REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Volkswagen Polo V (2009 - 2017) – co się psuje?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Używany Volkswagen Polo V przyciąga wzrok elegancką i wciąż świeżą stylizacją. Jakie są opinie użytkowników? Czy to dobra propozycja na rynku wtórnym?

Podstawą dla Volkswagena Polo 6R stała się płyta podłogowa PQ25. To na niej inżynierowie Volkswagena poza Polo zbudowali m.in. Audi A1, Seata Ibizę i Toledo czy Skodę Fabię i Rapid. Nowe auto zostało szybko docenione przez międzynarodowych dziennikarzy. W roku 2010 zgarnęło dwie wielkie nagrody - Europejskiego Samochodu Roku i World Car of the Year.

REKLAMA

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Volkswagen

Volkswagen

Za projektem nadwozia Volkswagena Polo V stoi Walter de Silva. Ciężko jednak powiedzieć, że to najbardziej przełomowy model w portfolio tego twórcy. Hatchback choć ma harmonijną i całkiem nowoczesną linię karoserii, z całą pewnością nie oferuje stylistycznej rewolucji. Zachowawcze podejście jest niezwykle charakterystyczne dla niemieckiej marki, a w tym przypadku zostało dodatkowo połączone ze znanym wcześniej schematem. Nadwozie Polo jest mocno profilowane w kierunku Golfa.

Zobacz też: Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Obok nadwozia 3- i 5-drzwiowego w europejskiej sprzedaży pojawiła się również wersja CrossPolo. Auto choć za sprawą plastikowych nakładek na nadkola i dużych obręczy aluminiowych robi nieco terenowe wrażenie, z offroadem nie ma nic wspólnego. To standardowy model napędzany standardowymi silnikami i przekazujący siłę motoru wyłącznie na jedną oś.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) – większy od poprzednika

REKLAMA

Polo piątej generacji zdecydowanie urosło w stosunku do poprzednika. Auto oferuje większą ilość miejsca dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Bagażnik ma pojemność od 280 do 952 litrów. Konsola prezentuje się dorośle - bardzo podobnie wyglądająca deska była stosowana m.in. w Golfie szóstej generacji. Ogromną zaletą małego Volkswagena jest też wysoka ergonomia oraz jakość materiałów wykończeniowych. Tapicerki są solidne, a plastiki w większości miękkie.

Volkswagena Polo daje szeroki wybór jednostek napędowych - w palecie pojawiło się prawie 20 silników. W modelach kupionych w polskich salonach najczęściej spotykany jest 1,2-litrowy, wolnossący trzycylindrowiec o mocy 60 lub 70 koni mechanicznych. Po usunięciu problemów z łańcuchem rozrządu występujących w poprzedniej generacji Polo, jednostka cieszy się wysoką trwałością. Niestety wiele do życzenia pozostawia jej kultura pracy, dynamika i oszczędność. Mocniejszy wariant rozpędza auto do pierwszej setki w 14 sekund, podczas gdy spalanie w mieście wynosi 8 litrów.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Volkswagen

Volkswagen

O wiele lepszy wybór stanowi 1,4-litrowy benzyniak o mocy 85 koni mechanicznych. Gwarantuje sprint ze startu do 100 km/h w niespełna 12 sekund. W tym samym czasie potrzebuje w mieście nieco ponad 8 litrów paliwa na pokonanie stu kilometrów. Co z jego trwałością? Najczęściej po kilku latach pada czujnik położenia wału oraz warto zimą uważać na zamarzające odmy olejowe. Poza tym to motor bezobsługowy, który dodatkowo bardzo dobrze współpracuje z instalacjami gazowymi.

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) - TSI to dobry wybór?

Popularnością w Volkswagenie Polo 6R cieszy się jednostka 1,2 TSI. 90-konny wariant rozpędza hatchbacka do setki w 10,8 sekundy i pali w mieście nieco ponad 6 litrów benzyny. Do małolitrażowego motoru zamontowanego w aucie używanym warto jednak podchodzić z rezerwą. Bardzo słabym punktem jest chociażby łańcuch rozrządu - może się rozciągnąć jeszcze przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów. Poza tym wadliwe działanie elektroniki regulującej pracę silnika prowadzi do wypalenia tłoków, a problem ze sterowaniem turbiną skończy się wymianą modułu zawierającego i sprężarkę, i sterownik. Wszystkie problemy z trwałością motoru 1,2 TSI usunięto dopiero w 2012 roku. To wtedy m.in. łańcuch został zastąpiony paskiem.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Volkswagen

Volkswagen

Często spotykanym dieslem jest 1,2-litrowy silnik TDI o mocy 75 koni mechanicznych. Symboliczna pojemność w połączeniu z niską mocą sprawiają, że tak skonfigurowane Polo oferuje mizerną dynamikę jazdy. Sprint do setki trwa prawie 14 sekund. Cierpliwi kierowcy odbiorą jednak nagrodę na stacji benzynowej i w warsztacie. Spalanie w mieście to tylko 4,6 litra oleju napędowego. Dodatkowo silnik nie wymaga częstego serwisowania.


Alternatywę stanowi 1,6-litrowy diesel zwłaszcza o mocy 90 koni mechanicznych. W tej wersji Polo przyspiesza do 100 km/h w 11,5 sekundy. Lepsza dynamika na szczęście nie wpływa zasadniczo na spalanie. W mieście Volkswagen powinien zadowolić się około 5 litrami ropy. 1,6-litrowy silnik TDI to kolejna udana konstrukcja z Niemiec. Motor ma tak właściwie tylko dwie wady. Jego układ wtryskowy jest wrażliwy na jakość paliwa, a ponadto inżynierowie zastosowali filtr cząstek stałych, który będzie wymagał z czasem wymiany.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Volkswagen

Volkswagen

W palecie Polo piątej generacji znajdziemy też 1,4-litrowego diesla oraz litrowego, 3-cylindrowego benzyniaka. Obydwie konstrukcje choć udane i raczej bezawaryjne, nie cieszą się dużą popularnością na rynku wtórnym. Duża ilość aut wyposażonych w te jednostki nie trafiła na rynek wtórny z prostej przyczyny - pojawiły się w sprzedaży dopiero w roku 2014 wraz z liftingiem.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 (1996-2005)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) - po prostu trwały

Zawieszenie Volkswagena Polo V jest proste. Z przodu inżynierowie zastosowali kolumny McPhersona, a z tyłu belkę skrętną. Hatchback dobrze trzyma się drogi, pewnie zachowuje się w zakręcie, a jednocześnie jest całkiem komfortowy. Do tego podwozie jest trwałe. Przed przebiegiem na poziomie 100 tysięcy kilometrów zazwyczaj z resorowania nie dochodzą żadne stuki. Później zużywają się drobne elementy w postaci chociażby łączników stabilizatora.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Volkswagen

Volkswagen

Polo jest konstrukcją niezwykle udaną. Trwałość małego hatchbacka zdążyły już potwierdzić wszystkie, najważniejsze ośrodki badające awaryjność aut. Lista charakterystycznych usterek? Podczas zakupu warto sprawdzić czy w manualnej skrzyni biegów nie popsuły się synchronizatory, a w skrzyniach DSG nie ma problemów z mechatroniką. Co więcej, wiązki elektryczne w niektórych autach już fabrycznie zostały źle rozlokowane. Przez to przecierały się, ewentualnie hałasowały podczas jazdy.

Pierwsze egzemplarze Polo 6R mają już 8 lat. W związku z tym ich ceny mocno stopniały. Za najtańsze, używane modele należy zapłacić dzisiaj minimum 18 tysięcy złotych. Ogromny udział w ogłoszeniach mają Volkswageny pochodzące z importu. Jest ich aż 70 procent. Jako że w przypadku aut spoza kraju nie zawsze można prześledzić historię serwisową, warto wykazać się wzmożoną uwagą podczas zakupu.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Volkswagen

Volkswagen

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) - podsumowanie

Volkswagen Polo zaprezentował w roku 2009 nową jakość w segmencie B. Model mocno inspirowany większym Golfem wniósł do grupy małych aut miejskich dużo dojrzałej technologii i stylizacji. I na szczęście zmiana jest bardzo pozytywna. Piąta generacja Polo - po dużo mniej udanym poprzedniku - wreszcie powróciła do panteonu samochodów niemalże bezawaryjnych i tym samym odzyskała największą zaletę. Na co warto uważać? Przede wszystkim na silniki 1,2 TSI sprzed 2012 roku oraz wyeksploatowane diesle.

Volkswagen Polo V - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 36 zł
  • filtr powietrza - od 52 zł
  • filtr paliwa - od 81 zł
  • filtr kabinowy - od 22 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 342 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 580 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 117 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 90 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 66 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 40 zł
  • amortyzator - od 170 zł
  • sprzęgło komplet - od 530 zł
  • koło dwumasowe - od 1258 zł

Dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,0 MPI

60 KM

15,5 s.

161 km/h

6,4/5,0

1,0 MPI

75 KM

14,3 s.

173 km/h

6,4/5,1

1,2 MPI

60 KM

16,1 s.

157 km/h

7,7/5,5

1,2 MPI

70 KM

14,1 s.

165 km/h

7,7/5,5

1,2 TSI

90 KM

10,8 s.

184 km/h

6,3/4,7

1,2 TSI

105 KM

9,7 s.

190 km/h

7,0/5,5

1,2 TSI

110 KM

9,3 s.

196 km/h

6,3/4,8

1,4 16v

85 KM

11,9 s.

177 km/h

8,2/6,1

1,4 TSI GTI

180 KM

6,9 s.

229 km/h

7,9/5,9

1,8 TSI GTI

192 KM

6,7 s.

236 km/h

8,0/6,0

Dane techniczne - silniki diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,2 TDI

75 KM

13,9 s.

170 km/h

4,6/3,8

1,4 TDI

75 KM

12,9 s.

173 km/h

4,0/3,4

1,4 TDI

90 KM

10,9 s.

184 km/h

4,0/3,4

1,4 TDI

105 KM

9,9 s.

194 km/h

4,1/3,6

1,6 TDi

75 KM

14,0 s.

170 km/h

5,1/4,2

1,6 TDI

90 KM

11,5 s.

180 km/h

5,1/4,2

1,6 TDI

105 KM

10,4 s.

189 km/h

5,2/4,3

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA