REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Peugeot 207 (2006-2012) - niegroźny lew

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Peugeot 207 - francuski
Peugeot 207 - francuski "mieszczuch" nie sprawia więcej kłopotów swoim właścicielom niż auta konkurencji, jest jednak znacznie tańszy w zakupie.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot słynie zarówno z ciekawych rozwiązań stylistycznych, jak i mechanicznych. W modelu 207 nie zapomniano o nich, poprawiając także ogólną trwałość modelu. Jak wypada miejski "lew" po kilku latach eksploatacji?

Peugeot 207 znacznie urósł i wydoroślał w porównaniu do poprzednika. To sporych gabarytów miejskie auto boryka się głównie z jednym problemem - złą opinią wypracowaną przez model 206.

REKLAMA

Peugeot 207: karoseria

Zobacz też: Używana Alfa Romeo MiTo ( 2008 - ) – usterki

Miejski Peugeot jest ciągle dość „świeżym” modelem francuskiego koncernu, dlatego jego wygląd nadal prezentuje się nowocześnie. Nie mogę oprzeć się jednak wrażeniu, że bardziej seksowną sylwetkę miała 206-ka. Owszem była mniejsza i co za tym idzie ciaśniejsza, jednak nawet teraz zestawiając te dwa samochody obok siebie, to starszy podoba mi się bardziej. O gustach się jednak nie dyskutuje. Peugoet 207 budzi respekt rzucając spojrzenia na inne wozy jadące obok niego swoimi wielkimi, wyłupiastymi reflektorami zachodzącymi wysoko na maskę. „Paszcza” lwa nie robi już takiego wrażenia jak kiedyś, ale ma w sobie to „coś”. Peugeot przyzwyczaił nas do dobrego zabezpieczania antykorozyjnego nadwozia swoich samochodów, nie inaczej sprawa wygląda w tym przypadku. Należy wspomnieć jeszcze o wersji RC. Jak na wersję sportową przystało wyposażono ją w kilka niezbędnych ozdobników. Chromowane końcówki wydechu, masywne zderzaki i duży spojler na tylnej szybie krzyczą „zaraz Cię wyprzedzę!” na każdych światłach. Auto zwraca uwagę przechodniów i przede wszystkim policji… Francuska marka proponuje nam całą gamę nadwoziową od 3-drzwiowego hatchbacka, poprzez kombi aż po kabriolet.

Peugeot 207: wnętrze

Zobacz też: Używany Fiat Punto II (1999 – 2008) - usterki

Wnętrze zaprojektowano z dużo mniejszym polotem niż w 206-ce. Prosta i czytelna deska rozdzielcza pozwala na intuicyjną obsługę urządzeń pokładowych. Materiały użyte do jej wykonania są przeciętnej jakości, trzeszczą podczas jazdy i po większych przebiegach widać po nich przebyty dystans (głównie po materiale użytym do obicia siedzisk). Peugeoty jako auta nowe były dość drogie dlatego te z polskich salonów nie są wyposażone zbyt bogato. To akurat dobrze, gdyż elektronika pokładowa ciągle potrafi przysporzyć sporo kłopotów właścicielowi. Szczególnie czuła jest ona na wilgoć, choć już nie tak jak miało to miejsce w poprzedniku. Mniej kłopotów sprawia komputer BSI (komputer komfortu), nadal zdarzają się jednak usterki modułu sterowania elektroniką auta (objawy to np. gaśniecie silnika w trakcie jazdy). Kłopotliwe są elektryczne szyby i zamki (głównie tylnej klapy) potrafiące się zaciąć. Często dochodzi także do przepalania się żarówek, wciąż zaskakują komunikaty pojawiające się na desce rozdzielczej. Co do przestronności Peugeotowi należą się same pochwały. Miejsca jak na auto klasy B jest dużo, również bagażnik o pojemności 270 l wstydu nie przynosi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Peugeot 207: silniki

Zobacz też: Używany Mitsubishi Colt VI: ze wszech miar solidny

W tym modelu montowano silniki zarówno starsze konstrukcyjnie, jak i nowsze podążające za obecnymi trendami w budowaniu jednostek napędowych.

Peugeot 207: silniki benzynowe

Na rynku wtórnym znajdziemy jednostki o pojemności 1.4 i 1.6. Po liftingu poddano je lekkim modyfikacjom, które dostosowały je do spełniania normy emisji spalin Euro 5. Najbezpieczniejszym wyborem będzie 8 zaworowe 1.4 o mocy 73KM. Nie jest to zbyt dynamiczny motor, zapewnia jednak spokojną eksploatację. Uwaga na wersję 16 zaworową! Sporadycznie dochodziło w nich do wykrzywienia i pękania głowic. Ponadto nie zapewnia ona znacznie lepszych osiągów od podstawowej wersji i więcej pali. Dla kierowców o dynamicznym usposobieniu przygotowano silniki 1.6. Najprostszą z nich jest 109-konna odmiana, znana z wielu poprzednich modeli francuskiej marki. Jest to dobry napęd nie sprawiający problemów i przy wykorzystaniu wyższych zakresów obrotów dość dynamiczny. Jej następca stworzony wspólnie z inżynierami BMW jest szybszy, oszczędniejszy jednak borykał się z problemem napinacza łańcucha rozrządu. Koszt jego wymiany to nawet 2 tys. złotych, więc jeśli usłyszycie z pod maski charakterystyczny metaliczny dźwięk przygotujcie się na wydatki. Dla najbardziej wybrednych przeznaczono 1.6 THP w dwóch odmianach mocy 150 i 175 (RC). Obie zapewniają świetne osiągi, a w wersji RC możemy mówić nawet o ciarkach przeszywających nasze plecy przy wciskaniu pedału gazu do podłogi (analogiczne problemy z napinaczami). We wszystkich „benzyniakach” możemy spotkać się z usterkami sond lambda czy czujników położenia wału korbowego.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l]
1.4 8v 73 118 16 167 6,5
1.4 16v 88 130 13 180 6,4
1.4VTi 95 132 12,7 181 6,2
1.6 16v 109 145 10,6 184 7
1.6 Vti 120 160 9,8 190 6
1.6 THP 150 220 8,5 220 7,1
1.6 THP 175 250 7,3 240 7,4

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Peugeot 207: silniki Diesla

Peugeot zaproponował dwie jednostki wysokoprężne 1.4 HDI oraz 1.6 HDI. Słabsza jest tańsza w obsłudze, ale jazda nią może być męcząca. Powodem są mizerne osiągi. Na szczęście nie zastosowano tu dwumasowego koła zamachowego ani turbiny o zmiennej geometrii łopatek. Pierwsze 100-120 tys. kilometrów auta z tym napędem pokonują bez poważniejszych usterek. Potem może dojść do rozszczelnienia wtryskiwaczy, wycieków oleju, zanieczyszczenia zaworu recyrkulacji spalin oraz rozwulkanizowania koła pasowego na wale korbowym. Motor 1.6 HDI boryka się z podobnymi problemami. Przez lata poddawano go modyfikacjom stopniowo eliminującym usterki. Często awariom ulegają turbiny, koła dwumasowe, wyciąga się łańcuszek łączący wałki rozrządu (wersja 1.6 16v HDI). Ogólnie usterkowość obu silników jest podobna. Jeśli zależy nam na tańszej eksploatacji wybierzmy 1.4 HDI, jeśli na dobrych osiągach zdecydujmy się na 1.6 HDI. Na korzyść mniejszego diesla przemawia także fakt, że na początku produkcji nie montowano do niego filtra cząstek stałych, który wymaga uzupełniania dodatku do paliwa co 80 tys. kilometrów (koszt ok. 600zł),a co ok. 180 tys. wymianę całej części (koszt ok. 2 tys. zł-tanio na tle konkurencji).  

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l]
1.4 HDI 68 160 16,8 166 4,2
1.6 HDI 90-92 230 12,3 182 4,4
1.6 HDI 109-112 260 10,5 190 4,8

Peugeot 207: zawieszenie

Zobacz też: Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

Po zestrojeniu zawieszenia ciężko poznać, że mamy do czynienia z autem francuskim. Kojarzone z komfortem i miękkimi nastawami auta z nad Sekwany to już przeszłość. Twardy układ jezdny pozwala cieszyć się dobrym prowadzeniem przy każdej prędkości. Każda dziura i nierówność boleśnie dają o sobie znać podróżującym. Wrażenia z jazdy psuje mało komunikatywny układ kierowniczy. Na polskich drogach najszybciej „poddają się" łączniki stabilizatorów. Ogólnie trwałość jest wystarczająca. Przede wszystkim uporano się z awaryjnością tylnego zawieszenia, głównym mankamentem 206-tki, stosując bezawaryjną belkę skrętną.

Peugeot 207: skrzynia biegów

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

W zależności od wersji silnikowej stosowano 5- lub 6-stopniowy „manual” bądź 4-biegowy automat. Automatyczne przekładnie są trwałe, ale powolne. W manualnych denerwuje długi skok lewarka i „haczenie” zwłaszcza podczas próby dynamicznej zmiany biegu. Dodatkowo dość często dochodzi do wycieków oleju ze skrzyni poprzez uszczelniacze (simmeringi).

Peugeot 207: ceny części zamiennych Peugeot 207 1.6 VTi

części ceny [PLN]
filtr oleju od 20 
filtr powietrza od 33
wahacz przód od 288
sprzęgło od 600
końcówka drążka kierowniczego od 63
klocki hamulcowe kpl. od 222

Peugeot 207: podsumowanie

Peugeot 207 to ciekawa propozycja w segmencie małych aut miejskich. Ładny wygląd i dużo lepsze wykonanie niż u poprzednika pozwalają myśleć o tym aucie jako towarzyszu na lata. Pojawiające się usterki są raczej drobne i łatwo je usunąć. Atrakcyjne są także ceny egzemplarzy używanych spowodowane nieufnością do francuskiej jakości i złą sławą poprzednika. 

Peugeot 207 SW - przód
Peugeot 207 SW - tył
Peugeot 207 SW - fotele
Peugeot 207 SW - zegary
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA