Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi A4 B6/B7: poszukiwany/poszukiwana

Kalinowski Marcin
Audi A4 B6 i B7 to samochód niezwykle popularny na rynku aut używanych. Głównie za sprawą prestiżu marki i małej utraty wartości. Kupić A4-kę w dobrym stanie jest jednak niezwykle trudno.

Audi A4 B6 pojawiło się na rynku w 2000 roku, na początku jedynie w wersji sedan. Na kombi (Avant) trzeba było zaczekać do 2001 roku, a na kabrioleta - kolejny rok. W 2004 roku przeprowadzono face lifting. Zmieniło się niewiele, a auta te (o oznaczeniu B7) najłatwiej poznać po długiej czarnej atrapie dzielącej zderzak.  Produkcja auta trwała aż do 2008 roku, kiedy to na rynku pojawiła się wersją B8.

Audi A4 nie jest niestety najpraktyczniejszym autem na świecie. Dużym minusem jest mała ilość miejsca w środku, zarówno w drugim rzędzie siedzeń jak i w bagażniku. Dla przykładu wersja kombi (Avant) mieści zaledwie 442 litry bagażu. To mniej niż w sedanie, w którego kufrze zmieścimy 460 litrów.

Silniki

W Audi A4 B6/B7 występowała cała plejada silników benzynowych i Diesla. Wszystkie silniki Diesla oparte są o pompowtryskiwacze, przez co są dość głośne. Są też niestety mniej bezawaryjne od poprzedniej generacji, zasilanych pompami rotacyjnymi.

Benzynowe:

1,6 102 KM - najsłabszy silnik w gamie, auto przyspiesza do setki w 12,9 sekundy. Jego ogromną zaletą jest bezawaryjność i prosta budowa. Słabe osiągi częściowo wynagradza niezbyt wysokie zużycie paliwa.

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A4

1,8 20V Turbo 150/163/190 KM - wersja polecana miłośnikom szybkiej jazdy. Silnik trwały, choć drogi w obsłudze.

2,0 20V 131 KM - mało popularny silnik na polskim rynku aut wtórnych. Spalanie na poziomie 12-13 litrów w mieście. Niezbyt dobry silnik do instalacji LPG, ze względu na 20 zaworową głowicę.

2,0 FSI 150 KM - silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zamontowanie do niego instalacji LPG jest niezwykle problematyczne, ze względu m.in. na szybkie wypalanie się wtrysków gazu (wtryskiwacze benzyny są nią chłodzone, gazu - nie).

2,0 TFSI 200/220 KM - silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Silnik pojawił się w wersji po face liftingu.

2,4 V6 170 KM - "najsłabszy" silnik V6 w A4. Auto drogie w eksploatacji, a jeśli koniecznie chcemy mieć pod maską V6-tkę to lepiej rozejrzeć się za wersją 3-litrową. Zużycie paliwa na poziomie 9,6 l/100 km.

3,0 V6 220 KM -  polecana V6-tka w wersji sprzed face liftingu. 6,9 sekundy do setki, 245 km/h prędkości maksymalnej, średnie zużycie paliwa około 9,5 l/100 km.

3,2 V6 FSI 255 KM - silnik ten pojawił się w wersji po faceliftingu i była to najszybsza A4-ka.

4,2 V8 344/420 KM - silnik ten obecny był pod maską wersji S4 (wersja 344 KM) i RS4 (420 KM). Warto pamiętać, że w modelu B6 nie było wersji RS4, powróciła dopiero w B7, z 420-konnym silnikiem pod maską. Wersje te występują tylko z napędem na cztery koła (quattro) i są kosztowne w zakupie i utrzymaniu.

Diesle:

1,9 TDI 100/115/131 KM - najsłabszy, ale też najbardziej "niezniszczalny" Diesel. Głośny i klekotliwy ze względu na pompowtryskiwacze. Bardzo ciężko jest znaleźć auto nie zajeżdżone i zadbane. Wersja 100-konna będzie jeździć do końca świata jeśli tylko będziemy o nią dbali. Im więcej mocy tym większe zużycie paliwa i nieco mniejsza bezawaryjność. Zdecydowanie najlepszy diesel w B6 i B7.

2,0 TDI 140 KM - obecnie silnik ten został już dopracowany, jednak kiedy pojawił się w A4 B7 w 2004 roku był niezwykle awaryjny. Pękały głowice (zwłaszcza w wersji 16-zaworowej), problemy były też z napędem pompy oleju. Auta te na rynku wtórnym są dość tanie, ale należy się ich wystrzegać.

2,5 V6 TDI 163 KM - na temat tego silnika krąży wiele skrajnych opinii. Użytkownicy narzekają na problemy m.in. z pompą paliwa. Inni chwalą go ze względu na brzmienie i osiągi. Wydaje się, że jest to silnik bardzo wrażliwy na słabej jakości paliwo.

2,7 i 3,0 TDI – w tych silnikach zdarzają się przypadki wypalenia tłoków, naprawa takiej jednostki kosztuje nawet 9-10 tysięcy złotych.

Dalej: skrzynie biegów, zawieszenie, porady dla kupujących


Skrzynie biegów

W A4 B6/B7 należy unikać przekładni bezstopniowych Multitronic, są awaryjne i bardzo drogie w naprawie. Bardziej tradycyjny automat Tiptronic też potrafi przysporzyć kłopotów, lepiej zdecydować się na wersję manualną.

Zawieszenie

A4-ka uważana jest za jedno z najlepiej prowadzących się aut w tym segmencie. Konsekwencji tego jest kilka. Po pierwsze, zawieszenie jest zestrojone dość twardo, przejazd po dziurawej jezdni jest mało przyjemnym doświadczeniem.

Po drugie, zawieszenie w Audi A4 zarówno z przodu jak i z tyłu oparte jest o układ wielowahaczowy. To właśnie ono zapewnia doskonałe prowadzenie, jednak jest ono wrażliwe na kiepskiej jakości nawierzchnię i drogie w naprawach (awaryjny jest zwłaszcza przód). Wahacz przedni kosztuje nawet 600 złotych.

Zobacz też: Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

Auto jest też dość nisko zawieszone. Działkowicze, wędkarze i wszyscy lubiący wypady na łono natury raczej będą z obawą rozglądać się za wystającymi korzeniami i większymi nierównościami.

Ceny części

Części oryginalne do A4 B6/B7 nie należą do tanich. Na szczęście oferta tańszych zamienników jest dość bogata.

Filtr oleju - od 25 złotych
Filtr powietrza - od 40 złotych
Klocki hamulcowe przód (komplet) - 150 złotych
rozrząd (1,9 TDI) - 500 złotych
sprzęgło (1,9 TDI) - 1100 złotych

Popularny... wśród złodziei

Audi A4 B6/B7 jest autem niezwykle popularnym na polskim rynku wtórnym. To bogato wyposażone auta, dość luksusowe, wygodne i szybkie, które można na dodatek kupić już od około 18 tysięcy złotych. Z tego powodu cieszą się też dużym zainteresowaniem złodziei samochodowych. W 2011 roku Audi A4 na liście 15. najczęściej kradzionych aut w Polsce zajęło szczytne 5. miejsce, zaraz za Audi A6... i Fiatem 126p.

Jak i co kupić?

Kupując A4-kę nie można się spieszyć i do każdego egzemplarza trzeba podchodzić niezwykle podejrzliwie. Można bezpiecznie założyć, że prawie każde sprzedawane w Polsce Audi A4 B6/B7 ma przekręcony licznik. Jeśli znajdziemy interesujący nas egzemplarz, zalecamy bezwzględną wizytę w ASO, skontrolowanie stanu silnika i zawieszenia oraz... wyciągnięcie historii auta. Audi posiada międzynarodową bazę serwisową, dzięki któremu można sprawdzić praktycznie każdy serwisowany w ASO egzemplarz na całym świecie. Niestety salony są mało chętne do udostępniania informacji przez telefon lub e-mail, najlepiej więc umówić się na przegląd auta, za który trzeba będzie zapłacić. Dobrym trikiem jest zaproponowanie sprzedającemu, że jeśli stan auta będzie bardzo odbiegał od deklarowanego, to pokryje on koszty przeglądu.

Zobacz też: Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

A4-ka jest dobrze zabezpieczona antykorozyjnie, więc ogniska rdzy mogą świadczyć o naprawie blacharskiej, np. po wypadku. Oglądając auto zajrzyjmy pod wykładzinę bagaznika, bardzo trudno jest dobrze wyprostować tam blachę po wypadku, dlatego jest to dobre miejsce do sprawdzenia faktycznej bezwypadkowości auta (oczywiście tylko w przypadku uderzeń w tył auta).

Ceny

Przy Audi A4 B6/B7 warto przeznaczyć minimum 20 tysięcy złotych. Mamy wtedy szansę znaleźć egzemplarz w dobrym stanie, choć będzie to rozwiązanie kompromisowe, bowiem stać nas będzie na auto z silnikiem benzynowym i sprzed face liftingu.

Ze względu na popularność auta warto też zajrzeć na stronę klubu Audi A4: www.a4-klub.pl.

Wersja Avant pojawiła się w 2001 roku
Newspress
Audi A4 B6 Avant ma mniejszy bagażnik niż wersja sedan
Newspress
Audi A4 B7 to wersja po faceliftingu przeprowadzonym w 2004 roku
Newspress
Audi A4 B7 zeszło z taśm produkcyjnych w 2008 roku
Newspress
Dużym minusem jest mała ilość miejsca w środku, zarówno w drugim rzędzie siedzeń jak i w bagażniku.
Newspress
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Przejście sugerowane: co to jest, jak wygląda, przepisy

    Pieszy może tu legalnie przejść przez jezdnię, ale punkt ten tak właściwie przejściem dla pieszych nie jest. Przejście sugerowane to dziwna konstrukcja, która nakłada na przechodzącego przez jezdnię nowe obowiązki.

    70 lat temu zbudowano polski samochód Pionier

    70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.

    Na wakacje samochodem po Europie. Gdzie jest najwięcej fotoradarów?

    Wyjazd autem na wakacje za granicę jest coraz bardziej popularny. Polscy kierowcy mogą jednak przeżyć szok w poszczególnych państwach UE. Wszystko za sprawą fotoradarów, których jest znacznie więcej niż w Polsce.

    Jakich samochodów elektrycznych szukają Polacy?

    Dziś mamy listę 20 najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych. I choć kluczowym warunkiem zakupu jest uzyskanie dotacji, nabywcy aut elektrycznych mają trudny wybór. Czasami bowiem warunki programu "Mój elektryk" wykluczają mocniejszą baterię.

    Biurowa sieć ładowania aut elektrycznych. Zachęta do zakupu elektryka?

    Budowa biurowej sieci ładowania aut elektrycznych może się stać zachętą do zakupu elektryka, ale i pozapłacowym benefitem dla pracownika. Firmowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych natomiast warto planować perspektywicznie. To ogranicza koszty.

    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.