REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Volkswagen Polo V (2009 - 2017) – co się psuje?

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Używany Volkswagen Polo V przyciąga wzrok elegancką i wciąż świeżą stylizacją. Jakie są opinie użytkowników? Czy to dobra propozycja na rynku wtórnym?

Podstawą dla Volkswagena Polo 6R stała się płyta podłogowa PQ25. To na niej inżynierowie Volkswagena poza Polo zbudowali m.in. Audi A1, Seata Ibizę i Toledo czy Skodę Fabię i Rapid. Nowe auto zostało szybko docenione przez międzynarodowych dziennikarzy. W roku 2010 zgarnęło dwie wielkie nagrody - Europejskiego Samochodu Roku i World Car of the Year.

REKLAMA

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Volkswagen

Volkswagen

Za projektem nadwozia Volkswagena Polo V stoi Walter de Silva. Ciężko jednak powiedzieć, że to najbardziej przełomowy model w portfolio tego twórcy. Hatchback choć ma harmonijną i całkiem nowoczesną linię karoserii, z całą pewnością nie oferuje stylistycznej rewolucji. Zachowawcze podejście jest niezwykle charakterystyczne dla niemieckiej marki, a w tym przypadku zostało dodatkowo połączone ze znanym wcześniej schematem. Nadwozie Polo jest mocno profilowane w kierunku Golfa.

Zobacz też: Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Obok nadwozia 3- i 5-drzwiowego w europejskiej sprzedaży pojawiła się również wersja CrossPolo. Auto choć za sprawą plastikowych nakładek na nadkola i dużych obręczy aluminiowych robi nieco terenowe wrażenie, z offroadem nie ma nic wspólnego. To standardowy model napędzany standardowymi silnikami i przekazujący siłę motoru wyłącznie na jedną oś.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) – większy od poprzednika

REKLAMA

Polo piątej generacji zdecydowanie urosło w stosunku do poprzednika. Auto oferuje większą ilość miejsca dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Bagażnik ma pojemność od 280 do 952 litrów. Konsola prezentuje się dorośle - bardzo podobnie wyglądająca deska była stosowana m.in. w Golfie szóstej generacji. Ogromną zaletą małego Volkswagena jest też wysoka ergonomia oraz jakość materiałów wykończeniowych. Tapicerki są solidne, a plastiki w większości miękkie.

Volkswagena Polo daje szeroki wybór jednostek napędowych - w palecie pojawiło się prawie 20 silników. W modelach kupionych w polskich salonach najczęściej spotykany jest 1,2-litrowy, wolnossący trzycylindrowiec o mocy 60 lub 70 koni mechanicznych. Po usunięciu problemów z łańcuchem rozrządu występujących w poprzedniej generacji Polo, jednostka cieszy się wysoką trwałością. Niestety wiele do życzenia pozostawia jej kultura pracy, dynamika i oszczędność. Mocniejszy wariant rozpędza auto do pierwszej setki w 14 sekund, podczas gdy spalanie w mieście wynosi 8 litrów.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Volkswagen

Volkswagen

O wiele lepszy wybór stanowi 1,4-litrowy benzyniak o mocy 85 koni mechanicznych. Gwarantuje sprint ze startu do 100 km/h w niespełna 12 sekund. W tym samym czasie potrzebuje w mieście nieco ponad 8 litrów paliwa na pokonanie stu kilometrów. Co z jego trwałością? Najczęściej po kilku latach pada czujnik położenia wału oraz warto zimą uważać na zamarzające odmy olejowe. Poza tym to motor bezobsługowy, który dodatkowo bardzo dobrze współpracuje z instalacjami gazowymi.

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) - TSI to dobry wybór?

Popularnością w Volkswagenie Polo 6R cieszy się jednostka 1,2 TSI. 90-konny wariant rozpędza hatchbacka do setki w 10,8 sekundy i pali w mieście nieco ponad 6 litrów benzyny. Do małolitrażowego motoru zamontowanego w aucie używanym warto jednak podchodzić z rezerwą. Bardzo słabym punktem jest chociażby łańcuch rozrządu - może się rozciągnąć jeszcze przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów. Poza tym wadliwe działanie elektroniki regulującej pracę silnika prowadzi do wypalenia tłoków, a problem ze sterowaniem turbiną skończy się wymianą modułu zawierającego i sprężarkę, i sterownik. Wszystkie problemy z trwałością motoru 1,2 TSI usunięto dopiero w 2012 roku. To wtedy m.in. łańcuch został zastąpiony paskiem.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Volkswagen

Volkswagen

Często spotykanym dieslem jest 1,2-litrowy silnik TDI o mocy 75 koni mechanicznych. Symboliczna pojemność w połączeniu z niską mocą sprawiają, że tak skonfigurowane Polo oferuje mizerną dynamikę jazdy. Sprint do setki trwa prawie 14 sekund. Cierpliwi kierowcy odbiorą jednak nagrodę na stacji benzynowej i w warsztacie. Spalanie w mieście to tylko 4,6 litra oleju napędowego. Dodatkowo silnik nie wymaga częstego serwisowania.


Alternatywę stanowi 1,6-litrowy diesel zwłaszcza o mocy 90 koni mechanicznych. W tej wersji Polo przyspiesza do 100 km/h w 11,5 sekundy. Lepsza dynamika na szczęście nie wpływa zasadniczo na spalanie. W mieście Volkswagen powinien zadowolić się około 5 litrami ropy. 1,6-litrowy silnik TDI to kolejna udana konstrukcja z Niemiec. Motor ma tak właściwie tylko dwie wady. Jego układ wtryskowy jest wrażliwy na jakość paliwa, a ponadto inżynierowie zastosowali filtr cząstek stałych, który będzie wymagał z czasem wymiany.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Volkswagen

Volkswagen

W palecie Polo piątej generacji znajdziemy też 1,4-litrowego diesla oraz litrowego, 3-cylindrowego benzyniaka. Obydwie konstrukcje choć udane i raczej bezawaryjne, nie cieszą się dużą popularnością na rynku wtórnym. Duża ilość aut wyposażonych w te jednostki nie trafiła na rynek wtórny z prostej przyczyny - pojawiły się w sprzedaży dopiero w roku 2014 wraz z liftingiem.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 (1996-2005)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) - po prostu trwały

Zawieszenie Volkswagena Polo V jest proste. Z przodu inżynierowie zastosowali kolumny McPhersona, a z tyłu belkę skrętną. Hatchback dobrze trzyma się drogi, pewnie zachowuje się w zakręcie, a jednocześnie jest całkiem komfortowy. Do tego podwozie jest trwałe. Przed przebiegiem na poziomie 100 tysięcy kilometrów zazwyczaj z resorowania nie dochodzą żadne stuki. Później zużywają się drobne elementy w postaci chociażby łączników stabilizatora.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Volkswagen

Volkswagen

Polo jest konstrukcją niezwykle udaną. Trwałość małego hatchbacka zdążyły już potwierdzić wszystkie, najważniejsze ośrodki badające awaryjność aut. Lista charakterystycznych usterek? Podczas zakupu warto sprawdzić czy w manualnej skrzyni biegów nie popsuły się synchronizatory, a w skrzyniach DSG nie ma problemów z mechatroniką. Co więcej, wiązki elektryczne w niektórych autach już fabrycznie zostały źle rozlokowane. Przez to przecierały się, ewentualnie hałasowały podczas jazdy.

Pierwsze egzemplarze Polo 6R mają już 8 lat. W związku z tym ich ceny mocno stopniały. Za najtańsze, używane modele należy zapłacić dzisiaj minimum 18 tysięcy złotych. Ogromny udział w ogłoszeniach mają Volkswageny pochodzące z importu. Jest ich aż 70 procent. Jako że w przypadku aut spoza kraju nie zawsze można prześledzić historię serwisową, warto wykazać się wzmożoną uwagą podczas zakupu.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Volkswagen

Volkswagen

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) - podsumowanie

Volkswagen Polo zaprezentował w roku 2009 nową jakość w segmencie B. Model mocno inspirowany większym Golfem wniósł do grupy małych aut miejskich dużo dojrzałej technologii i stylizacji. I na szczęście zmiana jest bardzo pozytywna. Piąta generacja Polo - po dużo mniej udanym poprzedniku - wreszcie powróciła do panteonu samochodów niemalże bezawaryjnych i tym samym odzyskała największą zaletę. Na co warto uważać? Przede wszystkim na silniki 1,2 TSI sprzed 2012 roku oraz wyeksploatowane diesle.

Volkswagen Polo V - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 36 zł
  • filtr powietrza - od 52 zł
  • filtr paliwa - od 81 zł
  • filtr kabinowy - od 22 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 342 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 580 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 117 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 90 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 66 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 40 zł
  • amortyzator - od 170 zł
  • sprzęgło komplet - od 530 zł
  • koło dwumasowe - od 1258 zł

Dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,0 MPI

60 KM

15,5 s.

161 km/h

6,4/5,0

1,0 MPI

75 KM

14,3 s.

173 km/h

6,4/5,1

1,2 MPI

60 KM

16,1 s.

157 km/h

7,7/5,5

1,2 MPI

70 KM

14,1 s.

165 km/h

7,7/5,5

1,2 TSI

90 KM

10,8 s.

184 km/h

6,3/4,7

1,2 TSI

105 KM

9,7 s.

190 km/h

7,0/5,5

1,2 TSI

110 KM

9,3 s.

196 km/h

6,3/4,8

1,4 16v

85 KM

11,9 s.

177 km/h

8,2/6,1

1,4 TSI GTI

180 KM

6,9 s.

229 km/h

7,9/5,9

1,8 TSI GTI

192 KM

6,7 s.

236 km/h

8,0/6,0

Dane techniczne - silniki diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,2 TDI

75 KM

13,9 s.

170 km/h

4,6/3,8

1,4 TDI

75 KM

12,9 s.

173 km/h

4,0/3,4

1,4 TDI

90 KM

10,9 s.

184 km/h

4,0/3,4

1,4 TDI

105 KM

9,9 s.

194 km/h

4,1/3,6

1,6 TDi

75 KM

14,0 s.

170 km/h

5,1/4,2

1,6 TDI

90 KM

11,5 s.

180 km/h

5,1/4,2

1,6 TDI

105 KM

10,4 s.

189 km/h

5,2/4,3

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Volkswagen
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    REKLAMA

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    REKLAMA

    Twój e-PIT 2024. Roczne rozliczenie podatku a ulga lub podatek za samochód. Gdzie wpisać kwotę w elektronicznym druku?

    Rozliczenie roczne w usłudze "Twój e-PIT" jest naprawdę proste. Wystarczy zalogować się na rządowej stronie. Tylko czy można rozliczyć w elektronicznym PIT ulgę rehabilitacyjną za samochód, koszty dojazdy do pracy i podatek od sprzedaży auta? Można. Oto instrukcja.

    Prognozy dla globalnego handlu i logistyki na 2024 rok wiszą na włosku

    REKLAMA