REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartłomiej Jakubiec
Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen wraz z początkiem nowego tysiąclecia wyznaczył sobie za cel znaczne rozszerzenie oferty rynkowej. Obok luksusowej limuzyny – Phaetona wypuścił na rynek auto stworzony w kooperacji z Audi i Porsche – model Touareg. Jak po 11 latach od debiutu sprawuje się luksusowy SUV spod znaku VW? Jakie są typowe usterki Touarega?

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Touareg jest przykładem auta, które w doskonały sposób łączy dwa światy. Jest uzdolnione terenowo i luksusowe zarazem. Wygląd karoserii jest bardzo poprawny. Nie szokuje wymyślnymi elementami czy przetłoczeniami. Dzięki temu auto wygląda dostojnie. Długość karoserii wynosi nieco ponad 475 centymetrów,  a szerokość (bez lusterek) 192,5 centymetra. Sprawia to, że na drodze auto prezentuje się imponująco. Duży rozstaw osi, wynoszący 285,5 centymetra przekłada się na dużą ilość miejsca wewnątrz kabiny. Wygodnie zasiądzie tam komplet pasażerów, którzy do bagażnika o pojemności przeszło 500 litrów bez problemu zmieszczą swoje bagaże. Przedział pasażerski został wykończony materiałami bardzo wysokiej jakości. Podróżujących otacza wysokiej jakości skóra, drewno oraz prawdziwy metal. Deska rozdzielcza ze względu na duże nagromadzenie przycisków może początkowo wydać się skomplikowana w obsłudze, jednak po chwili obcowania z autem okaże się, że obsługa wszystkich urządzeń jest równie prosta jak w Passacie czy Golfie. Jak przystało na luksusowego SUV’a Touareg został bogato wyposażony. Sporo aut posiada na swoim pokładzie wielostrefową klimatyzację, system nawigacji oraz rozbudowany system audio, aktywny tempomat, system monitorowania martwego pola elektrycznie sterowaną kolumnę kierownicy oraz fotele z „pamięcią”.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – technika

Touareg mimo iż jest zaliczany do segmentu SUV wykazuje wiele cech auta terenowego. Standardowo wyposażony jest w stały napęd na cztery koła, reduktor oraz blokadę centralnego mechanizmu różnicowego. Obok Porsche Cayenne, z którym jest blisko spokrewniony, jest jednym z najbardziej terenowo nacechowanych aut w segmencie. Poza czystą mechaniką zdolności terenowych nadaje także odpowiednio zaprojektowana karoseria z relatywnie dużymi kątami zejścia i natarcia (22 stopnie). Imponujący jest także kąt pochylania poprzecznego wynoszący równe 45 stopni. Głębokość brodzenia wynosi 50 centymetrów. Warto dodać, że są to wartości dla auta z konwencjonalnym zawieszeniem. Opcjonalnie montowane było pneumatyczne zwiększające znacznie wartości terenowe oraz komfort jazdy.

Jak przystało na luksusowe auto producent zadbał o odpowiedni napęd . Zarówno silniki benzynowe jak i Diesle mają co najmniej pięć cylindrów. Topowe jednostki mają ich – odpowiednio – dwanaście i dziesięć.

REKLAMA

Jednostki benzynowe (moc, moment obrotowy oraz przyspieszenie 0-100 km/h i prędkość maksymalna):

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • 3.2 V6 (220 KM i 305 Nm) – 9,9s oraz 201 km/h
  • 3.2 V6 (241 KM i 315 Nm) – 9,8s oraz 206 km/h
  • 3.6 V6 FSI (280 KM  i 360 Nm) – 8,7s oraz 215 km/h
  • 4.2 V8 (310 KM i 410 Nm) – 8,1s oraz 218 km/h
  • 4.2 V8 FSI (350 KM i 440 Nm) – 7,5s oraz 234 km/h
  • 6.0 W12 (450 KM i 600 Nm) – 5,9 s oraz 250 km/h

Nawet podstawowa jednostka benzynowa zapewnia dobre osiągi. Jednak najlepszym wyborem jest silnik 4.2 z wtryskiem wielopunktowym. Zapewnia świetną dynamikę, jest w miarę prosty w obsłudze (brak wtrysku bezpośredniego) i bardzo dobrze znosi przeróbkę na zasilanie gazem LPG. Wszystkie jednostki benzynowe są paliwożerne. Zużywają średnio od 13,5 do nawet 18 litrów benzyny na każde sto kilometrów. Silniki z wtryskiem bezpośrednim palą mniej, ale przez skomplikowaną budowę są droższe w ewentualnych naprawach.

Jednostki wysokoprężne (moc, moment obrotowy oraz przyspieszenie 0-100 km/h i prędkość maksymalna):

  • 2.5 R5 TDI (174 KM i 400 Nm) – 11,5s oraz 188 km/h
  • 3.0 V6 TDI (225 KM i 500 Nm) – 9,6s oraz 203 km/h
  • 3.0 V6 TDI (240 KM i 500 Nm) – 8,0s oraz 207 km/h
  • 5.0 V10 TDI (313 KM i 750 Nm) – 7,8s oraz 225 km/h
  • 5.0 V10 TDI (350 KM i 850 Nm) – 7,8s oraz 225 km/h

Podstawowa jednostka wysokoprężna mimo iż najbardziej ekonomiczna (średnio 10 l ON / 100km) okazuje się za słaba do auta ważącego około 2400 kilogramów. Największą popularnością cieszą się jednostki sześciocylindrowe o pojemności trzech litrów. Zapewniają bardzo dobrą dynamikę i spalają około 11,5 – 12,5 litrów oleju napędowego w cyklu mieszanym. Na szczycie gamy jednostek wysokoprężnych stoją dziesięciocylindrowe potwory o pojemności 4,9 litra – oznaczenie 5.0 V10 TDI. Średnie spalanie tej jednostki bez względu na moc wynosi około 13,5 litra na sto kilometrów.

Bez względu na wybór jednostki napędowej napęd przenoszony jest na cztery koła za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Dwie najsłabsze jednostki benzynowe mogły być łączone zarówno z jedną jak i drugą. Mocniejsze wyłącznie z automatami. Pięciocylindrowa jednostka wysokoprężna łączona była z manualną i automatyczną skrzynią (podobnie jak 3.0 V6 TDI). Niestety wersja z Tiptroniciem okazuje się wyjątkowo powolna. Sprint do pierwszej setki zajmuje jej blisko 13 sekund. Najmocniejsza jednostka występuje jedynie w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – słabe strony

W zestawieniach awaryjności TUV i ADAC auto prezentuje się bardzo dobrze. W raporcie DEKRY także okazuje się ponadprzeciętnie bezawaryjne. Wypada podobnie jak Mercedes ML i zdecydowanie lepiej od BMW X5 z podobnych roczników. Według użytkowników, mimo pokrewieństwa, Touareg jest mniej problematyczny od Audi Q7. Najpoważniejszym problemem są awarie elektroniki, której w tak nowoczesnym i zaawansowanym technologicznie aucie jest mnóstwo. Auta z początku produkcji dotknięte są większą liczbą poważnych usterek. Do najważniejszych należą awarie alternatorów, rozruszników, automatycznych skrzyń biegów, rozszczelnienia układu chłodzenia oraz wentylatora chłodnicy. Auto wyprodukowane po 2005 roku cieszą się lepszą opinią.

W Touaregu szybkiemu zużyciu ulegają klocki hamulcowe i tarcze, które nie zostały dopasowane do tak ciężkiego auta . Skomplikowane pneumatyczne zawieszenie trapione jest przez kilka drobnych usterek, które mogą doprowadzić do kosztownych napraw. Psuje się przekaźnik sterowania kompresorem w wyniku czego kompresor przegrzewa się i dochodzi do uszkodzenia silnika napędzającego układ. W wyniku zużycia eksploatacyjnego awarii ulegają „poduszki”. Niekiedy komputer wyświetla nieistniejące błędy układu pneumatycznego.

Skrzynie biegów są trwałe. Większość egzemplarzy wyposażona jest w 6-biegowego tiptronika, który dobrze znosi wysoki moment silników (nawet wysokoprężnych).

Dolegliwości jednostek napędowych są znane. W silniku 2.5 TDI dochodzi do wycieków oleju, natomiast w jednostkach 3.0 TDI dochodzi do uszkodzenia górnych napinaczy łańcucha rozrządu. Wymiana łańcucha często jest konieczna po przejechaniu niespełna 150 000 kilometrów i wiąże się z wyjęciem całego silnika. Dochodzi także do awarii klap w kolektorze dolotowym. Silnik 5.0 TDI jest bardzo skomplikowany i kosztowny w obsłudze, do tego nie jest bez wad. Najpoważniejsza dotyczy obracających się panewek. Jeśli trafimy na wersję z filtrem cząstek stałych powinniśmy sprawdzić jego stan w wyspecjalizowanym serwisie. W razie uszkodzenia, wymiana na nowy może pochłonąć blisko 10 tysięcy złotych! Wśród silników benzynowych najlepszą opinią cieszą się jednostki z wtryskiem wielopunktowym do kolektora dolotowego. Jednostki z wtryskiem bezpośrednim cierpią na osadzający się na zaworach nagar.

Kłopoty z elektroniką dotyczą głównie błędnych komunikatów komputera pokładowego, problemów z systemem samopoziomowania reflektorów ksenonowych oraz bezkluczykowym dostępem do auta. Znaną przypadłością wszystkich modeli spod znaku Volkswagena jest łuszczenie się bezbarwnego lakieru na przyciskach wewnątrz kabiny (głównie od sterowania szyb).

Volkswagen Touareg koszt części:

  • Amortyzatory przednie Monroe (komplet) – 900 zł
  • Amortyzatory tylne Monroe (komplet) – 800 zł
  • Wahacz przedni poprzedni Delphi – 650 zł / sztuka
  • Łącznik drążka stabilizatora Febi Bilstein – 100 zł / sztuka
  • Sprzęgło kompletne Sachs (3.0 TDI) – 1200 zł
  • Tarcza hamulcowa przednia Bosch (wentylowana) – od 440 zł /sztuka
  • Tarcza hamulcowa tylna Bosch (wentylowana) – od 320 zł / sztuka
  • Klocki hamulcowe osi przedniej Bosch – od 300 zł
  • Klocki hamulcowe osi tylnej Bosch – od 220 zł

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – Podsumowanie

Pierwszy SUV Volkswagena jest ciekawą propozycją na rynku wtórnym. Jest komfortowy, świetnie wykończony i zaawansowany technicznie. Najlepszą rekomendacją jest dzielenie wspólnych rozwiązań z Porsche Cayenne i Audi Q7. Auto jest przestronne i dysponuje dużym bagażnikiem. Większość egzemplarzy na rynku jest bardzo bogato wyposażona. Najlepszym wyborem, jeśli chodzi o wersje silnikową, będzie wolnossący motor o 4,2 litra oraz 3.0 TDI. Choć nie są to motory bez wad, są znane mechanikom i w porównaniu z nowocześniejszymi/większymi motorami generują mniejsze koszty. Przed zakupem warto zwrócić uwagę na kondycje filtra cząstek stałych (Diesle) oraz stan zawieszenia pneumatycznego. Większość egzemplarzy pochodzi z importu, więc często ustalenie ich rzeczywistego przebiegu jest niemożliwe. Jeśli trafimy na egzemplarz z pewnego źródła z przebiegiem nie większym niż 200-250 tysięcy kilometrów warto się nim zainteresować. Jakością wykonania dorównuje konkurencji spod znaku BMW i Mercedesa, jest jednak od nich tańszy.

Volkswagen Touareg
newspress.co.uk
Volkswagen Touareg - wnętrze
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA