REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeszcze lepiej - Nowe Porsche Cayenne

Michał Karczewski
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne

REKLAMA

REKLAMA

Porsche wprowadziło na rynek nowe wcielenie swojego przełomowego SUV-a. Auto zyskało nowy wygląd, który upodobnił je do najsłynniejszych pojazdów tej marki. Ponadto jest teraz dostępne również w wersji hybrydowej.

Model Cayenne był dużą rewolucją wśród modeli Porsche. Producent kojarzony dotąd z klasycznie sportowymi autami zdecydował się spróbować swoich sił w segmencie SUV-ów. I to nie byle jakich, bo tych z najwyższej półki. Szybko okazało się, że auto spotkało się ze znakomitym przyjęciem i osiągnęło duży sukces. Producent nie zrezygnował w przypadku tego modelu ze swoich sportowych korzeni, a jedynie opakował je w duże i wysokie nadwozie o niemałych możliwościach terenowych. Część osób zarzucała jednak poprzedniemu Cayenne, że jest zbyt mało podobny do pozostałych modeli koncernu.

REKLAMA

Zobacz też: Nowa Astra GTC z Gliwic

Po kilku latach przyszła zatem pora na zmianę modelu. Nowy Cayenne zyskał na wyglądzie. Linie stały się bardziej miękkie, a tematy nadwozia mocno nawiązują do Carrery. Mimo, że bryła samochodu pozostała zachowana, zmieniło się wiele. Auto zyskało nowy przód i tył. Inny jest też kształt blach, a pod maską znalazły się nowe silniki. Warto dodać, że samochód zmniejszył nieco swoją długość w stosunku do poprzednika. Wynosi ona teraz 4 846mm. Między innymi dlatego Cayenne znacznie schudło i posiada teraz lepszy stosunek mocy do masy. Przy okazji nowej generacji modelu wprowadzono ośmiobiegową skrzynię Tiptronic, dzięki której udało się zmniejszyć spalanie nawet o litr na sto kilometrów. Posiada ona również tryb „offroad”, który dostosowany został do wymogów jazdy w terenie.

Zobacz też: Mazda MX-5 w wersji Superlight

Zmiany nie ominęły także wnętrza. W oczy rzuca się nowa deska rozdzielcza, bardziej przypominająca tę zastosowaną w Panamerze. Uwagę zwraca odmieniony kształt charakterystycznych uchwytów w konsoli środkowej, siedmiocalowy wyświetlacz oraz wysoko umieszczony lewarek skrzyni biegów i mniejsza niż dotychczas kierownica. Również zestaw wskaźników składa się teraz z pięciu okrągłych zegarów z centralnym obrotomierzem. Klienci zyskali tez możliwość większej inwencji w dobieraniu wystroju wnętrza. Zastosowano także zmienione fotele i regulowana tylna kanapę. Cayenne zaopatrzone jest seryjnie w zestaw nagłośnieniowy Bose. Jednak w ofercie za dopłatą znalazł się również High-End’owy zestaw Burmester. Całość składa się z 16 głośników i subwoofera, a łączna moc zestawu sięga tysiąca watów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mazda MX-5 w wersji Superlight

Obecna oferta silnikowa przewiduje pięć jednostek napędowych. Ich moce zaczynają się od 240 koni w przypadku wersji z dieslem, do 500 koni generowanych przez silnik benzynowy pracujący pod maską Cayenne turbo. Przy okazji wejścia na rynek nowego modelu producent zdecydował się na wprowadzenie wersji hybrydowej. Takie auto posiada trzylitrowy silnik V6 o mocy 333 koni mechanicznych oraz 47 konny silnik elektryczny. Podobno spalanie tej wersji może być nawet o 23 % mniejsze w stosunku do innych motorów zastosowanych w Cayenne, a emisja dwutlenku węgla w wersji hybrydowej oraz tej zaopatrzonej w silnik diesla wynosi poniżej 200g/km. Wersja hybrydowa posiada również ciekawą funkcję określana przez producenta jako „żeglowanie”. Dzięki niej po zdjęciu nogi z gazu silnik spalinowy zostaje całkowicie wyłączony, zaś silnik elektryczny zachowuje się wtedy jak prądnica. Ponowne naciśnięcie pedału powoduje ponowne uruchomienie tradycyjnego silnika. Porsche Cayenne ma teraz szansę zjednać sobie tych klientów, którym imponowała wizja auta łączącego w sobie cechy samochodu sportowego i pojazdu o sporych zdolnościach terenowych, a brakowało im dotąd wyglądu charakterystycznego dla aut tej marki. Nowy Cayenne ma go teraz pod dostatkiem.

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

REKLAMA

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA