układ elektryczny: usterki sterownika szyb

Skrzynia biegów: ewentualne wycieki (Tiptronic). Dodatkowo jeżeli skrzynia nie będzie płynnie pracować to jest to dla nas znak, ze nie jest w najlepszym stanie. Aut z uszkodzonymi skrzyniami automatycznymi należy unikać. Naprawa może być bardzo droga.

Ceny części

Ceny części do Audi są wysokie. Zamienniki najczęściej nie dorównują jakością i wytrzymałością.

Filtr powietrza: od 30 złotych

Tarcze hamulcowe: od 280 złotych

Klocki hamulcowe: od 100 złotych

Podsumowując, Audi A6 C5 jest dobrym wyborem jeśli chodzi o auto tej klasy. Większość aut oferowanych na naszym rynku pochodzi z Europy zachodniej. Najczęściej są to samochody powypadkowe lub z dużymi przebiegami. Niestety Audi A6 C5 jest cały czas popularnym autem wśród złodziei.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA