REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?

Toyota Prius 1.8 HSE - tył
Toyota Prius 1.8 HSE - tył
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Używana Toyota Prius trzeciej generacji nie jest samochodem królującym w ogłoszeniach sprzedaży. Hybrydowy napęd wzbudza obawy polskich kierowców. Ale lata eksploatacji hybryd dowiodły, że niesłusznie.

W roku 1997 Japończycy dokonali rewolucji. Toyota - producent tworzący do tej pory wyjątkowo rozsądne i trwałe samochody - wyszedł do kierowców z wizjonerskim pomysłem. Wprowadził na rynek pierwszy na świecie samochód hybrydowy. Prius oczywiście nie od razu zdobył popularność. Pierwsza generacja auta była traktowana raczej w formie ciekawostki. Od drugiej odsłony zaczął się jednak prawdziwy sprzedażowy hit, który w przypadku modelu serii trzeciej przyjął formę niespełna 1,7 miliona sztuk. A warto dodać, że auto było sprzedawane tylko przez 6 lat!

REKLAMA

Zobacz też: Test Toyota Prius 1,8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Toyota Prius 1.8 HSE

Toyota Prius 1.8 HSE

Używane: Toyota Prius III - futurystyczny, czyli opływowy

REKLAMA

Ekologiczny znaczy opływowy. To oczywiste dla japońskich inżynierów. Właśnie dlatego podczas tworzenia sylwetki Priusa XW30 zależało im nie tylko na nowoczesnym charakterze i wyostrzonej linii nadwozia, ale i elementach aerodynamicznych. Obły przód, nisko opadający dach i przetłoczenia linii bocznej sprawiają, że współczynnik oporu powietrza Cd w przypadku Toyoty spada do zaledwie 0,25. Dodatkowo trzeci Prius ma wielkie reflektory charakterystyczne dla japońskich aut z tamtego okresu, dynamicznie wyglądającą linię okien oraz efektowny tył z przełamaną szybą stanowiącą część klapy bagażnika.

Futuryzm jest uderzający również po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej. Deska rozdzielcza jest niezwykle masywna, ale na szczęście została przełamana srebrną wstawką. To ją zdecydowanie rozjaśnia. Dodatkowo na samym szczycie konsoli pojawił się wyświetlacz zamiast standardowych zegarów, gałka skrzyni biegów jest nietuzinkowa, a całość została okraszona całą masą przycisków. Obsługa Priusa III z pewnością wymaga przyzwyczajenia. Mimo wszystko po pewnym czasie powinna być intuicyjna.

Kabina Toyoty jest przestronna. Bez żadnych problemów zmieszczą się w niej cztery dorosłe osoby. Uwaga dotyczy jedynie tylnej kanapy - za sprawą opadającej linii dachu, mało miejsca nad głową mogą mieć bardzo wysocy pasażerowie. Japończycy pomyśleli o praktyczności Priusa XW30. Dlatego zastosowali we wnętrzu dużą ilość schowków i półeczek. Pojemność bagażnika w modelu bazowym waha się od 445 do 1545 litrów. W przypadku wersji Plug-in wynosi od 403 do 1503 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Toyota Prius 1.8 HSE - wnętrze

Toyota Prius 1.8 HSE - wnętrze

Moto.wieszjak.pl

Zobacz też: Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Używane: Toyota Prius III - dynamiczna, oszczędna i trwała

REKLAMA

Hybryda oznacza połączenie potencjału silnika benzynowego i elektrycznego. Spalinowa jednostka w przypadku Priusa III ma 1,8 litra pojemności i 98 koni mechanicznych. To najprostsza z możliwych konstrukcji z jedyną technologiczną fanaberią w postaci pracy w cyklu Atkinsona. Agregat elektryczny nie jest jedynie boosterem. Dysponuje stadem 80 koni i może samodzielnie napędzać auto.

Układ Hybrid Synergy Drive jest w stanie przenieść na koła w sumie 136 koni mechanicznych. Auto przyspiesza do pierwszej setki w 10,4 sekundy i rozwija maksymalnie 180 km/h. Prius jest typowym, miejskim stworzeniem. Korzysta z przekładni planetarnej, która symuluje gładką pracę bezstopniowej skrzyni biegów, a ponadto nie są mu straszne nawet korki. Podczas jazdy spala zaledwie 3,9 litra benzyny. I co ciekawe, to nie jedynie specyfikacyjny żart producenta, a wartość sprawdzona przez użytkowników.

Dalsza część opisu używanej Toyoty Prius na następnej stronie


Rozwinięcie projektu stanowi wersja Prius Plug-in. W tym przypadku w miejscu akumulatorów niklowo-wodorkowych pojawiają się ogniwa litowo-polimerowe. Ich zwiększona pojemność pozwala autu na pokonanie w trybie elektrycznym nawet 23 kilometrów, co obniża zapotrzebowanie na paliwo do zaledwie 2,1 litra. Co więcej, pokładowe baterie można doładowywać ze standardowego gniazdka, a uzupełnianie zapasów trwa zaledwie półtorej godziny.

Toyota Prius 1.8 HSE - tył

Toyota Prius 1.8 HSE - tył

Moto.wieszjak.pl

Zobacz też: Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Używane: Toyota Prius III - HSD całkowicie bezawaryjny

Układ napędowy Toyoty Prius XW30 jest całkowicie bezawaryjny. Zerowy poziom usterkowości wynika z perfekcjonizmu Japończyków. Ci jako podstawę wybrali sobie sprawdzoną technologię - prosty silnik benzynowy i zestaw prostych akumulatorów. Następnie pracowali tak długo nad jednostką, aż udało im się wyeliminować wszystkie te elementy, które w konwencjonalnych samochodach psują się najczęściej.

Dla przykładu inżynierowie Toyoty nie zastosowali w Priusie III nawet jednego paska napędowego. Rozrząd jest realizowany za sprawą łańcucha. Pompa wody i wspomagania oraz sprężarka klimatyzacji otrzymały natomiast napęd elektryczny. Dodatkowo w jednostce hybrydowej nie ma rozrusznika, alternatora czy sprzęgła.

Toyota Prius 1.8 HSE - wyświetlacz

Toyota Prius 1.8 HSE - wyświetlacz

Moto.wieszjak.pl

Zobacz też: Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Używane: Toyota Prius III - baterie? Żaden problem!

Kierowcy podczas prezentacji pierwszego Priusa szczególnie bali się o trwałość pokładowego zestawu baterii. W końcu wymiana ogniw kosztuje około 10 tysięcy złotych. Doświadczenie pokazuje jednak, że obawy były całkowicie nieuzasadnione. Przypadki wymiany akumulatorów w ciągu niemalże dwóch dekad historii hybrydy Toyoty były sporadyczne i niemalże w stu procentach związane z poważnymi wypadkami. Jak dbać o zasobniki energii? Wystarczy Priusem jeździć. Resztę zrobi komputer, a mianowicie będzie pilnował tego, aby akumulatory nigdy nie były w pełni naładowane i rozładowywane.

Źródła problemów nie stanowi również zawieszenie Toyoty. Konstrukcja jest wytrzymała i bez żadnej wymiany jest w stanie pokonać grubo ponad 200 tysięcy kilometrów. Ogólna trwałość Priusa była wielokrotnie potwierdzana rankingami bezawaryjności. W zestawieniach przygotowanych przez niemieckie TUV Japończyk często zajmuje czołowe pozycje.

Tak właściwie jedynym problemem dla kupujących - który jednocześnie stanowi radość dla sprzedających - jest niski wskaźnik deprecjacji. W efekcie za Priusa XW30 trzeba dzisiaj zapłacić od 30 do nawet 70 tysięcy złotych. Jeszcze droższe bywają jedynie Priusy Plug-in. Ta wersja jest jednak prawdziwym białym krukiem rynku wtórnego - w ogłoszeniach sprzedaży modele ładowane z gniazdka pojawiają się marginalnie.

Toyota Prius 1.8 HSE - silnik

Toyota Prius 1.8 HSE - silnik

Moto.wieszjak.pl

Używane: Toyota Prius III - podsumowanie

Japończycy udowodnili, że nie należy się bać technologii. Spalinowo-elektryczna jednostka choć robi wrażenie niezwykle nowoczesnej, tak naprawdę składa się ze stosunkowo prostych elementów, które pracują bez żadnych problemów latami. Brak awarii jest jednak dopiero pierwszym z obliczy Priusa III. Jego druga twarz to oszczędność - oszczędność na kosztach eksploatacji i zapotrzebowaniu na paliwo. Ceny części eksploatacyjnych do Toyoty nie dobiegają od rynkowych realiów segmentu C, podczas gdy spalanie na poziomie 3,9 litra w mieście można uznać za życie w bajce. W skrócie mówiąc auto godne polecenia!

Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?

Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?

Toyota

Toyota

Zobacz też: Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Toyota Prius III (2009-2015)  - ceny części:

  • filtr oleju - od 26 zł
  • filtr powietrza - od 51 zł
  • filtr kabinowy - od 33 zł
  • Łańcuch rozrządu - 750 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 165 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 141 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 80 zł
  • łącznik stabilizatora - od 61 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 88 zł
  • amortyzator - od 220 zł

Toyota Prius III (2009-2015) - Dane techniczne:

Oznaczenie modelu

Całkowita moc układu napędowego

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie miasto/średnio

w l/100 km

Prius

136 KM

10,4 s.

180 km/h

3,9/3,9

Prius Plug-in

136 KM

10,7 s.

180 km/h

2,1/2,5

Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?
Toyota
Toyota
Toyota Prius 1.8 HSE
Toyota Prius 1.8 HSE
Toyota Prius 1.8 HSE - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius 1.8 HSE - wyświetlacz
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius 1.8 HSE - przekładnia CVT
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    REKLAMA

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    REKLAMA