REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A6 Avant: 2011

Siódma generacja Audi A6 Avant zadebiutuje na rynku pod koniec 2011 roku fot. Audi
Siódma generacja Audi A6 Avant zadebiutuje na rynku pod koniec 2011 roku fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Siódma generacja Audi A6 Avant zadebiutuje na rynku pod koniec 2011 roku. Długa na blisko 5 metrów wersja kombi luksusowego modelu cechuje się niezwykle lekką konstrukcją, wykonaną w 20% z aluminium, gamą wysokiej klasy jednostek napędowych i usportowionym charakterem. Nie wprowadza jednak rewolucji w wyglądzie, zachowując swoją klasyczną, elegancką sylwetkę.

REKLAMA

Najnowsza, siódma już generacja modelu Audi A6 została uzupełniona o bardziej uniwersalną odmianę - Avant. Marka przyzwyczaiła swoich klientów, że nie wprowadza w swoich modelach stylistycznej rewolucji. Auto, szczególnie w linii bocznej przypomina swojego poprzednika, nabrało jednak nieco bardziej sportowego charakteru a dzięki specjalnej konstrukcji nadwozia, częściowo wykonanego z aluminium, auto jest lżejsze od swojego poprzednika o ponad 70 kg.

REKLAMA

Avant czyli kombi. A w kombi najważniejszy jest bagażnik. Ten oferuje 565 litrów pojemności, która po złożeniu foteli może urosnąć do 1680 litrów. Dynamiczna sylwetka nowej A-6stki nie zabrała nic z jej praktyczności, która w połączeniu z szeroką gamą jednostek napędowych, innowacyjnymi systemami bezpieczeństwa i rozrywki, ma zapewnić niemieckiej konstrukcji stały wzrost udziału w rynku samochodów luksusowych. A6 Avant mierzy 4,93 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,91 m.

Nowe A6 Avant to pionier w wielu dziedzinach. Lekka konstrukcja (w podstawowej wersji 1640 kg) może zostać wyposażona w przednie i tylne światła oparte na technologii LED. I nie chodzi tutaj jedynie o światła do jazdy dziennej. W nowym Audi A6 na 2011 rok, na jeden reflektor przypadają 4 moduły jednodiodowe (światła drogowe), 5 modułów dwudiodowych odpowiadających za światła mijania, 24 diody służące do jazdy dziennej znane z podstawowej oferty katalogowej i kierunkowskazy wykonane w tej samej technologii. Cały zestaw ma znacznie mniejszy pobór mocy niż klasyczny reflektor.

Wnętrze i wyposażenie:

Wnętrze nowego Audi A6 Avant, podobnie jak w przypadku poprzednika, zapewnia doskonałą jakość wykonania, a ilością dostępnych opcji przyprawia o zawrót głowy.Do opcjonalnych elementów wyposażenia należą m. in wyświetlacz head-up, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu, system MMI Navigation plus z twardym dyskiem i obsługą przy użyciu panelu dotykowego oraz nagłośnienie od specjalistów z firmy Bang & Olufsen (15 głośników). Nie mogło także zabraknąć połączenia z internetem. We współpracy z Google, Audi opracowało specjalne usługi online, w tym sterowaną głosowo funkcję wyszukiwania interesujących nas miejsc. Hotspot WLAN umożliwia natomiast wszystkim pasażerom swobodne surfowanie po sieci i wysyłanie wiadomości.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowością w ofercie Audi jest system ułatwiający parkowanie „Audi parking system Plus” z czterema małymi kamerami obserwującymi bezpośrednie otoczenie samochodu. Obraz otoczenia z różnych perspektyw jest wyświetlany na dużym monitorze pokładowym. Bagażnik nowego A6 Avant (565 litry) posiada znany np.z VW Passata system automatycznego otwierania: gdy kierowca stojąc za samochodem wykona ruch poniżej tylnego zderzaka, bezdotykowe czujniki zainicjują otwarcie klapy. Oprócz tego pojawią się znane już systemy wspomagające kierowcę, takie jak asystent pasa ruchu, system ostrzegający przed obiektami w martwym polu czy kamera na podczerwień - pomocna podczas jazdy w nocy.

Silniki i napęd

REKLAMA

A6 Avant 2011 początkowo będzie dostępne w 6 wariantach silnikowych. Pod maską znajdziemy 4 jednostki wysokoprężne i 2 benzynowe. Najciekawiej zapowiada się debiutująca w tym modelu, topowa wersja TDI o pojemności 3 litrów. 313 KM generowane za pomocą dwóch turbosprężarek, rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Gamę jednostek diesla otwiera oszczędny silnik 2.0 TDI o mocy 177 KM mogący pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5 litrów na 100 km. Więcej wrażeń będzie oferowała 3-litrowa jednostka V6 w dwóch wariantach mocy: 204 i 245 KM.

Dla fanów jednostek benzynowych, dobrą wiadomością będzie, że najnowszy model Audi A6 Avant nie oferuje jednostek mniejszych niż V6. Słabsza, o mocy 204KM (2.8 FSI) i mocniejsza 3.0TFSI o mocy 300 KM, zapewniają osiągi zgodne z nowym wizerunkiem modelu: sportowe.

Wszystkie jednostki napędowe wyposażone są w system start-stop oraz innowacyjny system zarządzania gospodarką cieplną, który odpowiada za jak najszybsze osiągnięcie optymalnej temperatury pracy przez  olej silnikowy i płyn chłodzący. Silniki V6 w zależności od wersji będą seryjnie lub opcjonalnie wyposażone w napęd quattro. Zawieszenie nowego Audi A6 Avant łączy sportową dynamikę i komfort. Przód i tył wykorzystuje układ wielowahaczowy, wykonany głównie z aluminium. Wszystkie wersje są standardowo wyposażone w system Audi Drive Select, za pomocą którego można wybierać ustawienia pracy skrzyni, podwozia i układów wspomagających jazdę. Za dopłatą istnieje możliwość zamówienia adaptacyjnego, pneumatycznego zawieszenia z dynamicznym układem kierowniczym, który zmienia siłę wspomagania zależnie od prędkości jazdy.

Zobacz też: BMW 3 czy Audi A4?

Do wyboru będą aż 4 różne skrzynie biegów. Standardowo auto otrzyma 6-biegową manualną przekładnię a wersje przednionapędowe opcjonalnie będzie można wyposażyć w bezstopniową skrzynię Multitronic. Z napędem quatrro za dopłatą dostępna będzie dwusprzęgłowa przekładnia S-Tronic (7-biegowa). Topowa wersja silnika 3.0 TDI standardowo otrzyma aż 8-biegową skrzynię Tiptronic. Napęd na 4 koła quattro to najnowsza generacja stałego napędu, wykorzystująca centralny mechanizm różnicowy Crown i sportowy tylny dyferencjał.

Do najnowszej wersji A6 Avant, można również wybrać pakiet S-line, który obejmuje m. in większe felgi, obniżone zawieszenie i stylizację nadwozia. Nowe Audi A6 Avant będzie dostępne w salonach w drugiej połowie 2011 roku, a ceny mają się zaczynać od około 40 tysięcy euro (dane dla rynku niemieckiego).

Auto może zostać wyposażone w przednie światła w całości oparte na technologii LED fot. Audi
Nowością w ofercie Audi jest system ułatwiający parkowanie „Audi parking system Plus” z czterema małymi kamerami obserwującymi bezpośrednie otoczenie samochodu fot. Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Elektryki jeździły po Warszawie już pół wieku temu

Samochody elektryczne to wcale nie nowość. Już w latach 70. można było zwiedzać Warszawę takim autem. Do celów obsługi ruchu turystycznego wykorzystywano krajowe melexy. Takie zwiedzanie cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

REKLAMA

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

REKLAMA

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

REKLAMA