REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Twoje Volvo zaparkuje samo za Ciebie - system autonomicznego parkowania

System Volvo pozwala na zaparkowanie auta bez udziału kierowcy. Nie musi go być nawet w kabinie!
System Volvo pozwala na zaparkowanie auta bez udziału kierowcy. Nie musi go być nawet w kabinie!
Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Manewr parkowania to dla wielu kierowców gehenna. Firma Volvo wyszła im problemom na przeciw i ogłosiła wprowadzenie w 2014 roku nowego systemu automatycznego parkowania. Kierowca nie będzie nawet musiał siedzieć w aucie!

Dzięki systemowi autonomicznego parkowania pojazd samodzielnie wyszukuje wolne miejsce parkingowe i je zajmuje – nawet gdy kierowca nie przebywa w aucie! Aby procedura parkingowa przebiegała bezpiecznie, samochód komunikuje się również z innymi autami, wykrywa pieszych i inne obiekty znajdujące się na parkingu. System ten trafi do nowego Volvo XC90, którego światowa premiera odbędzie się pod koniec 2014 roku. Wcześniej, bo już za kilka tygodni pojazd koncepcyjny z tym systemem zostanie przedstawiony dziennikarzom na specjalnym zamkniętym pokazie.

REKLAMA

Technologia autonomicznego parkowania jest systemem koncepcyjnym zwalniającym kierowcę z czasochłonnego obowiązku poszukiwania wolnego miejsca parkingowego. Kierowca po prostu zostawia pojazd przy wjeździe na parking, by później odebrać go w tym samym miejscu - opisuje Thomas Broberg, Starszy Doradca ds. Bezpieczeństwa w Grupie Volvo Car.

Zobacz też: Komputer pokładowy - typowe problemy i niedoskonałości

Aby wykorzystać pełne możliwości systemu, parking musi być wyposażony w odpowiednią infrastrukturę, która skomunikuje się z systemem samochodu. Wówczas kierowca otrzyma komunikat, że w danym miejscu jest dostępna usługa autonomicznego parkowania. Aktywuje się ją za pomocą telefonu komórkowego. Następnie pojazd korzysta ze specjalnych czujników, by zlokalizować wolne miejsce parkingowe i do niego dojechać. Kiedy kierowca wraca na parking i chce z niego odjechać, wszystkie czynności wykonywane są w odwrotnej kolejności.

 Interakcja z innymi pojazdami i użytkownikami drogi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Dzięki systemom pozwalającym pojazdowi na samodzielne poruszanie się, wykrywanie przeszkód oraz hamowanie, może on bezpiecznie poruszać się pomiędzy innymi samochodami oraz pieszymi obecnymi na terenie parkingu. Prędkość oraz siła hamowania dostosowane są do warunków panujących w takich właśnie okolicznościach.

Podstawowe założenie, które przyjęliśmy, mówi że samodzielnie poruszające się pojazdy muszą być w stanie poruszać się bezpiecznie w środowisku, z którego korzystają również tradycyjne samochody oraz inni, niechronieni użytkownicy drogi – zauważa Thomas Broberg.

Zobacz też: System KERS w autach osobowych - działanie

 Pionier w dziedzinie technologii autonomicznych

Volvo Car Group intensywnie rozwija technologie bezpieczeństwa, w których od dawna jest liderem. Firma inwestuje także w systemy autonomicznego parkowania, automatycznej jazdy aut w kolumnie.

Firma Volvo była jedynym producentem samochodów, który uczestniczył w programie SARTRE (Safe Road Trains for the Environment), zakończonym pomyślnie w roku 2012. W tym unikalnym projekcie, w którym brało udział siedmiu europejskich partnerów technologicznych, skoncentrowano się na technologii nadającej się do zastosowania na konwencjonalnych drogach, pozwalającej na poruszanie się aut w specjalnych kolumnach.

Zobacz też: Elektroniczne opłaty parkingowe - Audi testuje nowy system

W skład konwoju SARTRE wchodził pełniący rolę przewodnika pojazd ciężarowy, za którym znajdowały się cztery auta Volvo poruszające się autonomicznie z prędkościami do 90 km/h. W niektórych przypadkach odstęp pomiędzy pojazdami wynosił jedynie cztery metry.

Autonomiczny układ kierowniczy w następnym modelu XC90

Technologie autonomicznego parkowania i poruszania się w konwojach wciąż znajdują się w fazie rozwojowej. Jednakże pragnąc zachować pozycję lidera w dziedzinie innowacyjnych technologii, w nowym modelu Volvo XC90, który będzie miał swą premierę pod koniec roku 2014, przedstawimy pierwsze elementy autonomicznego układu kierowniczego – kończy Thomas Broberg.

Źródło: materiały prasowe Volvo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA