REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Peugeot 207 (2006-2012) - niegroźny lew

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Peugeot 207 - francuski
Peugeot 207 - francuski "mieszczuch" nie sprawia więcej kłopotów swoim właścicielom niż auta konkurencji, jest jednak znacznie tańszy w zakupie.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot słynie zarówno z ciekawych rozwiązań stylistycznych, jak i mechanicznych. W modelu 207 nie zapomniano o nich, poprawiając także ogólną trwałość modelu. Jak wypada miejski "lew" po kilku latach eksploatacji?

Peugeot 207 znacznie urósł i wydoroślał w porównaniu do poprzednika. To sporych gabarytów miejskie auto boryka się głównie z jednym problemem - złą opinią wypracowaną przez model 206.

REKLAMA

Peugeot 207: karoseria

Zobacz też: Używana Alfa Romeo MiTo ( 2008 - ) – usterki

Miejski Peugeot jest ciągle dość „świeżym” modelem francuskiego koncernu, dlatego jego wygląd nadal prezentuje się nowocześnie. Nie mogę oprzeć się jednak wrażeniu, że bardziej seksowną sylwetkę miała 206-ka. Owszem była mniejsza i co za tym idzie ciaśniejsza, jednak nawet teraz zestawiając te dwa samochody obok siebie, to starszy podoba mi się bardziej. O gustach się jednak nie dyskutuje. Peugoet 207 budzi respekt rzucając spojrzenia na inne wozy jadące obok niego swoimi wielkimi, wyłupiastymi reflektorami zachodzącymi wysoko na maskę. „Paszcza” lwa nie robi już takiego wrażenia jak kiedyś, ale ma w sobie to „coś”. Peugeot przyzwyczaił nas do dobrego zabezpieczania antykorozyjnego nadwozia swoich samochodów, nie inaczej sprawa wygląda w tym przypadku. Należy wspomnieć jeszcze o wersji RC. Jak na wersję sportową przystało wyposażono ją w kilka niezbędnych ozdobników. Chromowane końcówki wydechu, masywne zderzaki i duży spojler na tylnej szybie krzyczą „zaraz Cię wyprzedzę!” na każdych światłach. Auto zwraca uwagę przechodniów i przede wszystkim policji… Francuska marka proponuje nam całą gamę nadwoziową od 3-drzwiowego hatchbacka, poprzez kombi aż po kabriolet.

Peugeot 207: wnętrze

Zobacz też: Używany Fiat Punto II (1999 – 2008) - usterki

Wnętrze zaprojektowano z dużo mniejszym polotem niż w 206-ce. Prosta i czytelna deska rozdzielcza pozwala na intuicyjną obsługę urządzeń pokładowych. Materiały użyte do jej wykonania są przeciętnej jakości, trzeszczą podczas jazdy i po większych przebiegach widać po nich przebyty dystans (głównie po materiale użytym do obicia siedzisk). Peugeoty jako auta nowe były dość drogie dlatego te z polskich salonów nie są wyposażone zbyt bogato. To akurat dobrze, gdyż elektronika pokładowa ciągle potrafi przysporzyć sporo kłopotów właścicielowi. Szczególnie czuła jest ona na wilgoć, choć już nie tak jak miało to miejsce w poprzedniku. Mniej kłopotów sprawia komputer BSI (komputer komfortu), nadal zdarzają się jednak usterki modułu sterowania elektroniką auta (objawy to np. gaśniecie silnika w trakcie jazdy). Kłopotliwe są elektryczne szyby i zamki (głównie tylnej klapy) potrafiące się zaciąć. Często dochodzi także do przepalania się żarówek, wciąż zaskakują komunikaty pojawiające się na desce rozdzielczej. Co do przestronności Peugeotowi należą się same pochwały. Miejsca jak na auto klasy B jest dużo, również bagażnik o pojemności 270 l wstydu nie przynosi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Peugeot 207: silniki

Zobacz też: Używany Mitsubishi Colt VI: ze wszech miar solidny

W tym modelu montowano silniki zarówno starsze konstrukcyjnie, jak i nowsze podążające za obecnymi trendami w budowaniu jednostek napędowych.

Peugeot 207: silniki benzynowe

Na rynku wtórnym znajdziemy jednostki o pojemności 1.4 i 1.6. Po liftingu poddano je lekkim modyfikacjom, które dostosowały je do spełniania normy emisji spalin Euro 5. Najbezpieczniejszym wyborem będzie 8 zaworowe 1.4 o mocy 73KM. Nie jest to zbyt dynamiczny motor, zapewnia jednak spokojną eksploatację. Uwaga na wersję 16 zaworową! Sporadycznie dochodziło w nich do wykrzywienia i pękania głowic. Ponadto nie zapewnia ona znacznie lepszych osiągów od podstawowej wersji i więcej pali. Dla kierowców o dynamicznym usposobieniu przygotowano silniki 1.6. Najprostszą z nich jest 109-konna odmiana, znana z wielu poprzednich modeli francuskiej marki. Jest to dobry napęd nie sprawiający problemów i przy wykorzystaniu wyższych zakresów obrotów dość dynamiczny. Jej następca stworzony wspólnie z inżynierami BMW jest szybszy, oszczędniejszy jednak borykał się z problemem napinacza łańcucha rozrządu. Koszt jego wymiany to nawet 2 tys. złotych, więc jeśli usłyszycie z pod maski charakterystyczny metaliczny dźwięk przygotujcie się na wydatki. Dla najbardziej wybrednych przeznaczono 1.6 THP w dwóch odmianach mocy 150 i 175 (RC). Obie zapewniają świetne osiągi, a w wersji RC możemy mówić nawet o ciarkach przeszywających nasze plecy przy wciskaniu pedału gazu do podłogi (analogiczne problemy z napinaczami). We wszystkich „benzyniakach” możemy spotkać się z usterkami sond lambda czy czujników położenia wału korbowego.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l]
1.4 8v 73 118 16 167 6,5
1.4 16v 88 130 13 180 6,4
1.4VTi 95 132 12,7 181 6,2
1.6 16v 109 145 10,6 184 7
1.6 Vti 120 160 9,8 190 6
1.6 THP 150 220 8,5 220 7,1
1.6 THP 175 250 7,3 240 7,4

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Peugeot 207: silniki Diesla

Peugeot zaproponował dwie jednostki wysokoprężne 1.4 HDI oraz 1.6 HDI. Słabsza jest tańsza w obsłudze, ale jazda nią może być męcząca. Powodem są mizerne osiągi. Na szczęście nie zastosowano tu dwumasowego koła zamachowego ani turbiny o zmiennej geometrii łopatek. Pierwsze 100-120 tys. kilometrów auta z tym napędem pokonują bez poważniejszych usterek. Potem może dojść do rozszczelnienia wtryskiwaczy, wycieków oleju, zanieczyszczenia zaworu recyrkulacji spalin oraz rozwulkanizowania koła pasowego na wale korbowym. Motor 1.6 HDI boryka się z podobnymi problemami. Przez lata poddawano go modyfikacjom stopniowo eliminującym usterki. Często awariom ulegają turbiny, koła dwumasowe, wyciąga się łańcuszek łączący wałki rozrządu (wersja 1.6 16v HDI). Ogólnie usterkowość obu silników jest podobna. Jeśli zależy nam na tańszej eksploatacji wybierzmy 1.4 HDI, jeśli na dobrych osiągach zdecydujmy się na 1.6 HDI. Na korzyść mniejszego diesla przemawia także fakt, że na początku produkcji nie montowano do niego filtra cząstek stałych, który wymaga uzupełniania dodatku do paliwa co 80 tys. kilometrów (koszt ok. 600zł),a co ok. 180 tys. wymianę całej części (koszt ok. 2 tys. zł-tanio na tle konkurencji).  

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l]
1.4 HDI 68 160 16,8 166 4,2
1.6 HDI 90-92 230 12,3 182 4,4
1.6 HDI 109-112 260 10,5 190 4,8

Peugeot 207: zawieszenie

Zobacz też: Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

Po zestrojeniu zawieszenia ciężko poznać, że mamy do czynienia z autem francuskim. Kojarzone z komfortem i miękkimi nastawami auta z nad Sekwany to już przeszłość. Twardy układ jezdny pozwala cieszyć się dobrym prowadzeniem przy każdej prędkości. Każda dziura i nierówność boleśnie dają o sobie znać podróżującym. Wrażenia z jazdy psuje mało komunikatywny układ kierowniczy. Na polskich drogach najszybciej „poddają się" łączniki stabilizatorów. Ogólnie trwałość jest wystarczająca. Przede wszystkim uporano się z awaryjnością tylnego zawieszenia, głównym mankamentem 206-tki, stosując bezawaryjną belkę skrętną.

Peugeot 207: skrzynia biegów

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

W zależności od wersji silnikowej stosowano 5- lub 6-stopniowy „manual” bądź 4-biegowy automat. Automatyczne przekładnie są trwałe, ale powolne. W manualnych denerwuje długi skok lewarka i „haczenie” zwłaszcza podczas próby dynamicznej zmiany biegu. Dodatkowo dość często dochodzi do wycieków oleju ze skrzyni poprzez uszczelniacze (simmeringi).

Peugeot 207: ceny części zamiennych Peugeot 207 1.6 VTi

części ceny [PLN]
filtr oleju od 20 
filtr powietrza od 33
wahacz przód od 288
sprzęgło od 600
końcówka drążka kierowniczego od 63
klocki hamulcowe kpl. od 222

Peugeot 207: podsumowanie

Peugeot 207 to ciekawa propozycja w segmencie małych aut miejskich. Ładny wygląd i dużo lepsze wykonanie niż u poprzednika pozwalają myśleć o tym aucie jako towarzyszu na lata. Pojawiające się usterki są raczej drobne i łatwo je usunąć. Atrakcyjne są także ceny egzemplarzy używanych spowodowane nieufnością do francuskiej jakości i złą sławą poprzednika. 

Peugeot 207 SW - przód
Peugeot 207 SW - tył
Peugeot 207 SW - fotele
Peugeot 207 SW - zegary
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

REKLAMA

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

REKLAMA