REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 osiąga atrakcyjne ceny na rynku samochodów używanych. Czy kryje się z tym wątpliwa jakość, czy tylko nieufność kupujących?

Druga dekada XXI wieku przyniosła w gamie Peugeota mocną zmianę. Model 407 musiał ustąpić miejsca nowej propozycji - 508-ce. Zmodernizowane nazewnictwo miało zapowiadać odmienioną jakość oraz zawiesić pojazd pół oczka nad segmentem D. I zabieg być może okazałby się udany, gdyby nie do końca przemyślana stylizacja. Peugeot 407 urzekał ostrymi liniami, wyrazistym przodem i sportowym charakterem. W przypadku 508 francuscy projektanci postawili na stonowanie.

REKLAMA

REKLAMA

Bok z mocnym przetłoczeniem i tył charakterystyczny dla współczesnych Peugeotów wyglądają naprawdę dobrze. Największe wątpliwości budzi przód. Specyficzna koncepcja z reflektorami stanowiącymi wykończenie linii bocznej oraz wciśniętymi na siłę w maskę nie przypadły do gustu każdemu. Dyskusyjna uroda nie zadecydowała na szczęście o porażce auta. Sedan funkcjonuje w salonach od roku 2010, a kombi od roku 2011. W tym czasie Peugeot 508 sprzedaje się w ilości oscylującej w okolicy 120 tysięcy sztuk rocznie.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II 1.4 TSI facelifting

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - wnętrze

Konsola centralna w Peugeocie 508 jest niezwykle prosta - chciałoby się powiedzieć, że zbyt prosta jak na segment D. To tak naprawdę zestaw pokręteł i przycisków otoczonych obłym i pozbawionym polotu plastikiem. W zamian Francuzi uporządkowali umieszczone na niej elementy i zastosowali wszelkie znane im zasady ergonomii. Na plus w porównaniu z 407-ką zapisać należy jakość materiałów wykończeniowych. Plastiki w zdecydowanej większości są miękkie, dzięki czemu mogą dzielnie znosić trudy eksploatacji.

REKLAMA

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

Kabina pasażerska w Peugeocie 508 jest wystarczająco przestronna. W aucie bez najmniejszych problemów zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Do dyspozycji podróżujących się też schowki o łącznej pojemności 48 litrów oraz bagażnik, który w sedanie proponuje 473 litry. W kombi przestrzeń załadunkowa ma wartość od 518 do 1598 litrów, a modelu RXH Hybrid4 maleje do 423 litrów. Wnętrze 508-ki jest przemyślane, ale też nie pozbawione wad. Największa dotyczy klapy bagażnika w wersji sedan. Jako że inżynierowie nie pomyśleli o rynnie odprowadzającej, w deszczową pogodę po jej otwarciu do kufra leje się woda zebrana na karoserii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - mistrz popularności to 2,0 HDi

W czterech na pięć przypadków Peugeot 508 opuszczał salon sprzedaży z napędem wysokoprężnym. Dzisiaj największą popularnością na rynku wtórnym cieszy się jednostka HDi o pojemności dwóch litrów. Motor występuje w dwóch wariantach - dysponującym stadem 140 oraz 163 koni mechanicznych. Wyższa moc w połączeniu z momentem obrotowym o wartości 340 Nm daje przyspieszenie do pierwszej setki w 8,6 sekundy - przeszło o sekundę szybciej niż w słabszym modelu. Jednocześnie winduje wyniki spalania w cyklu mieszanym do 4,9 litra oleju napędowego.

Dalsza część opisu używanego Peugeota 508 na następnej stronie


2-litrowy diesel zaprojektowany przez koncern PSA cieszy się dobrą opinią. Zadbane jednostki bez większych awarii pokonują między 200 a 250 tysięcy kilometrów. Przede wszystkim w silniku 2,0 HDi obsługi i wymiany wymagać będzie mokry filtr cząstek stałych. Poza tym zdarzają się usterki zaworu EGR oraz należy pamiętać o terminowej wymianie paska rozrządu.

Peugeot 508 dosyć często był również konfigurowany z mocniejszym benzyniakiem. Doładowany motor 1,6 THP oferuje 156 koni mechanicznych. Sedan rozpędza się do 100 km/h w 8,6 sekundy. W cyklu miejskim według specyfikacji producenta spala 9 litrów benzyny. Średnie zapotrzebowanie na paliwo zostało określone na 6,2 litra. Konstrukcja zbudowana razem z inżynierami BMW ma pewne wady. Głównie uszkadza się w niej napinacz łańcucha rozrządu oraz mogą się pojawić wycieki oleju.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

W ofercie poza dwiema wcześniej wymienionymi jednostkami funkcjonował również wolnossący benzyniak 1,6 VTi, diesle 1,6 HDi i 2,2 HDi oraz hybryda 2,0 Hybrid4. Pierwszy z motorów nie jest ani mocny, ani oszczędny, ani trwały. Miewa problemy z łańcuchem rozrządu, wyciekami oleju i cewkami zapłonowymi. Silnik 1,6 HDi jest oszczędny, ale nieco za słaby, a dodatkowo ma opinię trwałego. 2,2 HDi jest mocny, ale w zamian spala w mieście aż 8 litrów oleju napędowego. Wersja spalinowo-elektryczna oferująca jako jedyna w gamie napęd na cztery koła marginalnie występuje na rynku wtórnym. W związku z tym ciężko powiedzieć coś więcej o jej wytrzymałości i awariach.

Zobacz też: Toyota RAV 4 (2005 - 2012) - miejska bulwarówka

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - zawieszenie

Przednia oś Peugeota 508 powstała w oparciu o kolumny McPhersona. Tylna składa się z zestawu wahaczy. Konstrukcyjnie rozwiązanie jest podobne do zastosowanego m.in. w poprzedniku. W tym jednak przypadku Francuzi postawili na sztywne nastawy. Auto dobrze trzyma się drogi, nie wychyla się w zakrętach, niestety traci na tym komfort jazdy. Elementy zastosowane w zawieszeniu 508 są trwałe. Kierowca musi pamiętać jedynie o sprawdzaniu geometrii tylnej osi. Regularne usuwanie odchyleń mocno wydłuży czas życia wahaczy.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

Mówimy o francuskiej limuzynie segmentu D. A piętą achillesową tego typu aut od lat jest wysoka awaryjność. Zasada ta na szczęście nie sprawdza się w przypadku Peugeota 508. Model nie jest wolny od wad, mimo wszystko lista usterek to raczej spis kilku drobnych niesprawności, a nie opowieść o serii koszmarów serwisowych. W samochodzie psuje się mocowanie lewej wycieraczki, szwankuje radio i kamera cofania, w zegarku bez przyczyny resetuje się godzina, a GPS może stracić połączenie z satelitą. W chwili obecnej koszty napraw 508-ki nie są wysokie. Jeżeli stan utrzyma się dalej, model zasłuży na gromkie brawa.

Za Peugeota 508 trzeba zapłacić dzisiaj minimum 32 tysiące złotych. Modele plasujące się w dolnej części przedziału cenowego w niemalże stu procentach są napędzane silnikami diesla. Co z wyposażeniem? Wśród ogłoszeń zdecydowanie królują auta pochodzące z importu, a to sprawia że standard często oznacza komplet poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację, radio z nawigacją satelitarną, podgrzewane fotele przednie i światła ksenonowe.

Zobacz też: Używany Volvo C30 (2006 - 2013) - koniec mody na kanty?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - podsumowanie

Peugeot 508 z pewnością nie jest samochodem dla fanów motoryzacyjnych dzieł sztuki. Nie jest też modelem idealnym dla ludzi ceniących nowinki technologiczne. Kierowcy, którzy potrzebują jednak taniego w utrzymaniu i przestronnego towarzysza codziennych podróży, nie powinni czuć się zawiedzeni. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej uda im się kupić zadbane i regularnie serwisowane auto.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - ceny części:

  • filtr oleju - od 24 zł
  • filtr powietrza - od 47 zł
  • filtr paliwa - od 28 zł
  • filtr kabinowy - od 66 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 522 zł
  • pasek rozrządu - od 153 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 155 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 134 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 87 zł
  • łącznik stabilizatora - od 41 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 71 zł
  • amortyzator - od 275 zł
  • sprzęgło komplet - od 773 zł
  • koło dwumasowe - od 1175 zł

Silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 VTi

120 KM

11,5 s.

203 km/h

9,0/6,2

1,6 THP

156 KM

8,6 s.

222 km/h

9,0/6,2

Silniki diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 HDi

112 KM

11,9 s.

197 km/h

5,1/4,4

1,6 HDi

115 KM

11,9 s.

197 km/h

4,9/4,2

2,0 HDi

140 KM

9,8 s.

210 km/h

6,2/4,6

2,0 HDi

163 KM

8,6 s.

226 km/h

6,7/4,9

2,2 HDi

204 KM

8,2 s.

234 km/h

8,0/5,7

2,0 Hybrid4

200 KM

8,6 s.

210 km/h

3,5/3,6

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA