REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A6 Avant: 2011

Siódma generacja Audi A6 Avant zadebiutuje na rynku pod koniec 2011 roku fot. Audi
Siódma generacja Audi A6 Avant zadebiutuje na rynku pod koniec 2011 roku fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Siódma generacja Audi A6 Avant zadebiutuje na rynku pod koniec 2011 roku. Długa na blisko 5 metrów wersja kombi luksusowego modelu cechuje się niezwykle lekką konstrukcją, wykonaną w 20% z aluminium, gamą wysokiej klasy jednostek napędowych i usportowionym charakterem. Nie wprowadza jednak rewolucji w wyglądzie, zachowując swoją klasyczną, elegancką sylwetkę.

Najnowsza, siódma już generacja modelu Audi A6 została uzupełniona o bardziej uniwersalną odmianę - Avant. Marka przyzwyczaiła swoich klientów, że nie wprowadza w swoich modelach stylistycznej rewolucji. Auto, szczególnie w linii bocznej przypomina swojego poprzednika, nabrało jednak nieco bardziej sportowego charakteru a dzięki specjalnej konstrukcji nadwozia, częściowo wykonanego z aluminium, auto jest lżejsze od swojego poprzednika o ponad 70 kg.

REKLAMA

REKLAMA

Avant czyli kombi. A w kombi najważniejszy jest bagażnik. Ten oferuje 565 litrów pojemności, która po złożeniu foteli może urosnąć do 1680 litrów. Dynamiczna sylwetka nowej A-6stki nie zabrała nic z jej praktyczności, która w połączeniu z szeroką gamą jednostek napędowych, innowacyjnymi systemami bezpieczeństwa i rozrywki, ma zapewnić niemieckiej konstrukcji stały wzrost udziału w rynku samochodów luksusowych. A6 Avant mierzy 4,93 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,91 m.

Nowe A6 Avant to pionier w wielu dziedzinach. Lekka konstrukcja (w podstawowej wersji 1640 kg) może zostać wyposażona w przednie i tylne światła oparte na technologii LED. I nie chodzi tutaj jedynie o światła do jazdy dziennej. W nowym Audi A6 na 2011 rok, na jeden reflektor przypadają 4 moduły jednodiodowe (światła drogowe), 5 modułów dwudiodowych odpowiadających za światła mijania, 24 diody służące do jazdy dziennej znane z podstawowej oferty katalogowej i kierunkowskazy wykonane w tej samej technologii. Cały zestaw ma znacznie mniejszy pobór mocy niż klasyczny reflektor.

Wnętrze i wyposażenie:

Wnętrze nowego Audi A6 Avant, podobnie jak w przypadku poprzednika, zapewnia doskonałą jakość wykonania, a ilością dostępnych opcji przyprawia o zawrót głowy.Do opcjonalnych elementów wyposażenia należą m. in wyświetlacz head-up, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu, system MMI Navigation plus z twardym dyskiem i obsługą przy użyciu panelu dotykowego oraz nagłośnienie od specjalistów z firmy Bang & Olufsen (15 głośników). Nie mogło także zabraknąć połączenia z internetem. We współpracy z Google, Audi opracowało specjalne usługi online, w tym sterowaną głosowo funkcję wyszukiwania interesujących nas miejsc. Hotspot WLAN umożliwia natomiast wszystkim pasażerom swobodne surfowanie po sieci i wysyłanie wiadomości.

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowością w ofercie Audi jest system ułatwiający parkowanie „Audi parking system Plus” z czterema małymi kamerami obserwującymi bezpośrednie otoczenie samochodu. Obraz otoczenia z różnych perspektyw jest wyświetlany na dużym monitorze pokładowym. Bagażnik nowego A6 Avant (565 litry) posiada znany np.z VW Passata system automatycznego otwierania: gdy kierowca stojąc za samochodem wykona ruch poniżej tylnego zderzaka, bezdotykowe czujniki zainicjują otwarcie klapy. Oprócz tego pojawią się znane już systemy wspomagające kierowcę, takie jak asystent pasa ruchu, system ostrzegający przed obiektami w martwym polu czy kamera na podczerwień - pomocna podczas jazdy w nocy.

Silniki i napęd

A6 Avant 2011 początkowo będzie dostępne w 6 wariantach silnikowych. Pod maską znajdziemy 4 jednostki wysokoprężne i 2 benzynowe. Najciekawiej zapowiada się debiutująca w tym modelu, topowa wersja TDI o pojemności 3 litrów. 313 KM generowane za pomocą dwóch turbosprężarek, rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Gamę jednostek diesla otwiera oszczędny silnik 2.0 TDI o mocy 177 KM mogący pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5 litrów na 100 km. Więcej wrażeń będzie oferowała 3-litrowa jednostka V6 w dwóch wariantach mocy: 204 i 245 KM.

Dla fanów jednostek benzynowych, dobrą wiadomością będzie, że najnowszy model Audi A6 Avant nie oferuje jednostek mniejszych niż V6. Słabsza, o mocy 204KM (2.8 FSI) i mocniejsza 3.0TFSI o mocy 300 KM, zapewniają osiągi zgodne z nowym wizerunkiem modelu: sportowe.

Wszystkie jednostki napędowe wyposażone są w system start-stop oraz innowacyjny system zarządzania gospodarką cieplną, który odpowiada za jak najszybsze osiągnięcie optymalnej temperatury pracy przez  olej silnikowy i płyn chłodzący. Silniki V6 w zależności od wersji będą seryjnie lub opcjonalnie wyposażone w napęd quattro. Zawieszenie nowego Audi A6 Avant łączy sportową dynamikę i komfort. Przód i tył wykorzystuje układ wielowahaczowy, wykonany głównie z aluminium. Wszystkie wersje są standardowo wyposażone w system Audi Drive Select, za pomocą którego można wybierać ustawienia pracy skrzyni, podwozia i układów wspomagających jazdę. Za dopłatą istnieje możliwość zamówienia adaptacyjnego, pneumatycznego zawieszenia z dynamicznym układem kierowniczym, który zmienia siłę wspomagania zależnie od prędkości jazdy.

Zobacz też: BMW 3 czy Audi A4?

Do wyboru będą aż 4 różne skrzynie biegów. Standardowo auto otrzyma 6-biegową manualną przekładnię a wersje przednionapędowe opcjonalnie będzie można wyposażyć w bezstopniową skrzynię Multitronic. Z napędem quatrro za dopłatą dostępna będzie dwusprzęgłowa przekładnia S-Tronic (7-biegowa). Topowa wersja silnika 3.0 TDI standardowo otrzyma aż 8-biegową skrzynię Tiptronic. Napęd na 4 koła quattro to najnowsza generacja stałego napędu, wykorzystująca centralny mechanizm różnicowy Crown i sportowy tylny dyferencjał.

Do najnowszej wersji A6 Avant, można również wybrać pakiet S-line, który obejmuje m. in większe felgi, obniżone zawieszenie i stylizację nadwozia. Nowe Audi A6 Avant będzie dostępne w salonach w drugiej połowie 2011 roku, a ceny mają się zaczynać od około 40 tysięcy euro (dane dla rynku niemieckiego).

Auto może zostać wyposażone w przednie światła w całości oparte na technologii LED fot. Audi
Nowością w ofercie Audi jest system ułatwiający parkowanie „Audi parking system Plus” z czterema małymi kamerami obserwującymi bezpośrednie otoczenie samochodu fot. Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA