REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A6 Avant: 2011

Siódma generacja Audi A6 Avant zadebiutuje na rynku pod koniec 2011 roku fot. Audi
Siódma generacja Audi A6 Avant zadebiutuje na rynku pod koniec 2011 roku fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Siódma generacja Audi A6 Avant zadebiutuje na rynku pod koniec 2011 roku. Długa na blisko 5 metrów wersja kombi luksusowego modelu cechuje się niezwykle lekką konstrukcją, wykonaną w 20% z aluminium, gamą wysokiej klasy jednostek napędowych i usportowionym charakterem. Nie wprowadza jednak rewolucji w wyglądzie, zachowując swoją klasyczną, elegancką sylwetkę.

Najnowsza, siódma już generacja modelu Audi A6 została uzupełniona o bardziej uniwersalną odmianę - Avant. Marka przyzwyczaiła swoich klientów, że nie wprowadza w swoich modelach stylistycznej rewolucji. Auto, szczególnie w linii bocznej przypomina swojego poprzednika, nabrało jednak nieco bardziej sportowego charakteru a dzięki specjalnej konstrukcji nadwozia, częściowo wykonanego z aluminium, auto jest lżejsze od swojego poprzednika o ponad 70 kg.

REKLAMA

REKLAMA

Avant czyli kombi. A w kombi najważniejszy jest bagażnik. Ten oferuje 565 litrów pojemności, która po złożeniu foteli może urosnąć do 1680 litrów. Dynamiczna sylwetka nowej A-6stki nie zabrała nic z jej praktyczności, która w połączeniu z szeroką gamą jednostek napędowych, innowacyjnymi systemami bezpieczeństwa i rozrywki, ma zapewnić niemieckiej konstrukcji stały wzrost udziału w rynku samochodów luksusowych. A6 Avant mierzy 4,93 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,91 m.

Nowe A6 Avant to pionier w wielu dziedzinach. Lekka konstrukcja (w podstawowej wersji 1640 kg) może zostać wyposażona w przednie i tylne światła oparte na technologii LED. I nie chodzi tutaj jedynie o światła do jazdy dziennej. W nowym Audi A6 na 2011 rok, na jeden reflektor przypadają 4 moduły jednodiodowe (światła drogowe), 5 modułów dwudiodowych odpowiadających za światła mijania, 24 diody służące do jazdy dziennej znane z podstawowej oferty katalogowej i kierunkowskazy wykonane w tej samej technologii. Cały zestaw ma znacznie mniejszy pobór mocy niż klasyczny reflektor.

Wnętrze i wyposażenie:

Wnętrze nowego Audi A6 Avant, podobnie jak w przypadku poprzednika, zapewnia doskonałą jakość wykonania, a ilością dostępnych opcji przyprawia o zawrót głowy.Do opcjonalnych elementów wyposażenia należą m. in wyświetlacz head-up, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu, system MMI Navigation plus z twardym dyskiem i obsługą przy użyciu panelu dotykowego oraz nagłośnienie od specjalistów z firmy Bang & Olufsen (15 głośników). Nie mogło także zabraknąć połączenia z internetem. We współpracy z Google, Audi opracowało specjalne usługi online, w tym sterowaną głosowo funkcję wyszukiwania interesujących nas miejsc. Hotspot WLAN umożliwia natomiast wszystkim pasażerom swobodne surfowanie po sieci i wysyłanie wiadomości.

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowością w ofercie Audi jest system ułatwiający parkowanie „Audi parking system Plus” z czterema małymi kamerami obserwującymi bezpośrednie otoczenie samochodu. Obraz otoczenia z różnych perspektyw jest wyświetlany na dużym monitorze pokładowym. Bagażnik nowego A6 Avant (565 litry) posiada znany np.z VW Passata system automatycznego otwierania: gdy kierowca stojąc za samochodem wykona ruch poniżej tylnego zderzaka, bezdotykowe czujniki zainicjują otwarcie klapy. Oprócz tego pojawią się znane już systemy wspomagające kierowcę, takie jak asystent pasa ruchu, system ostrzegający przed obiektami w martwym polu czy kamera na podczerwień - pomocna podczas jazdy w nocy.

Silniki i napęd

A6 Avant 2011 początkowo będzie dostępne w 6 wariantach silnikowych. Pod maską znajdziemy 4 jednostki wysokoprężne i 2 benzynowe. Najciekawiej zapowiada się debiutująca w tym modelu, topowa wersja TDI o pojemności 3 litrów. 313 KM generowane za pomocą dwóch turbosprężarek, rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Gamę jednostek diesla otwiera oszczędny silnik 2.0 TDI o mocy 177 KM mogący pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5 litrów na 100 km. Więcej wrażeń będzie oferowała 3-litrowa jednostka V6 w dwóch wariantach mocy: 204 i 245 KM.

Dla fanów jednostek benzynowych, dobrą wiadomością będzie, że najnowszy model Audi A6 Avant nie oferuje jednostek mniejszych niż V6. Słabsza, o mocy 204KM (2.8 FSI) i mocniejsza 3.0TFSI o mocy 300 KM, zapewniają osiągi zgodne z nowym wizerunkiem modelu: sportowe.

Wszystkie jednostki napędowe wyposażone są w system start-stop oraz innowacyjny system zarządzania gospodarką cieplną, który odpowiada za jak najszybsze osiągnięcie optymalnej temperatury pracy przez  olej silnikowy i płyn chłodzący. Silniki V6 w zależności od wersji będą seryjnie lub opcjonalnie wyposażone w napęd quattro. Zawieszenie nowego Audi A6 Avant łączy sportową dynamikę i komfort. Przód i tył wykorzystuje układ wielowahaczowy, wykonany głównie z aluminium. Wszystkie wersje są standardowo wyposażone w system Audi Drive Select, za pomocą którego można wybierać ustawienia pracy skrzyni, podwozia i układów wspomagających jazdę. Za dopłatą istnieje możliwość zamówienia adaptacyjnego, pneumatycznego zawieszenia z dynamicznym układem kierowniczym, który zmienia siłę wspomagania zależnie od prędkości jazdy.

Zobacz też: BMW 3 czy Audi A4?

Do wyboru będą aż 4 różne skrzynie biegów. Standardowo auto otrzyma 6-biegową manualną przekładnię a wersje przednionapędowe opcjonalnie będzie można wyposażyć w bezstopniową skrzynię Multitronic. Z napędem quatrro za dopłatą dostępna będzie dwusprzęgłowa przekładnia S-Tronic (7-biegowa). Topowa wersja silnika 3.0 TDI standardowo otrzyma aż 8-biegową skrzynię Tiptronic. Napęd na 4 koła quattro to najnowsza generacja stałego napędu, wykorzystująca centralny mechanizm różnicowy Crown i sportowy tylny dyferencjał.

Do najnowszej wersji A6 Avant, można również wybrać pakiet S-line, który obejmuje m. in większe felgi, obniżone zawieszenie i stylizację nadwozia. Nowe Audi A6 Avant będzie dostępne w salonach w drugiej połowie 2011 roku, a ceny mają się zaczynać od około 40 tysięcy euro (dane dla rynku niemieckiego).

Auto może zostać wyposażone w przednie światła w całości oparte na technologii LED fot. Audi
Nowością w ofercie Audi jest system ułatwiający parkowanie „Audi parking system Plus” z czterema małymi kamerami obserwującymi bezpośrednie otoczenie samochodu fot. Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA