REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi A4 B6/B7: poszukiwany/poszukiwana

Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA

Audi A4 B6 i B7 to samochód niezwykle popularny na rynku aut używanych. Głównie za sprawą prestiżu marki i małej utraty wartości. Kupić A4-kę w dobrym stanie jest jednak niezwykle trudno.

Audi A4 B6 pojawiło się na rynku w 2000 roku, na początku jedynie w wersji sedan. Na kombi (Avant) trzeba było zaczekać do 2001 roku, a na kabrioleta - kolejny rok. W 2004 roku przeprowadzono face lifting. Zmieniło się niewiele, a auta te (o oznaczeniu B7) najłatwiej poznać po długiej czarnej atrapie dzielącej zderzak.  Produkcja auta trwała aż do 2008 roku, kiedy to na rynku pojawiła się wersją B8.

REKLAMA

Audi A4 nie jest niestety najpraktyczniejszym autem na świecie. Dużym minusem jest mała ilość miejsca w środku, zarówno w drugim rzędzie siedzeń jak i w bagażniku. Dla przykładu wersja kombi (Avant) mieści zaledwie 442 litry bagażu. To mniej niż w sedanie, w którego kufrze zmieścimy 460 litrów.

Silniki

W Audi A4 B6/B7 występowała cała plejada silników benzynowych i Diesla. Wszystkie silniki Diesla oparte są o pompowtryskiwacze, przez co są dość głośne. Są też niestety mniej bezawaryjne od poprzedniej generacji, zasilanych pompami rotacyjnymi.

Benzynowe:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1,6 102 KM - najsłabszy silnik w gamie, auto przyspiesza do setki w 12,9 sekundy. Jego ogromną zaletą jest bezawaryjność i prosta budowa. Słabe osiągi częściowo wynagradza niezbyt wysokie zużycie paliwa.

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A4

1,8 20V Turbo 150/163/190 KM - wersja polecana miłośnikom szybkiej jazdy. Silnik trwały, choć drogi w obsłudze.

2,0 20V 131 KM - mało popularny silnik na polskim rynku aut wtórnych. Spalanie na poziomie 12-13 litrów w mieście. Niezbyt dobry silnik do instalacji LPG, ze względu na 20 zaworową głowicę.

2,0 FSI 150 KM - silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zamontowanie do niego instalacji LPG jest niezwykle problematyczne, ze względu m.in. na szybkie wypalanie się wtrysków gazu (wtryskiwacze benzyny są nią chłodzone, gazu - nie).

2,0 TFSI 200/220 KM - silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Silnik pojawił się w wersji po face liftingu.

2,4 V6 170 KM - "najsłabszy" silnik V6 w A4. Auto drogie w eksploatacji, a jeśli koniecznie chcemy mieć pod maską V6-tkę to lepiej rozejrzeć się za wersją 3-litrową. Zużycie paliwa na poziomie 9,6 l/100 km.

3,0 V6 220 KM -  polecana V6-tka w wersji sprzed face liftingu. 6,9 sekundy do setki, 245 km/h prędkości maksymalnej, średnie zużycie paliwa około 9,5 l/100 km.

3,2 V6 FSI 255 KM - silnik ten pojawił się w wersji po faceliftingu i była to najszybsza A4-ka.

4,2 V8 344/420 KM - silnik ten obecny był pod maską wersji S4 (wersja 344 KM) i RS4 (420 KM). Warto pamiętać, że w modelu B6 nie było wersji RS4, powróciła dopiero w B7, z 420-konnym silnikiem pod maską. Wersje te występują tylko z napędem na cztery koła (quattro) i są kosztowne w zakupie i utrzymaniu.

Diesle:

REKLAMA

1,9 TDI 100/115/131 KM - najsłabszy, ale też najbardziej "niezniszczalny" Diesel. Głośny i klekotliwy ze względu na pompowtryskiwacze. Bardzo ciężko jest znaleźć auto nie zajeżdżone i zadbane. Wersja 100-konna będzie jeździć do końca świata jeśli tylko będziemy o nią dbali. Im więcej mocy tym większe zużycie paliwa i nieco mniejsza bezawaryjność. Zdecydowanie najlepszy diesel w B6 i B7.

2,0 TDI 140 KM - obecnie silnik ten został już dopracowany, jednak kiedy pojawił się w A4 B7 w 2004 roku był niezwykle awaryjny. Pękały głowice (zwłaszcza w wersji 16-zaworowej), problemy były też z napędem pompy oleju. Auta te na rynku wtórnym są dość tanie, ale należy się ich wystrzegać.

2,5 V6 TDI 163 KM - na temat tego silnika krąży wiele skrajnych opinii. Użytkownicy narzekają na problemy m.in. z pompą paliwa. Inni chwalą go ze względu na brzmienie i osiągi. Wydaje się, że jest to silnik bardzo wrażliwy na słabej jakości paliwo.

2,7 i 3,0 TDI – w tych silnikach zdarzają się przypadki wypalenia tłoków, naprawa takiej jednostki kosztuje nawet 9-10 tysięcy złotych.

Dalej: skrzynie biegów, zawieszenie, porady dla kupujących


Skrzynie biegów

W A4 B6/B7 należy unikać przekładni bezstopniowych Multitronic, są awaryjne i bardzo drogie w naprawie. Bardziej tradycyjny automat Tiptronic też potrafi przysporzyć kłopotów, lepiej zdecydować się na wersję manualną.

Zawieszenie

A4-ka uważana jest za jedno z najlepiej prowadzących się aut w tym segmencie. Konsekwencji tego jest kilka. Po pierwsze, zawieszenie jest zestrojone dość twardo, przejazd po dziurawej jezdni jest mało przyjemnym doświadczeniem.

Po drugie, zawieszenie w Audi A4 zarówno z przodu jak i z tyłu oparte jest o układ wielowahaczowy. To właśnie ono zapewnia doskonałe prowadzenie, jednak jest ono wrażliwe na kiepskiej jakości nawierzchnię i drogie w naprawach (awaryjny jest zwłaszcza przód). Wahacz przedni kosztuje nawet 600 złotych.

Zobacz też: Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

Auto jest też dość nisko zawieszone. Działkowicze, wędkarze i wszyscy lubiący wypady na łono natury raczej będą z obawą rozglądać się za wystającymi korzeniami i większymi nierównościami.

Ceny części

Części oryginalne do A4 B6/B7 nie należą do tanich. Na szczęście oferta tańszych zamienników jest dość bogata.

Filtr oleju - od 25 złotych
Filtr powietrza - od 40 złotych
Klocki hamulcowe przód (komplet) - 150 złotych
rozrząd (1,9 TDI) - 500 złotych
sprzęgło (1,9 TDI) - 1100 złotych

Popularny... wśród złodziei

Audi A4 B6/B7 jest autem niezwykle popularnym na polskim rynku wtórnym. To bogato wyposażone auta, dość luksusowe, wygodne i szybkie, które można na dodatek kupić już od około 18 tysięcy złotych. Z tego powodu cieszą się też dużym zainteresowaniem złodziei samochodowych. W 2011 roku Audi A4 na liście 15. najczęściej kradzionych aut w Polsce zajęło szczytne 5. miejsce, zaraz za Audi A6... i Fiatem 126p.

Jak i co kupić?

Kupując A4-kę nie można się spieszyć i do każdego egzemplarza trzeba podchodzić niezwykle podejrzliwie. Można bezpiecznie założyć, że prawie każde sprzedawane w Polsce Audi A4 B6/B7 ma przekręcony licznik. Jeśli znajdziemy interesujący nas egzemplarz, zalecamy bezwzględną wizytę w ASO, skontrolowanie stanu silnika i zawieszenia oraz... wyciągnięcie historii auta. Audi posiada międzynarodową bazę serwisową, dzięki któremu można sprawdzić praktycznie każdy serwisowany w ASO egzemplarz na całym świecie. Niestety salony są mało chętne do udostępniania informacji przez telefon lub e-mail, najlepiej więc umówić się na przegląd auta, za który trzeba będzie zapłacić. Dobrym trikiem jest zaproponowanie sprzedającemu, że jeśli stan auta będzie bardzo odbiegał od deklarowanego, to pokryje on koszty przeglądu.

Zobacz też: Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

A4-ka jest dobrze zabezpieczona antykorozyjnie, więc ogniska rdzy mogą świadczyć o naprawie blacharskiej, np. po wypadku. Oglądając auto zajrzyjmy pod wykładzinę bagaznika, bardzo trudno jest dobrze wyprostować tam blachę po wypadku, dlatego jest to dobre miejsce do sprawdzenia faktycznej bezwypadkowości auta (oczywiście tylko w przypadku uderzeń w tył auta).

Ceny

Przy Audi A4 B6/B7 warto przeznaczyć minimum 20 tysięcy złotych. Mamy wtedy szansę znaleźć egzemplarz w dobrym stanie, choć będzie to rozwiązanie kompromisowe, bowiem stać nas będzie na auto z silnikiem benzynowym i sprzed face liftingu.

Ze względu na popularność auta warto też zajrzeć na stronę klubu Audi A4: www.a4-klub.pl.

Wersja Avant pojawiła się w 2001 roku
Newspress
Audi A4 B6 Avant ma mniejszy bagażnik niż wersja sedan
Newspress
Audi A4 B7 to wersja po faceliftingu przeprowadzonym w 2004 roku
Newspress
Audi A4 B7 zeszło z taśm produkcyjnych w 2008 roku
Newspress
Dużym minusem jest mała ilość miejsca w środku, zarówno w drugim rzędzie siedzeń jak i w bagażniku.
Newspress
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA