REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi A4 B6/B7: poszukiwany/poszukiwana

Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA

Audi A4 B6 i B7 to samochód niezwykle popularny na rynku aut używanych. Głównie za sprawą prestiżu marki i małej utraty wartości. Kupić A4-kę w dobrym stanie jest jednak niezwykle trudno.

Audi A4 B6 pojawiło się na rynku w 2000 roku, na początku jedynie w wersji sedan. Na kombi (Avant) trzeba było zaczekać do 2001 roku, a na kabrioleta - kolejny rok. W 2004 roku przeprowadzono face lifting. Zmieniło się niewiele, a auta te (o oznaczeniu B7) najłatwiej poznać po długiej czarnej atrapie dzielącej zderzak.  Produkcja auta trwała aż do 2008 roku, kiedy to na rynku pojawiła się wersją B8.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A4 nie jest niestety najpraktyczniejszym autem na świecie. Dużym minusem jest mała ilość miejsca w środku, zarówno w drugim rzędzie siedzeń jak i w bagażniku. Dla przykładu wersja kombi (Avant) mieści zaledwie 442 litry bagażu. To mniej niż w sedanie, w którego kufrze zmieścimy 460 litrów.

Silniki

W Audi A4 B6/B7 występowała cała plejada silników benzynowych i Diesla. Wszystkie silniki Diesla oparte są o pompowtryskiwacze, przez co są dość głośne. Są też niestety mniej bezawaryjne od poprzedniej generacji, zasilanych pompami rotacyjnymi.

REKLAMA

Benzynowe:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1,6 102 KM - najsłabszy silnik w gamie, auto przyspiesza do setki w 12,9 sekundy. Jego ogromną zaletą jest bezawaryjność i prosta budowa. Słabe osiągi częściowo wynagradza niezbyt wysokie zużycie paliwa.

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A4

1,8 20V Turbo 150/163/190 KM - wersja polecana miłośnikom szybkiej jazdy. Silnik trwały, choć drogi w obsłudze.

2,0 20V 131 KM - mało popularny silnik na polskim rynku aut wtórnych. Spalanie na poziomie 12-13 litrów w mieście. Niezbyt dobry silnik do instalacji LPG, ze względu na 20 zaworową głowicę.

2,0 FSI 150 KM - silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zamontowanie do niego instalacji LPG jest niezwykle problematyczne, ze względu m.in. na szybkie wypalanie się wtrysków gazu (wtryskiwacze benzyny są nią chłodzone, gazu - nie).

2,0 TFSI 200/220 KM - silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Silnik pojawił się w wersji po face liftingu.

2,4 V6 170 KM - "najsłabszy" silnik V6 w A4. Auto drogie w eksploatacji, a jeśli koniecznie chcemy mieć pod maską V6-tkę to lepiej rozejrzeć się za wersją 3-litrową. Zużycie paliwa na poziomie 9,6 l/100 km.

3,0 V6 220 KM -  polecana V6-tka w wersji sprzed face liftingu. 6,9 sekundy do setki, 245 km/h prędkości maksymalnej, średnie zużycie paliwa około 9,5 l/100 km.

3,2 V6 FSI 255 KM - silnik ten pojawił się w wersji po faceliftingu i była to najszybsza A4-ka.

4,2 V8 344/420 KM - silnik ten obecny był pod maską wersji S4 (wersja 344 KM) i RS4 (420 KM). Warto pamiętać, że w modelu B6 nie było wersji RS4, powróciła dopiero w B7, z 420-konnym silnikiem pod maską. Wersje te występują tylko z napędem na cztery koła (quattro) i są kosztowne w zakupie i utrzymaniu.

Diesle:

1,9 TDI 100/115/131 KM - najsłabszy, ale też najbardziej "niezniszczalny" Diesel. Głośny i klekotliwy ze względu na pompowtryskiwacze. Bardzo ciężko jest znaleźć auto nie zajeżdżone i zadbane. Wersja 100-konna będzie jeździć do końca świata jeśli tylko będziemy o nią dbali. Im więcej mocy tym większe zużycie paliwa i nieco mniejsza bezawaryjność. Zdecydowanie najlepszy diesel w B6 i B7.

2,0 TDI 140 KM - obecnie silnik ten został już dopracowany, jednak kiedy pojawił się w A4 B7 w 2004 roku był niezwykle awaryjny. Pękały głowice (zwłaszcza w wersji 16-zaworowej), problemy były też z napędem pompy oleju. Auta te na rynku wtórnym są dość tanie, ale należy się ich wystrzegać.

2,5 V6 TDI 163 KM - na temat tego silnika krąży wiele skrajnych opinii. Użytkownicy narzekają na problemy m.in. z pompą paliwa. Inni chwalą go ze względu na brzmienie i osiągi. Wydaje się, że jest to silnik bardzo wrażliwy na słabej jakości paliwo.

2,7 i 3,0 TDI – w tych silnikach zdarzają się przypadki wypalenia tłoków, naprawa takiej jednostki kosztuje nawet 9-10 tysięcy złotych.

Dalej: skrzynie biegów, zawieszenie, porady dla kupujących


Skrzynie biegów

W A4 B6/B7 należy unikać przekładni bezstopniowych Multitronic, są awaryjne i bardzo drogie w naprawie. Bardziej tradycyjny automat Tiptronic też potrafi przysporzyć kłopotów, lepiej zdecydować się na wersję manualną.

Zawieszenie

A4-ka uważana jest za jedno z najlepiej prowadzących się aut w tym segmencie. Konsekwencji tego jest kilka. Po pierwsze, zawieszenie jest zestrojone dość twardo, przejazd po dziurawej jezdni jest mało przyjemnym doświadczeniem.

Po drugie, zawieszenie w Audi A4 zarówno z przodu jak i z tyłu oparte jest o układ wielowahaczowy. To właśnie ono zapewnia doskonałe prowadzenie, jednak jest ono wrażliwe na kiepskiej jakości nawierzchnię i drogie w naprawach (awaryjny jest zwłaszcza przód). Wahacz przedni kosztuje nawet 600 złotych.

Zobacz też: Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

Auto jest też dość nisko zawieszone. Działkowicze, wędkarze i wszyscy lubiący wypady na łono natury raczej będą z obawą rozglądać się za wystającymi korzeniami i większymi nierównościami.

Ceny części

Części oryginalne do A4 B6/B7 nie należą do tanich. Na szczęście oferta tańszych zamienników jest dość bogata.

Filtr oleju - od 25 złotych
Filtr powietrza - od 40 złotych
Klocki hamulcowe przód (komplet) - 150 złotych
rozrząd (1,9 TDI) - 500 złotych
sprzęgło (1,9 TDI) - 1100 złotych

Popularny... wśród złodziei

Audi A4 B6/B7 jest autem niezwykle popularnym na polskim rynku wtórnym. To bogato wyposażone auta, dość luksusowe, wygodne i szybkie, które można na dodatek kupić już od około 18 tysięcy złotych. Z tego powodu cieszą się też dużym zainteresowaniem złodziei samochodowych. W 2011 roku Audi A4 na liście 15. najczęściej kradzionych aut w Polsce zajęło szczytne 5. miejsce, zaraz za Audi A6... i Fiatem 126p.

Jak i co kupić?

Kupując A4-kę nie można się spieszyć i do każdego egzemplarza trzeba podchodzić niezwykle podejrzliwie. Można bezpiecznie założyć, że prawie każde sprzedawane w Polsce Audi A4 B6/B7 ma przekręcony licznik. Jeśli znajdziemy interesujący nas egzemplarz, zalecamy bezwzględną wizytę w ASO, skontrolowanie stanu silnika i zawieszenia oraz... wyciągnięcie historii auta. Audi posiada międzynarodową bazę serwisową, dzięki któremu można sprawdzić praktycznie każdy serwisowany w ASO egzemplarz na całym świecie. Niestety salony są mało chętne do udostępniania informacji przez telefon lub e-mail, najlepiej więc umówić się na przegląd auta, za który trzeba będzie zapłacić. Dobrym trikiem jest zaproponowanie sprzedającemu, że jeśli stan auta będzie bardzo odbiegał od deklarowanego, to pokryje on koszty przeglądu.

Zobacz też: Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

A4-ka jest dobrze zabezpieczona antykorozyjnie, więc ogniska rdzy mogą świadczyć o naprawie blacharskiej, np. po wypadku. Oglądając auto zajrzyjmy pod wykładzinę bagaznika, bardzo trudno jest dobrze wyprostować tam blachę po wypadku, dlatego jest to dobre miejsce do sprawdzenia faktycznej bezwypadkowości auta (oczywiście tylko w przypadku uderzeń w tył auta).

Ceny

Przy Audi A4 B6/B7 warto przeznaczyć minimum 20 tysięcy złotych. Mamy wtedy szansę znaleźć egzemplarz w dobrym stanie, choć będzie to rozwiązanie kompromisowe, bowiem stać nas będzie na auto z silnikiem benzynowym i sprzed face liftingu.

Ze względu na popularność auta warto też zajrzeć na stronę klubu Audi A4: www.a4-klub.pl.

Wersja Avant pojawiła się w 2001 roku
Newspress
Audi A4 B6 Avant ma mniejszy bagażnik niż wersja sedan
Newspress
Audi A4 B7 to wersja po faceliftingu przeprowadzonym w 2004 roku
Newspress
Audi A4 B7 zeszło z taśm produkcyjnych w 2008 roku
Newspress
Dużym minusem jest mała ilość miejsca w środku, zarówno w drugim rzędzie siedzeń jak i w bagażniku.
Newspress
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA