Używane: Peugeot 508 (2010 - 2018) – co się psuje?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Druga dekada XXI wieku przyniosła w gamie Peugeota mocną zmianę. Model 407 musiał ustąpić miejsca nowej propozycji - 508-ce. Zmodernizowane nazewnictwo miało zapowiadać odmienioną jakość oraz zawiesić pojazd pół oczka nad segmentem D. I zabieg być może okazałby się udany, gdyby nie do końca przemyślana stylizacja. Peugeot 407 urzekał ostrymi liniami, wyrazistym przodem i sportowym charakterem. W przypadku 508 francuscy projektanci postawili na stonowanie.
REKLAMA
Bok z mocnym przetłoczeniem i tył charakterystyczny dla współczesnych Peugeotów wyglądają naprawdę dobrze. Największe wątpliwości budzi przód. Specyficzna koncepcja z reflektorami stanowiącymi wykończenie linii bocznej oraz wciśniętymi na siłę w maskę nie przypadły do gustu każdemu. Dyskusyjna uroda nie zadecydowała na szczęście o porażce auta. Sedan funkcjonuje w salonach od roku 2010, a kombi od roku 2011. W tym czasie Peugeot 508 sprzedaje się w ilości oscylującej w okolicy 120 tysięcy sztuk rocznie.
Zobacz też: Używana Skoda Octavia II 1.4 TSI facelifting
Używane: Peugeot 508 (od 2010) - wnętrze
Konsola centralna w Peugeocie 508 jest niezwykle prosta - chciałoby się powiedzieć, że zbyt prosta jak na segment D. To tak naprawdę zestaw pokręteł i przycisków otoczonych obłym i pozbawionym polotu plastikiem. W zamian Francuzi uporządkowali umieszczone na niej elementy i zastosowali wszelkie znane im zasady ergonomii. Na plus w porównaniu z 407-ką zapisać należy jakość materiałów wykończeniowych. Plastiki w zdecydowanej większości są miękkie, dzięki czemu mogą dzielnie znosić trudy eksploatacji.
Kabina pasażerska w Peugeocie 508 jest wystarczająco przestronna. W aucie bez najmniejszych problemów zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Do dyspozycji podróżujących się też schowki o łącznej pojemności 48 litrów oraz bagażnik, który w sedanie proponuje 473 litry. W kombi przestrzeń załadunkowa ma wartość od 518 do 1598 litrów, a modelu RXH Hybrid4 maleje do 423 litrów. Wnętrze 508-ki jest przemyślane, ale też nie pozbawione wad. Największa dotyczy klapy bagażnika w wersji sedan. Jako że inżynierowie nie pomyśleli o rynnie odprowadzającej, w deszczową pogodę po jej otwarciu do kufra leje się woda zebrana na karoserii.
Zobacz też: Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?
Używane: Peugeot 508 (od 2010) - mistrz popularności to 2,0 HDi
W czterech na pięć przypadków Peugeot 508 opuszczał salon sprzedaży z napędem wysokoprężnym. Dzisiaj największą popularnością na rynku wtórnym cieszy się jednostka HDi o pojemności dwóch litrów. Motor występuje w dwóch wariantach - dysponującym stadem 140 oraz 163 koni mechanicznych. Wyższa moc w połączeniu z momentem obrotowym o wartości 340 Nm daje przyspieszenie do pierwszej setki w 8,6 sekundy - przeszło o sekundę szybciej niż w słabszym modelu. Jednocześnie winduje wyniki spalania w cyklu mieszanym do 4,9 litra oleju napędowego.
Dalsza część opisu używanego Peugeota 508 na następnej stronie
REKLAMA
2-litrowy diesel zaprojektowany przez koncern PSA cieszy się dobrą opinią. Zadbane jednostki bez większych awarii pokonują między 200 a 250 tysięcy kilometrów. Przede wszystkim w silniku 2,0 HDi obsługi i wymiany wymagać będzie mokry filtr cząstek stałych. Poza tym zdarzają się usterki zaworu EGR oraz należy pamiętać o terminowej wymianie paska rozrządu.
Peugeot 508 dosyć często był również konfigurowany z mocniejszym benzyniakiem. Doładowany motor 1,6 THP oferuje 156 koni mechanicznych. Sedan rozpędza się do 100 km/h w 8,6 sekundy. W cyklu miejskim według specyfikacji producenta spala 9 litrów benzyny. Średnie zapotrzebowanie na paliwo zostało określone na 6,2 litra. Konstrukcja zbudowana razem z inżynierami BMW ma pewne wady. Głównie uszkadza się w niej napinacz łańcucha rozrządu oraz mogą się pojawić wycieki oleju.
W ofercie poza dwiema wcześniej wymienionymi jednostkami funkcjonował również wolnossący benzyniak 1,6 VTi, diesle 1,6 HDi i 2,2 HDi oraz hybryda 2,0 Hybrid4. Pierwszy z motorów nie jest ani mocny, ani oszczędny, ani trwały. Miewa problemy z łańcuchem rozrządu, wyciekami oleju i cewkami zapłonowymi. Silnik 1,6 HDi jest oszczędny, ale nieco za słaby, a dodatkowo ma opinię trwałego. 2,2 HDi jest mocny, ale w zamian spala w mieście aż 8 litrów oleju napędowego. Wersja spalinowo-elektryczna oferująca jako jedyna w gamie napęd na cztery koła marginalnie występuje na rynku wtórnym. W związku z tym ciężko powiedzieć coś więcej o jej wytrzymałości i awariach.
Zobacz też: Toyota RAV 4 (2005 - 2012) - miejska bulwarówka
Używane: Peugeot 508 (od 2010) - zawieszenie
Przednia oś Peugeota 508 powstała w oparciu o kolumny McPhersona. Tylna składa się z zestawu wahaczy. Konstrukcyjnie rozwiązanie jest podobne do zastosowanego m.in. w poprzedniku. W tym jednak przypadku Francuzi postawili na sztywne nastawy. Auto dobrze trzyma się drogi, nie wychyla się w zakrętach, niestety traci na tym komfort jazdy. Elementy zastosowane w zawieszeniu 508 są trwałe. Kierowca musi pamiętać jedynie o sprawdzaniu geometrii tylnej osi. Regularne usuwanie odchyleń mocno wydłuży czas życia wahaczy.
Mówimy o francuskiej limuzynie segmentu D. A piętą achillesową tego typu aut od lat jest wysoka awaryjność. Zasada ta na szczęście nie sprawdza się w przypadku Peugeota 508. Model nie jest wolny od wad, mimo wszystko lista usterek to raczej spis kilku drobnych niesprawności, a nie opowieść o serii koszmarów serwisowych. W samochodzie psuje się mocowanie lewej wycieraczki, szwankuje radio i kamera cofania, w zegarku bez przyczyny resetuje się godzina, a GPS może stracić połączenie z satelitą. W chwili obecnej koszty napraw 508-ki nie są wysokie. Jeżeli stan utrzyma się dalej, model zasłuży na gromkie brawa.
Za Peugeota 508 trzeba zapłacić dzisiaj minimum 32 tysiące złotych. Modele plasujące się w dolnej części przedziału cenowego w niemalże stu procentach są napędzane silnikami diesla. Co z wyposażeniem? Wśród ogłoszeń zdecydowanie królują auta pochodzące z importu, a to sprawia że standard często oznacza komplet poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację, radio z nawigacją satelitarną, podgrzewane fotele przednie i światła ksenonowe.
Zobacz też: Używany Volvo C30 (2006 - 2013) - koniec mody na kanty?
Używane: Peugeot 508 (od 2010) - podsumowanie
Peugeot 508 z pewnością nie jest samochodem dla fanów motoryzacyjnych dzieł sztuki. Nie jest też modelem idealnym dla ludzi ceniących nowinki technologiczne. Kierowcy, którzy potrzebują jednak taniego w utrzymaniu i przestronnego towarzysza codziennych podróży, nie powinni czuć się zawiedzeni. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej uda im się kupić zadbane i regularnie serwisowane auto.
Używane: Peugeot 508 (od 2010) - ceny części:
- filtr oleju - od 24 zł
- filtr powietrza - od 47 zł
- filtr paliwa - od 28 zł
- filtr kabinowy - od 66 zł
- zestaw łańcucha rozrządu - od 522 zł
- pasek rozrządu - od 153 zł
- tarcza hamulcowa przód - od 155 zł
- tarcza hamulcowa tył - od 134 zł
- klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 87 zł
- łącznik stabilizatora - od 41 zł
- końcówka drążka kierowniczego - od 71 zł
- amortyzator - od 275 zł
- sprzęgło komplet - od 773 zł
- koło dwumasowe - od 1175 zł
Silniki benzynowe:
Silnik |
Moc |
Przyspieszenie do 100 km/h |
Prędkość maksymalna |
Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km |
1,6 VTi |
120 KM |
11,5 s. |
203 km/h |
9,0/6,2 |
1,6 THP |
156 KM |
8,6 s. |
222 km/h |
9,0/6,2 |
Silniki diesla:
Silnik |
Moc |
Przyspieszenie do 100 km/h |
Prędkość maksymalna |
Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km |
1,6 HDi |
112 KM |
11,9 s. |
197 km/h |
5,1/4,4 |
1,6 HDi |
115 KM |
11,9 s. |
197 km/h |
4,9/4,2 |
2,0 HDi |
140 KM |
9,8 s. |
210 km/h |
6,2/4,6 |
2,0 HDi |
163 KM |
8,6 s. |
226 km/h |
6,7/4,9 |
2,2 HDi |
204 KM |
8,2 s. |
234 km/h |
8,0/5,7 |
2,0 Hybrid4 |
200 KM |
8,6 s. |
210 km/h |
3,5/3,6 |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.