REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartłomiej Jakubiec
Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen wraz z początkiem nowego tysiąclecia wyznaczył sobie za cel znaczne rozszerzenie oferty rynkowej. Obok luksusowej limuzyny – Phaetona wypuścił na rynek auto stworzony w kooperacji z Audi i Porsche – model Touareg. Jak po 11 latach od debiutu sprawuje się luksusowy SUV spod znaku VW? Jakie są typowe usterki Touarega?

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Touareg jest przykładem auta, które w doskonały sposób łączy dwa światy. Jest uzdolnione terenowo i luksusowe zarazem. Wygląd karoserii jest bardzo poprawny. Nie szokuje wymyślnymi elementami czy przetłoczeniami. Dzięki temu auto wygląda dostojnie. Długość karoserii wynosi nieco ponad 475 centymetrów,  a szerokość (bez lusterek) 192,5 centymetra. Sprawia to, że na drodze auto prezentuje się imponująco. Duży rozstaw osi, wynoszący 285,5 centymetra przekłada się na dużą ilość miejsca wewnątrz kabiny. Wygodnie zasiądzie tam komplet pasażerów, którzy do bagażnika o pojemności przeszło 500 litrów bez problemu zmieszczą swoje bagaże. Przedział pasażerski został wykończony materiałami bardzo wysokiej jakości. Podróżujących otacza wysokiej jakości skóra, drewno oraz prawdziwy metal. Deska rozdzielcza ze względu na duże nagromadzenie przycisków może początkowo wydać się skomplikowana w obsłudze, jednak po chwili obcowania z autem okaże się, że obsługa wszystkich urządzeń jest równie prosta jak w Passacie czy Golfie. Jak przystało na luksusowego SUV’a Touareg został bogato wyposażony. Sporo aut posiada na swoim pokładzie wielostrefową klimatyzację, system nawigacji oraz rozbudowany system audio, aktywny tempomat, system monitorowania martwego pola elektrycznie sterowaną kolumnę kierownicy oraz fotele z „pamięcią”.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – technika

Touareg mimo iż jest zaliczany do segmentu SUV wykazuje wiele cech auta terenowego. Standardowo wyposażony jest w stały napęd na cztery koła, reduktor oraz blokadę centralnego mechanizmu różnicowego. Obok Porsche Cayenne, z którym jest blisko spokrewniony, jest jednym z najbardziej terenowo nacechowanych aut w segmencie. Poza czystą mechaniką zdolności terenowych nadaje także odpowiednio zaprojektowana karoseria z relatywnie dużymi kątami zejścia i natarcia (22 stopnie). Imponujący jest także kąt pochylania poprzecznego wynoszący równe 45 stopni. Głębokość brodzenia wynosi 50 centymetrów. Warto dodać, że są to wartości dla auta z konwencjonalnym zawieszeniem. Opcjonalnie montowane było pneumatyczne zwiększające znacznie wartości terenowe oraz komfort jazdy.

Jak przystało na luksusowe auto producent zadbał o odpowiedni napęd . Zarówno silniki benzynowe jak i Diesle mają co najmniej pięć cylindrów. Topowe jednostki mają ich – odpowiednio – dwanaście i dziesięć.

REKLAMA

Jednostki benzynowe (moc, moment obrotowy oraz przyspieszenie 0-100 km/h i prędkość maksymalna):

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • 3.2 V6 (220 KM i 305 Nm) – 9,9s oraz 201 km/h
  • 3.2 V6 (241 KM i 315 Nm) – 9,8s oraz 206 km/h
  • 3.6 V6 FSI (280 KM  i 360 Nm) – 8,7s oraz 215 km/h
  • 4.2 V8 (310 KM i 410 Nm) – 8,1s oraz 218 km/h
  • 4.2 V8 FSI (350 KM i 440 Nm) – 7,5s oraz 234 km/h
  • 6.0 W12 (450 KM i 600 Nm) – 5,9 s oraz 250 km/h

Nawet podstawowa jednostka benzynowa zapewnia dobre osiągi. Jednak najlepszym wyborem jest silnik 4.2 z wtryskiem wielopunktowym. Zapewnia świetną dynamikę, jest w miarę prosty w obsłudze (brak wtrysku bezpośredniego) i bardzo dobrze znosi przeróbkę na zasilanie gazem LPG. Wszystkie jednostki benzynowe są paliwożerne. Zużywają średnio od 13,5 do nawet 18 litrów benzyny na każde sto kilometrów. Silniki z wtryskiem bezpośrednim palą mniej, ale przez skomplikowaną budowę są droższe w ewentualnych naprawach.

Jednostki wysokoprężne (moc, moment obrotowy oraz przyspieszenie 0-100 km/h i prędkość maksymalna):

  • 2.5 R5 TDI (174 KM i 400 Nm) – 11,5s oraz 188 km/h
  • 3.0 V6 TDI (225 KM i 500 Nm) – 9,6s oraz 203 km/h
  • 3.0 V6 TDI (240 KM i 500 Nm) – 8,0s oraz 207 km/h
  • 5.0 V10 TDI (313 KM i 750 Nm) – 7,8s oraz 225 km/h
  • 5.0 V10 TDI (350 KM i 850 Nm) – 7,8s oraz 225 km/h

Podstawowa jednostka wysokoprężna mimo iż najbardziej ekonomiczna (średnio 10 l ON / 100km) okazuje się za słaba do auta ważącego około 2400 kilogramów. Największą popularnością cieszą się jednostki sześciocylindrowe o pojemności trzech litrów. Zapewniają bardzo dobrą dynamikę i spalają około 11,5 – 12,5 litrów oleju napędowego w cyklu mieszanym. Na szczycie gamy jednostek wysokoprężnych stoją dziesięciocylindrowe potwory o pojemności 4,9 litra – oznaczenie 5.0 V10 TDI. Średnie spalanie tej jednostki bez względu na moc wynosi około 13,5 litra na sto kilometrów.

Bez względu na wybór jednostki napędowej napęd przenoszony jest na cztery koła za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Dwie najsłabsze jednostki benzynowe mogły być łączone zarówno z jedną jak i drugą. Mocniejsze wyłącznie z automatami. Pięciocylindrowa jednostka wysokoprężna łączona była z manualną i automatyczną skrzynią (podobnie jak 3.0 V6 TDI). Niestety wersja z Tiptroniciem okazuje się wyjątkowo powolna. Sprint do pierwszej setki zajmuje jej blisko 13 sekund. Najmocniejsza jednostka występuje jedynie w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – słabe strony

W zestawieniach awaryjności TUV i ADAC auto prezentuje się bardzo dobrze. W raporcie DEKRY także okazuje się ponadprzeciętnie bezawaryjne. Wypada podobnie jak Mercedes ML i zdecydowanie lepiej od BMW X5 z podobnych roczników. Według użytkowników, mimo pokrewieństwa, Touareg jest mniej problematyczny od Audi Q7. Najpoważniejszym problemem są awarie elektroniki, której w tak nowoczesnym i zaawansowanym technologicznie aucie jest mnóstwo. Auta z początku produkcji dotknięte są większą liczbą poważnych usterek. Do najważniejszych należą awarie alternatorów, rozruszników, automatycznych skrzyń biegów, rozszczelnienia układu chłodzenia oraz wentylatora chłodnicy. Auto wyprodukowane po 2005 roku cieszą się lepszą opinią.

W Touaregu szybkiemu zużyciu ulegają klocki hamulcowe i tarcze, które nie zostały dopasowane do tak ciężkiego auta . Skomplikowane pneumatyczne zawieszenie trapione jest przez kilka drobnych usterek, które mogą doprowadzić do kosztownych napraw. Psuje się przekaźnik sterowania kompresorem w wyniku czego kompresor przegrzewa się i dochodzi do uszkodzenia silnika napędzającego układ. W wyniku zużycia eksploatacyjnego awarii ulegają „poduszki”. Niekiedy komputer wyświetla nieistniejące błędy układu pneumatycznego.

Skrzynie biegów są trwałe. Większość egzemplarzy wyposażona jest w 6-biegowego tiptronika, który dobrze znosi wysoki moment silników (nawet wysokoprężnych).

Dolegliwości jednostek napędowych są znane. W silniku 2.5 TDI dochodzi do wycieków oleju, natomiast w jednostkach 3.0 TDI dochodzi do uszkodzenia górnych napinaczy łańcucha rozrządu. Wymiana łańcucha często jest konieczna po przejechaniu niespełna 150 000 kilometrów i wiąże się z wyjęciem całego silnika. Dochodzi także do awarii klap w kolektorze dolotowym. Silnik 5.0 TDI jest bardzo skomplikowany i kosztowny w obsłudze, do tego nie jest bez wad. Najpoważniejsza dotyczy obracających się panewek. Jeśli trafimy na wersję z filtrem cząstek stałych powinniśmy sprawdzić jego stan w wyspecjalizowanym serwisie. W razie uszkodzenia, wymiana na nowy może pochłonąć blisko 10 tysięcy złotych! Wśród silników benzynowych najlepszą opinią cieszą się jednostki z wtryskiem wielopunktowym do kolektora dolotowego. Jednostki z wtryskiem bezpośrednim cierpią na osadzający się na zaworach nagar.

Kłopoty z elektroniką dotyczą głównie błędnych komunikatów komputera pokładowego, problemów z systemem samopoziomowania reflektorów ksenonowych oraz bezkluczykowym dostępem do auta. Znaną przypadłością wszystkich modeli spod znaku Volkswagena jest łuszczenie się bezbarwnego lakieru na przyciskach wewnątrz kabiny (głównie od sterowania szyb).

Volkswagen Touareg koszt części:

  • Amortyzatory przednie Monroe (komplet) – 900 zł
  • Amortyzatory tylne Monroe (komplet) – 800 zł
  • Wahacz przedni poprzedni Delphi – 650 zł / sztuka
  • Łącznik drążka stabilizatora Febi Bilstein – 100 zł / sztuka
  • Sprzęgło kompletne Sachs (3.0 TDI) – 1200 zł
  • Tarcza hamulcowa przednia Bosch (wentylowana) – od 440 zł /sztuka
  • Tarcza hamulcowa tylna Bosch (wentylowana) – od 320 zł / sztuka
  • Klocki hamulcowe osi przedniej Bosch – od 300 zł
  • Klocki hamulcowe osi tylnej Bosch – od 220 zł

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – Podsumowanie

Pierwszy SUV Volkswagena jest ciekawą propozycją na rynku wtórnym. Jest komfortowy, świetnie wykończony i zaawansowany technicznie. Najlepszą rekomendacją jest dzielenie wspólnych rozwiązań z Porsche Cayenne i Audi Q7. Auto jest przestronne i dysponuje dużym bagażnikiem. Większość egzemplarzy na rynku jest bardzo bogato wyposażona. Najlepszym wyborem, jeśli chodzi o wersje silnikową, będzie wolnossący motor o 4,2 litra oraz 3.0 TDI. Choć nie są to motory bez wad, są znane mechanikom i w porównaniu z nowocześniejszymi/większymi motorami generują mniejsze koszty. Przed zakupem warto zwrócić uwagę na kondycje filtra cząstek stałych (Diesle) oraz stan zawieszenia pneumatycznego. Większość egzemplarzy pochodzi z importu, więc często ustalenie ich rzeczywistego przebiegu jest niemożliwe. Jeśli trafimy na egzemplarz z pewnego źródła z przebiegiem nie większym niż 200-250 tysięcy kilometrów warto się nim zainteresować. Jakością wykonania dorównuje konkurencji spod znaku BMW i Mercedesa, jest jednak od nich tańszy.

Volkswagen Touareg
newspress.co.uk
Volkswagen Touareg - wnętrze
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA