REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Peugeot 508 (2010 - 2018) – co się psuje?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 osiąga atrakcyjne ceny na rynku samochodów używanych. Czy kryje się z tym wątpliwa jakość, czy tylko nieufność kupujących?

REKLAMA

Druga dekada XXI wieku przyniosła w gamie Peugeota mocną zmianę. Model 407 musiał ustąpić miejsca nowej propozycji - 508-ce. Zmodernizowane nazewnictwo miało zapowiadać odmienioną jakość oraz zawiesić pojazd pół oczka nad segmentem D. I zabieg być może okazałby się udany, gdyby nie do końca przemyślana stylizacja. Peugeot 407 urzekał ostrymi liniami, wyrazistym przodem i sportowym charakterem. W przypadku 508 francuscy projektanci postawili na stonowanie.

REKLAMA

Bok z mocnym przetłoczeniem i tył charakterystyczny dla współczesnych Peugeotów wyglądają naprawdę dobrze. Największe wątpliwości budzi przód. Specyficzna koncepcja z reflektorami stanowiącymi wykończenie linii bocznej oraz wciśniętymi na siłę w maskę nie przypadły do gustu każdemu. Dyskusyjna uroda nie zadecydowała na szczęście o porażce auta. Sedan funkcjonuje w salonach od roku 2010, a kombi od roku 2011. W tym czasie Peugeot 508 sprzedaje się w ilości oscylującej w okolicy 120 tysięcy sztuk rocznie.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II 1.4 TSI facelifting

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - wnętrze

Konsola centralna w Peugeocie 508 jest niezwykle prosta - chciałoby się powiedzieć, że zbyt prosta jak na segment D. To tak naprawdę zestaw pokręteł i przycisków otoczonych obłym i pozbawionym polotu plastikiem. W zamian Francuzi uporządkowali umieszczone na niej elementy i zastosowali wszelkie znane im zasady ergonomii. Na plus w porównaniu z 407-ką zapisać należy jakość materiałów wykończeniowych. Plastiki w zdecydowanej większości są miękkie, dzięki czemu mogą dzielnie znosić trudy eksploatacji.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

Kabina pasażerska w Peugeocie 508 jest wystarczająco przestronna. W aucie bez najmniejszych problemów zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Do dyspozycji podróżujących się też schowki o łącznej pojemności 48 litrów oraz bagażnik, który w sedanie proponuje 473 litry. W kombi przestrzeń załadunkowa ma wartość od 518 do 1598 litrów, a modelu RXH Hybrid4 maleje do 423 litrów. Wnętrze 508-ki jest przemyślane, ale też nie pozbawione wad. Największa dotyczy klapy bagażnika w wersji sedan. Jako że inżynierowie nie pomyśleli o rynnie odprowadzającej, w deszczową pogodę po jej otwarciu do kufra leje się woda zebrana na karoserii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - mistrz popularności to 2,0 HDi

W czterech na pięć przypadków Peugeot 508 opuszczał salon sprzedaży z napędem wysokoprężnym. Dzisiaj największą popularnością na rynku wtórnym cieszy się jednostka HDi o pojemności dwóch litrów. Motor występuje w dwóch wariantach - dysponującym stadem 140 oraz 163 koni mechanicznych. Wyższa moc w połączeniu z momentem obrotowym o wartości 340 Nm daje przyspieszenie do pierwszej setki w 8,6 sekundy - przeszło o sekundę szybciej niż w słabszym modelu. Jednocześnie winduje wyniki spalania w cyklu mieszanym do 4,9 litra oleju napędowego.

Dalsza część opisu używanego Peugeota 508 na następnej stronie


REKLAMA

2-litrowy diesel zaprojektowany przez koncern PSA cieszy się dobrą opinią. Zadbane jednostki bez większych awarii pokonują między 200 a 250 tysięcy kilometrów. Przede wszystkim w silniku 2,0 HDi obsługi i wymiany wymagać będzie mokry filtr cząstek stałych. Poza tym zdarzają się usterki zaworu EGR oraz należy pamiętać o terminowej wymianie paska rozrządu.

Peugeot 508 dosyć często był również konfigurowany z mocniejszym benzyniakiem. Doładowany motor 1,6 THP oferuje 156 koni mechanicznych. Sedan rozpędza się do 100 km/h w 8,6 sekundy. W cyklu miejskim według specyfikacji producenta spala 9 litrów benzyny. Średnie zapotrzebowanie na paliwo zostało określone na 6,2 litra. Konstrukcja zbudowana razem z inżynierami BMW ma pewne wady. Głównie uszkadza się w niej napinacz łańcucha rozrządu oraz mogą się pojawić wycieki oleju.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

W ofercie poza dwiema wcześniej wymienionymi jednostkami funkcjonował również wolnossący benzyniak 1,6 VTi, diesle 1,6 HDi i 2,2 HDi oraz hybryda 2,0 Hybrid4. Pierwszy z motorów nie jest ani mocny, ani oszczędny, ani trwały. Miewa problemy z łańcuchem rozrządu, wyciekami oleju i cewkami zapłonowymi. Silnik 1,6 HDi jest oszczędny, ale nieco za słaby, a dodatkowo ma opinię trwałego. 2,2 HDi jest mocny, ale w zamian spala w mieście aż 8 litrów oleju napędowego. Wersja spalinowo-elektryczna oferująca jako jedyna w gamie napęd na cztery koła marginalnie występuje na rynku wtórnym. W związku z tym ciężko powiedzieć coś więcej o jej wytrzymałości i awariach.

Zobacz też: Toyota RAV 4 (2005 - 2012) - miejska bulwarówka

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - zawieszenie

Przednia oś Peugeota 508 powstała w oparciu o kolumny McPhersona. Tylna składa się z zestawu wahaczy. Konstrukcyjnie rozwiązanie jest podobne do zastosowanego m.in. w poprzedniku. W tym jednak przypadku Francuzi postawili na sztywne nastawy. Auto dobrze trzyma się drogi, nie wychyla się w zakrętach, niestety traci na tym komfort jazdy. Elementy zastosowane w zawieszeniu 508 są trwałe. Kierowca musi pamiętać jedynie o sprawdzaniu geometrii tylnej osi. Regularne usuwanie odchyleń mocno wydłuży czas życia wahaczy.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

Mówimy o francuskiej limuzynie segmentu D. A piętą achillesową tego typu aut od lat jest wysoka awaryjność. Zasada ta na szczęście nie sprawdza się w przypadku Peugeota 508. Model nie jest wolny od wad, mimo wszystko lista usterek to raczej spis kilku drobnych niesprawności, a nie opowieść o serii koszmarów serwisowych. W samochodzie psuje się mocowanie lewej wycieraczki, szwankuje radio i kamera cofania, w zegarku bez przyczyny resetuje się godzina, a GPS może stracić połączenie z satelitą. W chwili obecnej koszty napraw 508-ki nie są wysokie. Jeżeli stan utrzyma się dalej, model zasłuży na gromkie brawa.

Za Peugeota 508 trzeba zapłacić dzisiaj minimum 32 tysiące złotych. Modele plasujące się w dolnej części przedziału cenowego w niemalże stu procentach są napędzane silnikami diesla. Co z wyposażeniem? Wśród ogłoszeń zdecydowanie królują auta pochodzące z importu, a to sprawia że standard często oznacza komplet poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację, radio z nawigacją satelitarną, podgrzewane fotele przednie i światła ksenonowe.

Zobacz też: Używany Volvo C30 (2006 - 2013) - koniec mody na kanty?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - podsumowanie

Peugeot 508 z pewnością nie jest samochodem dla fanów motoryzacyjnych dzieł sztuki. Nie jest też modelem idealnym dla ludzi ceniących nowinki technologiczne. Kierowcy, którzy potrzebują jednak taniego w utrzymaniu i przestronnego towarzysza codziennych podróży, nie powinni czuć się zawiedzeni. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej uda im się kupić zadbane i regularnie serwisowane auto.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - ceny części:

  • filtr oleju - od 24 zł
  • filtr powietrza - od 47 zł
  • filtr paliwa - od 28 zł
  • filtr kabinowy - od 66 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 522 zł
  • pasek rozrządu - od 153 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 155 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 134 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 87 zł
  • łącznik stabilizatora - od 41 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 71 zł
  • amortyzator - od 275 zł
  • sprzęgło komplet - od 773 zł
  • koło dwumasowe - od 1175 zł

Silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 VTi

120 KM

11,5 s.

203 km/h

9,0/6,2

1,6 THP

156 KM

8,6 s.

222 km/h

9,0/6,2

Silniki diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 HDi

112 KM

11,9 s.

197 km/h

5,1/4,4

1,6 HDi

115 KM

11,9 s.

197 km/h

4,9/4,2

2,0 HDi

140 KM

9,8 s.

210 km/h

6,2/4,6

2,0 HDi

163 KM

8,6 s.

226 km/h

6,7/4,9

2,2 HDi

204 KM

8,2 s.

234 km/h

8,0/5,7

2,0 Hybrid4

200 KM

8,6 s.

210 km/h

3,5/3,6

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA